piątek, 23 sierpnia 2019 r., imieniny Apolinarego, Filipa, Róży

Miodobranie

Aktualności

Miesięczna opłata za psa w bloku?

"Gazeta Prawna" opisała sprawę mieszkanki Ostrołęki, która w 32-metrowym mieszkaniu trzyma trzy psy ze schroniska. Kobieta twierdzi, że sąsiedzi nieustannie narzekają na ich szczekanie, a wspólnota podjęła uchwałę o opłacie miesięcznej - 30 zł od sztuki czworonoga w bloku.

Dziennikarze "GP" dowiedzieli się, czy działania wspólnoty są zgodne z prawem i czy z powodu takich uciążliwości można zlicytować mieszkanie.

Reklama Jak czytamy w artykule, uchwałę wspólnoty, nakładającą dodatkową opłatę za posiadanie psa, można uznać za niezgodną z przepisami ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali. Ustawa ta przewiduje co prawda nakładanie na członków wspólnoty obciążeń finansowych, ale tylko w celu utrzymania wspólnoty.

Inaczej sprawa wyglądać będzie, jeśli zarząd wspólnoty w swoich monitach powołuje się nie na podjętą uchwałę, a na prawo miejscowe - uchwałę rady gminy/miasta.

- Ustawa z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych w art. 18a stanowi, że rada gminy może wprowadzić opłatę od posiadania psów. Opłaty nie pobiera się wtedy tylko od: członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych, osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności, osób niepełnosprawnych z tytułu posiadania psa asystującego; czy osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - podaje "GP".

Reklama Warto dowiedzieć się, czy w miejscu zamieszkania taka uchwała obowiązuje. Jeśli tak, to opłata powinna być uiszczana, ale nie na poczet wierzytelności wspólnoty.

Kwestia licytacji - jak czytamy w gazecie - jest nieco bardziej problematyczna.

- Jest to faktycznie najniebezpieczniejsze narzędzie w ręku wspólnoty i najpoważniejsza sankcja, jaka może spotkać właściciela lokalu. Jednak sądy stosują ją w ostateczności, gdy inne, łagodniejsze środki nie przyniosą skutku. Do środków łagodniejszych należy, wytoczenie przez wspólnotę mieszkaniową, albo przez zainteresowanych właścicieli lokali powództwa o zakazanie właścicielowi (nakazanie zaprzestania) niedozwolonych działań (art. 144 Kodeksu cywilnego) - informuje "GP".

Pełna treść artykułu:
Czy za psa w bloku pobiera się opłaty i czy jeśli pies szczeka wspólnota może zlicytować lokal?
Wyświetleń: 20376 komentarze: 109 Wrzuć na Facebooka 10.06.2019, 12:11r. Drukuj




Powrót


Pan Paweł @ 12:19, 10.06.2019

IP: 178.42...121

jestem oburzony, to jest skandaliczne zachowanie!! Domagam się wypłaty angry smile

M. @ 12:40, 10.06.2019

IP: 37.248...163

A jeśli za ścianą pijaczysko codziennie awanturuje się to czy można zlicytować lokal ?
Pies szczeka ,pijak "szczeka " - co to za różnica ?

vi @ 12:42, 10.06.2019

IP: 5.173...173

Opłaty powinny być! Chcesz mieć psa to płać. To śmierdzi, sra wszędzie.
Powinien być zakaz, to w końcu wspólnota - nie chcesz się podporządkować to się wyprowadź.
Pewnie zaraz tu napiszą że sprzątają - taa a śnieg się topi to teren zaminowany - tak sprzątają.
Dzieci potem razem z psimi gównami się muszą bawić.

Zed @ 12:47, 10.06.2019

IP: 195.12...148

Dokładnie. Popieram vi. Pies tylko w domu jednorodzinnym. W bloku zakaz absolutny. Moje dzieci bały się same do szkoły chodzić przez psy na klatce. Na szczęście udało się zamieszkać w domu ale pamiętam jak było.

Sąsiadka @ 12:58, 10.06.2019

IP: 5.173...41

Zalegają z opłatami za mieszkanie już od dawna, na pewno nie jest to wina psów. :)

wera @ 13:06, 10.06.2019

IP: 178.42...42

Straż miejska powinna kontrolować mieszkańców bloków, bo nikt z nich nie płaci podatku od psa.
Prywatne posesje są co roku w kwietniu kontrolowane z racji porządku i opłat za psa.

Popieram @ 13:09, 10.06.2019

IP: 2a00:f41...6e00

Popieram komentujacych .vi I zed.pies to tylko w domu A nie smrody muszą wszyscy mieszkancy wąchac Bo komuś się zamarzyl jakiś kundel .powinien być bezwzgledny zakaz trzymania psów w blokach ze względu na mieszKańców Ale i ze względu na to że pies w bloku się męczy. Powinni zrobić z tym porządek .może udać się do rady miasta żeby takie coś poruszyli na obradach

Pies @ 13:10, 10.06.2019

IP: 178.235...135

Dzieci do zabawy mają plac zabaw a nie trawniki.

Swoją drogą, należałoby wprowadzić opłatę 50 zł od wrzaskliwego bachora tongue

.

nika @ 13:19, 10.06.2019

IP: 2a01:110f...bca

Co to za kobieta?

