poniedziałek, 16 września 2019 r., imieniny Edyty, Kornela, Kamili

Aktualności

Bezpłatna komunikacja miejska, mimo to pasażerów ubywa

Pod koniec października tego roku miną dwa lata odkąd wprowadzono w Ostrołęce bezpłatną komunikację miejską. Pomimo darmowych przejazdów liczba pasażerów spada. Miasto planuje jednak zakupić kolejne autobusy, które mają poprawić komfort osób korzystających z transportu publicznego.

Bezpłatną komunikację w Ostrołęce wprowadzono w październiku 2017 r. Wcześniej radni miasta przyjęli stosowną uchwałę. Taka decyzja pociągnęła za sobą szereg zmian, m.in. w siatce połączeń.

Reklama Niestety, nowy rozkład jazdy autobusów nie przypadł do gustu mieszkańców miasta. Został wprowadzony bez uprzedniej konsultacji i budził wiele kontrowersji. Chociaż zniesienie opłat było na rękę pasażerom, to niedogodności w podróżowaniu i brak wielu połączeń, z których korzystali mieszkańcy, dojeżdżając codzienne do pracy czy szkoły, wywołały lawinę negatywnych komentarzy. Skarżyli się, że aktualny rozkład jazdy MZK nie jest dostosowany do godzin funkcjonowania zakładów pracy i zajęć szkolnych. W lutym br. dokonano modyfikacji siatki połączeń.

Pomimo usprawnienia przejazdów, z komunikacji miejskiej z roku na rok korzysta coraz mniej pasażerów. Dlaczego? Jedną z przyczyn może być tendencja przesiadania się do własnych aut.

- W 2015 autobusami podróżowało 1965 tys. pasażerów, w 2016  - 1854 tys., 2017 - 1351 tys. (bez biletów od 26 października 2017 r.), a w 2018 - 1151 tys. (bez biletów). Średni miesięczny zwrot ze sprzedaży biletów przed wprowadzeniem bezpłatnej komunikacji wynosił 170 tys. zł. W 2016 r. miasto dopłacało do funkcjonowania komunikacji średnio 573 tys. zł miesięcznie, w 2018 r. jest to kwota 676 tys. zł miesięcznie -  poinformował nas Piotr Potulski, kierowniki Biura Prasowego Urzędu Miasta Ostrołęki.

Reklama Obecnie tabor MZK składa się z 29 autobusów i obsługuje łącznie 19 linii. Średnia wieku pojazdów to około 12 lat. Ratusz chce zakupić kolejne autobusy.

- Miasto planuje zakup 12 autobusów niskoemisyjnych (w tym 10 z napędem CNG i 2 z napędem elektrycznym) o maksymalnej długości 12,5 m. Jest to część projektu "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki" - zdradził Piotr Potulski.

Wyświetleń: 6625 komentarze: 45
02.08.2019, 13:49r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


Xxx @ 14:00, 02.08.2019

IP: 94.254...57

Głównie pasażerowie to młodzież która nie ma możliwości dojazdów we wszytskie miejsca. Sam nie mogę doczekać się kiedy będę mógł zrezygnowac z autobusów bo to koszmar. Mieszkam na osiedlu stacja i autobusy kursujące przez Jana Pawła to żart. Jestem młody a ostatni autobus powrotny z miasta mam około 20 co to za godzina tym bardziej w wakacje. Dlatego ludzie częściej korzystają z taxi chociaż trzeba zapłacić.

. @ 14:00, 02.08.2019

IP: 79.184...113

Normalne, że w wakacje mniejszy ruch.

Ehhh @ 14:13, 02.08.2019

IP: 5.173...166

Wakacje czy niee wakacje , kursy autobusów to jakiś żart .... nie raz chciałam przerzucić się ma komunikację miejska . Niestety się nie da . Raz na ruski rok jakiś kurs ... a szkoda

Linia nr 3 @ 14:44, 02.08.2019

IP: 188.146...239

Wolałem dopłacić za bilet i mieć kursy o każdej godzinie i w weekendy częściej niż to co jest teraz za darmo... co z tego, że za free jak trzeba czekać na autobusy a w weekendy kilka kursów na krzyż...

