piątek, 28 lutego 2020 r., imieniny Romana, Makarego, Lutomira

Reklama   |   Kontakt
Eldor

Aktualności

Pociągiem z Ostrołęki na Mazury? Tak, ale zapewne dopiero w 2022 roku (wideo)

Podjęto gruntowne prace przy remoncie linii kolejowej łączącej Ostrołękę i Szczytno. Niegdyś bardzo uczęszczany szlak, skazano przed laty na komunikacyjny niebyt. Po latach, świetność tej trasy ma być przywrócona. Być może już za dwa lata dojedziemy pociągiem na Mazury oraz na lotnisko w Szymanach.

Linia łącząca Ostrołękę z Warmią i Mazurami została zlikwidowana w 2010 roku. Na jej reaktywację czekało wielu pasażerów. Rozpoczęto remont torowisk, stacji i przystanków. Rewitalizowana linia liczy niespełna 60 kilometrów.

Reklama - Torowiska są oczyszczane, a teren dookoła przygotowywany do udrożnienia linii. Przebudowane będą stacje Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanki Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Na peronach staną nowe ławki, wiaty, zamontowane będzie też funkcjonalne oświetlenie - informuje "Kurier Mazowiecki".

Rewitalizacja linii to także ogromny impuls do rozwoju miasta, co zamierza wykorzystać prezydent Łukasz Kulik. Obecnie trwają intensywne prace w rejonie torów i przejazdów kolejowych. Większość przejazdów w Ostrołęce i okolicach to przejazdy niestrzeżone, dlatego warto uważać, bo na torach jeżdżą drezyny i pociągi.

Reklama Jak informuje "Kurier Mazowiecki", po zakończeniu modernizacji, pociągi pasażerskie pojadą na tej trasie z prędkością do 120 km/h, a składy towarowe do 80 km/h. Przebudowany będzie też 250-metrowy most na rzece Narew. W Ostrołęce powstanie nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym. Prace mają zakończyć się w 2022 roku, a ich koszt to ponad 300 mln zł.

Więcej na ten temat w "Kurierze Mazowieckim".

Zdjęcie: kadr z wideo

Wyświetleń: 6873 komentarze: 16
06.01.2020, 09:12r. Drukuj




Powrót


U96 @ 09:27, 06.01.2020

IP: 37.47...67

Ostatni pociąg to był maj 2000. Po tej dacie to tylko inspekcje w drezynie, dokąd się dało dojechały. W 2010 to już brakowało szyn w wielu miejscach, więc ta likwidacja to chyba trochę wcześniej była.

Lokalny przewodnik @ 09:34, 06.01.2020

IP: 31.0...222

Ostatni pociąg przejechal w 2001r

Ewa @ 10:41, 06.01.2020

IP: 95.49...234

Wszystko ładnie, tylko czy to będzie rentowne?

Hahaha a @ 10:59, 06.01.2020

IP: 31.0...186

Głupiego pomysł i robota

,, niegdyś @ 11:30, 06.01.2020

IP: 5.60...35

bardzo uczęszczany szlak,, Być może i był uczęszczany, ale za tzw komuny. Wtedy i pociągi, i autobusy były przepełnione. Ja jeździłem w latach 1993 - 97 pociągiem z Gdyni przez Olsztyn do Ostrołęki. Z Gdyni jechało się prawie 3 godziny, w Olsztynie czekało 3,5 godziny, a następne 3,5 jechało pustym pociągiem do Ostrołęki. W latach 80' ciężko było dostać się na Wileńskim do pociągu na Ostrołękę. Dzisiaj odjeżdżają składy okrojone i pustawe

? @ 12:45, 06.01.2020

IP: 5.173...79

A co z tymi inwestycjami na stacji? Wszystko było dopięte i co ? I też prezio tego nie ogarnie?