?? @ 13:25, 10.06.2019

IP: 31.0...152

czy opłata 30 pln spowodowała że pies przestał szczekać? laughing laughing laughing

ostroleczanin @ 13:26, 10.06.2019

IP: 78.152...129

Powinny być opłaty miesieczne za trzymanie zwierząt w domach.Ci lokatorzy puszczają te zwierzęta np po piwnicach koty-tam się załatwiają, psy luzem po trawnikach gdzie się załatwiają. Natomiast ze sprzątaniem są problemy. Ja też nie mam zamiaru słuchać szczekania psów po 22.00 albo wejść w g....

fred @ 13:27, 10.06.2019

IP: 188.147...43

A nie lepiej dla psów i dla sąsiadów byłoby gdyby to kobieta zamieszkała w schronisku? Powinna być taka możliwość wtedy animalsy byliby w swoim żywiole.
Trzymanie psa czy kota w bloku powinno być traktowane jako znęcanie się nad zwierzętami. Człowiek z mieszkania wychodzi na cały dzień na wolność a zwierzę zostawia w mieszkalnym więzieniu.

@ @ 13:34, 10.06.2019

IP: 37.47...154

Popieram zakaz chowania piesków w blokach mieszkalnych . a jesli już to małe rasy i jeden pies w mieszkaniu Na nic się zdadzą jakiekolwiek opłaty bo zwierze to tylko zwierze jeśli zachce szczekać to będzie szczekał.Mam jeszcze jeden pomysł a wiec osoba chcąca mieć pieska powinna zebrac podpisy współlokatorów którzy są za a którzy przeciw

Klaudia @ 13:44, 10.06.2019

IP: 176.109...19

W Polsce ze zdumieniem odkrywam, że osoby nie zadowolone z obecności kotów nie zapoznały się z Ustawą o ochronie zwierząt z 21 sierpnia 1997 roku. W dokumencie tym kot uzyskał status zwierzęcia wolno żyjącego.

Zwierzęta wolno żyjące i zwierzęta dzikie nie podlegają wyłapywaniu i umieszczaniu ich w schroniskach dla bezdomnych zwierząt. Koty i psy od dawna towarzyszą człowiekowi w codziennym życiu. Każde z nich pełni inną bardzo ważną rolę w naszym otoczeniu. Psy w pełni zostały udomowione, natomiast koty pozostały na wolności. Artykuł 11 i 11a ww. Ustawy określa dokładnie kto ma obowiązek opieki nad wolno żyjącymi kotami. Obowiązkiem gminy i miasta przy współpracy z organizacją społeczną jest zapobieganie nadmiernemu rozmnażaniu się kotów, leczeniu ich i dokarmianiu.Powinniście się cieszyć że, są koty a nie ma szczurów i myszy w piwnicach.Koty to higieniści miasta.

M @ 13:44, 10.06.2019

IP: 31.0...100

Wspolnota jak sie niektórym nie podoba że inni mają zwierzęta w domu czy glosniejsze dzieci to wyprowadzka do wlasnego domu.

M @ 13:45, 10.06.2019

IP: 31.0...100

Wspolnota jak sie niektórym nie podoba że inni mają zwierzęta w domu czy glosniejsze dzieci to wyprowadzka do wlasnego domu.

Klaudia @ 13:47, 10.06.2019

IP: 176.109...19

,,Pies powinien być przywiązany do człowieka, a nie do budy"

Popieram pies @ 13:53, 10.06.2019

IP: 5.173...240

Podatki od Każdego wrzeszczącego dzieciaka ....
skrócie małym mieszkaniu nie może być 3 psów to tym bardziej nie możne żyć 5 osoba rodzina ...
Kary dla wszystkich „cudownych „ dzieci , które rysują po klatkach rzucają śmieci gdzie popadnie , drą i się od świtu do świtu ... kolejne podatki od patoli ... za wieczne imprezowanie , za głośna muzykę za imprezy... przecież to jest blok !!! Nic nie mówić nic nie robić siedzieć jak mysz pod miotła bo przecież sąsiadowi nawet bąk przeszkadza ... następne podatki od aut ! Jak to możliwe ze rodzina 2+2 ma 3 auta a inni mieszkańcy nie maja gdzie parkować ?? Podatek od palaczy ! Smród z balkonu na balkon się niesie zanieczyszczają powietrze !!

Fryc @ 13:54, 10.06.2019

IP: 193.148...179

Bezprawne działania wspólnoty mieszkaniowej i prezesa. A co będzie jak wspólnota nałoży opłatę 500zł od posiadanego dziecka bo hałasują, niszczą klatki schodowe, brudzą itp.?

1234 @ 13:58, 10.06.2019

IP: 81.219...13

Niech te opłaty se wsadzą pies czy w bloku czy na posesji ma nie szczekać, a właściciel powinien psem się zajmować .

Ola @ 14:11, 10.06.2019

IP: 173.206...41

Mnie przeszkadza moja sasiadka,ktora wlacza pralke o 5-ej rano....jej bachory biegaja w butach i wala czyms w podloge....tak czasem do wieczora.Przeszkadza mi wrzask pod oknami i pijani menele na klatce...Moze tez oplaty zaproponowac???

L @ 14:20, 10.06.2019

IP: 5.173...126

Opłaty to może przesada,ale straż miejska czy wspólnoty mogły by się bardziej zainteresować psimi kupami, których właściciele nie sprzątają. To jest tragedia,chcesz mieć psa to sprzataj. To jest zwykła samowola. Kupy są wszędzie,A niektórzy właściciele mają to w nosie, psy załatwiają się tam gdzie dzieci się bawią. Krew mnie zalewa,a można jeszcze od takich jak się uwagę zwróci usłyszeć spierda......

mona @ 14:21, 10.06.2019

IP: 195.136...31

Ciekawe, że komuś przeszkadza szczekanie psa, a nie przeszkadza dziecko, które drze ryja aż wszyscy sąsiedzi dookoła słyszą. 50 zł za każdego posiadanego bombelka w zamian za rekompensatę za hałas.

nerwowy chichot cygana @ 14:23, 10.06.2019

IP: 5.173...119

1 girl 3 dogs ... kolega mówił że to ma dużo wyświetleń, a sprawdza codziennie

Do pies i popieram pies @ 14:24, 10.06.2019

IP: 78.2...224

A towarzystwo zapomniało jak samo było drącym się dzieciakiem lub pieszącym po klatkach? Oj szybko z pamięci wyleciało

ketuks @ 14:30, 10.06.2019

IP: 2a00:f41...2157

w jakim celu pobierana jest opłata? ma wyeliminowac szczekanie psa?