Xxx @ 14:47, 02.08.2019

IP: 2a01:110f...189a

Pasażerów ubywa, bo nikomu sie nie chce czekać godzine albo dwie na autobus. Jeżdżą tylko ci którzy nie mają innego wyboru i to też jak za karę. Dopóki się nie zwiększy ilości autobusów i częstotliwości ich jazdy to nie ma szans na poprawę, nie rozumiem skąd to zdziwienie.

dar @ 14:48, 02.08.2019

IP: 37.47...98

Za darmo to nic nie warto - place i wymagam -

Wielbiciel Faktów @ 14:50, 02.08.2019

IP: 37.30...175

Kto ten rozkład ustalił ? Dlaczego niektóre trasy się że sobą pokrywają i autobusy odjeżdżają jeden po drugim w tym samym kierunku a potem jest następny za 20 min ? Dlaczego autobusy nie jeżdżą po wszystkich ulicach miasta ? .Ktoś bez pojęcia ten rozkład układał.

OTUA @ 15:33, 02.08.2019

IP: 2a01:110f...bdbd

chyba prezydent planuje wprowadzic spowrotem bilety... wink
Taka dobra zmiana.... tongue

Andrade @ 15:36, 02.08.2019

IP: 79.191...81

Popieram piszącego wyżej kolegę ze Stacji. Co prawda w Ostrołęce już nie mieszkam i nie korzystam z autobusów, ale od zawsze był ten problem, że po 22 nie masz jak wrócić do domu i trzeba sobie organizować coś na własną rękę. Ostatnio pierwszy raz od dłuższego czasu przejechałem się ostrołęckim autobusem i widać, że zmieniło się na gorsze.

żenada @ 15:44, 02.08.2019

IP: 5.173...126

niech MZK nie inwestuje bez sensu w autobusy tylko niech zrobią tak żeby można było dojeżdżać z JP II OTBS na osiedle Sienkiewicza bo tam są szkoły sp6 i zsz3 także ludzie muszą jakoś dojeżdżać!!!!!!

użytkownik @ 16:06, 02.08.2019

IP: 83.28...15

Odkąd poprzednicy wprowadzili darmową komunikację i obcieli połowę połączeń to komunikacja miejska staciła swoją rolę. Najlepiej byłoby doprowadzić rozkład jazdy do porządku i wprowadzić płatne bilety.

Aaaaa @ 16:07, 02.08.2019

IP: 2a00:f41...d533

Kto to pisał? Co to są za liczby?
Cyt. 1965 tys.

Może jestem niedouczony, ale wg mnie nie ma liczby tysiąc dziewięćset sześćdziesiąt pięć tysięcy.

eduarda @ 16:28, 02.08.2019

IP: 185.166...215

Czy to znaczy, że lada chwila przejazdy autobusami MZK w Ostrołęce będą płatne? Czy tak należy rozumieć ten artykuł?

Uczeń @ 17:00, 02.08.2019

IP: 178.235...166

Osiedle JP ll OTBS praktycznie jest wykluczone z rozkładu jazdy. Jest to młode osiedle gdzie jest dużo młodzieży która jednak kursuje autobusami i widać to codziennie rano w roku szkolny. Niestety dali nam tylko 2 linie kursujące przy naszym osiedlu i to w takich godzinach że żal d*** ściska.... popieram kolegę ze stacji nie ma jak wrócić do domu ostatni autobus jest po 20 a drugiej lini chyba o 19. Jak mamy normalnie funkcjonować gdzie nie mamy autobusów. Od razu zabierzcie nam wszytskie kursy jak i tak mam płacić za taxi

Em @ 17:13, 02.08.2019

IP: 46.229...109

Liczba pasażerów spada bo jak są autobusy to trzy o tej samej godzinie, a pozniej 2godziny nie ma więc co tu się dziwić. Radze lepiej ułożyć rozkłady, a pasażerowie się znajdą.

Gość @ 17:26, 02.08.2019

IP: 83.23...243

Tylko narzekają, taki niewdzięczny naród!

@ @ 17:37, 02.08.2019

IP: 2a01:110f...94ec

Jeśli pomiędzy kolejnymi kursami jest nawet 5 godzin przerwy, np. aut nr 3, to ja dziękuję za taką komunikację.

Zga @ 17:56, 02.08.2019

IP: 80.161...79

Komunikacja miejska w Ostrołęce to żart. Komunikacja powinna być przemyślana; rozkład jazdy i siaka połączeń powinna być dostosowana do potrzeb mieszkańców. Nie musi być koniecznie za darmo, może być po prostu tania.

Korki w mieście również biorą się z tego że w Ostrołęce jest fatalna komunikacja miejska która nie jest alternatywą dla samochodu!!!

Prezydent powinien współpracować z inżynierami ruchu i ekspertami od infrastruktury miejskiej przy wprowadzaniu zmian w komunikacji miejskiej tak jak to miało miejsce w Jaworznie.

