poniedziałek, 20 maja 2019 r., imieniny Bazylego, Bernardyna, Bronimira

Fat-Bike

Aktualności

Ostrołęka nie świętuje

Miasto w tym roku nie przygotowało uroczystości z okazji Narodowego Święta Trzeciego Maja. Samorządowcy doszli do wniosku, że wystarczy włączyć się w organizowane przez Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce skromne wydarzenie na Fortach Bema.

Oznacza to, że ostrołęczanie nie usłyszą dziś z ust prezydenta miasta słów o tym, jak ważna jest polska Konstytucja, a na ulicach nie zobaczymy pocztów sztandarowych szkół, zakładów pracy i różnorodnych organizacji. Samorządowcy nie wezmą udziału we mszy świętej w intencji Ojczyzny, nie staną obok kombatantów i nie złożą wiązanek kwiatów pod żadnym z pomników.

ReklamaŚwięto Narodowe Trzeciego Maja to jedno z najważniejszych narodowych świąt w naszym kraju. W całej Polsce samorządy organizują uroczystości z okazji 228 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W Ostrołęce miasto nie zorganizowało dziś żadnej uroczystości.

Msza i do domu
W ostatnich latach miejskie obchody państwowych uroczystości w Ostrołęce sprowadzały się do uczestniczenia we mszy świętej. Składano także wiązanki kwiatów, ale nie w miejscach pamięci narodowej, lecz na ołtarzach czy w kościelnych kaplicach. Wiele osób krytykowało sprowadzenie obchodów narodowego święta do obecności w kościele.

Jak świętują sąsiedzi
Sprawdziliśmy jak świętują 3 Maja mieszkańcy sąsiednich miejscowości. Okazuje się, że nie trzeba ograniczać się do pójścia do kościoła. Samorządy umiejętnie planują obchody zapraszając mieszkańców do miejsc pamięci narodowej i do kościoła.

ReklamaW Łomży obchody trwać będą ponad dwie godziny. Od rana samorządowcy składają kwiaty w miejscach pamięci narodowej. W katedrze odprawiona zostanie msza święta w intencji Ojczyzny, a przed pomnikiem Kardynała Stefana Wyszyńskiego samorządowcy, politycy i przedstawiciele organizacji złożą wiązanki kwiatów. W programie zaplanowano również przemarsz na stary rynek i uroczystą odprawę pocztów sztandarowych.

W Ciechanowie uroczystości odbędą się na placu Kościuszki pod pomnikiem Polskiej Organizacji Wojskowej. W programie znalazło się także miejsce na mszę świętą w intencji Ojczyzny.

W Ostrowi Mazowieckiej uroczystości rozpoczną się mszą świętą w intencji Ojczyzny. Następnie uczestnicy przejdą na pl. Wolności, gdzie zaplanowano odegranie hymnu państwowego, wystąpienie burmistrza miasta i starosty ostrowskiego. W programie także apel pamięci, salwa honorowa, część artystyczna i złożenie kwiatów przez delegacje. Imprezą towarzyszącą jest organizowany od kilku lat Ostrowski Bieg Konstytucji.

ReklamaBez kościoła, bez sztandarów
Po zmianie władzy w ostrołęckim ratuszu, tuż po wyborach pisaliśmy, że to nie będzie kościołowa kadencja. Niewątpliwie zmiany radiomaryjnego prezydenta Janusza Kotowskiego oczekiwali i dokonali sami ostrołęczanie. Czy spodziewali się, że w narodowe święto prezydent Łukasz Kulik nie zorganizuje żadnej uroczystości? Nowa kadencja mogłaby być dobrym czasem odkrycia na nowo wielu miejsc pamięci narodowej w naszym mieście, które w ostatnich latach zostały zepchnięte na ubocze i zapomniane na rzecz regularnych wizyt w kościołach. Jak pokazują inne miasta sacrum i profanum można pogodzić.

Po zmianach w programie Sylwestra i Dni Ostrołęki, ostrołęczanie powinni także doświadczyć zmiany w miejskich obchodach narodowych świąt. Dobrej zmiany.

