ZUS wysyła listy o stanie konta
Fot. ZUSRuszyła wysyłka blisko 20,7 mln informacji o Stanie Konta Ubezpieczonego (IOSKU). ZUS szacuje, że w województwie mazowieckim otrzyma ją około 3 mln osób. Dokument ten jest dokładnym opisem stanu finansowego konta emerytalnego osób z powszechnego systemu ubezpieczeń społecznych.
W liście znajdziemy sumę wszystkich zwaloryzowanych składek oraz kapitału początkowego, a także wskazanie ile składek zgromadzonych jest na subkoncie w ZUS, a ile trafiło do otwartego funduszu emerytalnego (jeżeli ktoś jest członkiem OFE). Informacja zawiera też wskazanie jak wyglądał wpływ składek emerytalnych miesiąc po miesiącu w całym 2018 r. Można więc sprawdzić czy pracodawca uczciwie opłaca za nas składki.
ReklamaCałość korespondencji ma trafić do klientów najpóźniej wraz z końcem sierpnia. ZUS przypomina jednak, że nie wszyscy otrzymają papierowy list. Do osób, które założyły profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (www.pue.zus.pl), trafi on w formie elektronicznej. Aby uzyskać dostęp do informacji wystarczy zalogować się na swoim koncie PUE.
- List osób, które ukończyły 35 lat, będzie zawierał także wysokość hipotetycznej emerytury w dwóch wariantach: gdyby nie pracowali już do emerytury, czyli bazowali na dotychczas zebranych składkach oraz gdyby pracowali i odprowadzali składki w średniej wysokości dotychczasowych wpłat. Dodatkowe dwa warianty uwzględniają w emeryturze również składki z subkonta w ZUS. Jest to więc pewien zapis dotychczasowej aktywności zawodowej i opłaconych składek oraz symulacja wysokości przyszłej emerytury, która pozwoli na podejmowanie świadomych decyzji dotyczących przyszłości zawodowej - wyjaśnia Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.
ReklamaIOSKU napisana jest prostym językiem, a dodatkowo zawiera instrukcję jak czytać poszczególne pozycje danych. Już w ubiegłym roku klienci docenili formułę przekazywanej informacji i przejrzystość tekstu. Jeżeli jednak pojawią się pytania lub wątpliwości dotyczące stanu konta, to ZUS służy pomocą. Wystarczy przyjść do placówki, zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr telefonu (22) 560-16-00) albo odwiedzić stronę internetową: www.zus.pl.
Wyświetleń: 1828 |
komentarze: - |
|
06:46, 19.06.2019r. |
|