sobota, 19 października 2019 r., imieniny Piotra, Pawła, Ziemowita

BRW

Aktualności

W piątek otwarcie starego mostu! (wideo z lotu ptaka)

Już w najbliższy piątek kierowcy pojadą wyremontowanym starym mostem. Przecięcie wstęgi zaplanowano na piątkowe popołudnie, a - jak to przed wyborami - w uroczystości weźmie udział szerokie grono polityków. Zabraknie prawdopodobnie prezydenta miasta, który przebywa na urlopie.

Informacja o otwarciu przeprawy w najbliższy piątek jest na razie nieoficjalna, choć pozostało zaledwie dwa dni. Udało nam się jednak dowiedzieć, że to właśnie tego dnia ruch samochodów powróci na stary most.

ReklamaNadal brakuje decyzji Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie obiektu, ale formalności maja zostać zakończone do piątku. Zależy na tym zwłaszcza politykom, którzy mają przeciąć wstęgę. Z uwagi na to, że remont przeprawy dofinansowała spółka Energa, na otwarciu pojawić ma się Krzysztof Tchórzewski, minister Energii, który stara się o kolejny mandat poselski startując z list Prawa i Sprawiedliwości. Także w piątek Tchórzewski pojawi się w Ostrołęce na terenie budowy nowej elektrowni, gdzie zaplanowano podpisanie umowy ze spółką Torpol.

Gdy samochody wrócą na stary most, wykonawca - spółka Strabag - nadal będzie wykonywać prace wykończeniowe. Rozebrany zostanie m.in. most tymczasowy i usunięte drogi dojazdowe. Inwestycja to jedno z nielicznych zadań drogowych w mieście, która była realizowane bez większych zakłóceń. Najpoważniejszy problem pojawił się w grudniu ubiegłego roku, kiedy okazało się, że filary mostu nie posiadają wystarczającego zbrojenia. Wówczas dowiedzieliśmy się, że koszt remontu znaczenie wzrośnie.

ReklamaStary most na Narwi w Ostrołęce wybudowano w 1954 roku. Remont przechodził w latach 1995-1996 i od tego czasu coraz bardziej niszczał. Po zakończeniu przebudowy będzie dużo szerszy. Po jednej stronie znajdzie się wygodna ścieżka rowerowa, dwukierunkowa, o szerokości 2 metrów. Szerszy, bo półtorametrowy, będzie też chodnik dla pieszych. Obydwa szlaki komunikacyjne, dla pieszych i rowerzystów, będą wykonane z kostki brukowej, zabezpieczone balustradami o wysokości 120 cm i półmetrowym pasem bezpieczeństwa z barierą odgradzającą od strony jezdni. Ta ostatnia będzie składać się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy.

Więcej na ten temat:

- Na moście jest asfalt, trwa budowa chodników i montaż balustrad (wideo z drona)

- Remont mostu niezagrożony. Trwa układanie kostki i budowa podjazdów (zdjęcia, wideo z drona)

- Piła i siekiera? Na starym moście pojawiła się wiecha (zdjęcia)

Odsłon: 16406 komentarze: 34
19:23, 02.10.2019r. Drukuj

PROMOCJA





Powrót


Si @ 19:48, 02.10.2019

IP: 2a01:110f...53a1

Ktoś wie co to był za wypadek w sobotę w nocy na dk 53 pomiędzy Antoniami, a Szwendrowym Mostem, że droga była nieprzejezdna? Czyżby to jakiś wypadek oficjeli rządzących, że żadnej informacji o tym nie ma?

Gość @ 20:27, 02.10.2019

IP: 2a00:f41...9cb5

I w czym to pomoże że jest szerszy. I tak dochodzi do ronda.

OBSERWATOR @ 20:40, 02.10.2019

IP: 178.235...16

specjalnie dużo to nie zmieni ,ale skończy się jazda odcinkiem testowym obok wink

Kierowca @ 20:41, 02.10.2019

IP: 37.47...59

Ciekawe mowa o oddaniu mostu do użytku ma bycz w piątek a miał bycz oddany do kończą września,a tym czasem nikt tam nie pracuje kostka na chodnikach nie dokończona a na balustradzie linowej oddzielającej jezdnię od chodnika nie dokończona brakuje nadal lin ogólnie jeden wielki bałagan a ilekrocz tendencje przrjeżdzam tende ciągle wydzę że nikt tam nie pracuje ładne wyżytówkę wystawia sobie STRABAK może nie stacz ich na pracowników

xxl @ 20:48, 02.10.2019

IP: 79.185...51

Kierowca ty czytasz to co piszesz czy tylko tak pierdoooooooolisz pisząc ?? może alfabetem morsa spróbuj będzie łatwiejsze do zrozumienia

absurd @ 21:11, 02.10.2019

IP: 2a01:110f...7cad

Nie ma się z czego cieszyć. Wrócą ciężarówki, wrócą wosy które obecnie lecą przez pl. Bema - WRÓCĄ KORKI.

