wtorek, 20 sierpnia 2019 r., imieniny Bernarda, Sobiesława, Samuela

KurpGrupa

Aktualności

Ksiądz nie zezwolił na bycie chrzestnymi

W jednej z lokalnych parafii ksiądz nie zezwolił małżeństwu na pozostanie rodzicami chrzestnymi nowo narodzonego dziecka. Osoby mają tylko ślub cywilny, nie zawarły związku kościelnego. Nasz czytelnik poszukuje parafii, która zechce zaakceptować takie osoby do uczestnictwa w sakramencie.

Chociaż dla części osób dziwnym może wydać się fakt, że ksiądz nie zezwala na bycie chrzestnymi osobom, które nie zawarły ślubu kościelnego, to nie jest to żadne novum w kościele katolickim.

Reklama Zgodnie z chrześcijańską tradycją, na chrzestnych dziecka wybieramy osoby, które pomogą lub nawet zastąpią w razie konieczności biologicznych rodziców w wychowaniu dziecka w wierze katolickiej i poszanowaniu religii. Kościół stawia kandydatom na chrzestnych szereg konkretnych wymagań, to m.in. bycie praktykującym katolikiem, ukończenie przynajmniej 16 lat, przyjęcie sakramentów chrztu, bierzmowania i Eucharystii a także prowadzenie życie zgodnie z zasadami wiary.

Zgodnie z przyjętymi zasadami, złą decyzja będzie zatem wybór na chrzestnego osoby niepraktykującej czy żyjącej wbrew naukom Kościoła, a takim jest np. życie z związku cywilnym lub konkubinacie. Jak to bywa w życiu, także na łonie kościoła znajdą się osoby, które odstąpią od żelaznych zasad. Są kapłani, którzy, mówiąc kolokwialnie, przymykają oko na osoby, które nie dopełniły pewnych formalności czy niekoniecznie wpisują się w szablon narzucony przez Kościół.

Reklama Pojawia się jednak zasadniczy problem. We współczesnych czasach coraz trudniej znaleźć osoby, które idealnie wpiszą się w wymagania Kościoła. Parafie są czasami zmuszone iść na kompromis, bo może się okazać, że nikt z otoczenia rodziców i dziecka nie wpisuje się w kościelne ramy.

Wobec tych zmian, zasadnym wydaje się pytanie naszego czytelnika, który poszukuje w Ostrołęce i okolicach parafii i księdza, który z większą pobłażliwością spojrzy na kandydatów na rodziców chrzestnych, którzy zawarli tylko związek cywilny. Pomimo tego, że Bóg jest jeden, to interpretacji kościelnych przepisów jest wiele. Gdzie taką parafię znaleźć? Może nasi czytelnicy pomogą.

Wyświetleń: 40785 komentarze: 103 Wrzuć na Facebooka 20.07.2019, 09:20r. Drukuj




Powrót


olaola @ 09:41, 20.07.2019

IP: 178.235...17

Spróbujcie w Parafii św. Wojciecha (Pallotyni) w Wojciechowicach

Ja @ 09:42, 20.07.2019

IP: 2a00:f41...f85f

Myślę że odpowiednio wysoka ofiara przekona księdza. Osobiście przekonałem się nie raz, że w kościele i załatwianiu spraw z księdzem malo kiedy wartości i przykazania biorą górę nad odpowiednio wysoką ofiarą. Kasa musi się zgadzać i tyle

Tia @ 09:52, 20.07.2019

IP: 95.192...92

No. Pallotyni najlepsi. Dzię tym skur.... przestałem wogóle chodzuć do kościoła. Też o chrzest chodziło.

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 09:52, 20.07.2019

IP: 188.146...217

A nie lepiej poszukać parafii Jehowy?

Kolo @ 10:02, 20.07.2019

IP: 178.42...167

Kwestia piniondza, tu trzeba spiąć groszem to i pozwolenie będzie.

xyz @ 10:23, 20.07.2019

IP: 188.147...44

.

@ 09:52, 20.07.2019
IP: 188.146...217

D.E.B.I.L

.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 10:31, 20.07.2019

IP: 188.146...217

xyz, fajnie się podpisujesz.

