sobota, 28 marca 2020 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Zamknięte kościoły, ograniczenia w handlu. Jedzenie tylko na wynos

W niedzielę nie pójdziemy do kościoła, po weekendzie nie zrobimy zakupów w galeriach handlowych, oprócz artykułów spożywczych i leków. Skorzystamy natomiast z usług np. pralni. Wprowadzono także ograniczenia w podróży do Polski. Zakaz wjazdu obejmie cudzoziemców.

Rząd wprowadził w piątek kolejne ograniczenia. Zamknięte zostaną granice dla cudzoziemców, anulowane połączenia międzynarodowe.

Galerie handlowe z ograniczonym handlem

Ograniczenia dotkną galerie handlowe, jednak wszystkie sklepy spożywcze, apteki, drogerie i pralnie będą czynne.

- Polacy bez przeszkód kupią jedzenie, lekarstwa i środki czystości. Inaczej działać będą także restauracje, kawiarnie i bary. Tutaj zamówienie złożycie na wynos lub z dowozem - informuje rządowe centrum.

Rząd wprowadza:

  • ograniczenie funkcjonowania galerii handlowych (apteki, sklepy spożywcze i drogerie działają wszędzie - również w galeriach i centrach handlowych!),
  • zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób o charakterze publicznym, państwowym i religijnym. Dotyczy to zarówno spotkań w budynkach, jak i na świeżym powietrzu.

Wszystkie sklepy spożywcze, apteki, drogerie otwarte

Wszystkie sklepy oferujące sprzedaż ubrań, biżuterii, kosmetyków, narzędzi i wszelkich innych towarów pozostają otwarte. Ograniczenie dotyka jedynie tych punktów, które znajdują się w centrach lub galeriach handlowych. W galeriach i centrach handlowych zaś otwarte będą wszystkie:

  • sklepy spożywcze,
  • apteki,
  • drogerie,
  • pralnie.

Restauracje tylko z jedzeniem na wynos lub z dowozem

Restauracje, kawiarnie czy bary nadal będą mogły sprzedawać jedzenie. Ograniczeniu podlega jedynie spożywanie posiłków na miejscu. Zamówienia będzie można brać na wynos lub też z dostawą do drzwi.

Inne ograniczenia na najbliższy czas

Najbliższe dwa tygodnie to czas szeroko zakrojonych działań, które mają zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Działamy prewencyjnie. Ponieważ duże skupiska ludzi to środowisko sprzyjające rozprzestrzenianiu się koronawirusa, zdecydowaliśmy się: 

  • zamknąć siłownie, baseny, klub taneczne, kluby fitness, muzea, biblioteki, kina.

Wcześniej zawiesiliśmy już zajęcia w szkołach, przedszkolach, żłobkach, a także na uczelniach. Wszystkie powyższe działania są możliwe dzięki tzw. specustawie - ustawie dotyczącej szczególnych rozwiązań w walce z epidemią koronawirusa.  

Żródło: gov.pl/koronawirus

Odsłon: 131236 komentarze: 175
22:10, 13.03.2020r. Drukuj




Powrót


ostrołęczanin @ 22:23, 13.03.2020

IP: 176.109...192

W moim przekonaniu bardzo słuszna decyzja. Zakaz wjazdu obcokrajowcom powinien być wprowadzony już dawno a powracający zza granicy przejść kwarantannę 14 dniową.Ale lepiej późno niż wcale. smile

Ewa @ 22:25, 13.03.2020

IP: 2a01:110f...88ca

Witam a co z zakładami fryzjerskimi i kosmetycznymi pracować czy nie?

Pępek @ 22:28, 13.03.2020

IP: 188.146...175

Mogli to zrobić zanim ktoś to chöjosttwo przywiozl do Polski

stalker malina @ 22:32, 13.03.2020

IP: 37.47...195

uuu karzą w domach siedzieć??? ...za 9 miesięcy BOOM demograficzny laughing

Oj tam @ 22:32, 13.03.2020

IP: 31.0...231

Ja to zaras wsiadam w muj 5.7hemi i spadam z Polski

POPIERAM @ 22:36, 13.03.2020

IP: 5.173...145

Rząd super działa! Jeszcze aby ludzie się dostosowali i przestali wpadać w panikę! Zostańmy w domu, wszystko w naszych rękach!

xxx @ 22:46, 13.03.2020

IP: 188.146...188

Przyjdzie 19 marca (planowane otwarcie Kauflandu) i ludzie zapomną o koronawirusie wink

Brawo @ 22:49, 13.03.2020

IP: 176.109...16

Pierwszy raz duma mnie rozpiera z bycia Polakiem ! Brawo rząd !

Ludzie opamiętajcie się ! Z głodu się nie zesraaaaciee ! Starczy dla wszystkich , spozywki działają !

WIESŁAW @ 22:49, 13.03.2020

IP: 77.114...83

Dobrze że mam zapas " specyjału " z jednej wytwórni . Utopię wirusa . Wprawdzie od tego lekarstwa to nogi się plączą ale na dzień dzisiejszy nic lepszego nie widzę . Przy większej dawce ani wirus ani PiS , ani małżeństwo mi nie straszne . Piją dwie myszki . Polska i Amerykańska .Jedna drugiej opowiada jaki to kot potrafi być wredny . Polska myszka do barmana - barman jeszcze seta i dawaj tu kota .

do Oj tam @ 22:32, @ 22:50, 13.03.2020

IP: 5.172...32

to wypier....aj laughing

WIESŁAW @ 22:53, 13.03.2020

IP: 77.114...83

Do Brawo . Z tej radości tylko się nie zes ...bo z papierem krucho a trawa jeszcze nie wyrosła .

