Po 18 latach przerwy pociągi powrócą na trasę kolejową Ostrołęka-Chorzele. Umowę w tej sprawie podpisały dziś PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Towarowe sp. z.o.o. Podczas podpisywania dokumentu na peronie dworca PKP w Ostrołęce obecny był wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Będzie lepszy dostęp do kolei w północno-wschodniej części województwa mazowieckiego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele. Dzięki inwestycji wrócą pociągi na nieczynną od 18 lat linię. To zwiększy potencjał gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.
ReklamaPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z.o.o. podpisały umowę za 314,7 mln zł netto na modernizację linii kolejowej na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Inwestycja ma strategiczne znaczenie zwłaszcza dla północno-wschodniej części Mazowsza. Po zakończeniu prac będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepszy dojazd do mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i do powstających w Chorzelach fabryk. Lepsze warunki zyska transport towarowy.
Wygodne podróże z nowych peronów
Dzięki modernizacji podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne perony wyposażone w nowe ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym. Będą również udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace na odcinku Ostrołęka-Chorzele obejmą prawie 60 km torów.
Szybciej i bezpieczniej
Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h. Przebudowanych zostanie 20 obiektów inżynieryjnych w tym 14 przepustów i 6 mostów. W ramach prac wymieniona zostanie m.in. konstrukcja 250-metrowego mostu na rzece Narew.
Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty planowane są od 2020 roku, a zakończenie w 2022 r. Projekt realizowany będzie w systemie "projektuj i buduj".
Projekt "Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele" ubiega się o finansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Inwestycja w liczbach:
- 4 stacje,
- 4 przystanki,
- 57 km linii kolejowej,
- 35 przejazdów kolejowo-drogowych,
- 6 mostów,
- 14 przepustów,
- 19 rozjazdów,
- lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym.
Podpisanie umowy na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele odbyło się w piątek 26 lipca br. na peronie przy Dworcu Kolejowym PKP w Ostrołęce.
Zobacz zdjęcia:
Umowa w sprawie modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele podpisana
Więcej zdjęć: Umowa w sprawie modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele podpisana
Wyświetleń: 3760 | komentarze: - | 13:28, 26.07.2019r. |