Drugi pomost w Ostrołęce już pływa (wideo z drona)
W ostrołęckim porcie, tuż przy moście im. Antoniego Madalińskiego, zamontowano pływający pomost. To już drugi tego typu obiekt w naszym mieście. To wspaniała wiadomość dla wędkarzy, turystów oraz mieszańców, którzy chętnie spacerują brzegami Narwi.
Drugi pomost będzie zlokalizowany niespełna kilometr od miejskiej plaży i pierwszego pomostu. Bedzie to zatem ciekawy szlak spacerowy dla mieszkańców.
ReklamaObecnie trwają prace przy remoncie mostu w ciągu drogi krajowej numer 61 i ulica Spacerowa jest wyłączona z ruchu. Być może po zakończonych pracach i oddaniu mostu do użytku, trasa znów stanie się deptakiem i ostrołęczanie będą mogli spacerować wzdłuż rzeki, odwiedzając pomosty zarówno w porcie jak i na miejskiej plaży.
Atrakcyjność nabrzeży Narwi wzrasta, jednak wiele jest jeszcze potrzeb i oczekiwań. Szczególnie co do portu, którego zagospodarowywanie rozpoczęło się latem ubiegłego roku. Wówczas prowadzone były prace porządkowe, które prowadziło Państwowe Gospodarstwo Wodne - Wody Polskie.
Reklama- Obecnie jesteśmy na etapie montażu elementów pomostu pływającego w porcie w Ostrołęce. Dzięki niemu, ułatwione zostanie cumowanie mniejszych jednostek, a sam pomost będzie niewątpliwą atrakcją dla spacerowiczów. Obiekt zostanie wykorzystany w późniejszym czasie w nowym basenie portowym - informuje Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku.
Według przekazanych nam informacji, 8-segmentowy pomost ma 64 metry długości i 2,4 metra szerokości. Został zbudowany z modułów o długości 8 m i szerokości 2,4 m połączonych ze sobą za pomocą zawiasów i łączników. Stalowa konstrukcja jest zabezpieczona antykorozyjnie i wypełniona materiałem wypornościowym. Pokład pomostu wykonano z desek frezowanych, zaś łączenia pomostu z nabrzeżami stałymi portu wykonano za pomocą dwóch trapów dojściowych o szerokości 2,4 m i długości 4,0 m. Pomost od strony wody zabezpieczony barierką z ratowniczą linką chwytakową. Wyposażenie dodatkowe to: knagi, polery do cumowania małych jednostek, drabiny (2 sztuki), odbojnice chroniące burtę, 2 koła ratunkowe z rzutką wraz z dwoma stojakami na koło i bosak.
Reklama- Na bieżąco prowadzimy prace porządkowe w porcie, a dzięki współpracy z władzami miasta, jeszcze w tym roku port i jego najbliższe otoczenie, powinny zyskać nowe oświetlenie i monitoring. Prace związane z kompleksową przebudową poru w Ostrołęce, znajdują się obecnie na etapie wyboru wykonawcy dokumentacji technicznej, następnie wkroczymy w etap przygotowania niezbędnej dokumentacji, która powinna być gotowa do końca bieżącego roku. W roku 2020 r. planujemy pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych - dodaje rzecznik.
Koszt dostawy i montażu pomostu pływającego to 140 tys. 207,67 zł.
Dziękujemy, że postanawiasz zgłosić komentarz do sprawdzenia przez administrację serwisu. Nie prowadzimy stałej moderacji, ale reagujemy na zgłoszenia. Tak jak Ty, nie zgadzamy się na poniżające i obrażające komentarze oraz treści ujawniające dane osobowe, nawołujące do nienawiści lub szerzące nieprawdę.
Wskaż główny powód, dla którego przesyłasz komentarz do sprawdzenia i zatwierdź formularz przyciskiem "Zgłaszam".