Słuszna decyzja @ 22:54, 13.03.2020

IP: 83.6...164

Lepiej późno niż wcale.

ale przywódca Polski powinien już pierwszego dnia, gdy w Europie pojawił się wirus kontrolować granice, wprowadzić zakaz wywozu środków ochrony, maseczek, leków, wprowadzić stan wyjątkowy, zawetować ustawę o TVP i 2 miliardy złotych przeznaczyć na zakup sprzętu, testów na wirus, zorganizować szpitale zakaźne, przeszkolić personel i zapewnić specjalistyczny transport, wygłosić orendzie i powiedzieć ludziom prawdę o realnym zagrożeniu, w TV podać listę co ludzie maja mieć podczas kwarantanny (na jeden miesiąc) i jak się zachowywać, a oni co? targowali się na Nowogrodzkiej o TVP z prezesem. Gdy w Polsce stwierdzono pierwszy przypadek, powinno zamknąć się szkoły i kościoły, odwołać imprezy masowe, a teraz to już o wiele za późno wirus się rozprzestrzenia po całej Polsce.

Dobrze, że nasz personel medyczny walczy z poświęceniem o każde życie i ratuje Polaków, choć brakuje wszystkiego łącznie z testami na obecność wirusa i odzieżą ochronną. I dobrze, że Polacy nie panikują, a zachowują się racjonalnie i odpowiedzialnie pozostając w domach i dbając o swoje rodziny.

Prawda jest taka, że gdy dopadnie was bieda żadna partia, kościół, rząd wam nie pomoże zostaniecie sami ze swoimi problemami. Dbajcie o siebie i wyłączcie TVP kierujcie się własnym rozumem i sumieniem, a nie słuchajcie anonimowych krasomówców, którzy nic w życiu nie osiągnęli, a ich sukces polega na przynależności do partii i wróżenia z fusów.

WIESŁAW @ 22:58, 13.03.2020

IP: 77.114...83

To samo do tego " cuś - Oj tam " Tego to dopiero rozsadza duma że na zabawce w przedszkolu ma nalepkę 5,7 hemi . Oto dumny ( durny ) polaczek .

1 @ 23:15, 13.03.2020

IP: 5.184...128

A KEBABY CZYNNE BENDOM

1 @ 23:17, 13.03.2020

IP: 5.184...128

LUDZIE BIERZCIE PRZKŁAD Z MARSZAUKA, TERAZ SĄ TANIE LOTY DO WŁOCH JEDZCIE NA TANIE NARTY DO WŁOSZECH

1 @ 23:24, 13.03.2020

IP: 5.184...128

Marszuaek poleca loty na narty do wchłoch. człowiek inteligentny na odpowiednim stanowisku, brać przykład z inteligenta

.... @ 23:48, 13.03.2020

IP: 31.41...192

A dlaczego pasaż handlowy przy bursztynowej będzie otwarty? Naprawdę ludzie muszą kupić szafę albo telewizory?

1 @ 23:57, 13.03.2020

IP: 5.184...128

Marszauek dałe dobry przykałd jeżdzijcie na mecze włoskiej ligi piłkarskiej teraz tam jest tanio PAMIETAJ CO WOLNOE SMRODZIE TO I TOBIE WOJEWODZIE

1 @ 23:57, 13.03.2020

IP: 5.184...128

KEBABA BYM OPIERD......IŁ

1 @ 23:58, 13.03.2020

IP: 5.184...128

KTO JEDZIE ZE MNOM SAMOCHODEM DO WŁOCH NA MECZ LIGI, NAJLEPIEJ KTOŚ Z SAMCHODEM BO SAM NIEMAM

Brzydki_Zły_i_Szczery @ 00:17, 14.03.2020

IP: 176.109...62

@stalker malina wyż właśnie się kończy.
PiS już nie będzie miał czym zamaskować, że 500,- nie poprawi przyrostu demograficznego.

Ech. @ 00:51, 14.03.2020

IP: 5.173...38

Bardzo to "logiczne" -zgromadzenia DO 50 osób i otwarte wszystkie sklepy spożywcze w galeriach. Czyli co? Będą odliczać przed wejściem do marketu? A te 50 osób to z personelem czy bez? Dopracowane i przemyślane to wszystko, jak zabawa w chowanego.

bb @ 00:54, 14.03.2020

IP: 83.28...220

i jak tam nieradiomaryjny skunksie?? więcej mszy, bolszewiku je..ny

bb @ 00:55, 14.03.2020

IP: 83.28...220

bo aż mi ręce opadają, ale wy gupcy, nadal będziecie głosować na tych, którzy dorobią się kosztem waszego zdrowia, zdrowia życzę,

BB @ 01:04, 14.03.2020

IP: 83.28...220

do 50 osob robi zjazdy niedariomaryjny w swoim domu....
jak nie zauważyliscie, to ten wasz TCHÓRZ właśnie spier...dolił na swojej koparce i zostawił was wszystkich bogobojnych.....