Dobrze ksiądz zrobił, że dba o chrześcijaństwo.

były katolik @ 10:32, 20.07.2019

IP: 2a01:110f...6970

Najlepiej na chrzestnego "wziąść" księdza pedofila - taki to i popieści i grzechy odpuści i kasą sypnie, a tak na poważnie to pogonić tych czarnosukiennych do Watykanu - oni co innego mówią, co innego myślą, a jeszcze co innego robią - zamiast przyciągać swoją pokorą do tzw. kościoła to swoją butą i pychą odpychają nawet tych jeszcze "wierzących". Ich zasadą jest tzw. tajemnica wiary " złoto. k...y i dolary".

e @ 10:53, 20.07.2019

IP: 79.184...200

Chcesz być katolikiem, to ze wszystkimi konsekwencjami. Chrzest to przede wszystkim sakrament, a nie tylko tradycja. Zasad wiary nie wolno traktować wybiórczo.

xxxxxxxxx @ 10:55, 20.07.2019

IP: 37.248...129

Spróbujcie w Ostrowi Mazowieckiej tam nie powinno być problemu, udzielają chrztu nawet jak Rodzice są po ślubie cywilnym, i co łaska.

xyz @ 10:55, 20.07.2019

IP: 188.147...44

.

@ 10:31, 20.07.2019
IP: 188.146...217

Nie komentowałem zachowania księdza, tylko twoje, pojeździe Chrystusowy.
tongue

.

Goria @ 10:55, 20.07.2019

IP: 84.210...33

Wojciechowice

Kurpiak @ 11:00, 20.07.2019

IP: 31.0...151

Pewnie chodzi o ryśka cukierka. To oni są dla nas, a nie my dla nich. Sami odpychają ludzi od koscioła. Ujawnijcie w kturej to parafii.

Gtr @ 11:13, 20.07.2019

IP: 37.248...151

Co łaska większa i po sprawie

grzesznik @ 11:27, 20.07.2019

IP: 5.173...74

Dać sobie spokój z polewaniem wodą do tego zimną i nie męczyć dziecka bo to jest zabobon nic nie znaczący, tak jak jakieś bierzmowanie. Dzisiaj ludzie zamierzają stanąć na Marsie a tu taki zabobon mają klechy jako bat na ludzi. Ale jak ktoś bardzo chce niech ojciec weżmie z liter wody , tylko ciepłej i umyje dziecku główkę za darmo i zamamrocze zaklęcie , które można odczytać klikając w komputerze. Krzczę cię niech powie dla śmiechu.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 11:30, 20.07.2019

IP: 188.146...217

xyz, nikt na siłę nie trzyma w chrześcijaństwie, jest dużo innych wyznań, po co komu pseudo chrześcijanie?

Gość @ 11:44, 20.07.2019

IP: 2a01:110f...8a9b

A jak po sakramencie chrztu, ktoryś z chrzestnych zmieni wiarę to chrzest jest nieważny?
Dziękuję księżom, że zniechęcili mnie do chodzenia do kościoła ale w Boga wierzę.

ostrołęczanin @ 11:51, 20.07.2019

IP: 5.173...250

Czy nie lepiej przestać chodzić do kościoła, finansować nierobów i obiboków, którzy na wciskaniu ciemnoty i ględzenia wkoło tego samego stali się najbogatszą mafią w tym kraju? Czy nie lepiej wypisać się z tej katolickiej sekty przeżartej nienawiścią, nacjonalizmem, rasizmem, antysemityzmem i neofaszyzmem? Wtedy jest się naprawdę wolnym człowiekiem i chrzest na pokaz niepotrzebny bo wszyscy chrzczą i co ludzie powiedzą jak się nie ochrzci. A co cię ludzie obchodzą. Żyj swoim życiem, a nie innych.

W @ 12:06, 20.07.2019

IP: 176.109...77

Jakby Jezus tak klasyfikowął ludzi ,to by dziś nie było chrześcijaństwa.Ludzie to nie są wymogi boskie tylko kościoła.Komentujący negatywnie tych państwa to chyba jakieś wypaczenie wiary jest w waszym wydaniu.Chcecie nikogo nie przyjmować i z religii zrobić jakąś sektę zamknięta dla wybrańców .Toć to pycha i nienawiść do innych ludzi przez was przemawia.Jeśli będziecie zamykać się na innych i dalej wyznawać kościół nie boga zostaniecie sami.
Powiedziane jest że nawet lucyfer może dostąpić nieba jeśli po prosi o wybaczenie w ostatniej chwili.Czyli Bogu milszy jest każdy grzesznik który się nawróci ,niż żarliwy wyznawca który robi to na pokaz.

Ona @ 12:14, 20.07.2019

IP: 192.38...24

W Zbawicielu moze sprobujcie :) Chrzcilam dziecko tylko na cywilnym i nie bylo zadnego problemu :) Powodzenia :)

Ja @ 12:15, 20.07.2019

IP: 5.173...127

Nie szukaj kościoła lub księdza, który złamie zasady chrześcijaństwa, szukaj rodziny katolickiej a nie niewierzących. Zastanów się czym dla ciebie jest chrzest, tylko tradycją, co powiedzą sąsiedzi, jeśli tylko to, to odstap od tego zamiaru i żyj bez kościoła.