. @ 18:17, 02.08.2019

IP: 37.248...88

Do Aaaaa
1965tys., to inaczej zapisana liczba 1965000. Można jeszcze na przykład tak: 1,965mln

Mieszkaniec @ 18:18, 02.08.2019

IP: 79.184...92

Z Hallera aby być na 7 w robocie nie mam szans. Muszę zasuwać do dworca aby były autobusy. Wolę płacić ale mieć w godzinach jak są potrzebne a nie rozkłady aby jeździły. Popatrzcie ile samochodów podjeżdża na przystanku aby zabrać znajomych z pracy

auto @ 18:26, 02.08.2019

IP: 5.184...218

Taksowki jakby były darmowe to na pewno tez jedna na 5 godzin by jezdziła i to po sniadaniu . smile

kłamstwo @ 18:30, 02.08.2019

IP: 95.49...48

w lutym nic nie usprawnili oszuści

Xxx @ 20:18, 02.08.2019

IP: 188.207...93

Pierwszy😂

Xxx @ 20:19, 02.08.2019

IP: 188.207...93

Drugi😂

Gość @ 20:27, 02.08.2019

IP: 2a01:110f...726a

Myślę, że te komentarze mają nas przyzwyczaić do myśli, że nie długo trzeba się spodziewać płatnej komunikacji, chociaż to był główny postulat obecnego Pana Prezydenta -bezpłatna komunikacja. Myślę, że nawet jak będzie płatna to wszystkim nie dogodzi. Ale można by zebrać opinie podróżujących i może dokonać korekt linii.

Xccvf @ 20:38, 02.08.2019

IP: 31.0...198

Wy przeprowadzać ie badania ile osób jeździ w wakacje? Nie martwcie się... W roku szkolnym jeździ mnóstwo ludzi ze autobusy pełne! Czyżby sugestia że trzeba wprowadzić bilety bo ludzie autobusami nie jeżdżą?Najpierw to komunikacja darmowa a teraz to przymiarki do wprowadzenia biletów

London UK @ 20:53, 02.08.2019

IP: 86.10...54

Jak wam nie pasuje to przeprowadzcie się do Londynu. Komunikacja działa non stop, co kilka minut metrem dojedziesz w każde miejsce smile

@ @ 21:15, 02.08.2019

IP: 37.47...56

Kiepski rozkład ,mało kursów różnych nr, żeby było można było wysiąść z jednego autobusu i kontynuować dalej podróż drugim gdyż albo już odjechał lub będzie trzeba długo poczekać na następny żeby dalej kontynuować podróż Mam na myśli osoby z poza centrum miasta czyli dojeżdżające do dworca i z dworca jadące dalej

Witek @ 21:58, 02.08.2019

IP: 188.147...80

Komunikacja płatna ok. Możność wykupienia miesięcznej karty. Za rozsądną cenę. Powrót większości połączeń kursy co 25 minut w danym kierunku. A najbardziej oblegane co 15 minut. Taki standard:-D takie czasy:-)

ktoś @ 21:59, 02.08.2019

IP: 2a00:f41...9d8d

Czemu ubywa pasażerów?Bo rozkład jest absurdalny,np. 5:51 z Wojciechowic autobus linii nr 3.To pytam się dla kogo,jak pracujemy do 6:00.Niech się MZK nie dziwi ,że to kurs widmo.

Ala @ 22:43, 02.08.2019

IP: 176.109...174

Jeżdzi mnóstwo młodzieży.I duzo ludzi starszych.Wiec jest OK!!!. Jak by probowano wprowadzic platna komunikację, to bylby powód zablokowania rzadzacych w next eyborach, bo kłamcy.A chyba zawsze sie czeka na autobus, mozna coś z zakupów zrobic.I tyle.Kazdt jeszcze by zyczył sobie na " swoją" godzinę autobus.Trochę rozsądku!@!!

do ALA @ 23:15, 02.08.2019

IP: 176.109...124

Popieram Twoją wypowiedź. Każdy chce autobus o godzinie, która MU pasuje, nie patrząc na innych. Czytam tu czasem o pretensjach, że na 12:15 nie ma autobusu... no śmiech na sali. To komunikacja zbiorowa, a nie taxi! każdy chce czekać max. 5 minut i najlepiej jakby wysadził go kierowca pod domem! co za roszczeniowy naród!

Kulikov oszukuje @ 23:19, 02.08.2019

IP: 178.235...58

Kulikov postulował komunikację bezpłatną dla każdego i powrót do starego rozkładu jazdy!Prawda jest taka,ze powróciło dosłownie kilka dodatkowych kursów i dalej jest do d u p y Nie ładnie tak łżeć !!!

