niedziela, 20 września 2020 r., imieniny Eustachego, Filipiny, Faustyny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Jak poprawić kondycję przed wyjazdem na narty?

Wyjazd na narty to ulubiona przez wielu Polaków forma spędzania urlopu zimą. Jazda na nartach to nie tylko duża przyjemność, ale też ogromny zysk dla zdrowia. Górski klimat bardzo korzystnie wpływa na organizm. Poprawia pracę układu oddechowego i krwionośnego.

Płuca pracują intensywnie, zwiększa się też produkcja czerwonych krwinek, które dostarczają tlen do komórek. To wpływa na poprawę odporności organizmu i sprawia, że jesteśmy w mniejszym stopniu narażeni na infekcje.

Reklama Narciarskie szaleństwo to duże wyzwanie dla organizmu. Do takiego wyjazdu należy się dobrze przygotować.

Podczas jazdy na nartach do pracy zaangażowane są prawie wszystkie mięśnie naszego ciała. Jednak przygotowując się do sezonu narciarskiego szczególną uwagę trzeba zwrócić na mięśnie nóg - ud i łydek, mięśnie pośladków i mięśnie brzucha. Większość osób podczas jazdy na nartach używa kijków, które sprawiają, że do pracy mocno zaangażowane są ramiona.

Kiedy zacząć regularne treningi?

O kondycję fizyczną najlepiej dbać przez cały rok. Nawet najlepszej jakości sprzęt nie uchroni przed kontuzjami, jeżeli trafimy na stok prosto zza biurka. Jeżeli jednak przez cały rok jesteśmy mało aktywni, trening przygotowawczy najlepiej rozpocząć 6-8 tygodni przed wyjazdem. Ale nawet jeśli zaczniemy go 3-4 tygodnie przed urlopem, zdążymy nieco poprawić swoją formę i wzmocnić mięśnie.

Formy ruchu poprawiające kondycję przed jazdą na nartach

Reklama Kondycję można poprawić poprzez regularne, intensywne spacery oraz poprzez jogging. Ruch na świeżym powietrzu hartuje organizm. Jeżeli pogoda zniechęca do tego rodzaju aktywności fizycznej, można ćwiczyć na rowerku treningowym, orbitreku, biegać na bieżni lub wykonywać na niej marsze i marszobiegi.

Dobrze sprawdzą się też inne rodzaje treningów o charakterze wytrzymałościowym, np. aerobik oraz gimnastyka, podczas której nie może zabraknąć przysiadów i brzuszków. Warto wykonywać też ćwiczenia na triceps. Wzmocnią mięśnie ramion - bicepsy i tricepsy.

W ostatnich dniach przed wyjazdem zrezygnujmy z intensywnych treningów. Mięśnie muszą mieć czas na odpoczynek i regenerację. Można wykonywać ćwiczenia rozciągające, które pomogą utrzymać sprężyste stawy.

Konieczna jest codzienna rozgrzewka

Podczas wyjazdu też trzeba zadbać o ciało. Nie wolno zapomnieć o codziennej rozgrzewce, a wieczorem warto wykonać kilka ćwiczeń rozciągających.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 521 komentarze: 0
13.01.2020, 07:29r. Drukuj




Powrót