piątek, 21 lutego 2020 r., imieniny Eleonory, Kiejstuta, Fortunata

Reklama   |   Kontakt
MS Serwis

Aktualności

Wznowiono ruch pociągów na linii Ostrołęka-Chorzele. Wiemy dlaczego

W ubiegłym tygodniu poinformowaliśmy, że na przejeździe kolejowym przecinającym ulicę Goworowską wznowiono ruch pociągów. Wiemy dlaczego. Ma to związek z rozpoczynającą się inwestycją na linii Ostrołęka-Chorzele. Na tej trasie mogą pojawiać się już pociągi techniczne dowożące materiały na place budów.

Kierowcy zbliżający się do torów muszą wykazać się jeszcze większą ostrożnością niż dotychczas. Po każdej stronie znajdują się znaki stop i krzyże św. Andrzeja, a także tabliczki z informacją "Uwaga. Wznowiono ruch pociągów !".

Reklama - Znaki na przejazdach zostały ustawione w związku z rozpoczynającą się inwestycją na linii Ostrołęka-Chorzele. Wykonawca prac, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o. o., ustawił znaki, bowiem na linii mogą się już pojawiać pociągi techniczne dowożące materiały na place budów. Aktualnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej. Rozpoczęcie robót planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Na placu budowy prowadzone są już prace geodezyjne oraz przygotowawcze - poinformował nas Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dzięki inwestycji na linię Ostrołęka-Chorzele wrócą pociągi.

Reklama - Modernizacja linii obejmie prawie 60 km torów. Przebudowane będą stacje Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Komfortową obsługę zapewnią nowoczesne i komfortowo wyposażone perony. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h - wyjaśnił Karol Jakubowski.

Po zakończeniu inwestycji - jak podkreślił rzecznik prasowy - pociągi pasażerskie będą w stanie pokonać modernizowany odcinek w ok. 30 minut. Sprawne i bezpieczne podróże koleją zapewni nowe Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przejazdy kolejowo drogowe zyskają większy poziom bezpieczeństwa.

Zakończenie robót zaplanowano w drugiej połowie 2022 r.

Wyświetleń: 9342 komentarze: 23
15.11.2019, 10:04r. Drukuj




Powrót


ostrołęczanin @ 11:18, 15.11.2019

IP: 5.173...93

Jak się będą tak uwijać jak Ostrada z Ostrowską albo Blachnickiego to może oddadzą w IV kwartale 2052 roku.

Bob @ 11:33, 15.11.2019

IP: 178.213...88

Niestety firma Ostrada jest jedyna w swoim rodzaju w opóźnieniach. Przykre to jest, że firma ma siedzibę w naszym Mieście, zatrudnia mieszkańców i swoim sąsiadom zgotowali taki los. Jeszcze będzie tak że ten, który podpisywał umowę na przebudowę drogi poprzedni prezydent, będzie odbierał drogę Ostrowska w następnej kadencji

Jak Nie My To Kto @ 11:51, 15.11.2019

IP: 31.0...53

Ostrołęka miasto które kocham z drugiej strony nienawidzę...

X @ 11:59, 15.11.2019

IP: 37.30...122

Brawo! Kolejny absurd drogowy. Ktoś się tym żółtym znakiem przyznaje do tego, że STOP w tym miejscu do tej pory stał po to żeby stać. Później jest zdziwienie że ludzie nie szanują przepisów.

Nieważne @ 14:06, 15.11.2019

IP: 31.0...46

Po co się ludzie wypowiadacie na temat robienia dróg skoro nie wiecie jaka to ciężka praca i jakie jest to trudne haha

Do Ostrołęczanin i bob @ 14:16, 15.11.2019

IP: 178.213...92

Co ma piernik do wiatraka!?!?! Jak już piszecie to piszcie na temat k....a! Matoły...

jarek do osoby x @ 14:30, 15.11.2019

IP: 178.235...204

znak stop ostrzega że tory są w użytku pociągi techniczne mogą przejeżdzać czy pan to rozumie !!!! ?????????????????????

Up^ @ 15:37, 15.11.2019

IP: 2a01:110f...501c

X pisał o żółtej tabliczce. Skoro przejeżdża tam jeden pociąg techniczny na tydzień i kilkaset samochodów dziennie to kto powinien mieć pierwszeństwo?

Driver @ 15:38, 15.11.2019

IP: 37.248...188

Pic na wode, nic tam póki co nie jeździ a na torach leżą ciągle jakies graty.

Mieszkaniec @ 15:48, 15.11.2019

IP: 185.13...202

Tabliczka na słupek i radiowóz w krzakach 😎

"Guliwer" jest tańszy o 350 zł miesięcznie @ 16:09, 15.11.2019

IP: 188.147...247

Up^, masz prawko? Jeśli stoi znak STOP, to kto ma pierwszeństwo?

A jeśli nie patrzysz na znaki, to większy ma pierwszeństwo.

mieszkaniec @ 19:54, 15.11.2019

IP: 188.146...165

Prawda jest taka że faktycznie po torach jeżdżą już pojazdy szynowe czy jak zwał techniczne sama ostatnio widzialam i czekalam az przejedzie. Więc znak jak najbardziej potrzebny gdyż wielu z nas już się przyzwyczaili ze te tory są martwe i nic nie jeździ. Jednak można się zdziwić więc warto dostosować się do znaku bo nigdy nie wiadomo kiedy takowy pojazd nadejdzie.