. @ 14:33, 10.06.2019

IP: 178.235...134

Unas na osiedlu wiecej sraja i szczą po browarach i hu.. Wie co tam jeszcze pija bo żygaja jak koty pies to sie potrafi jeszcze umyc jezykiem i obsrany nie chodzi a straży nima

Aaa @ 14:51, 10.06.2019

IP: 2a00:f41...effa

Mnie pies nie denerwuje tak jak ryczące pod blokami różnej maści bydło złożone z gimbusów i licealistów którzy siedzą na ławkach chrochają i drą mordy do późnych godzin nocnych lub wracają z dyskotek i udowadniają swoją siłę na koszach do śmieci

ostrołęczanin @ 14:57, 10.06.2019

IP: 5.173...99

Czyli jak zapłaci 30 złotych to psy przestaną szczekać. To jest bardzo dobra koncepcja.

Ja @ 15:03, 10.06.2019

IP: 5.173...61

Z większości komentujących wyłazi wiocha, no to wracać na wiochę i tam porządki wsiowe zaprowadzać

Aniele @ 15:11, 10.06.2019

IP: 176.109...252

Co za ludzie. Każą płacić, bo ma czipsy?

Ewelina @ 15:28, 10.06.2019

IP: 5.173...241

Ja też jestem za podatkiem od wrzeszczących dzieci.A psy są często czystsze od niektórych ludzi.A jak się komuś nie podoba to może się wyprowadzić.Ze zgrozą czytam te głupoty.Jacyś podli z was ludzie.Zawsze czułam,że w tych,którzy nie lubią zwierząt jest coś nikczemnego.Jakieś esbeckie porządki byście zaprowadzali.

Andrew @ 15:35, 10.06.2019

IP: 41.224...178

Polacy to są jednak D.E.BI.L.E hahaha.Pozdro z zagranicy odmozdzone faje.

Jo Anna @ 15:41, 10.06.2019

IP: 5.172...196

Osobiście nie mam nic do psów. Chcą ludzie, niech je sobie mają. Osobiście mieszkam w bloku i nie wyobrażam sobie, by z mojego mieszkania psu zrobić budę. Bez urazy, ale to pies mieszka z właścicielem, a nie odwrotnie. W mieszkaniach, gdzie mieszkają psy po prostu śmierdzi. Właściciele nie czują, bo się już do smrodu przyzwyczaili. Jak komuś nie przeszkadza smród, to proszę bardzo, niech hoduje bez opłat.

Igi @ 15:43, 10.06.2019

IP: 176.109...22

Prawidłowo za męczenie psów w blokowiskach, powinno się płacić i 1000PLN na miesiąc

Zgadzam się @ 15:50, 10.06.2019

IP: 31.41...75

Absolutnie zgadzam się z opłatami za psów. W końcu przez niektórych są lepiej traktowane niż człowiek czy domownik. Tak jak my opłacamy rachunek za ścieki tak i tu powinny być opłaty za to że psy załatwiają się w zieleni.
Palacze w blokach powinni też płacić za zatruwanie życia i powietrza niepalącym.

Psyjezdny ze wsi @ 16:01, 10.06.2019

IP: 178.235...8

"A towarzystwo zapomniało jak samo było drącym się dzieciakiem lub pieszącym po klatkach? Oj szybko z pamięci wyleciało"...

A może po prostu było lepiej wychowane i tak się nie zachowywało?
Cham nie pomyślał???

.

... @ 16:10, 10.06.2019

IP: 178.235...8

Dla wieśniaków pies zawsze był uwiązany u budy.

Nigdy nie zrozumieją, że ktoś trzyma psa w domu.


Prędzej zrozumiałby świnię w wannie!

Dolek @ 16:12, 10.06.2019

IP: 37.248...17

Ciasne mieszkania bloku nie są nawet namiastką naturalnego środowiska dla psa. Stąd te problemy. Miałem i mam w sumie kilkanaście psów i blok to nie miejsce dla nich.

Marek @ 16:34, 10.06.2019

IP: 5.173...241

Proszę o sprostowanie psy te niebyły adoptowane ze schroniska tylko owa Pani sama je rozmnożyła więc czego się teraz spodziewa, że dalej będzie grała ofiarę losu😊

Stach @ 17:01, 10.06.2019

IP: 88.156...27

Pies sie męczy w bloku, wiekszej głupoty dawno nie slyszałem. Poczytajcie, ludzie, trochę. Z drugiej strony dla ludzi pochodzących ze wsi to jednak zwierzę, na łańcuch i tyle. Co sie dziwić...

