wtorek, 25 lutego 2020 r., imieniny Cezarego, Wiktora, Konstancjusza

Reklama   |   Kontakt
Eldor

Aktualności

Pożyczka na "coraz gorętsze potrzeby" i zmiany klimatu "jak w banku". Pomysłowa kampania przeciwko finansowaniu nowej elektrowni w Ostrołęce

Dużą pomysłowością wykazali się ekolodzy, którzy protestują przeciwko finansowaniu budowy nowej elektrowni węglowej w Ostrołęce. Na plakatach imitujących reklamy państwowego banku PKO BP umieszczono rzucające się w oczy hasła, m.in. "pożyczka gotówkowa na coraz gorętsze potrzeby".

Bank PKO BP wspiera inwestycje węglowe w Polsce, które negatywnie wpłyną na środowisko naturalne i przyczynią się do zmian klimatu czy wzrostu zachorowalności na choroby układu oddechowego. Ekolodzy nie odpuszczają i chcą dotrzeć do Polaków z nową kampanią informacyjną.

Reklama "Zmiany klimatu? Masz to jak w banku" - plakaty z takimi i podobnymi hasłami zawisły w Poznaniu. Afisze to akt sprzeciwu ruchu wolnościowego Rozbrat przeciwko węglowym inwestycjom banku PKO BP, który udzielił pożyczki w kwocie 800 mln zł na budowę elektrowni Ostrołęka C.

PKO BP podjęło się finansowania kilku dużych przedsięwzięć węglowych w kraju. Bank zaangażował się w emisję obligacji dla Enei w czerwcu tego roku oraz udzielił kredytów o wysokości 800 mln złotych na budowę nowej elektrowni węglowej w Europie - Ostrołęki C. Kolejny miliard bank planuje przeznaczyć na obligacje, aby budowa bloku w naszym mieści mogła ruszyć.

Reklama Pokłosiem finansowania przez bank inwestycji węglowych była fala krytyki ze strony proekologicznej organizacji Obóz Dla Klimatu oraz ruchu wolnościowego Rozbrat. Pierwsza z organizacji zdecydowała się na zorganizowanie we wrześniu manifestacji w siedzibie PKO BP. Druga postanowiła wyrazić swój sprzeciw na ulicach Poznania, wywieszając plakaty informujące o działaniach banku.

Afisze przygotowane przez ruch wolnościowy Rozbrat do złudzenia przypominają plakaty reklamowe banku PKO BP. Duże arkusze opatrzone są logiem i czcionką placówki. Na tle kominów elektrowni i unoszących się z nich kłębów dymu widnieją hasła: "Zmiana klimatu? Masz to jak w banku", "Pożyczka gotówkowa na coraz większe potrzeby".

Na jednym z plakatów pojawił się także "ostrołęcki" akcent. Mieszkańcy Poznania na afiszu opatrzonym hasłem "Bussiness as usual" mogą przeczytać o sposobach wspierania przez bank budowy elektrowni Ostrołęka C, która według informacji zawartej na plakacie, będzie emitować do atmosfery 6 mln dwutlenku węgla rocznie.

Reklama Bank PKO BP wydał oświadczenie w sprawie plakatów, w którym zapowiada wytoczenie ruchowi wolnościowemu Rozbrat procesu za podszywanie się pod bank.

- Informujemy, że plakaty zawierają szereg nieprawdziwych informacji. Z tezą jakoby PKO Bank Polski finansował budowę elektrowni Ostrołęcka C na czele. Do ich rozpowszechniana przyznała się jedna z organizacji. Niedopuszczalne, wręcz skandaliczne jest podszywanie pod bank poprzez użycie m.in. jego logo i czcionki, wprowadzające opinię publiczną w błąd i szkalujące dobre imię PKO Banku Polskiego. Bank złożył zawiadomienie do organów ścigania w tej sprawie. Przygotowuje się również do złożenia w sądzie pozwu przeciwko tej organizacji - czytamy w oświadczeniu banku PKO BP zamieszczonym na Twitterze.

Więcej zdjęć plakatów znajduje się na stronie www.donald.pl. O szczegółach sprawy można przeczytać na portalu www.donald.pl.

