sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Bezpłatna komunikacja miejska, mimo to pasażerów ubywa

Pod koniec października tego roku miną dwa lata odkąd wprowadzono w Ostrołęce bezpłatną komunikację miejską. Pomimo darmowych przejazdów liczba pasażerów spada. Miasto planuje jednak zakupić kolejne autobusy, które mają poprawić komfort osób korzystających z transportu publicznego.

Bezpłatną komunikację w Ostrołęce wprowadzono w październiku 2017 r. Wcześniej radni miasta przyjęli stosowną uchwałę. Taka decyzja pociągnęła za sobą szereg zmian, m.in. w siatce połączeń.

ReklamaNiestety, nowy rozkład jazdy autobusów nie przypadł do gustu mieszkańców miasta. Został wprowadzony bez uprzedniej konsultacji i budził wiele kontrowersji. Chociaż zniesienie opłat było na rękę pasażerom, to niedogodności w podróżowaniu i brak wielu połączeń, z których korzystali mieszkańcy, dojeżdżając codzienne do pracy czy szkoły, wywołały lawinę negatywnych komentarzy. Skarżyli się, że aktualny rozkład jazdy MZK nie jest dostosowany do godzin funkcjonowania zakładów pracy i zajęć szkolnych. W lutym br. dokonano modyfikacji siatki połączeń.

Pomimo usprawnienia przejazdów, z komunikacji miejskiej z roku na rok korzysta coraz mniej pasażerów. Dlaczego? Jedną z przyczyn może być tendencja przesiadania się do własnych aut.

- W 2015 autobusami podróżowało 1965 tys. pasażerów, w 2016  - 1854 tys., 2017 - 1351 tys. (bez biletów od 26 października 2017 r.), a w 2018 - 1151 tys. (bez biletów). Średni miesięczny zwrot ze sprzedaży biletów przed wprowadzeniem bezpłatnej komunikacji wynosił 170 tys. zł. W 2016 r. miasto dopłacało do funkcjonowania komunikacji średnio 573 tys. zł miesięcznie, w 2018 r. jest to kwota 676 tys. zł miesięcznie -  poinformował nas Piotr Potulski, kierowniki Biura Prasowego Urzędu Miasta Ostrołęki.

ReklamaObecnie tabor MZK składa się z 29 autobusów i obsługuje łącznie 19 linii. Średnia wieku pojazdów to około 12 lat. Ratusz chce zakupić kolejne autobusy.

- Miasto planuje zakup 12 autobusów niskoemisyjnych (w tym 10 z napędem CNG i 2 z napędem elektrycznym) o maksymalnej długości 12,5 m. Jest to część projektu "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki" - zdradził Piotr Potulski.

Wyświetleń: 6839 komentarze: -
13:49, 02.08.2019r. Drukuj