Www @ 17:04, 10.06.2019

IP: 188.147...10

Do tych co narzekają na dzieci.
Sami kiedyś byliście dziećmi i daliście mordy więc nie narzekajcie bo widzę że piszą sami bezpłodni la Musy co nie mogą mieć dzieci i całe szczęście że nie mają bo szkoda by było dzieci. Zostałowam się gruszyć po cichu w blokach

Eva @ 17:14, 10.06.2019

IP: 78.152...148

Zachowanie ludzi- czy to dorosłych, czy dzieci, jest następstwem zasad wyniesionych z domu. Mając świadomość, że pod podłogą mam sąsiadów, nigdy nie odważę się chodzić w twardym obuwiu po mieszkaniu i stukanie im nad głową. Moi rodzice zawsze zwracali na to uwagę i nigdy nie pozwalali biegać po mieszkaniu ( od tego jest podwórko). Organizowali nam czas w taki sposób, aby zabawa nie była uciążliwa dla sąsiadów. Można i da się! Jeżeli wieczorem chcę posłuchać muzyki lub obejrzeć film nocą, staram się , abym to ja tylko słyszała, nie zakłócając snu innym.. Poza tym- jest takie „urządzenie” jak słuchawki . Wracając czasami późną porą, staram się iść po schodach jak najciszej ( nocą bardziej słychać każdy odgłos). Niestety, często doświadczam ze strony niektórych sąsiadów zachowań nie mieszczących się w ramach przyjętych w społeczeństwie norm. Bo jak można określić przekrzykiwanie się na schodach ( 2 godzina w nocy) , śmiechy na całą klatkę, stukanie obcasami przy zabieganiu , trzaskanie drzwiami wejściowymi)? Nocne głośne dyskusje na balkonie i rzucanie wulgaryzmami, to już norma. Czy chcemy, czy nie chcemy, stajemy się biernymi świadkami historii osobistych ludzi nam obcych. Nocne powroty młodzieży rozrywające ciszę nocną ryczącymi maszynami to kolejny dowód braku taktu.Jeżeli ktoś kocha zwierzęta, niech je sobie trzyma, ale nie może to stanowić uciążliwości dla innych mieszkańców. Ktoś, kto ma małe dzieci, ma również obowiązek wpajać im zasady współuczestniczenia w społeczności drobnymi kroczkami: począwszy od zakazu rzucania papierków, ochrony przyrody, szacunku dla pracy i spokoju innych. Katalog ten jest znacznie bogatszy. Każdy zna z własnego podwórka, jak różne są zachowania dzieci i dorosłych, ale to jest właśnie owocem pracy rodziców lub jej braku. My wszyscy tworzymy społeczność i od nas zależy, jak będzie wyglądało nasze życie we wspólnocie. Przy braku wzajemnego szacunku będzie coraz gorzej i bardziej „chamsko”.

Eva @ 17:17, 10.06.2019

IP: 78.152...148

W moim wpisie wyżej pojawił się błąd: chodziło oczywiście o zbieganie po schodach, a nie „zabieganie”. Przeprasza

Co się martwisz, co się smucisz? Ze wsi jest ... @ 17:23, 10.06.2019

IP: 178.235...8

Byliśmy dziećmi ale potrafiliśmy się zachować.
Owszem, niektórzy byli bardziej niesforni. Zachowywali się głośno, czasem niszczyli zieleń i ściany.

NAZYWANO ICH ŁOBUZAMI.

Normalne dzieciaki raczej od nich stroniły. Wiedziały, że żyją w pewnej społeczności, w której szanuje się prawa innych.

Dziś nadeszła dzicz. Dumni rodzice pozwalają bachorom na wszystko.

NIECH SIĘ BAWI! Chuј mnie inni obchodzą!

Do ... @ 16:10, 10.06.2019 IP: 178.235...8 @ 18:32, 10.06.2019

IP: 178.235...243

Na wsiach ludzie przywiązują psy przy budzie, a nie "u budy", mieszczuchu laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing

do Evy @ 18:36, 10.06.2019

IP: 178.235...243

Nie masz większych problemów ? Nawet nie czytałem tego co napisałaś, ale trzeba mieć dobrze, aby siedzieć i pisać komentarze w formie poematów. No i jeszcze czas. Zamiast tu go marnować weź się za robotę. Pozmywaj gary czy podłogę. Popatrz okna też już się zakurzyły wink

paula @ 18:42, 10.06.2019

IP: 37.47...214

"pies się meczy w bloku" HAHHAHAHAHAHHA, większej głupoty dawno nie czytałam!
Tak to jest jak się myśli stereotypowo!

on @ 18:57, 10.06.2019

IP: 2001:67c...7c7

Gdzie jest napisane w artykule że z Ostrołęki?

Xx @ 19:14, 10.06.2019

IP: 213.238...203

Boże ale wieś. Płaćmy też za każdego płaczącego bachora, od każdego remontu i wiercenia wiertarką, za użycie odkurzacza, od każdej kłótni czy imprezy.

Do on @ 19:15, 10.06.2019

IP: 213.238...203

Na samym początku artykułu XDDD

Brzydki_Zły_i_Szczery @ 19:16, 10.06.2019

IP: 176.109...18

@vi jak chcesz mieć małe dzieci to płać dodatkową opłatę!
Śmierdzi, sra to wszędzie, znosi śmieci, nieposłuszne, hałasuje, zwłaszcza jak małe. Remonty musisz robić i inne takie. A jak sąsiadom przeszkadza, to jeszcze większy problem, płać i nie dyskutuj.


