środa, 19 lutego 2020 r., imieniny Arnolda, Konrada, Mansweta

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

GDDKiA wybrała projektanta obwodnicy Ostrołęki. Umowa podpisana (zdjęcia, wideo)

W Rejonie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Ostrołęce podpisano umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami. Pozwoli to uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wybrała pod koniec sierpnia br., spośród siedmiu, które wpłynęły. Najniższą, bo na kwotę 2 mln 847 tys. 511,50 zł brutto złożyła firma Transprojekt - Warszawa Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Mosty Katowice Sp. z o.o. na kwotę 4 mln 532 tys. 285,55 zł brutto przy budżecie zamawiającego wynoszącym 2 mln 496 tys. 900 zł brutto.

Reklama Po przeanalizowaniu ofert pod kątem merytorycznym i cenowym okazało się, że najkorzystniejszą jest oferta złożona przez firmę Multiconsult Polska Sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2 mln 931 tys. 90 zł. Pozyskanie dodatkowych środków finansowych pozwoliło GDDKiA dokonać wyboru tej oferty. Dziś podpisano stosowną umowę.

- Spotykamy się w ważnej chwili dla Ostrołęki, ale i dla całego regionu. Rozpoczynamy prace projektowe związane z budową obwodnicy Ostrołęki. Te prace będą polegały na opracowaniu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej. Wykonawcą jest firma Multiconsult. Czas realizacji tego przedsięwzięcia to 35 miesięcy. Efektem prac firmy Multiconsult będzie uzyskanie decyzji środowiskowej, następnie wskazanie jednego z wariantów przebiegu obwodnicy Ostrołęki. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w listopadzie 2022 r.- poinformował Jarosław Wąsowski, p.o. dyrektora GDDKiA w Warszawie.

Głos w sprawie obwodnicy zabrał też starosta ostrołęcki, Stanisław Kubeł.

Reklama - Dla nas obwodnica Ostrołęki to sprawa bardzo ważna. Wiążemy z tym duże nadzieje, dlatego że z ronda przy drodze 53 chcemy wyprowadzić razem z wójtem gminy Lelis ruch na most na Narwi. Jest ogłoszony przetarg unijny na dokumentację. Otwarcie ofert będzie 27 listopada. Także te dwie sprawy muszą ze sobą współgrać. Interesuje nas też południowy wylot obwodnicy, w rejonie Dobrołęki. Jesteśmy tym zainteresowani. Chcemy w przyszłym roku zrobić koncepcję włączenia się w węzeł Śniadowo przez gminy Troszyn i Czerwin i doprowadzić ten ruch docelowo na most w pobliżu elektrowni. Z drugiej strony będziemy chcieli powiązać się drogowo z węzłem południowym w okolicach Dobrołęki. Zakładamy, że te prace projektowe będą szły równolegle - powiedział starosta Kubeł. - Ten element układanki jest dla nas bardzo ważny. Chcemy Ostrołękę ominąć szerokim łukiem i z prawej i z lewej, żeby zrobić coś w rodzaju wielkiego ronda na terenie powiatu ostrołęckiego, żeby nie było blokady komunikacyjnej. Blokada komunikacyjna przeszkadza w rozwoju gospodarczym.

Reklama Planowany harmonogram realizacji obwodnicy:

- 2023 r. ogłoszenie przetargu w systemie "Projektuj i Buduj",

- 2023 r. podpisanie umowy z wykonawcą,

- 2025 r.-2027 r. realizacja robót budowlanych.

Podpisanie umowy między przedstawicielami GDDKiA i firmy Multiconsult Polska odbyło się w środę 20 listopada w Rejonie GDDKiA w Ostrołęce przy ul. Stacha Konwy.

Zobacz zdjęcia:
Podpisanie umowy na zaprojektowanie ostrołęckiej obwodnicy

Więcej zdjęć: Podpisanie umowy na zaprojektowanie ostrołęckiej obwodnicy

Wyświetleń: 6765 komentarze: 26
20.11.2019, 13:23r. Drukuj




Powrót


🗿 @ 14:28, 20.11.2019

IP: 37.47...138

Brawo PiS jeszcze teraz nowy prezydent mógł by o estakadzie pomyśleć bo korki jakie były takie są pomimo drugiego mostu. Stary prezydent by załatwił a ten?

mhm @ 14:41, 20.11.2019

IP: 83.19...74

Ani ten ani tamten, oba by sie zes.rali

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 14:45, 20.11.2019

IP: 188.146...22

Dla kogo będzie ta obwodnica - jakie pozytywne efekty będzie miała dla miasta?

Cyt.:
"nowy prezydent mógł by o estakadzie pomyśleć"

O ile mnie pamięć nie myli, to Mateuszek kłamczuszek, obiecał Ostrołęczanom tę estakadę.