Odsłon: 12912 komentarze: 74 Wrzuć na Facebooka 10:38, 03.05.2019r. Drukuj




Powrót


No i super @ 10:49, 03.05.2019

IP: 78.152...242

Bardzo dobrze. Ja się wybieram z rodziną na Forty.

Xxx @ 10:54, 03.05.2019

IP: 77.114...62

Straszne,nie idzie to w dobrą stronę. Tradycja powinna być tradycją. Nie trzeba leżeć w kościele, ale hołd poległym powinien zostać oddany . Żeby ta kadencja nie okazała się pierwszą i ostatnią

Zając Poziomka @ 11:31, 03.05.2019

IP: 2a00:f41...abb8

Dzień ogrodnika to jest święto a nie tam jakaś konstytucja.

Ja @ 11:39, 03.05.2019

IP: 5.173...8

Bardzo dobrze pomyśleli nasi samorządowcy, popieram, forty wystarczą.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 11:58, 03.05.2019

IP: 188.147...90

"Święto Narodowe Trzeciego Maja to polskie święto państwowe obchodzone 3 maja w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 maja 1791 roku. W jaki sposób obchodzono je w 2004 roku?

Główne uroczystości odbyły się w ostrołęckiej parafii pw. św. Antoniego Padewskiego w Ostrołęce, jak również przy pomniku upamiętniającym heroiczny bój Czwartaków w Ostrołęce w 1831 roku. W 1973 roku postawiono tam pomnik, na którym widnieje napis "Tym, co w boju zapragnęli słynąć, dwie tylko drogi, zwyciężyć lub zginąć". W 2004 roku kwiaty składali tam m.in. prezydent Ostrołęki Ryszard Załuska i przewodniczący rady miasta Janusz Kotowski. "

Obecni są na grillu?

do madrych @ 12:22, 03.05.2019

IP: 83.28...200

kto chce niech nie szanuje Swieta twoja sprawa

Marian @ 12:23, 03.05.2019

IP: 31.0...93

Katastrofy ostrołęckiej ciąg dalszy

Rebeliant Remek @ 12:23, 03.05.2019

IP: 188.147...253

Czy mi się wydaję, czy niektórym brakuje pompy w obchodach 😀 Dlaczego oddzielacie obchody na Fortach od obchodów miejskich? Przecież muzeum jest miejskie. Różnica jest taka kolosalna, gdy muzeum zaprasza na Forty, a nie do składania wieńców w kościele. Co nie znaczy, że jak tępy chcesz to możesz w nim przemodlić cały dzień 😀

geos @ 12:25, 03.05.2019

IP: 178.235...155

Coś się stało niektórym komentatorom ??? Jakaś pigułka na uspokojenie nerwów, a może coś na przeczyszczenie ???

Ala @ 13:05, 03.05.2019

IP: 176.109...47

Po co w kółko kasę wydawać.Może być dkromnie ale mieszkancy niech widzą na co dzień poprawę.Jedną z nich to darmowe przejazdy mzk.To najlepsze, co moze być.I na to idą duże pieniadze.Urovzystosc moze byc symboliczna .Dzieci w dzkole i w fomu powinny poznawać historię...

Lili @ 13:10, 03.05.2019

IP: 176.109...47

Własnie.Rodzic może w każda sobotę dziecko zabrac na forty.Nauczyciel tez klase.Nie trzeba wydawać fortuny na 1 dzień pokozówki.Z głową, bo wydawac kazdy głupi umie, najszybciej nie swoje.

KURP @ 13:13, 03.05.2019

IP: 176.109...47

TAK TRZYMAĆ!!!

cp @ 13:37, 03.05.2019

IP: 83.28...253

całe te ormowskie oszołomy

hał @ 13:39, 03.05.2019

IP: 83.28...253

kulik co ty wyprawiasz tak samo cała sesyjna rada do du---y paszoł

WĄSEWIE @ 13:53, 03.05.2019

IP: 83.28...144

A przy wejściu do BANKU i AGENCJI OCHRONY GROM flagi brak. Co roku było nawet kilka. Czyżby Kulig zabronił ?