Przy takiej gruntownej przebudowie most powinien być poszerzony do 2 pasów w każdą stronę. Traugutta jest dwupasmówką i w takiej konfiguracji powinna zostać przedłużona przez most do ronda Siemowita (i dalej ul. Warszawską). Przy rondzie prawy pas powinien być bezkolizyjnym prawoskrętem w kierunku Myszyńca a rondo powinno zostać przebudowane w Turbinę. Gwarantuję, że korki w dni powszednie zniknęłyby jak ręką odjął.

Kwestia druga. Skoro Premier obiecał tam estakadę, to w jaki sposób droga nad rondem będzie się łączyć z tą która jest wylotową z ronda Siemowita i prowadzi na wyremontowany most? Czyżby zwężenie z dwóch do jednego pasa które będzie tym razem blokować wjazd do miasta (tak jak ma to miejsce na skrzyżowaniu przy I LO)?

Tylko Koalicja Obywatelska @ 21:20, 02.10.2019

IP: 188.146...10

Nowy most a komu to potrzebne ? Teraz wrócą TIRY to dopiero zacznie się eldorado w godzinach szczytu .

Ja @ 21:38, 02.10.2019

IP: 188.146...125

To już drugi raz będą z Torpolem podpisywać umowę

da @ 21:41, 02.10.2019

IP: 5.172...142

Mieszkańcy Traugutta już się cieszą sad Koniec też spokoju na AWP.

BB @ 21:41, 02.10.2019

IP: 2a01:110f...b9ed

do absurd - podziękujcie za to tym, którzy przez ponad 12 lat nie potrafili zająć się tym tematem, natomiast mieli czas, aby wydawać nasze pieniądze na swoje widzimisie - m.in. muzeum, kładkę, fontannę, port, no i oczywiście wisienka na torcie - elektrownię na węgiel... będziecie mieli za to obwodnicę, która nic nie zmieni, kolejne widzimisie. Zaraz przyjdzie naczelny widzimiś nieradiomaryjny i znów zacznie kłamać i manipulować. Niedługo wybory, macie szansę podziękować za to. Mam nadzieję, że nie dacie się dalej kupować, za pieniądze podatników...

pytajacy @ 22:22, 02.10.2019

IP: 78.152...168

Bedzie impreza w hotelu Korona

Zbych @ 23:10, 02.10.2019

IP: 79.184...30

Tak przy okazji, policja mogłaby ukrócić poranne wyścigi WOSów na Traugutta. Jak się wyrwą z objazdu, to ped.ał w podłogę, aż do Witosa.

Do BB @ 23:14, 02.10.2019

IP: 83.31...128

Może i tak ale nowa władza przez ostatni rok nie przedstawiła nawet koncepcji naprawy tych zaniedbań. Nadal nic się nie dzieje, pomysłów jakoś nie słychać a ludzie stoją w korkach tracąc czas i paliwo. Jedna rzecz do której wszyscy mają zapał to uprawianie polityki i przerzucanie się odpowiedzialnością.

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 04:44, 03.10.2019

IP: 37.130...34

absurd, co dadzą 4 pasy na moście, skoro Warszawska i Stacha Konwy są 1 pas? Ruch z/do 2 mostów z/na te ulice powoduje korki. Najpierw należało zrobić 4 pas na tych ulicach, a potem myśleć o 4 pas na moście.

Co do estakady, to zapytaj władz miasta, jaka będzie estakada. Złożą wniosek do premiera o wsparcie, ale będą robić estakadę ze swoim widzimisię. Swój pomysł na estakadę przedstaw władzom miasta.

Rebeliant Remek @ 05:30, 03.10.2019

IP: 188.147...105

Tępy zapytaj premiera Pinokia co z tą estakadą za mostem i innymi inwestycjami drogowymi w Ostrołęce i okolicach bo w budżecie na 2020 nie ma o tym ani słowa, a rumiany nierób i jego wafel senator nabrali wody w usta i liczą jedynie na dobre notowania PiS w sondażach😀

Kazik @ 06:05, 03.10.2019

IP: 2a01:110f...9da6

Zbudowali stary most haha nie nowy.

SZOK @ 06:44, 03.10.2019

IP: 5.173...126

Nie wiem czy mieszkańcy Ostrołęki i Rzekunia wiedzą , iż Torpol będzie przebudowywał torowisko do elektrowni.Teraz elektrownia C szykuje nam korki z drugiej strony miasta.
Ta ilość węgla transportowana wagonami praktycznie na stałe zamknie przejazd kolejowy na stacji oraz ul. Ławską.

Podziękujmy Panu Posłowi i Senatorowi w wyborach za te pomysły inwestycyjne w Ostrołęce.

Grajdołek @ 07:16, 03.10.2019

IP: 95.49...234

WIADUKT NAD RONDEM DOJAZDOWYM o tym trzeba było pomyśleć i przez te dwa lata remontu mostu wykonać

PS. Nadal mnie dziwi jak Kotowski mógł wydać 10 mln zł na dwie kupki żwiru i trochę asfaltu na dojazdy do przeprawy tymczasowej ??? SKANDAL

do nieradiomaryjny @ 07:20, 03.10.2019

IP: 83.28...36

Dobrze wiesz, że miasto ma rekordowy dług i nie mamy wkładu własnego, a więc nie możemy składać wniosku, ale premier obiecał estakadę, więc gdzi są fundusze na nią?

Do powyżej @ 07:36, 03.10.2019

IP: 31.0...52

Rekordowy dług? Na czym polega ten rekord?
Łomża nawet ma większy A pozyskane środki mniejsze.
Mało jest miast które mają więcej środków zewnętrznych niż długu.
Poza tym w 2018 Ostrołęka miała jeden z najmniejszych długów w Polsce.
Pozdrawiam troliku, szkolenie w inowroclawiu przydałoby ci się

Koko @ 07:40, 03.10.2019

IP: 2a00:f41...6e0b

Do Si
Było opisane co było na DK 53 szukaj na stronie z niedzieli

ostrołęcki @ 08:05, 03.10.2019

IP: 46.170...13

do mądrali i przemądrzałków! Wszyscy którzy tak ochoczo wypisujecie swoje ,,gienialne pomysły,, zamilczcie, ponieważ nie macie o tym zielonego pojęcia. Sytuacja infrastruktury komunikacyjnej w Ostrołęce i wokół niej jest o wiele bardziej skomplikowana niż Wam się wydaje. Zapóznienia w tej dziedzinie są od kilkudziesięciu lat, ponieważ zarówno obwodnica,estakada, poszerzenie ciągów wylotowych, zapewnienie płynności ruchu na skrzyżowaniach z drogami w kierunku na Łęgi i Durlasy są tymi wymogami na JUŻ dla zapewnienia płynności i eliminacji korków.

do nieradjomaryjny @ 08:23, 03.10.2019

IP: 2a01:110f...67df

Czyli lepiej dwa razy przebudować most niż jeden raz a porządnie i na długie lata? Poszerzenie Warszawskiej czy Konwy to groszowe sprawy w porównaniu do kolejnej modernizacji mostu.

do powyżej @ @ 08:25, 03.10.2019

IP: 83.28...36

Jesteśmy wśród 200 najbardziej zadłużonych gmin. Kto nam pożyczy pieniędzy z takim długiem?


Poznaliśmy już najnowsze dane dotyczące zadłużenia Ostrołęki. Na wniosek radnego Jacka Łuby, udzielił ich prezydent Ostrołęki Łukasz Kulik. Sumując zadłużenie, wychodzi kwota ponad 125 milionów złotych.

Radny klubu Bezpartyjne Miasto Jacek Łuba zapytał prezydenta Łukasza Kulika, jakie jest obecnie zadłużenie miasta. Włodarz Ostrołęki udzielił już odpowiedzi na tę interpelację. Co z niej wynika?

Zadłużenie Ostrołęki kształtuje się w następujący sposób:

1) z tytułu emisji obligacji komunalnych - 118.190.000 zł;
2) z tytułu poręczeń i gwarancji - 4.015.000 zł;

Ponadto Ostrołęka posiada wg stanu na 27 listopada br. zobowiązania wobec kontrahentów w kwocie 1.832.518,22 zł; zobowiązania wobec MZK w wysokości 2.279.850,50 zł; a także zobowiązania warunkowe w wysokości 1.169.627,26 zł;

Radny Łuba zaproponował także ciekawe rozwiązanie, jakim byłby tzw. licznik długu na stronie internetowej Urzędu Miasta. Mógłby być on aktualizowany tak często, jakby to było możliwe i pokazywałby stan zadłużenia miasta.


Zadłużenie miasta Ostrołęki z lat poprzednich:

Stan na 31 grudnia 2017 - 102.492.924,90 zł
Stan na 31 grudnia 2016 - 98.878.169,30 zł;
Stan na 31 grudnia 2015 - 102.662.588,86 zł;
Stan na 31 grudnia 2014 - 107.741.099,54 zł;
Stan na 31 grudnia 2013 - 81.623.066,97 zł;
Stan na 31 grudnia 2012 - 79.796.962,12 zł;
Stan na 31 grudnia 2011 - 58.424.311,90 zł;
Stan na 31 grudnia 2010 - 46.808.569,98 zł;
Stan na 31 grudnia 2006 - 29.104.250,00 zł;

Pokraki i Szuje @ 10:00, 03.10.2019

IP: 178.42...92

Jak przyjedzie minister PIS to by trzeba zapytac czy nie zabrał by sobie Muzeum Wyklęte i oddał Ostrołęce 30 MILIONÓW....

Moglibyśmy sobie wtedy zbudować trzeci most śladem od 15 lat bodajże zaplanowanym
Dołożyc trochę kasy z miasta, z powiatu i to wreszcie zrobić nie oglądając sie na rząd. Zaplanowac skrót miedzy drogą 544 a 53 przez las żeby nikomu nie przeszkadzało i mamy praktycznie rozwiązany główny problem logistyczny w Ostrołece.
Niech pan zabierze sobie to muzeum i odda mieszkańcom 30 milionów

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 10:36, 03.10.2019

IP: 188.146...59

Pokraki i Szuje, nie dostaliśmy dofinansowania na trzeci most, dostaliśmy dotację na muzeum.

"2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł.

Zatem deklarowane dofinansowanie nie wyniosłoby 80% co jest zasadą w podobnych projektach, a jedynie 32,5% wartości inwestycji! Miasto oczekiwało równego traktowania i dofinansowania na takim właśnie poziomie, dlatego 6 kwietnia 2016 roku ponownie zwróciło się z wnioskiem do Marszałka Województwa Mazowieckiego o wyrażenie zgody na wpisanie do Kontraktu Terytorialnego inwestycji polegającej na budowie przeprawy mostowej na rzece Narew, co umożliwiłoby jej dofinansowanie w ramach RPOWM 2014-2020 w takiej wysokości."

do nieradiomaryjny @ 11:45, 03.10.2019

IP: 83.28...36

Dlaczego nie złożono wniosku o dofinansowanie do nowego mostu po wyborach jak zmienił się rząd w latach 2016 - 2018 kiedy rządził PiS?

Czemu nie napisano wniosku? I jakie działania podjał poseł i senator z PiS, aby zbudować nowy most, gdy w innych regionach lokalni działacze PiS dostali setki milionów złotych na mosty?

do powyżej @ 11:53, 03.10.2019

IP: 81.15...33

A dochody miasta o ile wzrosły? :D

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:01, 03.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

Cyt.:
""2 czerwca 2015 roku w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego, Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta Ostrołęki. Z wyliczeń przedstawionych przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego wynikało, że dofinansowanie na budowę przeprawy mostowej przez rzekę Narew może wynieść 37.691.833,59 zł, przy wartości całego zadania na sumę 123 mln 800 tys. zł."

Tępy naziolu, a co działo się w latach 2006 - 2207 i 2015 - 2019?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:03, 03.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

Cyt.:
"A dochody miasta o ile wzrosły?"

A, z jakiego powodu miały wzrosnąć?

Ule @ 13:10, 03.10.2019

IP: 5.173...12

Bardzo ładny most taki nowoczesny brawo

1234 @ 14:08, 03.10.2019

IP: 46.169...53

– W czwartek 3 października w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Warszawie odbywa się kolejne spotkanie odnośnie pozwolenia na użytkowanie starego mostu w Ostrołęce – dowiedzieliśmy się do kierownika biura prasowego ratusza Piotra Potulskiego.

Być może w piątek 4 października lub na początku przyszłego tygodnia do Ostrołęki przyjadą pracownicy inspektoratu, aby podjąć ostateczną decyzję w tej sprawie.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:04, 03.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

Kto, przez ostatnie 12 lat, pamięta inwestycję, prowadzona zgodnie z harmonogramem i zakończoną w terminie?

Od razu tłumaczę, pustakom z odzysku, że nie przypisuje w tym temacie, żadnych zasług Kulikowi, ani nie umniejszam Kotowskiemu, ale przez lata rządów w mieście, PiS odzwyczaił nas od tego typu normalności - Dobrzańskiego i Hallera, kilka miesięcy opóźnień, Blachnickiego, w ogóle nie zrobiona, Ostrowska... 2021 rok.

O tych pomniejszych, jak Rodziny Ulmów, czy Korczaka, nawet nie warto wspominać - znacie wspólny mianownik tych inwestycji?

Pamiętacie, z jakim zadęciem otwierano kawałek uliczki na tyla Aliusa, albo kawałek chodnika przy Kcircle?

Tokoz @ 17:27, 03.10.2019

IP: 188.147...214

do powyżej @ @ 08:25, 03.10.201983.28...3
A będzie jeszcze więcej, trzeba wydać jeszcze na likwidację przeprawy zastępczej

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót