Gmina Kadzidło zakończyła w br. realizację przedsięwzięcia pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Kadzidło". Ogółem odebrano od właścicieli nieruchomości i unieszkodliwiono ponad 242 tony zdemontowanych wyrobów zawierających azbest (płyt eternitowych).
Wyroby te - jak podaje Urząd Gminy w Kadzidle - zostały odebrane nieodpłatnie od właścicieli 86 nieruchomości przez firmę Greenland Technology Paweł Lewandowski, posiadającą wymagane w tym zakresie zezwolenia i przetransportowane na składowisko przyjmujące tego typu odpady. Zadanie było podzielone na dwa etapy.
ReklamaKoszt realizacji projektu wyniósł 68 tys. 162,79 zł. Gmina Kadzidło przeznaczyła na ten cel środki w wysokości 9 tys. 646,51 zł. Ponadto uzyskano dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w łącznej kwocie 58 tys. 516,28 zł.
- Azbest z terenu gminy wywozimy od 2014 roku. Przez pięć lat ubyło z naszych dachów blisko 1352 tony azbestu. To owocne i bardzo potrzebne przedsięwzięcie kosztowało 367 tys. 12 złotych. W rekordowym, 2015 roku, udało się usunąć 340 ton azbestu. Większość tych środków pochodzi z dotacji, które udało nam się pozyskać w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska - informuje urząd gminy.
Wyświetleń: 617 | komentarze: - | 09:13, 29.11.2019r. |