Do W @ 12:33, 20.07.2019

IP: 79.184...82

Kto powiedział o tym Lucyferze? Lekturę Pisma świętego i Katechizmu Kościoła Katolickiego polecam, bo większej bzdury nie słyszałem. Chrześcijaństwo nie jest dla mieczaków. A pereł przed wieprze się nie rzuca.

*mk* @ 12:34, 20.07.2019

IP: 178.235...177

Chrzest to sakrament a nie przedstawienie ani okazja do pobalowania. Po co chrzcić skoro nie przestrzega się zasad wiary?

Do nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 12:37, 20.07.2019

IP: 5.172...16

Jest "fachowiec " od 7 boleści
Lekarz proszony

A co do postu ksiądz niech zacznie od siebie edukację chrześcijańską i życie zgodnie z wiarą

Adelajda @ 12:43, 20.07.2019

IP: 178.235...212

Ale oburzenie. Oczywista oczywistość. A jeśli ktoś nie jest Katolikiem, nie rozumie, podchodzi w ten sposób, ma w poważaniu Kościół i jego zasady... to po co mu Sakramenty? PO CO. Nie pojmuję...

do nieradiomaryjny @ 12:51, 20.07.2019

IP: 83.28...167

Grzeszniku, codziennie wypisujesz kłamstwa na MO, okradasz Polaków na potęgę siedząc na posadzie, którą dała Ci partia, nie czytasz pisma świętego, nie słuchasz nauk papieża Franciszka, a starasz się pouczać innych w sprawach wiary. Tki z ciebie katolik jak z koziej du py trąba.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 13:00, 20.07.2019

IP: 188.146...217

Adelajda, masz rację.

Dlaczego jest tak mało świeckich pogrzebów?

Jaaaa @ 13:27, 20.07.2019

IP: 188.146...98

Dla
Mnie to śmieszne bo ślub cywilny .Jak jest katolikiem to nie powinno być żadnych przeszkód ....
Ale jak ksiądz pedofil to tez żadnego problemu kościół nie widzi ...
Tak więc kościół niech zmieni zasady bo ludzie nie długa uciekną od wiary i spowiedzi ,,,

emeryt @ 13:46, 20.07.2019

IP: 95.49...229

Pracowałem kiedys na kontrakcie w byłym NRD i nawet u Niemców widziałem taki oto napis ŻYCIE BEZ BOGA -jest jednym ciemnym tunelem: no cóż ale o tym każdy przekona się dopiero wtedy gdy zakończy ziemski żywot.

🐕 @ 13:56, 20.07.2019

IP: 37.47...188

Wow ale masmedia temat podrzucają gawiedzi a któren glupszy to bardziej się udziela 😂😂😂

Looka @ 14:00, 20.07.2019

IP: 5.173...93

Parafia św Jana Chrzciciela w kuninie. Gm goworowo

Sut @ 14:11, 20.07.2019

IP: 178.213...216

Do Imama trzeba iść. Tam nie ma wymagań, ale nie ciemnogród do Kościoła leci.

Bolesława @ 14:12, 20.07.2019

IP: 178.235...244

I właśnie takim sposobem dużo młodych ludzi jest przeciwko kościołowi. Mogą być w związku cywilnym A chodzić do kościoła i czcić Boga tak jak wiara nakazuje A mogą być w ślubie kościelnym A modlitwę i kościół omijać szerokim łukiem. Takie są czasy że z różnych przyczyn mają tylko cywilny. Jan Paweł II mówił sam że Kościół musi iść z duchem czasu. Że musi sprostać społeczeństwu A kościół się niestety zatrzymał i sam człowiekowi pokazał co dla nich ma wartość
Pieniądz..... To przykre

Bez @ 14:12, 20.07.2019

IP: 86.19...60

Istnieje coś takiego jak świadek chrztu. Nie musi on być katolikiem. W większych miastach jest to już częsta praktyka gdy nie ma osoby praktykujacej w rodzinie. Pozdrawiam

Adam @ 15:08, 20.07.2019

IP: 94.254...116

W Goworowie i w Kuninie nie ma problemu tam maja parcie na kasę

Olszewo-Borki @ 15:10, 20.07.2019

IP: 5.173...25

W Olszewie-Borkach to norma. Ksiądz nie daje być chrzestnymi, ze ślubami i chrztami problem. Kamer nastawiał i siedzi i przegląda. Problemy ze wszystkim.

