środa, 26 lutego 2020 r., imieniny Aleksandra, Mirosława, Dionizego

Reklama   |   Kontakt
Eldor

Aktualności

Gov.pl coraz bardziej popularny

Ministerstwo Cyfryzacji zamieściło komunikat dotyczący rosnącej popularności domeny Gov.pl, na której w pierwszym półroczu 2019 r. zanotowano ponad 53 mln odsłon i 19 mln sesji. Co ciekawe, średnio każdy z użytkowników spędził na portalu dwie i pół minuty, a 25 procent użytkowników korzystało z rządowych serwisów na urządzeniu mobilnym.

- Brytyjczycy mają gov.uk, Szwedzi - government.se, Holendrzy - gov.nl, Francuzi gouvernement.fr, a my Gov.pl. Jak pokazują statystyki Polacy coraz chętniej korzystają z rodzimego portalu. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odwiedziło go 10 mln użytkowników. W ramach portalu Gov.pl działa 19 stron internetowych poszczególnych ministerstw. Znajdziemy tam nie tylko informacje o tym, czym zajmują się poszczególne resorty, ale też informatory, poradniki, itp. - wszystko w jednym miejscu - czytamy w informacji Ministerstwa Cyfryzacji.

Reklama - Gov.pl powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres - Gov.pl - by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Serwisy powiązane z portalem mają spójną szatę graficzną, tak aby odbiorca od razu zorientował się, że korzysta ze stron administracji publicznej. Chcemy, aby Gov.pl był dostępny dla wszystkich, dlatego system uwzględnienia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Jednym z serwisów działających w ramach Gov.pl jest strona www.obywatel.gov.pl - to najlepsze źródło informacji o naszych e-usługach. To dzięki temu serwisowi możemy zamienić wizytę w urzędzie na chwilę przed komputerem.

- E-usługi pogrupowane są tak, by znalezienie interesującej nas sprawy zajęło możliwie najmniej czasu. Wśród kategorii są m.in.: "Dokumenty i dane osobowe", "Kierowcy i pojazdy", "Małżeństwo", "Edukacja". Łatwe, prawda? Można też skorzystać z opcji "Szukaj", jeśli nie jesteśmy pewni, w której kategorii znajduje się sprawa, którą chcemy załatwić - informuje ministerstwo.

Reklama - Przez ostatnie pół roku obywatel.gov.pl odwiedziło prawie 7,5 mln użytkowników. To o niemal 2,7 mln więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Odwiedzający zainicjowali około 14,3 mln sesji i ponad 29 mln odsłon - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Najczęściej "klikalne" e-usługi to  "Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy" i "Załóż Profil Zaufany".

- Nieustannie pracujemy nad tym, by coraz więcej spraw można było załatwiać przez Internet. Projektujemy usługi przyjazne dla obywateli, wygodne i wychodzące naprzeciw ich potrzebom. Taki ma być również cały portal Gov.pl - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski - Chcemy, by spełniał oczekiwania użytkowników, dlatego już wkrótce pokażemy jego nową, jeszcze lepszą wersję - dodaje szef MC.

 

Wyświetleń: 731 komentarze: 0
20.07.2019, 09:09r. Drukuj




Powrót