środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Ruszył drugi nabór o dofinansowanie w ramach programu "Mój prąd". Złóż wniosek online

132 miliony złotych dofinansowania dla ponad 27 tysięcy instalacji - to najkrótsze podsumowanie pierwszego naboru w ramach programu "Mój prąd". Właśnie ruszyła druga tura naboru. Pamiętaj, że wniosek o dofinansowanie można złożyć online i jest to najłatwiejsza droga złożenia dokumentów.

Aby móc złożyć wniosek o dofinansowanie, potrzebujemy profilu zaufanego lub e-dowodu.

ReklamaProfil i kilka minut

- Załatwienie tej sprawy zajmuje tylko kilka minut. Zainteresowanie naszą e-usługą pokazuje, że wiele osób na nią czekało. W pierwszym naborze skorzystało z tej możliwości kilka tysięcy osób - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

"Mój prąd" to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV) dla osób fizycznych. To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej). Oferowane dofinansowanie w formie dotacji pokrywa do 50 proc. kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji, ale nie więcej niż 5 tysięcy złotych na jedno przedsięwzięcie.

ReklamaOszczędzaj prąd

Chcesz złożyć wniosek online, ale nie wiesz od czego zacząć? W pierwszym kroku przygotuj elektroniczne wersje niezbędnych dokumentów, które trzeba załączyć do wniosku. Poniżej wykaz wymaganych dokumentów:

- kopia faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją: Zgłoszono do programu priorytetowego "Mój Prąd”.

- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,

- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,

- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku, gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji),

- potrzebne będą też login i hasło do profilu zaufanego (PZ). Jeśli nie masz profilu zaufanego, załóż go na stronie www.pz.gov.pl.

ReklamaZ profilu zaufanego korzysta już niemal 5 milionów Polaków

- Wciąż rosnąca popularność profilu zaufanego jest najlepszym dowodem na to, że warto go mieć - mówi minister Marek Zagórski.

Elektroniczne wersje dokumentów przygotowane. Co dalej? Pierwszy krok to wizyta na portalu gov.pl. Będąc tam, zaloguj się do panelu Mój gov i wybierz e-usługę Skorzystaj z programu "Mój prąd". Poniżej kolejne wskazówki:

1. Kliknij przycisk "Złóż wniosek o dofinansowanie".

2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub, jeśli masz, e-dowodem).

3. Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.

4. Dołącz wymagane załączniki.

5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub e-dowodem).

6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.

7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP na panelu Mój gov i na podany we wniosku adres e-mail. Gotowe!

Ważne! Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące programu, koniecznie zajrzyj na stronę www.mojprad.gov.pl.

ReklamaO projekcie

Projekt "Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych" realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.

Drugi nabór wniosków o dofinansowanie potrwa do 18 grudnia 2020 r. Zasady programu nie zmieniają się.

Wyświetleń: 1810 komentarze: -
09:48, 01.02.2020r. Drukuj