Ktos @ 15:59, 20.07.2019

IP: 159.205...14

Widocznie nie mają nawet zamiaru zawrzec ślub kościelny bo co innego niemożliwość a co innego niechęć. Dlatego w całej zupełności popieram księdza za taką decyzję. Wszyscy mają tylko wielkie wymagania od księży a od siebie nic. Ciągła krytyka spróbujcie naprawdę obiektywnie postawić się na miejscu księdza znając zasady kościoła. Księża poświęcają czas i życie dla Was a nie szanujecie tego. Tylko jak przydarzy się uroczystość rodzinną że wypada i w kościele się pokazać wtedy każdy biegnie do proboszcza

Obiekyuwny @ 16:17, 20.07.2019

IP: 178.235...181

Popieram z całym szacunkiem,, ktos''. Sakramentalne tak tylko przed obliczem Boga a nie budowanie życia na piasku, chyba, że ktoś nie ma takiej możliwości by móc zawrzeć sakramentalne tak to pozostaje karta rowerowa, a to jest ogromna różnica.

Parafianin @ 16:56, 20.07.2019

IP: 2003:cd...3ac6

Putin w Nowej Wsi za takie zaświadczenie bierze co łaska. Zapytałem wprost ile- 50zl 😂

asd @ 17:02, 20.07.2019

IP: 83.31...87

i znowu MO podrzuca temat, który ma nas podzielić, a księży napiętnować, a w katolikach wywołać wrażenie , że jest ich tak mało że nawet trudno znaleźć rodziców chrzestnych. Uważam, że problem jest wydumany. Jeżeli czasem trudno o rodziców chrzestnych to może raczej ze względów ekonomicznych. Dawno już forma przerosła treść. Dla wielu ważne są prezenty a nie sens sakramentu chrztu. Przydało by się więcej edukacji religijnej, żeby lepiej poznać i zrozumieć naszą wiarę katolicką, a wtedy każdy wiedziałby jakich rodziców chrzestnych szukać dla swoich dzieci. Bo jeśli - jak tu ktoś napisał - wiara nasza nie jest dla mięczaków, to i bycie chrzestnymi też dla nich być nie może.

Do ja @ 17:24, 20.07.2019

IP: 178.235...113

"Mnie to śmieszne bo ślub cywilny .Jak jest katolikiem to nie powinno być żadnych przeszkód .... "

Jak jest katolikiem to po co ślub cywilny?

Kler @ 18:11, 20.07.2019

IP: 37.47...39

Po co chrzest? Jak dorosnie, samo zdecyduje. Kler się rozpasal. Łaskę robi każdemu. A ludzie dalej w to brna. I płacą. I się kajaja. Współczuję.

Jordy Versmesse @ 18:13, 20.07.2019

IP: 178.235...93

Część tutaj najwyraźniej ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Ksiądz nie domówił chrztu parze ze ślubem cywilnym, tylko odmówił chrztu, ponieważ potencjalni rodzice chrzestni mają tylko ślub cywilny, czyli wg doktryny KK żyją w grzechu. I nie nadają się na rodziców chrzestnych. Tylko tyle i niestety AŻ tyle. Problem można bardzo łatwo załatwić - w swojej parafii prosić o zaświadczenie dla rodziców chrzestnych (w treści txt. o byciu wierzącym i praktykującym katolikiem) - chyba 50 zł od łebka - i po sprawie. Gorzej jak to ta sama parafia...No cóż życie. I jak w życiu - odpowiednia ofiara + obietnica wzięcia kościelnego w przyszłości załatwi pewnie również sprawę. Tylko trzeba ruszyć głową...

kyh kodziarz @ 18:36, 20.07.2019

IP: 83.28...88

po kiego gromaa słub cywilny kodziarze zaparszałe cywilne

Ada @ 19:43, 20.07.2019

IP: 31.41...24

A ksiadz jak ma na boku dziecko ma problem z chrztem czy nie juz dawno nie chodzę do kosciola a w Boga wierze i jestem katoliczka

Marcu @ 19:56, 20.07.2019

IP: 5.173...36

A co w tym dziwnego? W kościele są pewne zasady, to nie supermarket gdzie z półek wybieramy interesujące nas towary a resztę zostawiamy dla innych

Marcu @ 19:57, 20.07.2019

IP: 5.173...36

A co w tym dziwnego? W kościele są pewne zasady, to nie supermarket gdzie z półek wybieramy interesujące nas towary a resztę zostawiamy dla innych

Misio @ 20:35, 20.07.2019

IP: 5.173...57

Polecam parafie w Rzekuniu tutejszy proboszcz jest bardzo wyrozumiały i kocha ludzi

~~OSTR @ 20:41, 20.07.2019

IP: 178.235...131

Jesli slub cywilny a nie ma sakrementu malozenstwa nie ma prawa byc chrzestnym to jest pierwszy sakrament chrzest,

