wtorek, 25 lutego 2020 r., imieniny Cezarego, Wiktora, Konstancjusza

Reklama   |   Kontakt
Eldor

Aktualności

Umowa w sprawie modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele podpisana (zdjęcia)

Po 18 latach przerwy pociągi powrócą na trasę kolejową Ostrołęka-Chorzele. Umowę w tej sprawie podpisały dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Towarowe sp. z.o.o. Podczas podpisywania dokumentu na peronie dworca PKP w Ostrołęce obecny był wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Będzie lepszy dostęp do kolei w północno-wschodniej części województwa mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele. Dzięki inwestycji wrócą pociągi na nieczynną od 18 lat linię. To zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.

Reklama PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z.o.o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepszy dojazd do mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Lepsze warunki zyska transport towarowy.

Wygodne podróże z nowych peronów

Dzięki modernizacji podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.

Szybciej i bezpieczniej

Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.

Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie "projektuj  i buduj".

Projekt "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Inwestycja w liczbach:

- 4 stacje,

- 4 przystanki,

- 57 km linii kolejowej,

- 35 przejazdów kolejowo-drogowych,

- 6 mostów,

- 14 przepustów,

- 19 rozjazdów,

- lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym.

Podpisanie umowy na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele odbyło się w piątek 26 lipca br. na peronie przy Dworcu Kolejowym PKP w Ostrołęce.

Zobacz zdjęcia:
Umowa w sprawie modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele podpisana

Więcej zdjęć: Umowa w sprawie modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele podpisana

Wyświetleń: 3379 komentarze: 9
26.07.2019, 13:28r. Drukuj




Powrót


Pierwszy @ 13:36, 26.07.2019

IP: 5.172...159

Proponuję w ramach prac remontowych przy moście kolejowym ścieżkę rowerową i chodnik wykonać - skrót do Olszewa Borek.

do Pierwszy @ 13:51, 26.07.2019

IP: 5.173...37

Popieram, to jest dobry pomysł

do Pierwszy @ 14:00, 26.07.2019

IP: 2a00:f41...5cd9

Popieram

$ @ 16:27, 26.07.2019

IP: 2a01:110f...fb1

popieram

Adam @ 20:43, 26.07.2019

IP: 188.146...177

To jest szansa ,że Jastrząbka ,Parciaki doczekają się połączeń do Ostrołęki.

Ola @ 23:21, 26.07.2019

IP: 130.132...196

Tak z ciekawości, kiedy powstały plan remontu tej linii i kto starał się o fundusze z UE?

Ruziecki las @ 23:24, 26.07.2019

IP: 83.6...174

A może od Nowej Wsi Zachodniej pociągnąć linię kolejową w kierunku; Amelin-Krasnosielc Kuchny, Karwacz-Przasnysz-Ciechanów, i druga nitka( wariant ) z Przasnysza-Czernice-Grudusk-Szydłowo-Mława. o to starosta przasnyski powinien się starać. Będzie miał okno na całą Polskę ba nawet niezłe widoki na świat

most @ 21:52, 27.07.2019

IP: 176.109...101

Popieram.
Jeżeli można, to miasto i gm. O-B mogą się dogadać z koleją i do mostu kolejowego zrobić wspólnie wykonać boczną galerię, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści.
Plusy, rozwój ten części miasta i dogodne połączenie z Ostrołęką dla mnie zmotoryzowanych mieszkańców Olszewa Borek.
A jakby dobrze zorganizować, to do mostu można by dociągnąć pętlę linii MZK.

da @ 22:33, 27.07.2019

IP: 5.173...1

Ciekawe czy zrobią jednak coś podobnego w drugim kierunku, czyli na Białystok, albo chociaż Łapy.