środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Na moście jest asfalt, trwa budowa chodników i montaż balustrad (wideo z drona)

Trwają intensywne prace przy remoncie mostu na Narwi w Ostrołęce. To jedna z największych inwestycji w naszym mieście od wielu lat. Jak zapowiada ratusz, harmonogram prac jest zachowany i nic obecnie nie zakłóca robót budowlanych. Ekipa wylewa asfalt, buduje ciągi pieszy i rowerowy oraz montuje balustrady.

Obecnie układana jest nawierzchnia warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Ponadto wciąż trwa układanie kostki brukowej na ciągach pieszym i rowerowym, rozpoczęto także montowanie balustrad oddzielających pasy jezdni od chodnika i ścieżki dla jednośladów.

ReklamaTrwa także intensywna budowa podjazdów od strony ulicy Mostowej oraz od ronda im. Siemowita. Na czas realizacji podjazdów zmieniono nieco organizację ruchu wokół mostu, wydano zakaz poruszania się samochodów ciężarowych powyżej 3,5 tony oraz wprowadzono objazdy.

Zgodnie z zawartym w listopadzie 2018 r. aneksem do umowy na roboty budowlane, termin wykonania prac niezbędnych do uzyskania przejezdności mostu oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu ustalono na 30 września 2019 r., natomiast termin realizacji całości zadania na 15 maja 2020 r.

- Wykonawca prace budowlane wykonuje zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym. Termin realizacji inwestycji nie jest zagrożony. Na koniec czerwca 2019 r. zaawansowanie rzeczowe inwestycji wyniosło 77,32 proc. - informuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Ostrołęki.

Po zakończeniu remontu, most ma być dużo szerszy. Po jednej stronie będzie wygodna ścieżka rowerowa, dwukierunkowa, o szerokości 2 metrów. Szerszy, bo półtorametrowy, będzie też chodnik dla pieszych. Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów, będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składała się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy.

Harmonogram prac został podany z podziałem na roboty drogowe i mostowe. Przy poszczególnych pracach wpisano przybliżony termin realizacji, podając odpowiedni tydzień bieżącego roku. W nawiasach podaliśmy przybliżone daty realizacji etapów.

ReklamaPoniżej harmonogram robót budowlanych:

Roboty drogowe:

- układanie nawierzchni z betonu asfaltowego (warstwa ścieralna) - prace planowane na 35 tydzień br., (26.08.-1.09)

- układanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej,

- montaż balustrad - prace prowadzone będą od 34 tygodnia br. (od 19.08),

- montaż barier - prace planowane na tydzień 35-40 br. (26.08-6.10),

- umocnienie powierzchnio skarp i stożków, uzupełnienie poboczy - prace wykonywane etapowo, uzależnione od organizacji ruchu, tydzień 26-52 br. (24.06-29.12) oraz 1-20 - 2020 r. (30.12.2019-17.05. 2020 r.),

- oznakowanie pionowe i poziome (prace wykonywane etapowo, uzależnione od organizacji ruchu - tydzień 35-40 br. (26.08-6.10),

- plantowanie powierzchni gruntu rodzimego i humusowanie - prace wykonywane etapowo, uzależnione od organizacji ruchu, tydzień 2-52 br. (7.01-29.12) oraz 1-20 - 2020 r. (30.12.2019-17.05. 2020 r.).

ReklamaRoboty mostowe:

- wykonano nowe oczepy podpór (filary), przyczółki - dostosowane do nowego ustroju nośnego,

- wykonano nowy ustrój nośny o konstrukcji zespolonej,

- wykonano montaż dylatacji,

- wykonano kapy chodników,

- montaż wyposażenia obiekty - prace planowane na tydzień 31-35 br. (29.07.-1.09),

- wykonanie nawierzchni z asfaltu lanego (warstwa wiążąca) - prace planowane na tydzień 31-32 br. (29.07.-11.08),

- roboty wykończeniowe - prace planowane na tydzień 35-44 br. (26.08-3.11),

- próbne obciążenie mostu - prace planowane na tydzień 35-36 br. (26.08-8.09),

- przebudowa i budowa oświetlenia: zakończenie prac zaplanowano na tydzień 39 br. (23-29.08),

- budowa kanalizacji deszczowej: prace w trakcie realizacji, planowane zakończenie na tydzień 35 br. (26.08-1.09),

- budowa urządzeń teletechnicznych: przebudowa branży teletechnicznej - etap I - planowane zakończenie tydzień 12 - 2020 r. (16-22.03.2020 r.),

- docelowa przebudowa branży teletechnicznej - etap II - prace planowane na tydzień 10-20 - 2020 r. (2.03-17.05)

- roboty rozbiórkowe - most tymczasowy: roboty rozbiórkowe mostu tymczasowego planowane na tydzień 38-43 br. (16.09-27.10).

Zgodnie z przedstawionym harmonogramem, prace, rozpoczęte w styczniu 2018 roku, zakończą się w maju 2020 roku. Most będzie przejezdny już 30 września 2019, zaś termin realizacji całości określono na 15 maja 2020 roku. Po oddaniu go do użytku, przeprawa tymczasowa oraz dojazdy do niej będą zdemontowane. Stalowa konstrukcja będzie zwrócona wojsku.

Zobacz też:

Na starym moście jest już asfalt (wideo z lotu ptaka)

Remont mostu niezagrożony. Trwa układanie kostki i budowa podjazdów (zdjęcia, wideo z drona)

Piła i siekiera? Na starym moście pojawiła się wiecha (zdjęcia)

Wyświetleń: 9431 komentarze: -
15:21, 26.08.2019r. Drukuj