wtorek, 20 sierpnia 2019 r., imieniny Bernarda, Sobiesława, Samuela

KurpGrupa

Aktualności

Skrzynka skarg: sygnalizacja świetlna nie sprzyja płynności ruchu

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Chcę poruszyć sprawę ruchu drogowego na skrzyżowaniu ul. Pomian/Żebrowskiego z Goworowską. Jest tam sygnalizacja świetlna i brak wydzielonych pasów do lewoskrętu. Cykl świateł ustawiony jest tak, że od strony ul. Pomian tworzą się korki.

Cykl zmiany przepuszcza 2-3 samochody. Podobna sytuacja ma miejsce w godzinach południowych i popołudniowych od strony ul. Żebrowskiego. Nie jestem specjalistą od sygnalizacji świetlnej, zdaję też sobie sprawę z ograniczeń jakie stawia powierzchnia skrzyżowania, ale taka regulacja, w której zezwolenie na wjazd (zielone) trwa kilkanaście sekund, po którym następuje przełączenie, nie sprzyja płynności ruchu. Zanim doczekamy się przebudowy skrzyżowania, być może zarządca jest w stanie w jakiś prosty sposób pomóc zmotoryzowanym mieszkańcom miasta, którzy na swojej drodze mają to właśnie skrzyżowanie.

Reklama Odpowiada Łukasz Kulik, prezydent Ostrołęki:

W odpowiedzi na zapytanie dotyczące ruchu drogowego na skrzyżowaniu ulic Pomian/Żebrowskiego z ul. Goworowską uprzejmie informuję, że sygnalizacja świetlna pracująca na skrzyżowaniu ulicy Goworowskiej z ulicą Brata Z. Żebrowskiego i Pomian realizuje dwa programy cykliczne stałoczasowe, co oznacza, że w zależności od pory dnia realizowany jest określony program, zgodnie z harmonogramem sygnalizacji. Pierwszy program realizowany od godz. 5.00 do godz. 6.30 oraz od godz. 19.30 do godz. 22.00, którego długość cyklu wynosi 46 s. Drugi program funkcjonuje od godz. 7.30 do godz. 19.30, a jego długości cyklu wynosi 66 s. Długości czasu trwania sygnału zielonego na poszczególnych wlotach zostały określone na podstawie pomiarów natężeń ruchu.

W czasie pomiarów wykonanych w ostatnim czasie na przedmiotowym skrzyżowaniu zaobserwowano dużą zmienność natężeń 15-minutowych. Duża dysproporcja wielkości natężenia ruchu w krótkich przedziałach czasowych powoduje, że wprowadzone do sterownika programy nie mogą być efektywne dla każdej sytuacji ruchowej na skrzyżowaniu, zwłaszcza w godzinach szczytowych natężeń. W przypadku dużych zmienności natężenia oraz dominujących kierunków ruchu na poszczególnych wlotach skrzyżowania zalecane jest zastosowanie sygnalizacji akomodacyjnej acyklicznej, na której zapotrzebowanie na sygnał zielony i czas jego trwania jest dostosowywana w czasie rzeczywistym do aktualnych natężeń ruchu za pośrednictwem detektorów pojazdów umiejscowionych w nawierzchni jezdni bądź kamer wideodetekcji. Dodatkowym czynnikiem pogarszającym warunki ruchu na skrzyżowaniu jest jego geometria, która nie sprzyja zastosowaniu na nim sygnalizacji świetlnej. Zbyt odległe przejścia dla pieszych i linie zatrzymań wymuszają występowanie długiego czasu traconego w każdym cyklu. Brak wydzielonych pasów do lewoskrętów powoduje, że pojazdy zamierzające skręcić w lewo czekając na przejazd pojazdów jadących z naprzeciwka, blokują pojazdy chcące jechać na wprost - w ten sposób dochodzi do przypadków, że w ciągu jednego cyklu na wlocie podporządkowanym przejeżdżają tylko 2-3 pojazdy.

Reklama Poprawa tego stanu poprzez wydłużenie czasu trwania sygnału zielonego na wlocie podporządkowanym spowoduje znaczące zwiększenie kolejek na ciągu głównym (poprzez wydłużenie czasu oczekiwania na sygnał zielony na tych wlotach). Do zaistniałej sytuacji dochodzi jeszcze czynnik ludzki, czyli nieumiejętność niektórych kierowców ominięcia się pojazdów jadących z naprzeciwka i zamierzających skręcić w lewo.

Zmiana geometrii skrzyżowania i zastosowanie sygnalizacji akomodacyjnej na przedmiotowym skrzyżowaniu wymaga znacznych inwestycji, co w przypadku posiadania przez miasto projektu przebudowy skrzyżowania na rondo jest nieekonomiczne. Pod koniec roku kalendarzowego zgodnie z zawartą umową na utrzymanie i konserwacje sygnalizacji świetlnych planowane jest przeprowadzenie pomiarów natężeń ruchu i sprawdzenie efektywności pracy sygnalizacji na przedmiotowym skrzyżowaniu.

Wyświetleń: 2374 komentarze: 9 Wrzuć na Facebooka 23.07.2019, 14:55r. Drukuj




Powrót


xxxxx @ 22:32, 23.07.2019

IP: 37.30...113

Ten kto pisał tą odpowiedż chyba dawno tamtędy nie jechał .Masakra wyjechać z centrum w stronę Goworowa czasami trwa 20 minut .Potrzebny tam jest bezpieczny oddzielny pas do lewoskrętu.

hahaha @ 09:38, 24.07.2019

IP: 95.49...46

KTO PAMIETA JAK W 2012 ROKU KOTEK OBIECYWAL, ZE GALERIA WYBUDUJE TAM RONDO?

KOTA NIE MA, RONDA TEZ NIE

.
.
.
.
.
.

Kris @ 12:01, 24.07.2019

IP: 78.152...12

Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Steyera i Sikorskiego jest nie sprawna, jest uszkodzona, działa nie poprawnie, daje zielone światło na pustych pasach a trzyma na czerwonym świetle czekające samochody, ta sygnalizacja jest akomodacyjna i na 100% jest uszkodzona, najlepiej widać to nocą, na drogach pusto a światła myga ja jak na choince zielone, czerwone itd.

Ktosiowo @ 12:10, 24.07.2019

IP: 37.248...115

Oooo nareszcie artykuł o tym skrzyżowaniu. Pisałem już od 2 lat no i doczekałem się. Co do odpowiedzi???? Nie warto czytać. Panie prezydencie skoro Pan sam odpisuje to może chociaż dla sprawdzenia czy nie przypisuje Pan luppt sprawdzi Pan stan faktyczny. A więc od strony Tobolice w drugim cyklu światło zielone świeci się 5s. Słownie pięć sekund. Miłego dnia.

da @ 17:51, 24.07.2019

IP: 77.253...216

Puście tam jeszcze więcej eL-ek. tongue Na pewno poprawi to przepustowość skrzyżowania.

kierowca @ 19:23, 24.07.2019

IP: 2a01:110f...b4a1

Dobrze, że został poruszony temat tego skrzyżowania. Wkońcu może coś się zmieni.

Pekinczyk @ 20:51, 24.07.2019

IP: 2a00:f41...2abf

G... No się zmieni ten koleś nie ogarnia takich rzeczy

Marek @ 06:14, 25.07.2019

IP: 188.147...219

Wysłać Tych zasiedzialych ludzi do cywilizowanych krajów Europy to zobaczą dla kogo są światła ustawione

Super Kierowca @ 15:37, 25.07.2019

IP: 178.213...58

Kierowcy, którzy wyjeżdżają z miasta mają dłużej zielone światło niż wjeżdżający