Fot. www.donald.pl.

Wyświetleń: 2658 komentarze: 39
27.10.2019, 11:15r. Drukuj




Powrót


🗿 @ 12:39, 27.10.2019

IP: 37.47...240

Jakoś mi umkło że PKO BP . Przeniosę do nich konto uważam że elektrownia c jest wartosciową inwestycją.

... @ 13:10, 27.10.2019

IP: 5.173...128

Pseudo ekolodzy .Gdzie byli jak szambo płynęło do Bałtyku ,blokowali statek z półproduktem do stali .Banda opłacanych idiotów .

. @ 13:29, 27.10.2019

IP: 77.113...99

Robią to co się najlepiej sprzedaje HAHAHA uważajcie bo wszyscy zdechniemy jak nie przestaniemy palić węglem HAHA

buzdygan @ 18:35, 27.10.2019

IP: 176.109...80

Wszyscy parlamentarzyści- ludzie mądrzy, nie idioci- powinni pamiętać o tym, że przede wszystkim reprezentują społeczność lokalną, a dopiero potem interesy własnej partii: powinni pracować m. in. dla zdrowia i dobra ludzi, którzy ich wybrali i im zaufali. Czy parlamentarzyści spełniają ww. podstawowe wymagania i czy są godni naszego zaufania, naszej wdzięczności? Żyjemy w czasach rewolucyjnego rozwoju nauki i techniki. Pełną parą pracują światowe laboratoria, m. in. nad rozwojem innowacyjnych, nieszkodliwych i nowoczesnych źródeł energii. Na całym, postępowym świecie odchodzi się od elektrowni węglowych, na rzecz wodnych, gazowych, wiatrowych, itp. Gwałtownie rozwija się tzw. fotowoltaika...CAŁY POSTĘPOWY ŚWIAT ZROZUMIAŁ, ŻE WOJNY I CHOROBY SĄ NAJWIĘKSZYM NIESZCZĘŚCIEM LUDZKOŚCI. Cały świat- ale nie "Ostrołęka", gdzie coraz więcej zachorowań na nowotwory , szczególnie dróg oddechowych...
Nie jestem pesymistą, staram się zawsze myśleć pozytywnie, ale...może dojść do tego, że nasi wnukowie będą wyprzedawać wszystko za bezcen: działki, domy, mieszkania, itd.. aby ratować swoje zdrowie, a nawet życie...
Czy Ostrołękę i Kurpie czeka wyludnienie lub los Czarnobyla?
CZY TEGO PRAGNIEMY? CZY DO TEGO MILCZĄCO-AKCEPTUJĄCO DĄŻYMY?
W jakim ustroju politycznym my praktycznie żyjemy, bo chyba nie w demokracji?...
Demokracja, to - z jęz. łac.- rządy ludu. A czy tak jest u nas w rzeczywistości?
Praktycznie mamy autokrację i partiokrację, nie mającą często nic wspólnego z dobrem i interesem ogółu mieszkańców.
PARTYKULARYZM-CZY PUBLICO BONO?
Kurpie i Ostrołęczanie: o/to jest pytanie!...

xxx @ 21:26, 27.10.2019

IP: 83.28...156

Niestety odeszłam z PKO aby nie finansować elektrowni węglowych.

Jan Koniowalski @ 22:34, 27.10.2019

IP: 2a01:110f...e375

Rozbrat ? To ci anarchiści ze skłotów ?:D

kl @ 05:25, 28.10.2019

IP: 178.235...18

Do dnia dzisiejszego nie wiedziałem, że bank, w którym mam konto od 45 lat wspiera bandyckie niszczenie klimatu. Jeszcze dziś zmieniam bank!! Nie zamierzam nawet w najmniejszym stopniu finansować tej pisowskiej rozróby.

chirgolka @ 11:18, 28.10.2019

IP: 194.50...2

Ostrołęczanie trzeba się sprzeciwić uruchomieniu tej elektrowni, to wyniszczy nasze zdrowie, mamy już dosyć tutaj trujących "fabryk"...Jakiś protest trzeba zrobić, dać wyraz niezadowoleniu, nikt za nas nie będzie decydował !!!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:52, 28.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

To teraz wystarczy się tylko przyglądać upadkowi PKO BP - brawo PiSiory, kupiliście PeKaO S.A., za 11 mld i doprowadzicie do upadku PKO BP - w tym tygodniu rezygnuję z konta w PKO BP, konta które miałem tam od wielu lat - sami się przekonacie o tyn, jak to się skończy - zobaczymy, jak zareaguje giełda.

