czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Drugie podejście do przetargu na obwodnicę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła kolejny przetarg na opracowanie dokumentacji koncepcyjnej tzw. obwodnicy Ostrołęki. Trasa w ciągu drogi krajowej numer 53 niestety omija nasze miasto i będzie stanowiła jedynie skrót z Warszawy na Mazury.

Jak czytamy na stronie GDDKiA, to kolejny już przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla zadania: budowa obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53.

ReklamaPrzetargi ogłaszane przed wyborami
Pierwszy przetarg, który ogłoszono w październiku 2018 roku, tuż przez minionymi wyborami samorządowymi, został unieważniony. Jak tłumaczył zamawiający, w postępowaniu wpłynęło pięć ofert. Niestety wszystkie przekroczyły kwotę 2,5 mln zł, którą przeznaczono na sfinansowanie zamówienia. Przetarg ogłoszono ponownie. Data jego ogłoszenia znów zbiegła się z wyborami, tym razem do Parlamentu Europejskiego. O "wysypie dobrych informacji" mówił m.in. Arkadiusz Czartoryski.

- Został ogłoszony przetarg na pierwszą część obwodnicy Ostrołęki, drogi krajowej numer 61. Mamy wysyp dobrych informacji zarówno kolejowych jak i drogowych. Jeśli chodzi o tę obwodnicę, to brakowało pieniędzy i dlatego kilka miesięcy temu ten pierwszy przetarg się nie udał, ale ogłoszono ponownie przetarg ze zwiększoną kwotą. Bardzo się cieszymy, bo to jest przecięcie tej złej passy wyłączenia komunikacyjnego takich regionów jakim jest Ostrołęka - mówił Arkadiusz Czartoryski podczas konferencji w Ostrołęce z udziałem ministrów.

ReklamaPlanowana obwodnica omija nasze miasto
Przetarg ogłoszony przez GDDKiA dotyczy drogi nr 53 i zakłada, że zadaniem projektanta będzie ustalenie przebiegu trasy (na podstawie analizy wariantów) oraz uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.

- Termin składania ofert został wyznaczony na 18 czerwca 2019 r. Realizacji umowy miałaby nastąpić w ciągu 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Planowane podpisanie umowy z wykonawcą, przy braku odwołań, określono na wrzesień 2019 r. Ogłoszenie przetargu na budowę planowane jest na rok 2022, podpisanie umowy z wykonawcą na 2023, zaś zakończenie prac budowlanych na rok 2027 - czytamy na stronie GDDKiA.

ReklamaWedług wcześniejszych informacji, planowana trasa ma mieć 12 kilometrów i będzie przebiegała po zachodniej stronie miasta. Najprawdopodobniej będzie to droga w przekroju 2+1 co oznacza, że jezdnia składa się naprzemiennie z jednego lub dwóch pasów ruchu w tym samym kierunku. Pomiędzy nimi znajduje się bariera z metalowych słupków. Początek drogi miałby być pomiędzy miejscowościami Dobrołęka i Nożewo (włączenie od DK nr 61 z Warszawy), a jej koniec w okolicach trasy na Baranowo (przy DK nr 53 w kierunku Olsztyna). Droga ominie zatem Ostrołękę i zakorkowane rondo im. Siemowita, będzie za to wygodnym połączeniem z Warszawy ku mazurskim jeziorom. O ile powstanie.

Obecnie nie wiemy czy przetarg zostanie rozstrzygnięty i czy plany się powiodą. Do zakończenia problemów komunikacyjnych w naszym mieście jeszcze daleka droga, a władze miasta - zarówno poprzedniej jak i obecnej kadencji - skłaniają się do budowy obwodnicy w wariancie południowym, przeciwnie do planów GDDKiA.

Termin składania ofert na wykonanie koncepcji programowej obwodnicy upływa 18 czerwca br.

Więcej na ten temat:
- Co dalej z obwodnicą Ostrołęki?
- Umowa na koncepcję przebudowy DK nr 53 podpisana. Obwodnica Ostrołęki musi poczekać (zdjęcia, wideo)
-Rusza przetarg na STEŚ dla ostrołęckiej obwodnicy
- Ruszają prace przygotowawcze do budowy ostrołęckiej obwodnicy
Wyświetleń: 13338 komentarze: -
11:44, 04.06.2019r. Drukuj