piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Skąd wzrost zatrudnienia w ratuszu? Prezydent tłumaczy

Łukasz Kulik, prezydent OstrołękiPo zmianie władzy w ostrołęckim ratuszu, nastąpiła dość duża rotacja na kluczowych stanowiskach urzędniczych. Część pracowników odeszła na emerytury lub zmieniła miejsce pracy, części za współpracę podziękowano. Teraz przyszedł czas na obsadzenie wakatów.

Od początku nowej kadencji samorządu, prezydent Łukasz Kulik wydał już kilkanaście zarządzeń w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Ostrołęki. Początkowo zatrudnienie spadało, obecnie znacznie się podniosło. O zwiększenie liczby etatów dopytywali radni.

Reklama - Mamy obecnie w urzędzie miasta taką sytuację, że wiele osób odchodzi na emerytury. Pierwotnie prowadziliśmy nabór na pojedyncze stanowiska, ale było to dużym problemem, bo nie zgłaszały się do nas osoby. Postanowiliśmy zrobić to tak, że w zamówieniach publicznych robimy nabór od razu na trzy stanowiska, bo często dokumenty składały osoby, które nie mogły być kierownikiem, bo nie miały stażu pracy. Zwiększyliśmy liczbę etatów po to, aby znaleźć ludzi, którzy potencjalnie będą mogli zastąpić tych, którzy odchodzą na emeryturę - mówił prezydent Łukasz Kulik.

W ratuszu brakuje osób z kwalifikacjami na poszczególne stanowiska, szczególnie jeśli chodzi o wąskie specjalizacje. Niektóre z osób zadeklarowały, że na emeryturę odchodzą z końcem lipca tego roku. Ktoś będzie musiał ich zastąpić, a najlepiej przyuczyć się jeszcze pod ich skrzydłami.

Reklama- Potrzebujemy osób po kierunkowych studiach, nie takich, zatrudnianych jako pomoc administracyjna, a takich, którzy będą mogli w niedalekiej przyszłości zastąpić naszych fachowców. Terminy nas gonią, bo osoby które zadeklarowały odejście na emeryturę, mają zamiar to zrobić z końcem lipca i chcielibyśmy, aby na tych kluczowych stanowiskach osoba która przyjdzie po studiach, mogła przynajmniej dwa miesiące popracować z doświadczonym urzędnikiem - tłumaczył prezydent.

W tym roku uprawnienia emerytalne nabywa aż 26 osób pracujących w ratuszu, z czego znakomita większość to specjaliści.

Reklama- To 10 proc. pracowników urzędu, w większości specjaliści, którzy pracują na bardzo merytorycznych stanowiskach. To jest wyzwanie, jak znaleźć ludzi w tak krótkim czasie, którzy mogliby wejść i przyuczyć się. Gdyby to były trzy, cztery osoby, to pewnie nie byłoby tak wiele ofert pracy. Dziś nie mamy wyjścia, znalezienie osoby po studiach, która chciałaby przyjść na stanowisko, miała kwalifikacje i zaakceptowała warunki finansowe oferowane w administracji samorządowej, to wymaga to dużej gimnastyki, bo te zarobki nie są oszałamiające - mówił włodarz.

Obecnie liczba etatów w ratuszu wynosi 259,55, ale, jak mówi prezydent, liczba ta będzie się zmieniała, raz zmniejszała, raz zwiększała. Jaka będzie liczba urzędników docelowo, jeszcze nie wiadomo. Sytuacja powinna się unormować w trzecim kwartale tego roku.

Ratusz obecnie prowadzi nabór na szereg stanowisk urzędniczych. Osoby chętne mogą składać w urzędzie dokumenty aplikacyjne. Poniżej część aktualnych ofert zamieszczonych na stronie urzędu miasta:
- Inspektor ds. komunikacji społecznej
- Inspektor ds. gospodarki leśnej i zieleni
- Dyrektor Wydziału Rozwoju, Planowania Przestrzennego i Budownictwa
- Inspektor ds. rozwoju miasta
- Inspektor ds. bieżącego utrzymania dróg i mostów
- Podinspektor ds. obsługi systemu ITS - 2 etaty
- Inspektor ds. wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Inspektor ds. ewidencji ludności
- Podinspektor ds. informatycznej obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Podinspektor ds.prowadzenia ewidencji gruntów i budynków oraz wpływów i wydatków za wykorzystanie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Inspektor ochrony danych
Wyświetleń: 9236 komentarze: -
11:12, 05.06.2019r. Drukuj