BB @ 01:05, 14.03.2020

IP: 83.28...220

hahahahah

Xy @ 01:08, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...29d1

A mnie zastanawia co z pocztą i kurierem. Na pastwę losu pozostawienie, z drugiej też strony sami mogą roznosić zarazę.Skupiska 50 osób, to ile powiedzmy na danym oddziale może być pracowników.

Tomson @ 01:24, 14.03.2020

IP: 159.205...195

Troche to juz za pozno. Ale bylo nie bylo, skala zgonow bedzie nieco mniejsza! Dobrze ze na aledrogo i olx"ach zbanowali Tych cwaniaczkow co maseczki i żele najpierw wykupili a teraz oferuja po 600%drozej. Plajtujcie gady.. Co do wirusa dobrze rozegrane. Jak narazie ani Masonerii ani Stanowzażydzonych nikt nie podejrzewa. Włączcie rozum ludziska. Naprawde pilska w wiekszosci to kraj idiotow ktorymi rzadza barany

zenek @ 01:54, 14.03.2020

IP: 37.248...90

jakie zamknięte kościoły? do 50osob mszę świętą będą odprawiane, milicja łobywatelska wprowadza ludzi w blad

Zenek @ 01:56, 14.03.2020

IP: 37.248...90

MO to lewacki portal co sie dziwić, nie moga sie doczekac jeszcze tylko godziny milicyjnej i pało po nerach

WK @ 03:23, 14.03.2020

IP: 77.112...96

Dzień dobry ?!.
Jest godz. 03.22 smile Zaczyna się zaraza do mnie dobierać... Wiesław dobrze prawi- koszerna szczepionka i puszczam zarazę w zaświaty.

yo @ 04:05, 14.03.2020

IP: 83.6...215

a co z ludzmi którzy serwisują np. internety czy telewizje=l::l_đÁ┐

yo @ 04:15, 14.03.2020

IP: 83.6...215

chodzą od jednego klienta do drugiego i to wszystko sie rozsiewa.
Np. w punkcie A nie ma interneta, a w drugim jest jakis inny problem i to wszystko sie przenosi i h.u... . Cykl się zamyka.+2000

Ppp @ 07:04, 14.03.2020

IP: 5.173...158

Do lata i tak wszystko sie uspokoi. Wirus ze wzgledu na jego budowe nie bedzie mogl sie tak rozprzestrzeniac. Wazne aby do tego czasu miec go pod kontrola i nie dopuscic do tego co jest we wloszech.

Jest dobrze nie ma sie czego obawiac

Ja @ 07:08, 14.03.2020

IP: 5.173...121

A w małych sklepach powinna być zasada, że tylko 2 klientów w środku. Reszta czeka na zewnątrz. Nikt nie zamarznie, a komfort zdrowotny będzie zupełnie inny. I ludzie, stójcie w jakiejś odległości od pań sklepowych, one też chcą być zdrowe.

Ewelina @ 07:24, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...f768

O wiele za późno, trzeba było to zrobić po pierwszym przypadku zarażenia, biorąc pod uwagę i uczyć się na błędach innych krajów

do Ppp @ @ 07:31, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Niestety dopiero za 2 tygodnie będzie wiadomo jak Polska została dotknięta przez wirus.

We Francji, Włochach i Niemczech ze 100 przypadków chorych przez dwa tygodnie mamy po kilkanaście tysięcy chorych. Dlatego nie wychodzić siedzieć w domach.

We Francji i Włoszech TV podają, że wirus mamy na kilka miesięcy, aż większość około 70 procent ludzi się zarazi i uodporni i nie będzie miał jak się przenosić, gdyż wektorem i roznosicielem wirusa jest człowiek.

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 07:35, 14.03.2020

IP: 188.146...98

BB, nachlałeś się znowu, gdzie tu jest coś o kościele?

"Stan zagrożenia epidemicznego. Co się teraz będzie działo w Polsce

mamy zakaz wjazdu cudzoziemców do Polski, zacznie obowiązywać w nocy z soboty na niedzielę

cudzoziemcy pracujący lub mieszkający w Polsce będą mogli przyjechać do Polski, ale będą musieli przejść 14-dniową kwarantannę

polscy obywatele będą musieli przejść 14-dniową kwarantannę po przyjeździe do kraju

ruch samochodowy dla Polaków wracających do kraju będzie utrzymany, ale wprowadzone zostaną ścisłe procedury sprawdzania przekraczających granice

ograniczenia nie będą obowiązywać osób mieszkających na terenach przygranicznych, a pracujących poza Polską, ani zawodowych kierowców
ograniczenia na granicach mają obowiązywać od nocy z soboty na niedzielę przez 10 dni, z możliwością przedłużenia tego czasu

ruch wewnątrz kraju będzie się odbywał bez zmian

ograniczona zostanie praca galerii handlowych. Otwarte w nich będą tylko sklepy spożywcze, drogerie, pralnie i apteki

od niedzieli wstrzymane zostaną międzynarodowe połączenia lotnicze oraz kolejowe. Nie zostanie wstrzymany ruch towarowy
dozwolone będą międzynarodowe lotnicze połączenia czarterowe (za granicami kraju są ludzie, którzy wracają z urlopów)

zakazane są zgromadzenia powyżej 50 osób

ograniczenia zgromadzeń dotyczą wszystkiego typu uroczystości, prywatnych, publicznych, religijnych, samorządowych, administracyjnych

zamknięte zostają wszystkie bary, restauracje, puby, kasyna i inne podobne miejsca rozrywki.
Restauracje mogą jednak sprzedawać jedzenie na dowóz

ograniczenia dotyczące zgromadzeń i miejsc rozrywki będą obowiązywać przez 14 dni z możliwością przedłużenia"