Józef @ 14:06, 03.05.2019

IP: 188.147...253

warto przypomnieć, że Kościół potępił Konstytucję 3-go Maja

Natadha @ 14:19, 03.05.2019

IP: 178.42...19

Komuni wróć gratulacje dla wyborców już niedługo moskiewskie święta

Seba @ 14:23, 03.05.2019

IP: 89.65...225

czy wam, szanowni mieszkańcy trzeba wszystko zorganizować???Krakacze na spacer!

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 14:28, 03.05.2019

IP: 188.146...8

Józef, a teraz Kościół powinien to nadrobić.

Czy władze miasta potępiają Konstytucję 3-go maja skoro nie świętują?

były członek SLD jest tańszy o 350 zł miesię ... @ 14:29, 03.05.2019

IP: 37.30...221

Seba, czy władzom miasta trzeba wszystko zorganizować?

Rebeliant Remek @ 14:41, 03.05.2019

IP: 188.147...253

Chyba trzeba. Przez ostatnich kilkanaście lat nic nie było dla tych co świąt państwowych nie chcieli obchodzić w kościele. W tym roku jest jakiś program na Fortach.

Marta @ 15:02, 03.05.2019

IP: 5.172...1

Akurat świętowanie Konstytucji 3 Maja w kościele to szczyt hipokryzji. Widać mało kto zna historie.

Autor @ 15:45, 03.05.2019

IP: 188.146...180

Dla miasta ważniejsze były wcześniejsze dni i duma z uruchomionych miejskich rowerów. Konstytucja 3 maja to już przeżytek i po co świętować to co świętuje cała Polska. Wstyd dla Ostrołęki. Nie jest ważne kto rządzi. Ważne jest to, aby być Polakiem i dumnie to pokazywać z całą Polską

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 16:03, 03.05.2019

IP: 188.146...69

Marta, akurat zabranianie świętowania Konstytucji 3-maja jest chore. Gdyby Kościół nie świętował tego dnia to nadal potępiał by.

Zenek Energy drink @ 16:24, 03.05.2019

IP: 31.0...104

Bardzo dobrze popieram Prezydenta uważam, że takie obchody na fortach w zupełności wystarczą. A nie przez lata wstecz banda twardoglowycj przed oltarzem świętowali

B @ 16:36, 03.05.2019

IP: 2a01:110f...b267

Popieram. Żal było patrzeć jak przed ołtarzem gromadziło się cwaniactwo, kolesiostwo. Modlitwa traciła sens. Jestem za!

Normalnosc @ 16:55, 03.05.2019

IP: 2a00:f41...ddb9

Wreszcie normalnosc, a nie pokazowki.

Torres @ 17:08, 03.05.2019

IP: 2a01:110f...f5d1

Smutne i małostkowe. No, ale to pierwsza i ostatnia kadencja. Łukasz podpadłeś.

stop hipokryzji @ 17:09, 03.05.2019

IP: 83.28...200

Dzięki Bogu wszystko wraca do normalności. Zwolniły się w końcu pierwsze ławki w kościołach dla prawdziwych wiernych.

geos @ 17:41, 03.05.2019

IP: 178.235...155

miasteczko a la Twean Peaks z jego przykruchtowymi problemikami.... głośniej, śmielej, Obywatele !!!

wyborca21 @ 17:48, 03.05.2019

IP: 188.147...90

Jak to dobrze ,że ''ktoś'' zrobił porządek na Fortach Bema i jest jakieś miejsce do świętowania .''Świętość'' to nie jest europejskie słowo trzeba koniecznie wymyślić inne słowo nie kojarzące się z wiarą i kościołem.

Anty @ 17:49, 03.05.2019

IP: 31.0...40

Takie jego ogrodowo-eseldowsko wychowanie. Poczuł się trochę pewniej to pokazuje prawdziwą twarz.

Lilo @ 18:30, 03.05.2019

IP: 37.47...146

Trochę to smutne..