Do grzesnik @ 21:41, 20.07.2019

IP: 5.173...181

Skąd tyle jadu w tobie nie chcesz to nie wierz jesteś prostakiem który wszystko zrozumie po śmierci tacy niedowiarki nie byłeś tam to nie wiesz jak jest po śmierci mysliś że życie wiecznie trwa szok

Dragon @ 21:43, 20.07.2019

IP: 77.114...0

Księża hm nie księża tylko te pedofile co uważają się za świętych im wszystko wolno a przeciętny normalny Polak zrobi coś nie tak np tylko ślub cywilny i już problem a im gwalcic i wykorzystywać sexualne dzieci wolno tak... Cicho. tylko nie mów nikomu

olo @ 21:44, 20.07.2019

IP: 157.25...130

Co za bezsensowny artykuł, bezsensowna dyskusja i w ogóle bezsensowni ludzie...

Dlaczego rodzice (jak zakładać należy - katolicy) chcą dla chrzczonego dziecka niewierzącą parę na chrzestnych?!

Chyba oczywistym powinno być, że ludzie którzy sami nie przyjmują sakramentów (nie mają ślubu kościelnego), nie będą w dziecku zaszczepiać wiary.

Hipokryzja level hard.

Brzydal @ 21:51, 20.07.2019

IP: 37.47...26

I dobrze, chrzestni mają wspierać rodziców w katolickim wychowaniu dzieci, a ktoś kto nie żyje w zgodzie z katolickim nauczaniem nie może nim być. Katolicki Kościół, katolicki chrzest, czemu Kościół ma się dostosowywać do patologii? Nie pasuje to siemano.

Zenek Energy drink @ 21:56, 20.07.2019

IP: 31.0...248

Zmienic wiar. ę, sami odpychaja ludzi

do @ 22:01, 20.07.2019

IP: 83.28...218

nie bluznijcie

Pop @ 23:09, 20.07.2019

IP: 37.248...121

nie ma Sp.Peksy to byl czlowiek potem ksiadz ..ale wywalili za dobroc do Laskowca.

STACJA @ 23:16, 20.07.2019

IP: 5.173...162

PARAFIA STACJA!!!!!! SUPER PROBOSZCZ

Katoliczka @ 23:58, 20.07.2019

IP: 5.173...183

Po co robić aferę? Chyba po to, żeby ludzi dzielić. Jak można twierdzić, że w Boga się wierzy i dekalogu nie przestrzegać...jak można przy chrzcie zobowiązać się do wychowania w wierze, skoro samemu się tej wiary nie wyznaje UCZCIWIE.

Katoliczka @ 23:59, 20.07.2019

IP: 5.173...183

Po co robić aferę? Chyba po to, żeby ludzi dzielić. Jak można twierdzić, że w Boga się wierzy i dekalogu nie przestrzegać...jak można przy chrzcie zobowiązać się do wychowania w wierze, skoro samemu się tej wiary nie wyznaje UCZCIWIE.

Janina @ 00:45, 21.07.2019

IP: 31.41...192

Przede wszystkim gdy zabraknie rodzicow to sąd. zadecyduje kto będzie wychowywal dziecko a nie kto jest rodzicem chrzestnym . Fakt ze ktos nie ma pozwolenia od ksiedzs na spanie w jednum lozku nie znaczy ze jest zlym czlowiekiem.Doswiadvzenie pokazuje zeci ze slubami sa najgorsi.Oczyeisvie nir jrst to regula ale zdarxa sie czesciej niz w malzemstwach cywillnych i konkubinatach

Brak słów @ 00:50, 21.07.2019

IP: 2a00:f41...af88

Pseudo katolicy - przecież to świętokradztwo.

En.. @ 01:59, 21.07.2019

IP: 5.184...35

Może niech zajmą się pedofila wśród księży, nie mają takiego prawa by oceniać nas ludzi... Księża mają swoje rodziny, dzieci...a nas próbują stawiać do kąta...to chore..przestalam chodzić do spowiedzi, mimo że jestem katoliczką , jeszcze chwila i mojego proboszcza z Olszewo Borek przestanę gościć na kolędzie... Bogu Dzięki że są jeszcze pogrzeby cywilne

do En.. @ 05:54, 21.07.2019

IP: 83.31...87

"Bogu Dzięki że są jeszcze pogrzeby cywilne"
Szczyt przewrotności wobec tego co napisałeś w swoim poście.

A codo pedofilii to Bogu Dzięki że powstaje właśnie komisja do zbadania tych spraw (wszystkich!). W niektórych kręgach (np. celebryckich) panika.

ja @ 06:57, 21.07.2019

IP: 37.47...202

wywlec go z morde przed kosciol , przywiazac i 100 batow na gola du--pe wtedy zmadrzeje i nauczy sie pokory ( jasne ze chodzi o ofiare ) laughing

Frugo @ 07:15, 21.07.2019

IP: 31.0...232

Spróbujcie u tego "księdza " z parady równości i jego pomocnika z durszlakiem na głowie powinni się zgodzić. Przecież dla Was to i tak żadna różnica.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 07:24, 21.07.2019

IP: 188.146...238

En.., dlaczego jest tak mało świeckich pogrzebów, czy chrztów, i innych sakramentów?

