czwartek, 25 kwietnia 2024 r., imieniny Jarosława, Marka, Elwiry

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Most kolejowy do rozbiórki jeszcze w tym roku. Co będzie z rurą ściekową OPWiK, którą zamontowano pod mostem?

W związku z modernizacją linii kolejowej nr 35, zaplanowana jest gruntowna przebudowa mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce. Przeprawa będzie całkowicie rozebrana. Wywiązał się jednak problem, bo pod mostem biegnie rura miejskiej spółki, która odprowadza ścieki z miasta do oczyszczalni.

Obecnie trwają prace nad opracowaniem dokumentacji projektowej zadania kolejowego. Rozbiórka mostu ma się rozpocząć jeszcze w tym roku.

ReklamaNiestety, z kolejową inwestycją koliduje instalacja Ostrołęckiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Pod mostem jest bowiem zawieszona rura ściekowa, która odprowadza nieczystości z miasta do oczyszczalni. To dla samorządu ogromny problem.

- Pod ten most podwieszona jest rura, którą, zgodnie ze statystykami, pompowanych jest na dobę około 260 metrów sześciennych nieczystości do naszej oczyszczalni. Tego mostu nie będzie przez rok. Jeśli nie będzie mostu, to nie będzie pod co podwiesić tej rury. Wstępnie rozmawialiśmy z prezesem i gdybyśmy chcieli na przykład wykonać przekop pod rzeką to jest koszt trzech milionów złotych. Firma przebudowująca most nie ma w swoim zakresie przebudowy naszej rury. To jest dla nas wyzwanie - mówił podczas ostatniej sesji rady miasta, prezydent Łukasz Kulik.

ReklamaProblemy miasta potwierdza biuro prasowe PKP, które poinformowało nas, że to w zakresie miejskiego samorządu jest przebudowanie tego fragmentu instalacji.

- Zgodnie z treścią umowy zawartej w lutym 2009 roku pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., a OPWiK w Ostrołęce, w przypadku rozbiórki mostu, OPWiK zobowiązało się we własnym zakresie i na własny koszt dokonać przebudowy kanalizacji sanitarnej na omawianym obiekcie. W związku z powyższą umową, przebudowa rurociągu nie była uwzględniona w zakresie prac PLK - poinformował nas Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ReklamaJak zapowiada PKP, planowane jest spotkanie inwestora z przedstawicielami OPWiK oraz urzędu miasta, dotyczące rurociągu, zabezpieczeniem transportu ścieków w czasie przebudowy mostu i montażem rurociągu kanalizacji sanitarnej po zakończeniu prac mostowych.

Wstępnie planowany termin rozbiórki to druga połowa 2020 r. Zakończenie inwestycji przewidywane jest w połowie 2022 r.

Jak informuje PKP, rozbiórka starej konstrukcji mostu rozpocznie się po ustaleniu zamiennego sposobu odbioru ścieków przez oczyszczalnię.

Wyświetleń: 17116 komentarze: -
12:55, 11.02.2020r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com