Stasiek @ 14:13, 06.01.2020

IP: 178.235...148

Bardzo dobry pomysł. Jak pociągi będą poruszały się z prędkością 120 km/h, to sporo osób będzie podróżować. Transport powinien być zrównoważony, zapchana droga to pociąg, awaria pociągu to samochód albo autobus. W Polsce dopiero do tego doszli. Pociągi z Wileniaka wcale nie są takie puste, sporo osób wysiada i wsiada po drodze, chyba że pociągi odjeżdżają o dziwnych porach. Można zresztą puścić szynobusy w godzinach mniejszego ruchu. W latach 90-ych ceny bilety wzrastały, a jakość połączeń i prędkość była taka sama, to liczba pasażerów spadła. Jak teraz nikt nie popełni tego błędu, to Ostrołęka będzie miała dobra połączenie drogowe i kolejowe z Mazurami, a potem może też z Białymstokiem. Oby się udało!

OKK @ 15:27, 06.01.2020

IP: 178.235...173

Jak będzie prędkość 120 to ma to sens. Ale z taką jeżdżą IC - nie wierzę. I pewnie będzie 1 połączenie jak z Tłuszczu do Oki😉.

jastrzab @ 16:47, 06.01.2020

IP: 2a02:a31a...abcd

120km/h? Koleją Mazowiecką może? Nie wierzę, to niemożliwe.

. @ 18:13, 06.01.2020

IP: 176.109...29

Ja predzej kopne w kalendarz niż pojadę pociągiem na Mazury-robio robio i robio i zrobic nie mogo co roku to samo piszo krzaki wycinaja i za rok terz napiszo że krzaki wycinaja

Władek @ 20:24, 06.01.2020

IP: 37.47...250

Niech będzie nawet i 80 km. Półtorej godziny na Mazury przez las i bez konieczności uważania na kierowców i innych uczestników ruchu? Wchodzę w to. Ale im szybciej tym lepiej.

Realny @ 20:33, 06.01.2020

IP: 188.146...102

Akurat ten kierunek jazdy pociągami może się sprawdzić w szczególności w sezonie wakacyjnym. A uczniów i studentow też sporo jeździ do olsztyna wiec ma to sens. A prace ida pelna para w Nowej Wsi już kruszec pod tory nawieziony

Marcin @ 00:11, 07.01.2020

IP: 178.235...34

My turysci bardzo sie cieszymy .a ludziom chentnym kupic dzialke z domem przy torach w okolicach chorzele wielbark to odradzam chyba ze ktos lubi jak mu rano szklanka z kawka taczy postole !

Janusz @ 08:35, 07.01.2020

IP: 188.146...154

Jak torowisko będzie nowe to żadna szklanka na stole nie będzie skakać:) mieszkam przy zmodernizowanej linii i jest ok ;) Co do modernizacji stacji Ostrołęka to przez dwa lata raczej nie wiele można ździałać, no ale jak najbardziej jestem za :))) Kolej to chyba najbardziej bezpieczny i wygodny środek transportu :)

Mik @ 09:18, 07.01.2020

IP: 145.237...216

Sytuacja była zupełnie inna 20 lat temu. Ludzie mieli znacznie mniej prywatnych aut. dlatego obłożenie pksów i pociągu. niestety potem zaczęto ciąć kursy zbiorkomów (nie wiem czy najpierw cięto czy ilość ludzi się zmniejszyła)… pamiętam jak jechałem w okolice Chorzel a w pksie były z kierowcą 3 osoby) - jak to miało się opłacać? nadmienię ze kursy były tak ustawione że jak pks z Warszawy się spóźnił to pks przesiadkowy następny był za 3 godziny (to tez zraziło pasażerów). czy teraz pociąg ma szanse wozić dużo pasażerów? ktoś robił badania rentowności linii?

Antoni @ 09:21, 07.01.2020

IP: 145.237...216

"bardzo uczęszczany szlak,, Być może i był uczęszczany, ale za tzw komuny. Wtedy i pociągi, i autobusy były przepełnione. " i to praqda. ludzie nie mieli alternatywy. mniej było prywatnych aut, dużo ludzi nie miało prawa jazdy (kobiety we wioskach najczęściej) a potem zmiana. do Polski sprowadzano po milionie aut z zachodu, każdy szedł robić prawko. w efekcie w pksie jechały 2 osoby z kierowcą, dwie babcie na targ, wracały 3 osoby.... to samo w pkp. do tego nieludzkie kursy, czekanie po x godzin na przesiadke, 2 kursy dziennie....

Reklama

Tynki
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
Sklep Enter