Cyt.:
"Stary prezydent by załatwił"

Miał na to 12 lat laughing laughing laughing laughing

Eh @ 15:01, 20.11.2019

IP: 2001:67c...d9f

"Miał na to 12 lat"

A to Mateuszek kłamczuszek już 12 lat temu to obiecał?

Jak Kowalski z Ostrołęki @ 15:28, 20.11.2019

IP: 188.146...22

A, to Mateuszek kłamczuszek, jest prezydentem?

PiSuardessa @ 15:56, 20.11.2019

IP: 37.47...190

@EH
kłania się umiejetmosc czytania ze zrozumieniem. Ale czego oczekiwać od pisowskiego suwerena, to zbyt trudne dla Ciebie

Rebeliant Remek @ 16:12, 20.11.2019

IP: 188.146...82

Milo popatrzeć jak współpraca miasta i powiatu przynosi za sobą konkretne plany i rozwiązania. Uczcie się pisowcy, może wam się kiedyś przyda. 😀

Zając Poziomka @ 16:54, 20.11.2019

IP: 188.146...48

Guliwer i tak coś po drodze spie.rzy laughing laughing laughing laughing

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 16:57, 20.11.2019

IP: 217.99...153

Miło popatrzeć, jak współpraca rządu i powiatu przynosi za sobą kolejne efekty dla regionu. Trzeci most i obwodnica. Uczcie się w mieście, może kiedyś się nauczycie, rok macie (mamy) w plecy.

pupu @ 17:03, 20.11.2019

IP: 2001:67c...2bb

Pułapki zastawione przez poprzednika tongue

John @ 17:23, 20.11.2019

IP: 83.31...128

Nie nazywajcie obwodnicą tej poronionej inwestycji której użytkownikami będą wyłącznie warszawscy turyści. Kilkaset milionów wywalone w błoto a obok pilne potrzeby na które nie ma pieniędzy. Szlag człowieka trafia za te setki straconych godzin. Jako kolejny etap proponuję autostradę do Choroszczy!

mac @ 17:49, 20.11.2019

IP: 94.254...108

Tylko że turyści z Warszawy jeżdzą od czerwca do sierpnia i stanowią w szczycie
( niedzielne popołudnie ) do 15% ruchu.
Jak ruszy via baltica to i tego nie będzie, więc tym bardziej wywalona kasa w błoto

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 17:56, 20.11.2019

IP: 217.99...153

John, przecież po obwodnicy nie jeżdżą mieszkańcy miast, obok których biegnie obwodnica. Czy mieszkańcy Serocka jeżdżą obwodnicą? Czy jechałeś przez Serock, gdy nie było obwodnicy, i czy jechałeś teraz? Widać różnicę.

To samo będzie u nas, "warszawcy turyści" będą jechać obwodnicą zamiast przez miasto, a po wybudowaniu trzeciego mostu miasto będą omijać jadący z Antoń do Rydzewa.

wielebny @ 18:06, 20.11.2019

IP: 2a01:110f...9e57

cały czas odbija się czkawką niewybudowanie mostu na wysokości drogi na Przasnysz, no ale basen był ważniejszy

do nieradjomaryjny @ 18:07, 20.11.2019

IP: 83.31...128

I tu dochodzimy do sedna sprawy. Tak zaplanowana obwodnica służy tylko pojazdom poruszającym się tranzytem. W obecnej sytuacji tranzyt jest znikomy. Inny przebieg tej drogi odciążyłby miasto od tranzytu ale przede wszystkim upłynniłby ruch lokalny który aktualnie ma duże utrudnienia. Projekt z czapy, pieniądze wyrzucone w błoto a korzyść dla mieszkańców ZEROWA.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 18:14, 20.11.2019

IP: 217.99...153

do nieradjomaryjny, jak mierzyłeś tranzyt? Ja uważam, że jest spory ruch ze Starosty Kosa w Warszawską.

Po każdej obwodnicy jeździ tylko tranzyt. Mieszkańcy Serocka czy Ostrowi Maz. nie jeżdżą obwodnicą. Dlaczego chcesz, by mieszkańcy Ostrołęki jeździli obwodnicą tego miasta?

Jaki przebieg obwodnicy odciążyłby miasto od tranzytu, a jednocześnie upłynniłby ruch lokalny?

Rebeliant Remek @ 18:24, 20.11.2019

IP: 188.146...82

Ciekawe zarzuty😀😀😀 Przeszkadza wam, ze obwodnicą pójdzie tranzyt? Co się dzieje po otwarciu starego mostu? Tir za tirem. Uważacie, ze nie ma to wpływu na płynny ruch pojazdów osobowych mieszkańców Ostrołęki?😀 Tępy zrób prawko, wytknij nos sprzed kompa i sprawdź. Oszczedzisz sobie pisania głupot.

do nieradjomaryjny @ 19:14, 20.11.2019

IP: 2a01:110f...fd1b

Rozumiem, że twoje pomiary "Ja uważam, że jest spory ruch" są bardziej wiarygodne i mocno przewyższają te dotyczące ruchu na kierunkach Różan - Łomża, Różan - Ostrów, Różan - Goworowo, Przasnysz - Ostrów, Przasnysz - Łomża i innych których ten poroniony skrót na DK53 nie będzie dotyczył. Zobacz ile pojazdów ciężarowych jedzie przez most a ile z nich skręca na Myszyniec.

do nieradjomaryjny @ 19:22, 20.11.2019

IP: 2a01:110f...fd1b

"Jaki przebieg obwodnicy odciążyłby miasto od tranzytu, a jednocześnie upłynniłby ruch lokalny?"

Taki który spina wszystkie drogi wylotowe z miasta i otwiera wyjazd przez Narew od strony południowej. Im bliżej miasta tym większe rozproszenie pojazdów w Ostrołęce. Generalnie dokończenie obwodnicy Załuski to obecnie najtańszy i najprostszy sposób na udrożnienie Ostrołęki (bez względu na to czy nazwiemy to obwodnicą czy nie).

slawek @ 20:07, 20.11.2019

IP: 178.213...198

To jakaś kpina z tą proponowaną obwodnicą. Prawdziwa obwodnica leży blisko miasta (tak jak w ostrowii , Białymstoku , Lublinie ) i spina wszystkie drogi wylotowe , tak żeby każdy kierowca mógł wjechać jak najszybciej.
Proponowana pseudo-obwodnica jest ominięciem ostrołęki , a korki jak były tak będą , bo 90% całego ruchu stanowią ludziska dojeżdżające do pracy (najwięcej z kurpii)
Tranzyt do przechodzi przez łomże i ostrów.
U nas obwodnica powinna pełnić taka rolę jak w Białymstoku, tylko trzeba ją robić z wiaduktami , a nie rondami z usypanym kopcem

do slawek @ 20:27, 20.11.2019

IP: 2a01:110f...f51d

100% racji ! Niestety w naszym grajdole istnieje rzeczywistość równoległa.Wszystko jest robione w poprzek i od d... strony. Jedna obwodnica donikąd, druga też, galeria i hipermarkety w centrum miasta, dwa mosty obok siebie do jednego ronda, kładka obok pasów, muzeum bez wystawy, dworzec w centrum miasta itd. itd. Pacanowo mazowsza pełną gębą...

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 20:27, 20.11.2019

IP: 217.99...153

do nieradjomaryjny , gdyby ten ruch był niewielki, to tej obwodnicy by nie budowano.

"Taki który spina wszystkie drogi wylotowe z miasta i otwiera wyjazd przez Narew od strony południowej. Im bliżej miasta tym większe rozproszenie pojazdów w Ostrołęce. Generalnie dokończenie obwodnicy Załuski to obecnie najtańszy i najprostszy sposób na udrożnienie Ostrołęki (bez względu na to czy nazwiemy to obwodnicą czy nie)."

Jaki przebieg ma mieć ta Twoja obwodnica, która spinałaby wszystkie drogi wylotowe z miasta? Czyli drogę na Różan, Łomżę, Myszyniec, Przasnysz, Ostrów i Goworowo.

Co to za udrożnianie Ostrołęki, jeśli chcesz puszczenia ruchu spod ogólniaka przez "obwodnicę Załuski'? Ten ruch przedzieli miasto na połowę. Już teraz tam duży ruch, a co mówić co będzie po Twoim pomyśle?

do nieradjomaryjny @ 20:52, 20.11.2019

IP: 2a01:110f...f51d

To nie jest mój pomysł tylko projekt sprzed wielu lat poprzedzony badaniami i odpowiednią analizą. Projekt który był zewnętrznie dofinansowany więc nie bazował na czyimś "Ja uważam, że jest spory ruch". Projekt który jest realny, najtańszy i w 70% ukończony.

nieradiomaryjny jest o 350 zł tańszy @ 21:42, 20.11.2019

IP: 217.99...153

do nieradjomaryjny, co to za obwodnica dla tranzytu, która biegnie przez środek miasta, ma kilka rond, prędkość maksymalną 60 kmh, jest słabej jakości? Korek zamiast przed rondem przy Macu to byłby przed rondem Łupaszki? Zamienił stryjek...

R @ 12:27, 21.11.2019

IP: 37.128...25

Raz chcecie odciążenia ruchu w ostrołęce a raz żeby ten uciążliwy ruch był tylko 5km obok z drugiej strony i o co wam chodzi? Eksperci od komentowania i mądrzenia się na każdy temat...

nieradiomaryjny jest tańszy o 350 zł miesięc ... @ 12:55, 21.11.2019

IP: 37.30...44

R, oni są gotowi protestować przeciwko budowie obwodnicy blokując rondo przy McDonald's.

Im nie w smak, że znalazł się ktoś, kto potrafi budować obwodnicę.

Reklama

Tynki Alicja
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
Sklep Enter