To kłamstwo że kościoły zamknięte przez rząd.

do Ja @ @ 07:45, 14.03.2020

IP: 83.6...164

We włoskich i francuskich sklepach wprowadzono limity osób, które mogą przebywać w środku, wobec czego kolejki ustawiają się już na zewnątrz.
Ludzie w kolejkach stoją w odległości co najmniej dwóch metrów od siebie.

zalecana jest taka odległość aby się nie zarazić

Pracownik @ 07:48, 14.03.2020

IP: 188.146...158

Też chcę czuć sie bezpiecznie!!!! jestem kasjerem w markecie gdzie chyba ostatnie dni jest największe skupisko ludzi.Dlaczego nas nie chronią????Powinien ktoś wprowadzić jakiś bezpieczny sposób na sprzedaż!!!!Klienci zachowują się przy kasach tak jakby w marketach nie istniało ryzyko zachorowania , podtykają pod nos kasjerowi gotówkę, nie zachowują odpowiedniej odległości, pracodawcy nie zaopatrują nas w maseczki i rękawiczki, już nie powiem o poprawnej dezynfekcji miejsc często dotykanych.Czas iść na L4,bo też mamy w domu rodzinę którą chcemy chronić.

do Pracownik @ @ 07:52, 14.03.2020

IP: 83.6...164

3) Należy Ci się opieka na dziecko które nie chodzi do szkoły – KORZYSTAJ! Siedź z nim w domu, wyśpij się za wszystkie czasy, pograjcie w planszówki. Nie wypuszczaj dzieci w te dni na zajęcia sportowe by pobawiło się drużynowo!

4) Masz jakiekolwiek objawy infekcji – idź na L4 (możesz w chwili obecnej dostać je elektronicznie, zadzwoń do swojego POZ i uzyskaj szczegóły, nie musisz iść tam osobiście i zarażać wszystkich wokoło).

do pracownik @ 07:53, 14.03.2020

IP: 5.173...213

zmien prace wszystko w temacie

Zenek @ 07:53, 14.03.2020

IP: 78.152...146

Moze rozwincie temat co z listonoszami o nich cisza chodza po domach sa zagrozeniem dla wielu mieszkancow

stalker malina @ 08:05, 14.03.2020

IP: 5.184...69

@Brzydki_Zły_i_Szczery panie żart taki:) bo teraz to co się zaczyna dziać to jakiś dramat, wstyd żeby wprowadzać stan wojenny a ludzie się cieszą i przyklaskują. Dwa zgony i stan wojenny. Nawet niema żadnych rezerw materiałowych, żywnościowych. Biznesy teraz będą padać jak muchy. Teraz wiadomo czemu polak nie może mieć broni No i mają pretekst na wycofanie żywej gotówki bo tylko głupiec nie wie że elektroniczny pieniądz to totalne niewolnictwo i kontrola

asdasdgfdg @ 08:08, 14.03.2020

IP: 178.235...234

widzę że co niektórym nieźle palma w kitę daje, to powtórzę jeszcze raz, ZOSTAŃ W DOMU idi*to. Co z tego że gnoju jeden z drugim chorobę przejdziesz łagodnie jak zarazisz dziadków lub rodziców? Kto ci będzie brudne gacie prał szczylu ?

Ewa @ 08:10, 14.03.2020

IP: 94.254...80

Czy zakłady kosmetyczne powinny być zamknięte?

Zamknąć uslugi @ 08:10, 14.03.2020

IP: 188.146...172

Pozamykać firmy usługowe fryzjerów, kosmetyczki. Tam jest bardzo duże zagrożenie zakażenie. Ludzie siedzą w poczekalniach i kichają na siebie

x @ 08:14, 14.03.2020

IP: 2a01:110f...49e5

jakie zamknięcie kościołów niedouczony "redaktorku" od siedmiu boleści, kolejny artykuł dla siania paniki i wyświetleń reklam

Seba @ 08:17, 14.03.2020

IP: 89.77...94

uuu karzą w domach siedzieć??? ..//można chatkę wysprzątać, książki czytać, jeśli masz jakieś. Spacerować ale nie w sklepach i galeriach handlowych.Poćwiczyć w domu przy muzyce.

do Ewa @ @ 08:17, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Ludzie będą siedzieć w domach to się pozamykają. Kosmetyczki mają dzieci wiec niech siedzą w domach. Niestety te małe biznesy mogą zbankrutować, bo państwo rezerwy na ratowanie tych firm opróżniło dając 13 i 14. Państwo jest nieprzygotowane na ratowanie firm, a to pracodawcy opłacają składki i podatki. Wiele biznesów upadnie.

Módlcie się w domu @ 08:21, 14.03.2020

IP: 83.6...164

W niedziele możecie wysłuchać mszy papieża w domu

Ewangelia wg św. Mateusza 6, 5-6

"5 Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę.

6 Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie."


Starsze osoby muszą siedzieć w domu chyba, że komuś życie nie miłe


Agence France Presse 5 marca 2020 o 19:28

W dniach 17-24 lutego odbyło się zgromadzenie religijne „Chrześcijańskie otwarte drzwi” w kościele ewangelickim w Miluzie, gdzie przybyło prawie 2500 wiernych z całej Francji i niektórych krajów sąsiednich, takich jak Belgia, Niemcy i Szwajcaria, poszli się modlić i pościć razem.