Czyt @ 23:29, 02.08.2019

IP: 94.254...31

Już kupili nowe przystanki i gdzie one są ? Może do następnych wyborów się pojawia hahahah

Jack. K @ 23:31, 02.08.2019

IP: 178.235...21

Łubu dubu, łubu dubu niech żyje nam prezes naszego klubu, niech żyje nam. To śpiewałem jaCEK Kozło.. ki wczoraj nie mogłem zaśpiewać bo kablowałem................

Kiedyś @ 00:14, 03.08.2019

IP: 95.49...58

Kiedyś było autobusów bardzo dużo i to w każdym kierunku, maksymalny czas oczekiwania 15 min w godzinach pracy. Kursowały także "N"-ki. Bilety były płatne i ludzi był opór w autobusach. Nie wiem jak jest teraz ale z powyższych komentarzy wynika, że miasto dopłaca do MZK kupę kasy aby jeszcze to utrzymać. Kiczowate rozkłady jazdy i wprowadzenie biletów będzie oznaczało upadek tej komunikacji.

Rebeliant Remek @ 05:47, 03.08.2019

IP: 188.146...235

Ja korzystam z usług MZK i jestem generalnie zadowolony. Mankamentem jest jedynie podróżowanie z osobami o niskiej wrażliwości na higienę osobistą.

Do Rebeliant Remek @ 07:01, 03.08.2019

IP: 178.235...120

Łżesz,a wazelina Ci cieknie strumieniem. Szybciej pieszo sie dojdzie do celu, niż autobusem MZK, taka jest prawda.

Marian JP II OTBS @ 08:09, 03.08.2019

IP: 5.173...128

Miało być tak pięknie "strefa trasportu" a jest jak jest. Weźcie się za pracę.

Jerzy Brojek @ 08:16, 03.08.2019

IP: 178.235...90

Pozdrawiam wszystkich Państwa komentujących i przypominam to stare ale jakże
mądre przysłowie - że "jeszcze się taki nie urodził ,który by wszystkim dogodził".
Dziękuję więc za te komentarze, które sytuację oceniają bardziej realnie. Wiadomo przecież że NIE WSZYSTKIE POLSKIE MIASTA ZDOBYŁY SIĘ NA BEZPŁATNĄ
KOMUNIKACJĘ, bo to dużo kosztuje. W s z ę d z i e tak konstruuje się rozkłady jazdy - aby w pierwszym rzędzie zabezpieczyć dojazdy młodzieży do szkół i p r a c u j ą c y m. Wszędzie jest mniej kursów w godzinach tak zwanych "pozaszczytowych"
i to jest standard. To że Społeczeństwo stale się bogaci jest prawidłowością.
"Wypasione bryki" na parkingach już nikogo szczególnie nie dziwią. Brakuje mi w
tym artykule odniesienia do ILOŚCI ZAREJESTROWANYCH W MIEŚCIE oraz POWIECIE AUT. Byłoby dobrze gdyby dyrekcja ostrołęckiego MZK p r o w a d z i ł a
rejestr WNIOSKÓW POSTULUJĄCYCH EWENTUALNE ZMIANY W ROZKŁADACH JAZDY, bo one (te wnioski) dawałyby jakiś obraz potrzebnych korekt. Bez tego -
jest to pusta gadanina.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 3 sierpnia 2019 roku.

Ome @ 08:38, 03.08.2019

IP: 89.187...42

Jest ciepło, rowerem po mieście wygodniej, szybciej i nie trzeba wąchać śmierdziuchów.

Elo @ 08:39, 03.08.2019

IP: 82.145...206

A ktoś z taką komunikacją chce na obrzezach miasta budować parkingi park&ride no bez jaj.. parodia. takie coś to ma sens w Warszawie

Rebeliant Remek @ 09:42, 03.08.2019

IP: 188.146...235

Do mistrza z @7:01
Nie będę się z tobą ścigał na trasie kojec - toaleta, a jak już taki z ciebie as to startujemy. Idziesz od Sienkiewicza na PGO. Ja pojade 9 😀

dan @ 21:36, 03.08.2019

IP: 5.173...92

Jerzy Brojek @ 08:16, 03.08.2019
Ome @ 08:38, 03.08.2019
Popieram Wasze opinie.

Sam dość często zimą korzystałem z MZK, teraz wygodniej, szybciej i zdrowiej rowerem, ale ja jeszcze jestem w sile wieku jak to mówią.

rzekuniak @ 10:33, 04.08.2019

IP: 37.47...163

jak najbardziej byłabym za przywróceniem płatnych biletów a wraz z nimi starego rozkładu jazdy

Reklama

LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
MKKK
Sklep Enter
NestBank