sobota, 28 marca 2020 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Pozycjonowanie stron - Poznań. Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Powierzenie pozycjonowania w ręce zaufanej agencji SEO jest gwarancją uzyskania miarodajnych rezultatów. Wysokojakościowe działania z zakresu optymalizacji strony przełożą się na wzrost widoczności w Google, a w konsekwencji - przyrost ruchu na stronie i większą sprzedaż.

Wybór dobrej agencji nie jest jednak taką prostą sprawą.

Agencja SEO - na co zwrócić uwagę?

Reklama Nieograniczony dostęp do Internetu spowodował dynamiczny rozwój marketingu internetowego, a co za tym idzie - wysyp agencji SEO w każdym większym mieście w kraju. Model biznesowy, w dużej mierze oparty na pracy zdalnej, pozwolił agencjom świadczyć usługi dla przedsiębiorstw bez względu na ich lokalizację, wielkość czy profil działalności. Ta sama agencja może więc współpracować z klientem z Warszawy, Poznania czy Rzeszowa; z firmą promującą się lokalnie (np. na frazę "pozycjonowanie Poznań") lub sprzedającą produkty na ogólnopolską skalę.

Decyzja o zatrudnieniu tej, a nie innej agencji powinna być skrupulatnie przemyślana. Branża SEO jest bowiem specyficzna - efekty działań są widoczne dopiero po kilku miesiącach systematycznej pracy, a współpraca na linii klient-agencja powinna być, z definicji, długoterminowa. Stwarza to przestrzeń do nadużyć, dlatego tak ważny jest wybór zaufanej i sprawdzonej agencji SEO z wieloletnim doświadczeniem i portfolio przepełnionym sukcesami.

Usługi z zakresu pozycjonowania stron www - kiedy wycofać się ze współpracy?

Chociaż nie istnieje jeden, sprawdzony przepis na satysfakcjonującą współpracę z agencjami, jest kilka czynników, których wystąpienie powinno być dla ciebie - jako klienta - alarmujące.

Obietnice niczym gruszki na wierzbie

Reklama Agencja, która gwarantuje szybkie wyniki w krótkim tempie najprawdopodobniej ucieka się do ryzykownych, nieuczciwych praktyk, które - wychwycone przez Google - skutkują nałożeniem filtra lub usunięciem witryny z wyszukiwarki (tzw. banem). Należą do nich m.in. ukrywanie linkowania, kopiowanie treści czy nienaturalny link building (nagły przyrost linków uzyskany przy pomocy SWL). 

Do tej samej grupy zaliczymy agencje SEO, które oferują podejrzanie niskie ceny za usługę. Bezpieczne wypozycjonowanie strony w Google za 9,99 zł miesięcznie nie jest możliwe.

Brak audytu SEO

Wystrzegaj się agencji, które nie wykonują audytu SEO i bazują na szablonowych, zautomatyzowanych działaniach.

Audyt strony pod kątem SEO jest jednym z pierwszych zadań, które stoją przed firmą pozycjonerską. Analiza tego, jak zbudowana jest strona, jak wygląda profil linków oraz identyfikacja ewentualnych problemów jest kluczowym elementem opracowania strategii SEO dedykowanej dla twojej witryny. Na tak przygotowanym koncepcie będzie opierał się cały proces optymalizacji strony www.

Dobra agencja poprosi cię o dostęp do narzędzi typu Google Analytics czy Google Search Console. Analiza zawartych tam danych pozwoli na wyciągnięcie niezbędnych wniosków do zwiększenia widoczności strony w Google.

Niechęć do dzielenia się wiedzą

Reklama Współpraca z agencją SEO powinna przede wszystkim opierać się na zaufaniu. Dobra firma powinna zaproponować ci sposoby na monitorowanie postępów w pracy. Mogą do nich należeć m.in. regularne raportowanie czy dostęp do narzędzi umożliwiających sprawdzenie widoczności strony na konkretne frazy. Od czasu do czasu warto umówić się na spotkanie: w cztery oczy (jeśli zarówno twoja firma, jak i agencja mają siedzibę w Poznaniu) lub online np. poprzez skype, by omówić efekty, napotkane problemy czy zmiany w strategii SEO.

Jest zrozumiałe, że każda agencja posiada swoje "know-how", którego nie chce zdradzać. Pozycjoner powinien dostarczyć ci jednak niezbędną wiedzę do zrozumienia wykonywanych działań, dostarczanych raportów i być otwarty na sugestie np. w doborze słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować stronę www.

Brak doświadczenia w branży

Agencje, które do tej pory nie współpracowały z klientami z tej samej lub pokrewnej branży mogą nie mieć wystarczającej wiedzy do wypozycjonowania strony. Proces uczenia się specyfiki firmy i dobranie odpowiednich technik SEO do dziedziny jest mozolny i czasochłonny.

Nie ufaj agencjom, które obsługują tysiące firm z różnych branży. Brak pogłębionego zrozumienia dziedziny jest zazwyczaj kompensowany schematycznymi, a przez to nisko jakościowymi działaniami.

Gdzie szukać agencji, która poprawnie zoptymalizuje stronę?

Reklama Poszukiwanie agencji marketingowej, której powierzysz pozycjonowanie witryny warto rozpocząć od zapoznania się z rekomendacjami lub opiniami dostępnymi w Internecie (w Google czy gowork). Klienci - obecni i tacy, którzy w przeszłości korzystali z usług agencji  - są najlepszym źródłem wiedzy o plusach i minusach współpracy z daną firmą. Cennych informacji mogą dostarczyć ci także internauci zrzeszeni w dedykowanych grupach na Facebooku, np. Seowcy czy SEO/SEM Polska.

Powinno dać ci do myślenia, jeśli wybrana agencja ma złą opinię na rynku. Uważaj jednak na fałszywe komentarze, które często nie zawierają żadnych wartościowych informacji, a są jedynie tzw. "czystym hejtem". Mogą być one tworzone przez nieuczciwą konkurencję, która w ten sposób pragnie zdyskredytować firmę w oczach klientów.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 655 komentarze: 0
26.02.2020, 07:57r. Drukuj




Powrót


Reklama

Toyota
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Portal gov.pl

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
Sklep Enter