Jeszcze przez weekendem przedstawiciele PKO BP, w odpowiedzi na akcję w Poznaniu, odżegnywali się od jakichkolwiek związków z finansowaniem elektrowni C - "ciemny ludu", znowu ktoś Was "robi w konia".

OTUA @ 12:04, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Niemieckie kmiotki,udajace ekologow,gdzie byliscie jak szambo plynelo do Wisly,a gó...no z oczyszczalni rozwozili przez kilka lat po calej Polsce...? angry

PKO.BP jak narazie ma sie bardzo dobrze,przynosi zyski,i oby tak pozostalo.
A wy mozecie sobie protestowac w Niemczech,w kopalniach odkrywkowych,bo tu juz nikt wam nie wierzy... angry

wyborca @ 12:23, 28.10.2019

IP: 31.41...214

anie było protestowac jak tusku wam budował 2bloki po 905MW w Opolu co was obchodzi elektrownia wOstrołece płatne ekoteroryści

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:29, 28.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

OTUA, a gdzie Ty byłeś jak Narwią płynął olej z zarządzanej przez Was elektrowni???

Z goownem, natura sobie poradzi, z olejem nie - przed 2012 rokiem, to goowno cały czas tam płynęło, również za prezydentury Lecha Kaczyńkiego i jakoś Ci to chyba nie przeszkadzało.

Cyt.:
"bo tu juz nikt wam nie wierzy... "

W czyim imieniu piszesz, że "nikt"?

wyborca @ 12:31, 28.10.2019

IP: 31.41...214

w Opolu był czas na protesty budowa zaczęła się w 2014r itwała do2019r

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:39, 28.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

wyborca czy Ty wyobrażasz sobie Świat bez polityki?

Czy Twoje horyzonty myślowe, są w stanie się od niej uwolnić?

wyborca @ 12:46, 28.10.2019

IP: 31.41...214

buzdygan mylisz się stara elektrownia trujie nas od 1972r i nie wyludniła Ostrołeki a należy dodac że truła nas elektrociepłownia od 1956r amy dalej jestesmy ale jak kto uważa że go truje to można się wyprowadzić może koniwalski chigolka i wyscy kturym ma zaszkodzic nowa elektrownia bo ja myslę ze nowa to już poruwnując ją do tych starych to będzie bardzo ekologiczna elektrociepłownia to truła

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:55, 28.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

Cyt.:
"bo ja myslę"

Co robisz???

Uważasz, że skoro stara elektrownia nie doprowadziła do wymarcia życia na tym terenie, to znaczy, że nie truła i nie truje???

Wskaż chociaż jedną poważną publikację, która by stwierdzała, że elektrownia węglowa nie truje.

Jedź sobie na Łęgi i zobacz co się tam dzieje na hałdzie, na której składowane są popioły i jak wygląda życie w ich sąsiedztwie.

Jak Ci mało zanieczyszczeń, to umów się z jakimś posiadaczem starego diesla, podłącz się pod rurę wydechową i pooddychaj sobie pełną piersią - kto Ci broni???