A tak serio, jak Ci pies śmierdzi i sra wszędzie, to się nim w końcu zajmij, brudasie, bo pewnie nie lepiej od niego śmierdzisz. laughing

Eva @ 19:19, 10.06.2019

IP: 78.152...148

Do: „do Evy”. W przeciwieństwie do Pana/Pani zostałam nauczona szacunku do ludzi i nie zwracam się do nikogo na Ty.Wszystkie problemy na szczęście mam za sobą. Mogę robić co chcę, pisać poematy, jeździć, gdzie i kiedy chcę i płacić za sprzątanie i zmywanie. Stać mnie na to .Mam ten komfort dzięki nauce i pracy. To, co napisałam, jest efektem doświadczeń dnia codziennego, a tzw. „kindersztuba” to dla niektórych egzotyka i słowo nieznane nawet z opowiadań. Przykre, ale prawdziwe......

Lubię i sprzątam @ 19:20, 10.06.2019

IP: 37.47...155

Ja posiadam psa w bloku nikomu nie przeszkadza nie szczeka nie wyje jak zrobi zdrową kupę to sprzątane a podatek to i tak płacę gdyż go karmię leczę i chowam a nie jak nie którzy zabijają lub oddają do schroniska

Rogaś z Doliny Roztoki @ 20:25, 10.06.2019

IP: 178.235...6

do..... do Evy @ 18:36, 10.06.2019IP: 178.235...243

Pani Eva napisała mądry tekst. A...Twoja "maleńka" percepcja pozwoliła Ci dobrnąć, myślę, góra do trzeciej linijki...To teraz po mojemu, znacznie krócej....."garnitur na chamie leży dobrze dopiero w trzecim pokoleniu"....w Twoim przypadku dopiero na wnukach......

Ja @ 20:28, 10.06.2019

IP: 5.173...61

I dziękuję za troskę, ale niech każdy zajmie się swoim smrodem w swoim mieszkaniu, co to kogo g. obchodzi, że mam psa, kupuję mu drogie jedzenie i śpi, gdzie chce? Wieś tego nigdy nie pojmie, ze swoim stosunkiem do zwierząt została 100 lat za murzynami. Normalnie jest wtedy,gdy pies wisi na metrowym sznurze przy czymś, co przypomina budę,prawda?

LELO do Ja: @ 20:44, 10.06.2019

IP: 5.173...165

Zgadzam się. Dopóki społeczeństwo nie ruszy głowami ludziom będzie przeszkadzać wszystko. Pies, dziecko, staruszek. Każdy ma prawo mieć psa, każdy był dzieckiem, każdy będzie stary, a niektórzy jeszcze się okaże, że będą pijakami spod Żabki. Zamiast się otwierać na świat, ludzie się umykają. Brawo dla tej kobiety, że przygarnęła czworonogi. Gdyby każdy zadbał o swoje zwierzaki, nie byłoby kłopotu z ich bezdomnością.

Grześ @ 20:59, 10.06.2019

IP: 80.187...56

Jeśli ktoś nałoży na mnie opłatę za szczekanie psa, to musi się liczyć, że będę ją płacił sumiennie i na czas. Mój pies natomiast, będzie szczekał przez okrągły dzień, żeby sąsiedzi wiedzieli za co płacę.

W @ 21:36, 10.06.2019

IP: 176.109...230

Dokładnie ,jeśli bym płacił ,to bym nagrał psa i odtwarzał od 7 rano do 22 i ch...wszystkim do tego j... wieśniaki.

Ewa @ 21:51, 10.06.2019

IP: 188.146...45

Po to jest pies aby pilnował domu więc szczeka proste popieram Pana przedemną gdybym płaciła za mojego pieska też by szczekał ile wlezie tyle psów biednych w schroniskach w warunkach urągających żywej istocie to co? niby tam warunki pięciogwiazdkowe? Mieszkanie beee?

Robert @ 22:01, 10.06.2019

IP: 176.109...200

Zwracam się do kurpsiowej cebuli
Co wam pies w bloku przeszkadza zwłaszcza mały?
Psa trzeba też wychować
Jeżeli wam przeszkadza pies w bloku droga wolna wyprowadzcie się za rzekę tam gdzie wasze miejsce

M @ 22:06, 10.06.2019

IP: 87.205...15

Pies powinien mieć swobodę a nie ciaśnić się w bloku.Opłata powinna być co najmniej 50 zł ,za więzienie psa w bloku.

Brzydki_Zły_i_Szczery @ 22:14, 10.06.2019

IP: 176.109...18

@M jak Twój pies jest skrępowany w mieszkaniu, to rusz swój tłusty zad i wio na spacer. Twoja up@ schudnie i pies się wybiega. wink

Ja @ 22:21, 10.06.2019

IP: 5.173...97

Ale wy idio*i jesteście. Zwierzęta mniej szkodliwe od ludzi. Jeżeli o swoje zwierzę sie dba to nie śmierdzi.. ; ( w każdym bloku jakiś pijak się znajdzie i jak śpi na schodach i robi pod siebie to wszystko dobrze? Dzieci nie boją się wtedy wejść do domu przy kimś takim tylko boją się przy psie przejść? Dajcie spokój!

Nikt @ 22:27, 10.06.2019

IP: 2a00:f41...46e9

Dziwie się że redakcji że MO przed publikacją artykułu nie próbowała nawiązać kontaktu z mieszkańcami Wspólnoty. Uchwała dotyczy każdego kolejnego psa. Pieniądze przeznaczone są na utrzymanie czystości w bloku. Pani o ktorej rozpisują sie gazety posiada 6 psów w mieszkaniu 32 metrowym. W okresie zimowym posiadała 12 psów. Postawcie sie wszyscy na miejscu współlokatorów. A poza tym czy to sa warunki w jakich powinny mieszkać psy.

... @ 22:40, 10.06.2019

IP: 5.173...97

Oczywiście ze jeżeli ktoś trzyma tyle psów w bloku to nie powinno tak być. Psy się męczą i tak samo mieszkańcy, ale niech ludzie nie piszą ze każdy kto ma psa w bloku to śmierdzi i załatwia się gdzie popadnie. " kategoroczny zakaz trzymania psa w bloku!" Bo co? Dzieci się boją. ..a pijaków się nie boją?

Tolerancyjny @ 22:52, 10.06.2019

IP: 188.147...148

Co komu żałować. Ja bym jeszcze krowę pozwolił za darmo chodować .
Przy wyprowadzaniu na dwór trawą by się żywiła, koszenie by odpadło.
Wolności Tomku w swoim domku.

cvdsak @ 22:56, 10.06.2019

IP: 83.28...216

co wam przeszkadza że ktoś posiada pieska wara wam wszystkim do tego najlepiej to wyrzucić a może tak ciebie wzią c za mordę i du e i na śmietnik a pijaki jeszcze gorsi oszcywają i srają pod krzaczory to dopiero jest swinstwo i ohyda wąchac smród od pijakai paranoja dajcie psiakom pokój niektóre ludziska są brudnymi h a mi

Sakima @ 23:41, 10.06.2019

IP: 89.75...69

Jestem za tym żeby pobierać opłaty za wszystko i za wszystkich! Chory kraj który ma takich chorych mieszkańców!

Rob @ 23:41, 10.06.2019

IP: 94.254...12

Ale po co zaraz podatek od psa??!!!!wystarczyloby egzekwowac sprzatanie po swoim pupilku gowienka a za uchylanie sie od tego obowiazku porzadna "działa" a wtedy moze dotarlo by do pseudo hodowcow i milosnikow futrzakow ze zwierzatko to nie tylko radosc z posiadania ale tez i obowiazki!!!!????

Karol @ 06:31, 11.06.2019

IP: 31.0...152

Tym wspólnotom się w głowie przewraca ludziom też. Dobrze że kobieta ma psy. I nie powinna płacić to państwo powinno jej zapłacić za to że ma dobre serce i przygarnęła je do siebie. Ludziom wszystko przeszkadza jak bachory latają po domu że słychać to w mieszkaniu to już nie przeszkadza ale pies już tak. Chorzy ludzie.

Do Karol @ 06:37, 11.06.2019

IP: 178.235...184

A co ty porównujesz psy do dzieci (jak ty nazywasz dzieci), mieszkania sa dla ludzi, a dla psów budy, a nie domy, smierdza, sraja po klatkach, ty chyba jestes chory.

Gnom @ 07:28, 11.06.2019

IP: 178.235...125

Mieszkam na jednym z nowszych osiedli. Wiele osob w mieszkaniach ma pieski różnej wielkości i rasy. Bardzo o nie dbają i psy są dobrze wychowane. Nie robią kup na osiedlu tylko poza nim a mimo to opiekunowie zbierają je w worki. Psy nie gryzą i wcale nie slychac szczekania. Na osiedlu jest również dużo dzieci, których rodzice zapomnieli niestety o wychowaniu. Dzieci niszczą ławki, elewacjè, rysują po kostce, nie mówią ludziom dzień dobry, wywalają śmieci na trawnik a ich rodzice siedzą z nimi i się na to patrzą. Nie pies czy dziecko jest w bloku problemem tylko rodzic lub opiekun, który nie potrafi odpowiednio wychowywać. Opłata to głupota chyba że przeznaczona zostanie na lekcje dobrego wychowania dla rodziców i dzieci!

Xyz @ 07:51, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...e9d

A ja chce podatku od smierdzacych pijakow, od wyjacych bachorow, od palaczy ktorzy petuja na balkony sasiadow

Ana @ 07:54, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...e9d

Ci co proponuja zakaz posiadania psa w blokach, najlepiej niech sie sami wyprowadza. Na bezpludna wyspe. . Nie zazdroszcze miec ich za sasiadow, to takie gady ktorym wszystko i wszyscy przeszkadzaja.

As @ 07:58, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...e9d

Co za idioci... A moze tez zapytac za podpisem wspollokatorow czy wyrazaja zgode na posiadanie wrzeszczacego bachora????

do Xyz @ 08:08, 11.06.2019

IP: 178.235...243

To wyprowadź się z Pekinu na normalne osiedle. Też mieszkam w bloku i u nas nie ma ani jednego pijaka. Fakt, nie mieszkam tam gdzie patola, bo ją na to nie stać laughing

Sam @ 08:42, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...3059

Ludzie ta kobieta jest chora psychicznie jej potrzebna jest pomoc. Wspólnota powinna zebrać się i pomoc jej w dojściu do lekarza od chorób psychicznych.

Miś @ 08:49, 11.06.2019

IP: 178.235...159

.

U mnie ma podwórzu w blokowisku jest kilka psów. Są czyste, zadbane, wesołe. Nie szczekają, chodzą na smyczy a właściciele dokładnie po nich sprzątają.


Są też dzieci.
Ze dwadzieścia sztuk. Wrzeszczą, bębnią nogami w zjeżdżalnię, wynoszą piasek z piaskownicy i rozsypują po osiedlu
i BESTROSKO SZCZAJĄ POD OKNAMI jak im się zachce.

Ot, takie przygody chama w mieście...

.

olin @ 09:05, 11.06.2019

IP: 188.147...43

Mam pomysła! Pobudować bloki mieszkalne w schroniskach. Będzie wygodnie dla animalsów i komfortowo dla zwierząt.

egon @ 09:33, 11.06.2019

IP: 178.235...194

pozdrawiam Pania Zat.. z Papierczniczej która nie sprząta po psie i puszcza go samopas z czwartego pietra żulica . Pies dziwnie wystraszony jakby był bity . To jeżeli ten pies pogryzie moje dziecko to co mam pogryzć tego psa i właścicielkę ? czy skręcić mu kark i iść siedzieć jeszcze za kundla ?