Miasto kiedyś niewiele się angażowalo w zorganizowania atrakcji dla mieszkańców a teraz nic nie zostało nawet z niewiele

A portal MO może wcześniej powinien zamieścić informację o imprezie na fortach

SLD rządzi w Ostrołęce @ 18:34, 03.05.2019

IP: 178.235...184

Czego się spodziewaliście po sldowskim prezydencie?
Organizacja miejskich obchodów wiąże się z przemówieniem prezydenta. A co on ma do powiedzenia? To byłby dopiero obciach.
Wirtualny prezydent

Podziwiający @ 18:41, 03.05.2019

IP: 185.166...12

Nie chcą obchodzić Święta Konstytucji .Na wiecach krzyczą konstytucja .O co tu chodzi.

Raz sierpem raz młotem... @ 18:45, 03.05.2019

IP: 188.147...130

Bieda z nędzO.Jeść nie dajO a stać pędzO :))))

Obchody @ 18:49, 03.05.2019

IP: 31.0...112

Jakie władze takie obchody.
Mógłby chociaż kamerka swój seans zrobić z utworami patriotycznymi zamiast disco polo w tle.

były członek SLD jest tańszy o 350 zł miesię ... @ 19:15, 03.05.2019

IP: 188.146...7

Podziwiający, kto nie świętuje ten za Targowicą.

"Msza św. w intencji Ojczyzny była celebrowana 3 maja w kościele pw. Zbawiciela Świata. Na uroczystej mszy św. nie było ani prezydenta Łukasza Kulika, ani wiceprezydenta Maciej Kleczkowskiego. Zabrakło też pocztów sztandarowych szkół, organizacji, stowarzyszeń i przedstawicieli różnych instytucji. To pierwsza taka sytuacja od wielu lat.

A msza była podwójnie wyjątkowa – bo wypadła w dniu uroczystości Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski. Wzięli w niej udział ostrołęccy parlamentarzyści: senator Robert Mamątow i poseł Arkadiusz Czartoryski, kierownik ostrołęckiej delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Marcin Grabowski, a także radni z klubu PiS: Jerzy Grabowski, Henryk Gut i Ryszard Żukowski.

Kazanie wygłosił proboszcz parafii pw. Zbawiciela Świata Jan Świerad. Jego kazanie było bogate w nawiązania nie tylko biblijne, ale też i w cytaty z literatury polskiej, fakty z historii Polski oraz Kościoła.

– Papież Pius XI pozwolił święto Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski obchodzić w dniu szczególnym dla Polaków, mianowicie w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja – mówił proboszcz. – Ten podwójny charakter obchodzonego dzisiaj święta, kiedy oddajemy szczególny hołd naszej niebieskiej królowej, i kiedy jednocześnie oddajemy cześć naszym mądrym, dalekowzrocznie myślącym, głęboko patriotycznym przodkom, twórcom Konstytucji 3 Maja, skłania nas do głębokiej zadumy nad historią naszej Ojczyzny, jak również nad jej dniem współczesnym oraz trudnymi decyzjami, które mają zadecydować o jej przyszłości.

Po mszy senator Robert Mamątow, poseł Arkadiusz Czartoryski, Marcin Grabowski oraz przedstawiciele klubu PiS w Ostrołęce złożyli wiązanki kwiatów pod ołtarzem Matki Boskiej Częstochowskiej. "

Rebeliant Remek @ 19:58, 03.05.2019

IP: 188.147...253

Dobra dobra tępy. Twoi pisowscy niech najpierw wymodlą grzechy zdrajcy narodu polskiego, papieża Piusa VI, który zdecydowanie wrogo traktował polskich reformatorow w 1791 roku. Cholerne pisowskie, żałosne bałwany!

amator @ 20:00, 03.05.2019

IP: 176.109...91

Proponuję hasło na google "Rola Kościoła w Targowicy". Powinno wiele wyjaśnić w aspekcie historycznym... wink

drk @ 20:02, 03.05.2019

IP: 95.40...102

Do zając poziomka chociaż: frajerze nie ubliżaj ogrodnikom też mają prawo do swojego święta,jakby nie oni to tylko byś banany w.........lał

Realny @ 20:40, 03.05.2019

IP: 188.146...105

Może za to będziemy świętowali odbicie z polskich rąk Moskwy albo święto Arki ludowej ;) A napewno jakiś marsz równości z teczowyni flagami się odbędzie. Po tym jak byłem miło zaskoczony rozdawaniem flag teraz niemiła niespodzianka a wystarczyło chociaż na placu Bema zorganizować jakaś wystawę i spotkanie z kombatantami byłoby to tanie a ludzie poczuliby że ktoś myśli o podtrzymaniu tradycji