Dlaczego ludzie tak się pchają do księży i wpychają kasę?

Przecież można żyć w innym wyznaniu czy bez wyznania. Jest wolność.

PI @ 07:44, 21.07.2019

IP: 185.166...9

W każdym temacie dotyczącym wiary i Kościoła jest dyżurne obsry.anie duchowieństwa w komentarzach.Nie od dziś wiadomo,że poprawni katolicy,żyjący na tzw.kocią łapę wodzeni są przez szatana i że są jego wiernymi wyznawcami,walczącymi z Kościołem Chrystusowym.

Buba @ 08:05, 21.07.2019

IP: 5.173...196

Dlaczego nie piszecie która to parafia. Niech ludzie wiedzą gdzie nie chrzcic wogole dzieci. A jak ksiądz ma dziecko to zostaje ono ochrzczony czy nie.? Nir jest to przeszkodą że tatuś jest księdzem. Za łeb takiego i won z parafi. To nie średniowiecze. Niech rodzice dadzą papiery i nie mówią że chrzestni to małżeństwo. Nie ma obowiązku dawania zaświadczeń że chrzestni są małżeństwem. Jakieś jaja wogole. W d. pach się tym sukienkowym poprzewracalo już. Żeby nie ludzie to gdzie oni by było. Będą wyznaczać sobie swoje wymogi. Na mnie by taki trafił to bym mu wytłumaczyła fest gdzie jego miejsce. Coraz lepiej się panosza. Ale to wina ludzi bo pokornie idą jak owieczki i płacą wg cennika wymysloneho i jeszcze wymogi.

łapuwka_klesze @ 08:07, 21.07.2019

IP: 2001:67c...220

Pozwoli pozwoli tylko trzeba kasę dać widać że mało praktykujacy jegomość nie wie że sie płaci.....

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 08:38, 21.07.2019

IP: 188.146...238

Buba, przecież ten ksiądz dobrze zrobił, że oddzielił ziarno od plew.

Ludziom się w d... poprzewracało, to wina ludzi, że pchają się byle jacy chrześcijanie z kasą do ksiedza i źle im, że ma wymogi.

Dla mnie to chore, żyję po świecku bez Kościoła, a chcę dziecko ochrzcić. Po co tacy ludzie mają być w Kościele? Parodia.

Ja @ 08:49, 21.07.2019

IP: 5.173...118

To jest czarna mafia i złodzieje tylko im chodzi o kase a zludzmi się nie liczo wogule

Xx @ 08:59, 21.07.2019

IP: 5.172...144

A ja jestem po rozwodzie, wierzący kotolik mam ślub cywilny,kochająca rodzinę i też ja i żona byśmy chcieli być rodzicami chrzestnymi a przez te ich przepisy kościelne-sredniowieczne nie możemy! To lepiej wcale było się nie żenić, bo po co?

Bosko @ 09:33, 21.07.2019

IP: 176.109...50

Na Wojciechowicach u Pallotynów też nie udzielą chrztu, klasztor i w parafii św. Franciszka też nie. Trzeba szukać nowych rodziców chrzestnych. Więcej nie wiem.

Gosc @ 09:35, 21.07.2019

IP: 83.28...250

W Myszyncu

PI @ 10:10, 21.07.2019

IP: 185.166...9

do @08:59,-Kościół Chrystusowy ustanowiony jest na dłuuuuugo przed tobą a ty nie będąc w związku sakramentalnym chcesz go zmieniać.Buta i potwarz wobec Boga niesamowita!
Jesteś skoczek i lawirant kościółkowy;szafujesz sakramentami św.,bo tak ci wygodniej żyć i doprawdy,udowodniłeś samemu Chrystusowi,że masz bardziej''wysublimowany''
niż Jego nauka,patent na życie... doczesne.
Wiesz,czy nie wiesz,że rozwodnicy uprzednio złamawszy przysięgę małżeńską składaną przed Bogiem a związawszy się powtórnie z drugą osobą nie wejdą do Królestwa niebieskiego a ty marzysz rozwięźle być rodzicem i to chrzestnym?
To jakiś obłęd i świętokradztwo.

Mika @ 10:18, 21.07.2019

IP: 188.146...204

Nie tradycją chrześcijańską a Rzymskokatolicką... Proszę tego nie mylić. W chrześcijańswie nie ma chrztu dzieci a tym bardziej małych gdyż jest to nielogiczne i głupie... Wynika to z niezrozumienia czym jest chrzest... Zachęcam odrobić lekcje, a nie powielać to co ludzie niekształcili dla własnych zysków i władzy.

Weronika @ 10:24, 21.07.2019

IP: 5.172...224

Dwukrotnie mialam zostać matką chrzestną, niestety ze względu na to iż mam tylko ślub cywilny księża odmowili rodzicą i nakazali szukać odpowiedniej osoby, ktora w oczach kościoła bedzie idealna. Oczywiście i tak tych chłopców traktuję jakbym to ja była matką chrzestną, a coraz bardziej oddalilam się po tych sytuacjach od kościoła.

Gosc @ 10:27, 21.07.2019

IP: 83.28...250

A sami sie nie boja ze nie wejda do krolestwa niebieskiego

WK @ 11:41, 21.07.2019

IP: 31.2...10

"... miej serce i patrz w serce, tam bowiem dusza twoja" - Asnyk.
Dekalog z Pisma Świętego, to prosta droga do Pana Boga.

nie katecheta jest tańszy o 350 zł miesięczn ... @ 11:41, 21.07.2019

IP: 188.146...246

Weronika, oddaliłaś się od Kościoła żyjąc bez ślubu.

ja @ 12:14, 21.07.2019

IP: 5.184...183

po to jest slub cywilny ze nie kazdego stac na slub koscielny angry

xyz @ 12:31, 21.07.2019

IP: 188.147...80

.

ja @ 12:14, 21.07.2019
IP: 5.184...183


Ślub cywilny jest dla tych, którzy nie wierzą w czary mary.

.

sara @ 12:32, 21.07.2019

IP: 79.184...19

Nie bardzo rozumiem po co ktoś chce sakramentu konkretnej instytucji nie chcąc przestrzegać jej praw.Albo rodzice chcą ochrzcić dziecko (czyli wprowadzić do wspólnoty religijnej) wiedząc czego w takim wypadku wymaga kościół i wybierają wymaganych rodziców chrzestnych ,albo dziecka się nie chrzci..Proste.Samo chrzczenie dla rodziny,bo co ludzie powiedzą jest bez sensu..Ślub można wziąć cywilny,można kościelny(konkordatowy),nikt nikogo nie zmusza,jest wybór.Druga sprawa po co rodzice ze slubem cywilnym chcą ochrzcić w kościele dziecko?Skoro sami małżeństwa w kościele nie zawierali,czyli taki sakrament nie był im potrzebny to po co inny jest?

Beata @ 12:35, 21.07.2019

IP: 37.248...254

A co jak biorą kościelny i dziecko 5-6 lat już ma i przy okazji ślubu jest chrzest dzieciaka poczętego w grzechu bo mieli tylko cywilny??? Kasa w ruch i grzechu ni ma.

En. @ 12:41, 21.07.2019

IP: 5.173...168

do ja .. Nie czytałeś mnie ze zrozumieniem, wyraźnie napisałam,że jestem katoliczką.Przez to co jak się zachowują księża , jakimi są panami i wladcami przestałam chodzić do kościoła, mniemam,że po mojej śmierci ksiądz nie dopuści do tego,żeby moje ciało uczestniczyło na mszy w kościele ...dlatego wspomniałam o pogrzebach cywilnych.. i co głupio Ci ?:):):)

K @ 13:25, 21.07.2019

IP: 188.146...242

Jeżeli rodzice nie mają przeszkód do zawarcia małżeństwa sakramentalne go to nawet Wojciechowice nie pomogą Do wiary trzeba się przystosować a nie wiarę do siebie

do wyżej @ 14:31, 21.07.2019

IP: 95.49...77

tak zwany kościół Katolicki w Polsce nie ma wiele wspólnego z chrześcijaństwem, to tylko sekta, prawdziwy chrześcijanin kocha innych i można go poznać po czynach a nie po słowach

jajec @ 15:06, 21.07.2019

IP: 185.166...153

Sporo tu wśród Nas Jedynie Prawdziwych Słusznych Chrześcijan co to źdźbło w oku bliźniego ale belki w swoim... W Białymstoku to nawet ostatnio wyszli na ulice podzielić się z Gorszym Sortem swoimi poglądami smileMnie ciekawi jedno, Rodzice biologiczni wskazują chrzestnych, dwie osoby wyznania katolickiego. Wszystko w normie. Co klechę interesuje czy w związku czy nie? To mogą być obcy dla siebie ludzie. Chciał pokazać jak bardzo jest ważny. Sami im na to pozwalamy, dokarmiamy to hubę, tą jemiołę.

jajec @ 15:13, 21.07.2019

IP: 185.166...153

Mój Brat żył 3 dni, został ochrzczony "z wody" przez....Pielęgniarkę!. Został pochowany jako Katolik. Ktoś z Was- Prawdziwych Chrześcijan- pofatygował się przeczytać prawo kanoniczne względem Chrztu? Beton zbrojony różańcem wierzy tylko w to co usłyszy na plebani albo z ambony...

En. @ 15:51, 21.07.2019

IP: 5.173...168

Do ja.. idzie ku lepszemu,Starsze pokolenie uważa , że dzięki kopertom pójdą do nieba, wiem , bo moja babcia taka jest, ostatni grosz przekaże dla księdza . Kościół upada, ku mojej uciesze.Zaznacze , że jestem katoliczką , rozmawiam z Bogiem i do tego pieniądze nie są mi potrzebne .

parafianka @ 16:11, 21.07.2019

IP: 2a01:110f...8513

A to nie Pawełek z Łęgu?

PI @ 16:27, 21.07.2019

IP: 185.166...9

Brak zgody nieochrzczenia dziecka nie jest widzimisię księdza.Rodzice dziecka i chrzestni, jeśli nie spełniają odpowiednich warunków obowiązujących w Krk,niech nie liczą na pobłażliwość za swoje judaszowe srebrniki.

Gość @ 18:57, 21.07.2019

IP: 188.146...18

Albo się jest katolikiem albo nie. Pamietam kiedyś SBcy i MO chrzciło dzieci potajemnie. Panu bogu świeczkę i diabłu ogarek :-) a ha, i mieszkanie m4 bo służbowe się należało.

Zuza @ 19:38, 21.07.2019

IP: 88.156...231

I co w tym dziwnego. Takie są wymagania co do chrzestnych. Jak ktoś tego nie wie tzn ze nie wie na czym chrzest polega i może lepiej jakby nie chrzcił tego dziecka.

Sk/mUTEK @ 21:41, 21.07.2019

IP: 176.109...204

A po co wam ten chrzest od księdza katolickiego ???
Ten gość z durszlakiem na głowie co odprawiał mszę dla warszawiaków wam da.

Dsc do olaola @ 22:11, 21.07.2019

IP: 5.184...206

Też tak stwierdzają że na Wojciechowicach napewno udziela wam chrztu i palotynow i popieram olaola

. @ 22:49, 21.07.2019

IP: 95.49...208

Na wój wam te chrzty, konunie i bierzmowania????
Czy to jest komuś potrzebne do szczęścia?
Czy nie widzicie że to jest potrzebne tylko księżom żeby was uzależnić od siebie????

theo @ 01:52, 22.07.2019

IP: 90.248...50

Ja zrezygnowałem z chrzczenia dzieci. Religia to poważna sprawa, dlatego postanowiliśmy uszanować wolność dzieci do świadomego wyboru religii, kiedy już do tego dorosną.

Darek @ 05:28, 22.07.2019

IP: 5.173...167

Bardzo dobrze zrobił w wierze nie ma miejsca na kompromisy w wierze katolickiej

Katoliczka @ 09:32, 22.07.2019

IP: 37.47...133

Przykazanie nowe dalem Wam " Byscie sie wzajemnie milowali" Dlaczego opluwani sa wsZyscy ksieza czy jesli masz 5 braci i jeden kradnie,jest alkoholikiem tzn ze wszyscy bracia sa identyczni.Pedofil zostaje ksiedZem a nie ksiadz pedofilem...Dla Boga przyjdzmy do kosciola nie dla ksiedza
.Ludzie od kosciola odchodza a komu najbardziej na tym zalezy ??? Pan Jezus tez widzi co sie wyrabia w kosciole a jednak nie odsZedl i nadal tam jest i czeka na Ciebie..

gość @ 10:19, 22.07.2019

IP: 178.235...4

A co to za dziwaczni rodzice, że nie rozumieją sensu chrztu i roli rodziców chrzestnych? Jak tak myślą, że proszą ludzi po ślubie cywilnym, to może najpierw trzeba zapytać ich o sens chrztu dla dziecka czy coś z tego rozumieją? Bo widać, że chyba nie rozumieją i lepiej aby byli uczciwi i nie robili sobie szopki.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:00, 22.07.2019

IP: 78.152...118

Cyt.:
"Ten gość z durszlakiem na głowie co odprawiał mszę dla warszawiaków wam da."

A, kto Ci takich głupot naopowiadał TVPiS?

Anka @ 17:05, 22.07.2019

IP: 2a00:f41...a18f

Wojciechowice nie udzielą chrztu wiosną mieliśmy taki sam przypadek chrzestni bez ślubu kościelnego dwa razy byliśmy prosić inie chodziło tu o pieniądze absolutnie, tylko o zasady kościelne