Kaka @ 09:44, 11.06.2019

IP: 178.235...36

I tu jad się z niektórych wylał.To się w głowie nie mieści.Jak wy chcecie dzieci wychować bez miłości i empatii do zwierząt?na takich co właśnie swoich dzieci nie potrafią wychować i przez nich te psy są wiązane do drzew i głodzone.Mieszkam w bloku kupiłam to mieszkanie za ciężkie pieniądze i mam prawo mieć psa bo ,tak chcę i wara wrednym od tego.A ci co piszą że pies śmierdzi niech się nie umyją przez tydzień bo pies sam nie może się umyć. zobaczą ,że 1000 króć bardziej będą śmierdzieli niż 100 psów nie kąpanych przez rok😁

Kaka @ 09:49, 11.06.2019

IP: 178.235...36

Dodam że jestem za egzekwowaniem od posiadaczy psów sprzątania po nich,sprzątam i zwracam uwagę tym co tego nie robią.

Ooro @ 10:07, 11.06.2019

IP: 5.173...119

Ciemnogrod nie zaskakuje. Ostroleka to nie miasto, to stan chorego umyslu

Anna Sitkiewicz @ 10:33, 11.06.2019

IP: 37.47...134

Najpierw niech zrobią dla Psów specjalne płace na spacery a potem niech opłaty pobierają a nie wszędzie zakaz wyprowadzania zwierząt. Dziadostwo i nic więcej. A co komu pies w bloku przeszkadza? Karaluchy niech polikwiduja najpierw bo w większości bloków są.

eh @ 10:52, 11.06.2019

IP: 2605:3e80...e4a

eh

oh @ 10:53, 11.06.2019

IP: 37.47...0

oh

Mieszkaniec Bloku @ 10:58, 11.06.2019

IP: 176.109...217

Czy dzieci tez to obejmuje? Darcie ryja 24/7 powiedział bym chcesz mieć dzieci to w oddzielnym domu jednorodzinnym. I klatka schodowa nie jest waszym kolejnym pokojem żeby se ludzie wózki stawiali i rowerki łącznie z zabawkami.

Wiki @ 11:05, 11.06.2019

IP: 77.112...173

Ej mam pomysł, może było trzeba się kur**uczyć i teraz zarabiać na takim poziomie, żeby nie mieszkać w bloku tylko kupić sobie własny domek, tam by wam nikt nie szczekał;) A w tym życiu musicie się pogodzić z tym, że współdzielicie z kimś osiedle/klatkę i ta osoba MA PRAWO MIEĆ PSA

Do mieszlańca bloku @ 11:11, 11.06.2019

IP: 94.254...133

Co ci smierdzielu dzieci przeszkadzają?pocaluj psa w doope!

Pięćsetpluskwa @ 11:15, 11.06.2019

IP: 178.235...7

To nie jest kwestia zarobków.
Niektórzy po prostu nie chcą zajmować się odśnieżaniem, pilnowaniem, koszeniem trawy i naprawami cieknącego dachu.


.

do mieszkaniec bloku @ 12:16, 11.06.2019

IP: 5.173...61

Popieram, klatka schodowa to nie przechowalnia dla rowerów, zabawek,szafek i innego dziadostwa, tylko wideł, grabi i gumofilców brakuje. Dla rowerów są stojaki przy blokach albo piwnice.

Cindi @ 12:38, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...4b00

Do sąsiadki:a co boli Panią i razi w oczy bo Pani ma za mało? Ludzie którzy podają publicznie czyjeś prywatne informacje są karani to po pierwsze a po drugie spojrzy Pani na siebie co Pani robi i jak żyje. Widocznie ma Pani jakoś problem ze sobą i zwoim życiem skoro publicznie wylewa pomyje.

Ja @ 14:58, 11.06.2019

IP: 5.173...171

Blok i mieszkanie to nie miejsce dla psa. Całkowity i bezwzględny zakaz trzymania psów w blokach.

H @ 15:11, 11.06.2019

IP: 176.109...151

Spoko, możemy płacić za posiadanie psa ale wtedy niech sprzątają po nich Ci którym płacimy. Nie będziemy płacić na darmo

Do Misia @ 17:06, 11.06.2019

IP: 5.172...75

"Dwadzieścia dzieci ... które szczają" laughing laughing Ty coś mówisz o przygodach chama w mieście ? Ty skąd dojeżdżasz ? laughing

Anka @ 17:51, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...71d2

Boze 12 psow w porze zimowej i to tak malym mieszkaniu 32 metry widac ta pani ma cos z glowa nie tak. Jedyny taki przypadek w Polsce chyba.

Zainteresowana @ 18:10, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...20f6

Do ANKA:12 psów? A kto tak powiedział? To chyba z Panią coś nie tak bo ta Pani o której jest artykuł 12 nie ma jakieś lewe informacje. Chętnie przekażę zrobi screeny i niech podaję Panią do sądu bo to publiczne wyzwiska

Zainteresowana @ 18:12, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...20f6

Do ANKA mało Pani wie widocznie bo ta Pani 12 zwierząt w domu nie ma no i gówno prawda bo ludzie mają nawet w Ostrołęce po 20 zwierząt. Tyle w temacie. Proszę się do informować a nie plesc głupoty i kłamstwa.