Historia mogłaby się tak zakończyć, gdyby po powrocie kilku wiernych nie cierpiało z powodu „nienormalnych” objawów grypy. Po testach okazał się koronawirusem. Obecnie kilkadziesiąt osób jest zarażonych w całym kraju.

Xxx @ 08:28, 14.03.2020

IP: 185.166...146

Droga redakcjo. Nauczcie się czytać godziny. Już dziś nikt nie zrobi zakupów w centrach handlowych, a nie dopiero po niedzieli. Godzina 00.00 jest początkiem doby, a nie jej końcem. Doba ma godzi 24 i kończy się o 23.59. Jeżeli komuś jest ciężko to przyswoić to polecam podręczniki od nauczania początkowego.

Szanowni Klienci Galerii Bursztynowej @ 08:50, 14.03.2020

IP: 2405:8100...364f

W związku z występowaniem koronawirusa w Polsce oraz w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne i zgodnie z rekomendacją Głównego Inspektora Sanitarnego mającego na celu ograniczenie ryzyka zakażenia, pragniemy Państwa poinformować, że na terenie Galerii Bursztynowej w sposób ciągły prowadzone są intensywne działania profilaktyczne polegające na regularnej dezynfekcji środkami czystości i ochrony elementów wyposażenia . Wentylacja w Galerii jest odpowiednio wydajna, filtry są systematycznie wymieniane a pasaże są wietrzone. Dokładamy jak największych starań, aby Centrum Handlowe było w dalszym ciągu miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla naszych Klientów.

Zakłady uslugiwe @ 08:51, 14.03.2020

IP: 188.146...172

Pozamykać firmy usługowe fryzjerów, kosmetyczki. Tam jest bardzo duże zagrożenie zakażenie. Ludzie siedzą w poczekalniach i kichają na siebie!!!!!!

do Szanowni Klienci Galerii Bursztynowej @ 08:57, 14.03.2020

IP: 83.6...164

To ludzie przenoszą wirusa, jedni zarażają drugich, nie łazić po galeriach, bo jak zarazisz swoich bliskich i umrą to sobie nie wybaczysz. Życie jest najważniejsze.

We Włoszech i Francji ludzie stoją po 2 metry od siebie

Koronawirus we Włoszech. Niezwykłe zdjęcie pokazuje obecną sytuację w tym kraju

We włoskich sklepach wprowadzono limity osób, które mogą przebywać w środku, wobec czego kolejki ustawiają się już na zewnątrz. Ludzie w kolejkach stoją w odległości co najmniej dwóch metrów od siebie. Zdjęcie przedstawiające tę sytuację dostaliśmy od czytelniczki Onetu.

W sklepach półki są pełne, nie brakuje żadnych produktów spożywczych i gospodarczych. Nie ma jedynie ochronnych maseczek.

Jak informuje nasza czytelniczka, "teraz Włosi bardzo słuchają nakazów, zrozumieli powagę sytuacji". - Ludzie są dumni, że przestrzegają zakazów i że robią to dla wspólnego dobra. Siedzą posłusznie w domach, tak jak posłusznie zachowują odstępy w kolejce. Zachowują spokój, ale jest jednocześnie rozumieją powagi sytuacji - dodaje.

Lekarka z Rybnika ujawnia @ 09:00, 14.03.2020

IP: 83.6...164

“Będzie długo, ale myślę że od tego zależy przyszłość nasza i naszych bliskich, jakkolwiek poważnie to brzmi. Jak wiecie, jestem lekarzem, który pracuje w dużym szpitalu, w Szpitalu Wojewódzkim. Może nie mam 30-stu lat doświadczenia w zawodzie, ale zdążyłam już doświadczyć realiów polskiej „służby zdrowia” (jak chętnie niektórzy nas nazywają) – pisze na facebooku lekarka z rybnickiego szpitala. “Koronawirus – na chwilę obecną mamy 31 POTWIERDZONYCH przypadków w Polsce. Pacjenci są w różnym stanie – począwszy od dobrego stanu, który wymaga tylko obserwacji, po pacjentów z niewydolnością oddechową wymagających respiratora. Gwarantuję Wam, że chorych w Polsce jest więcej, po prostu ich nie diagnozujemy. Dlaczego? Bo nie mamy testów. W moim szpitalu ustawiono namiot, ogłoszono że tam będą mogli udać się ludzie podejrzani o koronawirusa. W dniu wczorajszym nie było ANI JEDNEGO ZESTAWU do pobrania badań w kierunku wirusa.

Powtarzam ANI JEDNEGO!!! W chwili obecnej, WHO zmieniła status naszego kraju na tzw.„local transmission” co to oznacza w praktyce? Nie jest dla nas argumentem to, że nie wróciłeś właśnie z Włoch, Chin itd. Nie jest dla nas argumentem to, że Twój syn/mąż/dziadek/kochanek wrócił z tych krajów. Jesteśmy uznani za kraj, w którym wirus JEST. W mojej opinii w RYBNIKU jest tym bardziej (5 potwierdzonych przypadków wśród Rybniczan). Macie objawy, możecie mieć tego wirusa. Czy go macie? Nie powiem Wam bo nie mamy testów by Was wszystkich przebadać. Nie myślcie że mamy lepszą odporność niż Niemcy, Francuzi, Włosi… Nie! Oni badają swoich obywateli. Wg dzisiejszych danych w Polsce przeprowadza się do tej pory 43 testy/milion mieszkańców. W Izraelu 401/ milion, we Włoszech obecnie jest to 826 testy/milion mieszkańców. Dziś GIS zapowiada, że zwiększy liczbę testów, którymi będziemy mogli dysponować i będziemy mogli badać więcej osób.

