wtorek, 19 marca 2024 r., imieniny Józefa, Bogdana, Laili

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Radny chce przywrócenia trasy kolejowej z Białegostoku do Ostrołęki.

Na biurko prezydenta miasta Łukasza Kulika trafiła kolejna interpelacja. Radny Jerzy Grabowski zwrócił się do włodarza z prośbą o podjęcie rozmów ze spółką "Przewozy Regionalne" w sprawie wznowienia połączeń kolejowych pasażerskich na trasie Białystok-Łapy-Śniadawo-Ostrołęka Śniadowo-Łapy-Białystok.

Radny twierdzi, iż przywrócenie tego połączenia jest konieczne ze względu na planowaną budowę Elektrowni C w Ostrołęce, która zwiększy ruch pasażerski.

Reklama- W imieniu swoim, środowisk kolejarzy polskich, a w szczególności osób wyrażających chęć korzystania, zarówno teraz jak i w przyszłości, z pasażerskiego transportu kolejowego, chciałbym zwrócić się do Pana Prezydenta z prośbą o podjęcie rozmów ze spółką "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. Oddział Podlaski z siedzibą w Białymstoku na temat możliwości wznowienia połączeń kolejowych pasażerskich na trasie linia 36 Białystok-Łapy-Śniadawo-Ostrołęka Śniadowo-Łapy-Białystok. Jeżeli pan prezydent uzna to za zasadne, deklaruje swoją gotowość pomocy w zakresie wiedzy, którą posiadam na temat spółek kolejowych i ich specyfiki działania. Byłaby to druga linia kolejowa, gdyż jak wiemy, kursują już pociągi pasażerskie do Tłuszcza i dalej Warszawa Zachodnia, Warszawa Wileńska, linią nr 29. Należałoby powrócić do rozmów zmierzających do zwiększenia ilości połączeń bezpośrednich na trasie Ostrołęka Warszawa Wileńska, Warszawa Zachodnia. Pragę zaznaczyć, że w tym roku rozpoczęto już prace nad rozbudową linii kolejowej nr 35 z Ostrołęki do Wielbarka, co pozwoli nam na podróżowanie do Portu Lotniczego Szymany, Szczytno, Olsztyn, Gdańsk, Gdynia Główna Osobowa. Zakończenie tej budowy zostało zaplanowane na 2022 rok. Nadmienię również, że są uruchomione pojedyncze pociągi "PKP Intercity SA" z Warszawy do Białegostoku przez Ostrołękę a w przyszłości być może będą kursowały na stałe. W dalszej przyszłości planowana jest budowa tzw. szprychy kolejowej z Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie przez Warszawę, Ostrołękę, Łomżę, Kolno, Pisz do Giżycka. Niewątpliwie budowa Elektrowni C spowoduje wzmożony ruch pasażerski. Mając na uwadze prowadzone rozbudowy i inwestycje ww. linii kolejowych, niezbędne jest przy realizacji budowy Multicentrum, utrzymanie dla podróżujących poczekalni na dworcu PKP, a także pozostawienie na budynku dworca, historycznego elementu neonów o treści „Dworzec Kolejowy" oraz „Ostrołęka". W mojej ocenie, zaproponowane powyżej działania pozwolą w przyszłości na dalszy rozwój infrastruktury kolejowej w naszym mieście. To jest dobry czas na kolej! - czytamy w interpelacji.

Dokument wpłynął do urzędu miasta w dniu 25 października. Do tematu wrócimy.

Wyświetleń: 2308 komentarze: -
09:13, 02.11.2019r. Drukuj