Kierowca @ 20:20, 15.11.2019

IP: 188.147...175

Sęk w tym, że nawet jak się tam zatrzymasz to zbyt wiele nie widać przez rosnące tam krzaki!
Puszczacie pociągi? Wporządku ale zadbajcie o dobrą widoczność!

slawek @ 20:55, 15.11.2019

IP: 178.213...198

niech ustawia te znaki jak naprawdę będą zaczynać w 2020 r. a nie teraz jak przejechał jeden pociąg. to jakaś chora sytuacja

Robson @ 21:16, 15.11.2019

IP: 2a01:110f...2623

@ "Guliwer"

"Jeśli stoi znak STOP, to kto ma pierwszeństwo?"

Nie było mowy o tym kto ma pierwszeństwo tylko o tym kto w tym miejscu powinien je mieć. Twoje pytanie o prawko równie dobrze można zripostować pytaniem skierowanym do ciebie o ukończenie podstawówki której absolwent powinien mieć opanowane czytanie ze zrozumieniem.

"Guliwer" jest tańszy o 350 zł miesięcznie @ 22:36, 15.11.2019

IP: 188.146...51

Robson, pytanie było takie:

"Skoro przejeżdża tam jeden pociąg techniczny na tydzień i kilkaset samochodów dziennie to kto powinien mieć pierwszeństwo?"

Nie ważne, że ktoś przejeżdża raz na tydzień, znak STOP określa pierwszeństwo. Dla mnie to byłoby dziwne, żeby maszynista podjazdu szynowego przed wjazdem na przejazd zatrzymywał się i rozglądał, czy nie nadjeżdża auto. Pierwszeństwo powinien mieć pojazd szynowy.

Up^ @ 01:12, 16.11.2019

IP: 83.31...128

To, że dla ciebie jest to dziwne nie jest żadnym wyznacznikiem. Poczytaj o Żuławskiej Kolei Dojazdowej która mimo regularnych kursów na większości przejazdów nie ma pierwszeństwa.

"Guliwer" jest tańszy o 350 zł miesięcznie @ 05:05, 16.11.2019

IP: 188.146...79

Up^, kolej dojazdowa nie ma pierwszeństwa, bo znaku STOP nie ma przed przejazdem. Takie są ustalenia zarządcy drogi, tabor kolei dojazdowej ma małe rozmiary i małe prędkości, więc może zatrzymać się przed przejazdem, co innego jest w przypadku taboru na linii Ostrołęka Chorzele. Do Chorzel jest dużo przejazdów i wyhamowanie takiej masy z prędkości 120 km/h przed każdym przejazdem byłoby chore. Lepiej niech auta się zatrzymują przed przejazdem kolejowym.

Dziwne są dla mnie żądania zniesienia pierwszeństwa przejazdu dla takich pojazdów szynowych. Trochę jeżdżę po Polsce i jeszcze nie widziałem braku znaku STOP przed podobnymi przejazdami na czynnych liniach kolejowych.

Papik @ 07:43, 16.11.2019

IP: 94.42...155

"Skoro przejeżdża tam jeden pociąg techniczny na tydzień i kilkaset samochodów dziennie to kto powinien mieć pierwszeństwo?"

Pociąg, bo wielotonowy pociąg ma dłuższą drogę hamowania niż samochód.

Mam nadzieję, że podczas remontu postawią tam zapory. I na Pomianie też.
Wiadomość cieszy, bo oznacza, że znowu zaczniemy być węzłem kolejowym, poza tym będzie dojazd do Olsztyna i Białegostoku.

123 @ 11:16, 16.11.2019

IP: 83.31...128

@"Guliwer"

"Dla mnie to byłoby dziwne, żeby maszynista podjazdu szynowego przed wjazdem na przejazd zatrzymywał się i rozglądał, czy nie nadjeżdża auto."

"Up^, kolej dojazdowa nie ma pierwszeństwa, bo znaku STOP nie ma przed przejazdem"

Ok, wygrałeś :)))

"Do Chorzel jest dużo przejazdów i wyhamowanie takiej masy z prędkości 120 km/h przed każdym przejazdem byłoby chore."

120 km/h po obecnym moście kolejowym i to jeszcze pojazdem technicznym???

:)))))

"Guliwer" jest tańszy o 350 zł miesięcznie @ 13:00, 16.11.2019

IP: 188.146...13

Cyt.

"120 km/h po obecnym moście kolejowym i to jeszcze pojazdem technicznym???"

Most kolejowy będzie przebudowany.

80 km/h pojazdem technicznym. 120 km/h pasażerskim. Acha, teraz pojazd techniczny ma mieć brak pierwszeństwa, bo na razie wolno jeździ?
Niech lepiej nie usuwają znaku STOP, a najlepiej zamontują sygnalizatory pociągu.

"Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami do 80 km/h - wyjaśnił Karol Jakubowski."

Gość @ 18:08, 16.11.2019

IP: 2a00:f41...bd06

Do Guliwera: mądrze odpowiadasz na komentarze lecz uświadom mnie co to jest sygnalizator pociągu?

"Guliwer" jest tańszy o 350 zł miesięcznie @ 21:09, 16.11.2019

IP: 188.146...96

Gość, to jest sygnał dźwiękowy i świetlny, uruchamiany zbliżającym się pociągiem, na przejeździe kolejowym.