Mieszkanka @ 21:28, 03.05.2019

IP: 188.146...225

No wiadomo...może kolejny audyt nagrywa bez pokrycia 😁

BSwOce @ 21:46, 03.05.2019

IP: 83.28...144

W poniedziałek wypłacam środki z BANKU przy Reymonta 11 za brak wywieszonej FLAGI w dniach 2 i 3 MAJ. Zawsze były nawet kilka. Ale PO zmianie prezydenta ..

Janusz @ 21:55, 03.05.2019

IP: 37.30...212

Za Kotowskiego Ostrolęka może stała w miejscu .... teraz się cofa. Ja już żałuję że oddałem głos na Kulika.

Ostrołęczanin @ 21:59, 03.05.2019

IP: 178.235...123

I bardzo dobrze smile Tak miało być wink

Parada @ 22:06, 03.05.2019

IP: 178.235...184

Miło popatrzeć jak inne miasta świętują. Niestety Ostrołęka milczy.
Dobrze że za Kotowskiego był remont fortów - chociaż tam można było dziś pójść.
Kulik pewnie wolałby zorganizować paradę tęczowego towarzystwa.

Dolek @ 22:19, 03.05.2019

IP: 37.248...203

W świętowaniu, rekonstrukcjach historycznych i budowaniu pomników to My jesteśmy ostatnio dobrzy. A może tak byśmy tę parę puścili w rozwój myśli technicznej i naszej nauki bo jak na razie to tylko mamy polską wódkę i żywność. Więcej to z niczego na świecie nie jesteśmy znani.

Jan Piwerko @ 22:30, 03.05.2019

IP: 188.146...111

W ramach obchodów dnia 3 maja proponowal bym aby galeria i wszystkie sklepy zostaly otwarte,i wszystko -50 % w dol,tak ostrołemka mogla by swietowac ten dzień

Miziolek @ 22:44, 03.05.2019

IP: 188.147...23

W PRL - u nie swietowano 3 maja.

antyciulik @ 22:48, 03.05.2019

IP: 77.253...189

Nieradiomaryjne ciooooty to by kulik swiętował.A konstytucja 3 maja? Komuchy za to wsadzali do wiezienia.Doczekamy jeszcze ,że bedą nas za to wsadzać.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 04:05, 04.05.2019

IP: 188.147...156

Dolek, władze naszego miasta idą w Polską wódkę i żywność.

Nie świętują, nie budują pomników, nie uczestniczą w rekonstrukcjach historycznych i nie rozwijają myśli technicznej i nauki.

mmm @ 05:21, 04.05.2019

IP: 31.1...233

Jestem działkowcem, czyli przyjezdnym.
WSTYD, Ostrołęka za taki wybór prezydenta.
Cóż, tego chcieliście, to macie !

Ale "miło", że jest się INNYM.... BADZIEWIEM !

1Maja @ 06:19, 04.05.2019

IP: 178.235...17

Ludzie jak obchodzić rocznicę Konstytucji w kościele. Przecież kler ze wszystkich sił ją zwalczał. A w obecnej chce się dopisać i zabezpieczyć swoje interesy. ,,Obchody,, były tak jak trzeba.

Rebeliant Remek @ 06:49, 04.05.2019

IP: 188.147...253

Warto przypomnieć pisowskim nieukom, że Polacy w 1794 roku zbudowali szubienice dla targowiczan. Proponuję by ta rocznica była wiodącą w kościołach. O ile wiem to żaden z dyndających wtedy biskupów męczennikiem nie został bo był zwykłym zdrajcą.

Do rebeliant Remek @ 06:58, 04.05.2019

IP: 31.0...240

wspomnij jeszcze o postawie kościoła w czasach PRL.