Lekarka z Rybnika ujawnia @ 09:00, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kolejnym problemem jest to, że naprawdę nie mamy wystarczającej ilości kombinezonów, masek, gogli, rękawiczek itd. Nikt nie przeprowadził nam szkolenia jak ten kombinezon zdjąć, a to jest najbardziej ryzykowne i najłatwiej się wtedy zakazić personelowi medycznemu. Każą nam badać pacjentów, a nie jesteśmy zabezpieczeni. Tym samym możemy zarażać innych. Pamiętajcie, że lekarze, pielęgniarki, ratownicy mogą być również objęci kwarantanną. Jeśli już na samym początku zamkną nas na 2 tygodnie, kto będzie Was ratował w przyszłym tygodniu lub za 10 dni? Szpital wstrzymał przyjęcia planowe – brakuje sprzętu jednorazowego… Rząd i lokalni rządzący zapewniają, że mamy wystarczającą ilość respiratorów, że jesteśmy wydolni, że jesteśmy przygotowani i damy radę. Nie jesteśmy i nie damy! Chyba że pracuję w innej rzeczywistości. Do tej pory, na niejednym dyżurze spędzałam całe noce dzwoniąc po WSZYSTKICH OiTach nie tylko na Śląsku ale również poza jego granicami by znaleźć JEDNO miejsce dla pacjenta zaintubowanego, na respiratorze (pożyczonym) by tam móc go leczyć. Zamawiałam już transport takich pacjentów do Kielc, Kędzierzyna– Koźla itd. bo nigdzie nie było dla niego miejsca. Nie uwierzę, że nagle wszyscy pacjenci OiTów wyzdrowieli, zostali wypisani ze szpitali i nasze OiTy czekają na ofiary koronawirusa. We Włoszech już rozpoczyna się ocena szans, kogo podłączyć do respiratora bo ma jeszcze szanse na wyzdrowienie, a komu pozwolić umrzeć bo sprzętu nie ma. Jeśli wirus u nas się rozszaleje, taka sytuacja wystąpi o wiele szybciej niż tam. Nikt z Was nie chciałby podejmować takich decyzji, każdy z Was chciałby byśmy ratowali Waszych rodziców, dziadków, Wasze rodzeństwa. Co możemy zrobić? Nasz rząd bardzo dobrze wie, że jeśli sytuacja się rozwinie, nie opanujemy tego wszystkiego i będzie O WIELE gorzej niż w Lombardii. Nie mamy szans by to opanować. ALE! Możemy spróbować nie dopuścić do tego, by wirus się tak rozprzestrzenił. Rząd podjął BARDZO MĄDRE decyzje. Zamknięto szkoły, uczelnie, muzea, kina, odwołano imprezy masowe. Ale to nic nie da, jeżeli sami będziemy lekkomyślnie podchodzić do tych nakazów. Często słyszę jako lekarz, że ktoś „APELUJE DO MOJEGO SUMIENIA”.

Ola @ 09:01, 14.03.2020

IP: 31.0...166

A w szkolach obsluga i administracja pracuje. Dziekuje bardzo za taki rząd zectak o nas dba.

Lekarka z Rybnika apeluje @ 09:01, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Dzisiaj JA APELUJĘ DO WASZYCH SUMIEŃ:

1) Siedź na du/pie w domu w te dni, nie wychodź, nie zwołuj wielkich imprez, nie chodź do klubów i dyskotek, jeśli są jeszcze otwarte. Nie wybieraj się na zakupy do galerii handlowych, NIE CHODŹ NA MSZE DO KOŚCIOŁA (tak! Mówię to ja, śpiewająca psalmy na Waszych ślubach). Chcesz mieć nowe ciuchy – zamów online, albo zaoszczędź i za miesiąc kupisz sobie więcej na nowy sezon.

2) Możesz pracować zdalnie – to tak pracuj! Ja w chwili obecnej marzę o takiej opcji – nie ma szans bym mogła o tym myśleć. Doceń więc tą opcję i wykorzystuj! Możesz wziąć urlop – weź i spędź czas z rodziną. Dobra, może zarobimy w tym miesiącu mniej. Ale lepiej zarobić trochę mniej dziś, niż starać się o rentę za kilka miesięcy.

3) Należy Ci się opieka na dziecko które nie chodzi do szkoły – KORZYSTAJ! Siedź z nim w domu, wyśpij się za wszystkie czasy, pograjcie w planszówki. Nie wypuszczaj dzieci w te dni na zajęcia sportowe by pobawiło się drużynowo!

4) Masz jakiekolwiek objawy infekcji – idź na L4 (możesz w chwili obecnej dostać je elektronicznie, zadzwoń do swojego POZ i uzyskaj szczegóły, nie musisz iść tam osobiście i zarażać wszystkich wokoło).

5) Brakuje Ci leków przyjmowanych przewlekle – powiadom telefonicznie swojego lekarza, po tą są e-recepty w takiej chwili.