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:59, 28.10.2019

IP: 2a00:11c0...87

Ale spokojnie, z zakładanych 6 mld, uciułaliście zaledwie 1,8 mld, z czego miliard poszedł na rozkusz, a Wy nawet nie wyszliście z ziemi - skąd zamierzacie wziąć kolejną kasę?

wyborca @ 13:30, 28.10.2019

IP: 31.41...214

Kowalski takie teksty z uciułaniem topisz do ministra do dyrektora ENERGI a mieszkańcy Ostrołęki nic nie mają do budowy my tyle wiemy co napisze MO

OTUA @ 13:30, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Jan Kowalski z Ostrołęki @

a gdzie ty byles jak ekoterrorysci budowali sobie zamek na obszarach natura 2000???
Puszcza Notecka platny trolu.... angry
gdzie byles jak scieki z Gdanska plynely prosto do Baltyku...?
A w stolicy to nie tylko komunalne,ale i przemyslowe z zakladow...
Jestes tak samo zaklamany jak ci oplacani pseudo ekolodzy... angry
Ale spokojnie,elektrownia i tak powstanie,a twojego i ich tyle,co sobie poszczekacie.... laughing

OTUA @ 13:33, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Ale spokojnie, z zakładanych 6 mld, uciułaliście zaledwie 1,8 mld, z czego miliard poszedł na rozkusz, a Wy nawet nie wyszliście z ziemi - skąd zamierzacie wziąć kolejną kasę?

Z tych samych niemieckich bankow,co oplacaja ekologow..
A wiesz dlaczego?Bo im sie to oplaci..
a ty mozesz szczekac dalej.... laughing

BIG LEBOWSKI @ 13:38, 28.10.2019

IP: 2a00:f41...3a01

DO @JAN KOWALSKI Z OSTROLEKI:PONIEWAZ WEGIEL ZABIJA,TO I CIEBIE ZABIJE ZIELONY C.HAMIE A NA TWOIM NAGROBKU POWINNO BYC TAK NAPISANE:"TU SPOCZYWA JAN KOWALSKI Z OSTROLEKI,KTORY W.YKITOWAL PRZEZ WEGIEL Z ELEKTROWNI OSTROLEKA C"!!!!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:39, 28.10.2019

IP: 217.146...87

OTUA, a niby gdzie miałem być???

Skoro dzisiaj, chcesz "rozstrzeliwać", za "Czajkę". która funkcjonuje od 2012, a wcześniej ścieki były odprowadzane bezpośrednio do Wisły, to pytam Cię grzecznie, co chciałbyś zrobić z odpowiedzialnymi za wyciek oleju z elektrownie - tylko tyle, a więc nie bredź mi o Puszczy Noteckiej, bo ja Cię mogę zapytać o Białowieską.

Cyt.:
"A w stolicy to nie tylko komunalne,ale i przemyslowe z zakladow..."

Z jakich zakładów, co Ty bredzisz, to były wyłącznie ścieki komunalne, a więc nie dorabiaj sobie faktów do ideologii.

Cyt.:
"Ale spokojnie,elektrownia i tak powstanie,a twojego i ich tyle,co sobie poszczekacie...."

"Za wszy po 14 halerzy" laughing laughing laughing laughing laughing laughing laughing

Polka kalkulująca @ 13:48, 28.10.2019

IP: 91.226...1

Dla ścisłości, PKO BP nie finansuje Ostrołęki C. Tylko spółki, które ją budują. Czyli oficjalnie nie daje na budowę a nieoficjalnie finansuje ją tylnymi drzwiami uwalniając spółkom na budowę kapitał, który musiałyby przeznaczyć np na spłatę zadłużenia czy modernizację sieci.

OTUA @ 13:51, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Taka ciekawostka...

Najwieksza jezdzaca maszyną na swiecie jest Bagger 288,gigantyczna koparka odkrywkowa.Dziennie wydobywa 240 tys ton wegla.
W Polsce wydobywa sie lacznie ok 185 tys ton dziennie..
Koparka pracuje w Niemieckiej kopalni...
I jeszcze jedno,Niemcy maja 8 takich koparek.....


angry

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:57, 28.10.2019

IP: 217.146...87

OTUA, a napisz nam, o deklaracjach rządu niemieckiego, dotyczących zaprzestania pozyskiwania energii z węgla - znasz taka informację, czy może jeszcze nie zdążyła do Ciebie przyjść i kopnąć Cię w dudę?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:14, 28.10.2019

IP: 217.146...87

OTUA, a gdzie jest odpowiedź na moje dwa pytania:
1. Czy w czasach rządów PO + PSL, brakowało Ci energii elektrycznej?
2. Jak, w czasach rządów PiS, radziła sobie Energa, przed zatrudnieniem przegranych w wyborach samorządowych, ostrołęckich "PiSowców"?

OTUA @ 14:23, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Ty napisz kto jest najwiekszym trucicielem w Europie...
Do czajki splywaly tez scieki przemyslowe,w mediach juz to jest,wiec nie klam...

OTUA @ 14:27, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Moze napisz jeszcze gdzie poszlo 182 miliony zlotych wydanych na elektrownie atomowa za PO PSL,i gdzie ona miala sie znajdowac,bo do dzis nikt nie wie.... laughing
Za PO PSL Polska byla jedynym krajem z niewidzialna elektrownia atomowa,ktora w dodatku sporo kosztowala nas,podatnikow...Wydano na nia ponad 180 mln zlotych....

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 14:32, 28.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Ty napisz kto jest najwiekszym trucicielem w Europie... "

Na 10 najbardziej zatrutych miast w Europie, 6 to są miasta polskie - czy ta odpowiedź Cię satysfakcjonuje?

Polska, jako chyba jedyne państwo w Unii, nie ma planu dekarbonizacji i tam, gdzie inny z węgla wychodzą, my się w niego pchamy - uważasz to za normalne?

Cyt.:
"Do czajki splywaly tez scieki przemyslowe,w mediach juz to jest"

W jakich mediach, czy w tych, które pokazywały satelitarne zdjęcia Zatoki Gdańskiej, bredząc, że widoczna na nim plama to są ścieki z "Czajki" - o tych mediach PiSesz?

1. Czy w czasach rządów PO + PSL, brakowało Ci energii elektrycznej?
2. Jak, w czasach rządów PiS, radziła sobie Energa, przed zatrudnieniem przegranych w wyborach samorządowych, ostrołęckich "PiSowców"?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:08, 28.10.2019

IP: 217.146...87

PiSiory, ciągną za sobą pod wodę bank PKO BP.

OTUA @ 15:10, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Pytam ponownie,kto jest najwiekszym trucicielem Europy..?
I czy to nie aby ten kraj oplaca eko terrorystow...?
Gdze poszlo ponad 180 mln zlotych przeznaczonych na budowe elektrowni atomowej za PO PSL...?
I dlaczego rozwozono po calej Polsce odpady z Czajki...?

potrafisz odpowiedziec,czy pracodawca ci zabrania trolu...? angry

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 15:18, 28.10.2019

IP: 217.146...87

Cyt.:
"Pytam ponownie,kto jest najwiekszym trucicielem Europy..?"

Na 10 najbardziej zatrutych miast w Europie, 6 to są miasta polskie - to, kto nam je zatruwa?

Cyt.:
"I czy to nie aby ten kraj oplaca eko terrorystow...?"

A, kto to są "eko terroryści"?

Cyt.:
"I dlaczego rozwozono po calej Polsce odpady z Czajki...?"

Czy to kolejne rewelacje mediów, o których pisałem?

Cyt.:
"potrafisz odpowiedziec,czy pracodawca ci zabrania trolu...?"

A, co ma do tego mój pracodawca, skoro już dawno i wielokrotnie tłumaczyłem takim niedojdom jak Ty, że sam dla siebie jestem pracodawcą.

Kidy mogę się spodziewać odpowiedzi na moje pytania - piebiakowy pustaku z odzysku?

Widzę u Ciebie takie UBeckie nawyki i wydaje Ci się że to jest przesłuchanie - brakowałoby jeszcze tylko, żebyś mi kazał siedzieć na nodze od stołka, albo wyrywał paznokcie.

OTUA @ 17:43, 28.10.2019

IP: 2a01:110f...7fda

Jan Kowalski z Ostrołęki @

kmiotku,najwiekszym trucicielem Europy sa Niemcy
W zarzadzie tych organizacji ekologicznych zasiadaja w wiekszosci Niemcy...
To Niemcy wydobywaja najwiecej wegla w Europie,i najbardziej ja truja...
O odpadach z oczyszczalni pisaly wszystkie media,oprucz zaklamanej gazety Michnika,i TVNu....
Ale takim trolom jak ty nie ma co tlumaczyc
Ty zyjesz z klamstwa...

BIG LEBOWSKI @ 20:05, 28.10.2019

IP: 2a00:f41...a601

DO OTUA:POPIERAM W 100 %A TEGO JANA KOWALSKIEGO JAK SPOTKAM TO NAJPIERW MU NAPLUJE NA MO.RDE A POTEM WYWIOZE DO WAWY I WRZUCE DO WISLY ZEBY SOBIE CALY DZIEN POPLYWAL W G.OWNIE ,KTORE PO WYLALA!!!!

Narwianin @ 20:32, 28.10.2019

IP: 176.109...246

Do wyżej Jak komentujesz czyjeś wpisy rób to fachowo i merytorycznie a nie tylko plujesz jadem i nienawiścią .A o ekologii i elektrowniach węglowych nie masz zielonego pojęcia.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:30, 29.10.2019

IP: 2a00:11c0...86

Cyt.:
"kmiotku,najwiekszym trucicielem Europy sa Niemcy"

I, to dzięki Niemcom, 6 z 10 najbardziej zatrutych miast znajduje się w Polsce?

Cyt.:
"W zarzadzie tych organizacji ekologicznych zasiadaja w wiekszosci Niemcy."

Podaj składy tych zarządów, to po pierwsze, a po drugie, podaj ich powiązania z kimś, kto miałby to finansować.

Cyt.:
"To Niemcy wydobywaja najwiecej wegla w Europie,i najbardziej ja truja..."

Ale się zobowiązali do tego, że najdalej od 2035 roku truć przestaną.

Cyt.:
"O odpadach z oczyszczalni pisaly wszystkie media,oprucz zaklamanej gazety Michnika,i TVNu...."

Dlaczego, zamiast to zacytować, próbujesz zaklinać rzeczywistość - o plamie na Zatoce Gdańskiej, też PiSały/mówiły wyłącznie Twoje, niezakłamane media Twoje media.

Jedynym zastrzeżeniem OBWE w kwestii ostatnich wyborów, była stronniczość "publicznych
mediów, a PiS, powinien 1,4 mld złotych wpisać do wydatków na kampanię wyborczą, bowiem tylko nachalnej PiSowskiej propagandzie, która produkuje takie bezmózgi jak Ty służą te media, na które ja płacę, a Ty na nie płacisz?

Cyt.:
"Ty zyjesz z klamstwa..."

Wskaż chociaż jeden przykład mojego kłamstwa - czekam.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:39, 29.10.2019

IP: 2a00:11c0...86

Cyt.:
"Po dwóch tygodniach od wyborów Prawo i Sprawiedliwość zdążyło zapowiedzieć, że może nie zdążyć z pakietem ustaw dla przedsiębiorców i emerytów, które miało uchwalić w ciągu 100 od ponownej wygranej. W przyszłym roku nie nastąpi również kwotowo-procentowa waloryzacja emerytur dla najbiedniejszych oraz z dużą dozą prawdopodobieństwa nie dojdzie także do uchwalenia pierwszego w historii zrównoważonego budżetu. Tym samym trzy kluczowe obietnice wyborcze polityków prawicy się nie ziszczą."

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 08:42, 29.10.2019

IP: 2a00:11c0...86

Cyt.:
"Dzień po wyborach 14 października w Radiu ZET szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk stwierdził, że "w ciągu pierwszych 100 dni prac nowego parlamentu może nie udać się wdrożyć zapowiadanych pięciu kluczowych rządowych projektów".

Dla tych, którzy nie wiedzą kim jest Dworczyk - to ten pańcio, który przez 12 lat, zatajał udziały w prywatnej spółce i jakoś żadne państwowe służb się tym nie zainteresowały, a prokuratura nie postawiła mu żadnych zarzutów.

OTUA @ 10:33, 29.10.2019

IP: 2a01:110f...c651

Jan Kowalski z Ostrołęki @

Bolą cie te uwalone przez totalna opozyje wybory...oj bolą... laughing laughing