Rebeliant Remek @ 07:11, 04.05.2019

IP: 188.147...253

Chętnie. Najwięcej pozwoleń na budowę kaplic i kościołów wydano właśnie w okresie PRL . Warto wiedzieć.

były członek SLD jest tańszy o 350 zł miesię ... @ 07:28, 04.05.2019

IP: 188.147...11

1Maja, dobrze, że Kościół chce Konstytucji i potępia biskupów targowiczan, bo obchodzi 3 Maja i żaden powieszony targowiczan nie został męczennikiem.
Kto nie świętuje 3 Maja, jest za Targowicą.

Do rebeliant Remek @ 07:50, 04.05.2019

IP: 31.0...72

Tylko tyle. Słabo.
Podaj jeszcze statystyki ile tych kaplic wybudowano z inicjatywy ludzi, parafian.
Przykład zachodniopomorskie obecne - wykorzystywano kościoły budowane "za niemca". A w każdej wsi był Kościół i cmentarz wokół.
Poza tym piszesz bzdury bo większość kościołów w Polsce ma grubo ponad 100, 200 A nawet 300 lat. To nie jest tajemnicą, każdy może dotrzeć do tych danych.
Może podasz ilu duchownych zostało zamordowanych oraz osadzonych w latach 1944- 89 i jaki to stanowiło % całego duchownieńswa w Polsce.

Rebeliant Remek @ 08:03, 04.05.2019

IP: 188.147...253

Bzdury to piszesz ty, a po chwili sam przyznajesz jak krótko był PRL. To ilu było w PRL pomordowanych księży? Słyszałem o jednym. Oświeć. Ile tam jeszcze naliczyłeś męczenników prócz Popiełuszki?

Antek @ 08:31, 04.05.2019

IP: 5.172...72

Pan Kulik decydując się na istnienie w polityce powinien być świadomy, że jest to zajęcie które pochłania czas dwudziestu czterech godzin na dobę. Praca, praca i jeszcze raz praca, zdolność do kompromisów, zdolność do zjednywania ludzi, zdolność do wdrażania w życie tego nad czy pracował i przygotowywał. Po dotychczasowej działalności Pana Prezydenta mam wrażenie, że nie dorósł do tak godnej funkcji. Ostrołęczanie nie zasłużyli na takiego Prezydenta. Jeżeli się nic nie zmieni, powinno się pomyśleć o referendum bo szkoda czasu. " Człowiek, który chce zarządzać ludźmi nie powinien ich gnać przed sobą, lecz sprawić, by podążali za nim" Monteskiusz.

Do Antek @ 08:40, 04.05.2019

IP: 31.0...40

Lepiej nie można było problemu ująć. Kulik powinien to czytać każdego dnia.

ostrołęczanin @ 09:12, 04.05.2019

IP: 176.109...50

A MNIE JEST ZUPEŁNIE OBOJĘTNE, KTO RZĄDZI W TYM MIEŚCIE- NAJWAŻNIEJSZE, BY BYŁ PORZĄDNYM, UCZCIWYM I PROSPOŁECZNYM CZŁOWIEKIEM, FACETEM Z PRZYSŁOWIOWĄ IKRĄ. Co robi i w co wierzy, to jest jego i tylko jego prywatna sprawa i mało mnie to obchodzi. Proponuję zmienić klasyfikację ludzi: nie na tych z prawa, czy z lewa lecz na Dobrych i Złych - ze społecznego punktu widzenia. W każdym środowisku są ludzie i ludziska. Wybierajmy tych pracowitych, uczciwych i pomysłowych, dajmy im szansę, uzbr. się w cierpliwość (wszystko wymaga czasu) i dopiero potem zabierajmy głos.
Moim zdaniem : Prezydent Kulik za krótko sprawuje swoją funkcję, aby już go oceniać i potępiać. Spokojnie, dajmy mu czas i ...obdarzmy odrobiną kredytu zaufania...

do madrych @ 11:03, 04.05.2019

IP: 83.28...200

????????????

czerwony @ 11:11, 04.05.2019

IP: 2a01:110f...db7e

Obecny Prezydent to SLD-owczyk więc po co robić uroczystości,następnych wyborów pewno nie wygra i będzie drzewka w ogrodniczym sprzedawał.

Leon @ 12:15, 04.05.2019

IP: 5.173...182

Jeden prezydent zakazał wyświetlać film, a drugi chce być lepszy i nie obchodzi świąt państwowych. Mam nadzieję, że jest na takie zachowanie odpowiedni paragraf.

kler @ 12:36, 04.05.2019

IP: 83.28...48

odnośnie kleru to była istna chała a głosowali na kulika matolskie ormowcy

Rebeliant Remek @ 17:59, 04.05.2019

IP: 188.147...253

Za to Smoleńsk, był arcydziełem kinematografii lansowanym przez wszystkich pisowskich bałwanów. Do Kleru nikt nie nagabywał. Dano jedynie szansę obejrzenia 😀

Rebeliant Remek @ 18:00, 04.05.2019

IP: 188.147...253

Za to Smoleńsk, był arcydziełem kinematografii lansowanym przez wszystkich pisowskich bałwanów. Do Kleru nikt nie nagabywał. Dano jedynie szansę obejrzenia 😀

Miki @ 22:40, 04.05.2019

IP: 176.109...91

"W okresie zaborów oraz ostatnim dziesięcioleciu I Rzeczypospolitej większość biskupów opłacana była przez carycę Katarzynę II. W czasie insurekcji kościuszkowskiej skazani zostali na śmierć przez powieszenie, z natychmiastowym wykonaniem kary biskupi Józef Ankwicz, Józef Kazimierz Kossakowski oraz Ignacy Jakub Massalski"

O arcybiskupie Michale Poniatowskim też się powszechnie mówiło, że "Książę prymas zwąchał linę - wolał proszek niż drabinę", czyli że otruł się, żeby uniknąć latarni.

To bardzo niewygodny dla Kościoła epizod, dlatego tak chętnie przypisuje sobie zasługi w okresie rozbiorów i walki o niepodległość.

były członek SLD jest tańszy o 350 zł miesię ... @ 23:27, 04.05.2019

IP: 188.146...244

Miki, targowiczanie zostali usunięci z Kościoła, który zaczął sprzyjać Polakom pod rozbiorami i wspomagać w walce o niepodległość.

Rebeliant Remek @ 07:48, 05.05.2019

IP: 188.147...253

Tepy. Premier pinokio zabronil w Pułtusku falszowania historii, wiec się stosuj.

PapieżVI dał Rosji zielone światło do wojny z Polską i jej rozbioru, kierując 24. lutego 1792 r. brewe dziękczynne do Katarzyny II, w którym nazwał ją heroiną stulecia i sławił jej podboje. Wśród nich wymienił pierwszy rozbiór Polski. Polscy biskupi katoliccy wraz z watykańskimi nuncjuszami i rosyjskimi ambasadorami doprowadzili do rozbiorów Polski. A dziś bezczelnie uważają się za obrońców Polski. Pilnują aby „ich zasługi dla Polski” nie były nigdzie upubliczniane i co raz mniej na szczęście im się to udaje. Mocno wybielają historię wciskając ludziom o rzekomych swych zasługach dla kraju i zbawiennej wręcz roli dla przetrwania polskości podczas rozbiorów. Na domiar wszystkiego Kościół chcąc zamaskować swój rzeczywisty stosunek do konstytucji, w dniu 3 maja bezczelnie ustanowił święto Maryi Królowej Polski! A może to nie było po to, żeby zamaskować datę konstytucji, tylko po to, żeby po likwidacji Polski i jej królów nasz kraj miał choć tylko wirtualną, ale za to nieśmiertelną i przede wszystkim kościelną monarchinię?

Rebeliant Remek @ 07:50, 05.05.2019

IP: 188.147...253

Papież Pius VI*

Do rebelianta @ 12:35, 05.05.2019

IP: 31.0...183

"Polscy biskupi katoliccy wraz z watykańskimi nuncjuszami"

Cóż za rewelacje! W rozbiorach Polski uczestniczył Watykan???

To , że Polska " istniała przez ponad 120 lat mimo rozbiorów to dzięki kulturze , którą pielęgnowali przodkowie, A religia była bardzo istotnym, jednoczącym elementem tejże kultury.

Oj chyba twój umysł przeprowadza rebelię w twojej głowie

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót