Ostatni pociąg pasażerski przejechał przez most kolejowy w Ostrołęce ponad 20 lat temu. Przeprawa stała się zapomnianym reliktem i jedynie punktem turystycznym na mapie miasta. Nowe inwestycje mają na nowo ożywić tę trasę i przywrócić połączenia kolejowe. O sprawie informował "Kurier Mazowiecki".
Historia kolei w Ostrołęce sięga roku 1893, kiedy uruchomiono połączenia z Malkinią i Łapami. Modernizowane maja być linie Ostrołęka-Szczytno.
Reklama- To ponad 20 lat jak przejechał tędy ostatni pociąg pasażerski, a ostatnie pociągi towarowe kursowały tylko do stacji Grabowo, tuż za mostem. W tej chwili nie odbywa się tu żaden ruch. Może remont ożywi szlak i będziemy sobie podróżować - mówił Jerzy Grabowski, radny miasta i kolejarz.
Przebudowa trasy i mostu jest konieczna dla uruchomienia całej linii kolejowej 35. Wyremontowany odcinek będzie liczył ponad 50 km, będzie miał most, cztery stacje, cztery przystanki i lokalne centrum sterowania ruchem.
Inwestycja ma się zakończyć za dwa lata.
Więcej na ten temat w "Kurierze Mazowieckim".
Wyświetleń: 3607 | komentarze: - | 08:50, 22.08.2019r. |