Fiufiu @ 18:21, 11.06.2019

IP: 2a00:f41...20f6

Wiocha to jest mieć psa w domu na działce i trzymać go na łańcuchu i nie dawac mu jeść. W bloku zwierzęta można trzymać i tak samo dobrze traktować. W ustawie nie ma ze zwierząt w bloku nie można. Są ludzie którzy mają 3 razy tyle co ta Pani i nikt nie ma problemu a tu nagle problem. Ciekawe co ma prezes na uwadze czy naprawdę psy czy moze tanim kosztem zakup mieszkania. Trzymanie zwierząt w bloku nie jest znęcaniem.tak samo można mieć w domu i wtedy się znecac. Dzieci też Wrzeszcza i płaczą. Pijacy też awantury robią. Rodzice nad dziećmi się znecaja a psa jak ktoś uratuje i weźmie to do domu to nie problem. Gorzej jak jest patologia i się z nic nie robi. Od patologii brać za darte mordy i za dzieci i za pijakow co leja pod klatkami

LOL @ 19:53, 11.06.2019

IP: 5.174...238

W Niemczech, to jest kvrwa normalne,że płaci się za psa ale PODATEK.
Ale oczywiście cywilizacja nie dotarła do Ostrołęki, gdzie masz pupila to musisz bulić. Szkoda ci płacić? To oddaj komus,kto o niego zadba.

leon @ 20:21, 11.06.2019

IP: 37.248...119

Przecież w mieście jest ustawowa opłata za psa w wysokości 30 zł, nie dotyczy psów adoptowanych i po sterylizacji i kastracji, więc zamiast domagać się podatków, warto sprawdzić czy ich nie ma ustalonych. Poza tym może warto byłoby profilaktycznie wprowadzić podatek od posiadanego sprzętu muzycznego, elektronarzędzi, samochodów z modyfikowanymi wydechami ... wszak mogą zakłócać spokój. Problem jest jeśli psy szczekają po 22:00, a do 22 wolnoć Tomku w swoim domku, jeden lubi słuchać muzyki a drugi lubi psy. Aby w mieszkaniu śmierdziało psem, to trzeba o niego nie dbać.

do Ja @ 20:25, 11.06.2019

IP: 78.152...25

Pewnie, miejsce psa jest na wsi, koniecznie na stałe ma być przywiązany do prowizorycznej budy, miskę musi mieć, ale pustą i oczywiście zero wody do picia, bo przecież i tak niedługo deszcz spadnie, to "se pochlipta". Ciemnogród, ciemnota i masa takich, co sami uciekli ze wsi, ale w mieście koniecznie chcą swoje porządki wprowadzać. I tylko jednego nie rozumiem, jak tam tak cudnie było, to po co uciekali? Może już czas, żeby nie zmieniać miejskiej rzeczywistości, tylko po prostu się do niej przyzwyczaić?

Klaudia @ 20:48, 11.06.2019

IP: 178.235...58

Jestem podejrzliwy wobec ludzi, którzy nie lubią psów, ale ufam psu który nie lubi jakiegoś człowieka.

Hej @ 21:55, 11.06.2019

IP: 31.0...141

Obawiam się, że jeśli będą opłat za psa, większy się bezdomność tego zwierzęcia.
Choć jestem za tym, by były opłaty, często klatki są brudne od kupy psiej bo nie zdążą jeść. To samo z trawnikami, wyjść z dzieckiem nie można przed blok, bo taka dama prowadzi pieska,piesek zrobi co trzeba i do domu A sprzątać nie ma komu.

Hej @ 21:58, 11.06.2019

IP: 31.0...141

Obawiam się, że jeśli będą opłat za psa, zwiększy się bezdomność tego zwierzęcia.
Choć jestem za tym, by były opłaty, często klatki są brudne od kupy psiej bo nie zdążą zejść. To samo z trawnikami, wyjść z dzieckiem nie można przed blok, bo taka dama prowadzi pieska,piesek zrobi co trzeba i do domu A sprzątać nie ma komu.

Anna @ 10:50, 12.06.2019

IP: 109.91...165

,,,,A MNIE BARDZO I INTERESUJE I CHCIAŁA BYM ,ABY OSOBY KTORE WPROWADZIŁY OPLATY ZA POSIADANIE PSA ,ODPOWIEDZIAŁY NA MOJE PYTANIE : ....1)" ZA CO TA OPLATA KONKRETNIE JEST ?(dokładnie za jakie szkody ?czy cokolwiek ,co ona rekompensuje ),,, 2) NA CO TE PIENIĄDZE ZOSTANĄ PRZEZNACZONE ?! ( na dodatkowe sprzątanie klatek i trawnikow ? wyciszanie ścian w bloku ?czy kursy behawioralne dla psa ? )NO. BO ZAKLADAM ZE OPŁATA JEST PO TO BY NASTAPILA JAKAS ZMIANA I EFEKT- CZYLI POPRAWA ....bo samo płacenie sąsiadom nie pomoże i psom nie zabroni szczekać ,,,, logiczne prawda?

GOSC @ 16:54, 12.06.2019

IP: 2604:2000...d45b

A ja proponuje dla ludzi ktorzy nie moga miec dzieci 250+ na kazdego psiaka adoptowanego. Bedzie i taniej i starczy po 50 zl miesiecznie na oplaty za posiadanie pieskow.

Tak to ja @ 07:24, 14.06.2019

IP: 94.254...23

To jest śmieszne! Może od dzieci pobierajcie opłaty, bo przecież dzieci płaczą i robią hałas... Albo nie, może za głośne chrapanie, bo to też będzie przeszkadzać innym. Żyjemy w świecie w którym człowiek człowiekowi wilkiem.