6) To że czujesz się dobrze, masz 20-40 lat i uważasz, że możesz iść w weekend na balety w miasto, świadczy tylko o tym jak bardzo jesteś GŁ/UPI – może nie umrzesz z powodu niewydolności oddechowej w przebiegu koronawirusa, ale możesz go sprzedać innym, schorowanym, starszym, pacjentom onkologicznym, z niedoborem odporności… albo po prostu się okaże, że wcale taki odporny nie jesteś i jednak się przekręcisz.

7) NIE KŁAMCIE LEKARZOM/PIELĘGNIARKOM/RATOWNIKOM/ SANEPIDowi itd. że nie byliście za granicą, że nikt z bliskich tam nie był, jeśli prawda jest inna – to na waszych sumieniach będą zgony osób które zarazicie. Mówcie prawdę, obserwujcie się i w razie czego DZWOŃCIE do Oddz.Zakaźnych i SANEPIDów (numery dwa posty niżej).

8) Jeśli macie infekcje które można leczyć w domu, to tam je leczcie. Pokazałam Wam że większość szpitali NIE MA NARZĘDZI do diagnostyki i leczenia tego wirusa. Nie każde przeziębienie to koronawirus, większość infekcji górnych dróg oddechowych można wyleczyć cytryną, czosnkiem, miodem, leżeniem w łóżku, paracetamolem, fervexami itd.

9) Kwarantanna, L4, nadzór epidemiologiczny nie jest wakacjami, czasem na odwiedziny, na zabawy w większym gronie. To czas kiedy swoim zachowaniem możecie uratować czyjeś życie. To czas w którym możecie zadecydować o losie Waszych najbliższych. Nie życzę nikomu poczucia winy, że przez Wasze pójście na siłownię, do klubu, na mszę – Wasza mama umrze z powodu choroby, którą przynieśliście do domu. A pamiętajcie, że za złamanie warunków kwarantanny grozi kara w wysokości 5 tyś złotych.

Nie chcę siać paniki, próbuję Wam uzmysłowić, że tylko od nas samych zależy teraz jak się sytuacja potoczy, bo naprawdę na „SŁUŻBĘ ZDROWIA” na wielką skalę w tym przypadku nie ma w tym państwie co liczyć. Mówię to jako czynny pracownik, który widzi co się dzieje. Nie chcę by ktoś z Was mi współczuł z powodu tego co się dzieje, nie chcę słyszeć „sama sobie wybrałaś”. Nie! Nie o tym mowa. Chodzi mi o to, byśmy WSZYSCY RAZEM wzięli odpowiedzialność za ludzi dokoła przez te kilkanaście najbliższych dni. SIEDŹ NA DU/PIE W DOMU, bo inni by chcieli, a nie mogą!”.

do zenka @ 09:03, 14.03.2020

IP: 78.152...89

A jak przyjdzie 100 osób reszta na dworze za kosciołem.

Pipi @ 09:06, 14.03.2020

IP: 185.166...37

Bogu dzięki,że kościoły są otwarte,z miłości do Chrystusa jutro obydwie z córcią nawiedzamy dom Boży,bo Jezus powiedział,że''kto będzie starał się zachować swoje życie,straci je a kto straci życie z mojego powodu,zachowa je na wieczność''.
...i w czasie pomoru(zarazy)warto szturmować kościoły.

Ja @ 09:09, 14.03.2020

IP: 5.173...121

Brawa dla sklepów, ktore już wprowadziły limit klientów w środku, ludzie w kolejkach, nie pchajcie się innym na plecy, nie po to się odsuwam, żeby Ci zrobić miejsce, ale dlatego że chcę stać w pewnej odległości od Ciebie. To chyba dość proste.

Sklep @ 09:10, 14.03.2020

IP: 185.135...92

Galeria zamknięta to wszyscy oni zwiedzają. Ochrona powinna liczyć ilość klientów którzy wchodzą do sklepu.

Modlić się w domu @ 09:11, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Bóg jest miłosierny wybaczy wam, że nie pójdziecie do kościoła.

W niedziele możecie wysłuchać mszy papieża w domu

Ewangelia wg św. Mateusza 6, 5-6

"5 Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę.

6 Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie."


Starsze osoby muszą siedzieć w domu chyba, że komuś życie nie miłe


Agence France Presse 5 marca 2020 o 19:28

W dniach 17-24 lutego odbyło się zgromadzenie religijne „Chrześcijańskie otwarte drzwi” w kościele ewangelickim w Miluzie, gdzie przybyło prawie 2500 wiernych z całej Francji i niektórych krajów sąsiednich, takich jak Belgia, Niemcy i Szwajcaria, poszli się modlić i pościć razem.

Historia mogłaby się tak zakończyć, gdyby po powrocie kilku wiernych nie cierpiało z powodu „nienormalnych” objawów grypy. Po testach okazał się koronawirusem. Obecnie kilkadziesiąt osób jest zarażonych w całym kraju.


Starsi ludzie umierają w pierwszej kolejności wirus jest bezlitosny nie pozostawia żadnych szans.

Sklep @ 09:12, 14.03.2020

IP: 185.135...92

Przepraszam Obi

W @ 09:15, 14.03.2020

IP: 176.109...189

Wy obsługa i administracja to dla nich byle co ,ważne żeby nauczyciel się nie zaraził .

Pipi @ 09:29, 14.03.2020

IP: 185.166...37

Czemu to redakcja MO nie interesuje się meczetami i synanogami,tylko pisze o kościołach,aby dopiec katolikom?
gdzie jest równość w dyskryminacji wyznań?

1 @ 09:39, 14.03.2020

IP: 37.47...66

jak ktosz napisze cos ponizej to mu przypiedole w ryj

Adam @ 09:51, 14.03.2020

IP: 5.184...132

I co z tego jak sklep mila na halera z mięsem i spozywka otwarty a pracownice nie maja ani rękawiczek ani środków do dezynfekcji smierdzi tam tylko octem tam to dopiero jeden drugiego zaraza wstyd dla kierownictwa i szefów

do Pipi @ @ 09:52, 14.03.2020

IP: 83.6...164

A ty czemu chcesz, aby starzy ludzie chodzili po kościołach jak panuje epidemia i wszyscy powinni pozostać w domach. Jaki masz interes w tym aby choroba się roznosiła? Czy uważasz, że ktoś będzie liczył w kościele czy jest mniej niż 50 osób i te osoby zachowają miedzy sobą odległość 2 metry? Czy ktoś będzie sprawdzał, że nie ma osób z objawami koronawirusa? Starsi ludzie nawet nie wiedzą, co to jest.

Modlić można się w domu słuchając mszy papieża.

. @ 10:01, 14.03.2020

IP: 5.173...129

Oto do czego prowadzi komunizm.

Koronawirus w Polsce. @ 10:03, 14.03.2020

IP: 83.6...164

04.03.2020 pierwszy przypadek koronawirusa w Polsce


14.03.2020 Łącznie badania laboratoryjnie dały dotąd pozytywny wynik u 84 osób,

dwie z nich zmarły.

Wojtas @ 10:06, 14.03.2020

IP: 37.47...196

Ja już w lesie mieszkam jednak dobrze że sam w chwcie drwala

Janko @ 10:20, 14.03.2020

IP: 188.146...183

A ciekawe jak z firmami budowlanymi i drogowcami?Stano budowy?Taka Ostrada jest wszedzie Plaga

83.6..164 @ 10:20, 14.03.2020

IP: 178.235...14

Drugi dzień wklejasz niby lekarkę z Rybnika a to jest babcia klozetowa KOD. Centrala KOD ci podesłała i kazała wklejać. Bzdury niesamowite. Nie nauczyli jej się ubierać, rozbierać. Rząd nic nie zrobił, nic ludzi nie nauczył. Stoją we Francji 2m jeden od drugiego w sklepie, a wirus 3 godziny żyje w powietrzu, a na powierzchni do 9 dni. Co daje taka izolacja. Wystarczy że jeden kichnie w biedronce i już powietrze zainfekowane jest na 3 godziny.

Melania @ 10:21, 14.03.2020

IP: 185.166...37

W lesie pod Lipianką przypadkiem znalazłam powaloną wiatrem karpę od drzewa,pod którą jest pokaźna jama borsucza i w razie ostrego pomoru myślę tam zamieszkać wraz z córcią,tylko bez sąsiada będzie nam i smutno i straszno,szczególnie w nocy kiedy to
zmory i strzygi grasują.

1 @ 10:21, 14.03.2020

IP: 37.47...66

Wojtas napisz cos jeszcze a ci przyperdole w ryi

1 @ 10:23, 14.03.2020

IP: 37.47...66

Menelia czy ciebie to też dotyczy

do IP: 178.235...14 @ 10:38, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kolego więcej spędziłem na dyżurach w pogotowiu niż ty na zebraniach partyjnych PIS. Lekarze cywilni pracujący na oddziałach ratunkowych nie są przeszkoleni w walce z bronią bakteriologiczną dlatego nie wiedzą jak używać kombinezonów takie przeszkolenie mają tylko w wojsku i straży.

Uważasz się za mądrzejszego od rządów Francji, Włoch, Niemiec, Chin i od światowej organizacji zdrowia? Przestań rżnąć cwaniaka, bo jak dopadnie Cię wirus to sam będziesz dzwonił, aby Ci tyłek ratowali.

Piszę wyraźnie siedzieć w domach, ale trzeba jeść dlatego ktoś musi po to jedzenie wyjść i aby się nie zarazić trzeba zachować dystans 2 metrów, a jak ktoś kicha to się do niego nie zbliżać, po powrocie do domku dezynfekcja, kąpiel i ubrania do prania.

Gdy się wraca ze strefy zakażenia, a tak jest jak wychodzimy do miasta i dotykamy rożnych rzeczy to w pierwszej kolejności dezynfekcja siebie i odzieży.

Ja byłem jestem przeszkolony, ale w służbie zdrowia jest 1 procent takich ludzi.

do IP: 178.235...14 @ 10:44, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Działania w tych przypadkach epidemii muszą być zdecydowane, bardzo sprawnie kierowane i koordynowane.

Niezbędne jest podjęcie następujących przedsięwzięć:

wprowadzenie kordonu sanitarnego i wydzielenie stref zakażenia;
poddanie kwarantannie ludzi znajdujących się w tych strefach;
dekontaminacja ludzi, odzieży i sprzętu w strefie zakażenia;
hospitalizacja chorych z objawami klinicznymi;
zapewnienie bezpiecznej żywności i wody oraz (w razie potrzeby) czystej (nie zakażonej) odzieży;
podjęcie działań profilaktycznych w strefach nie zakażonych.

1234 @ 11:05, 14.03.2020

IP: 77.115...11

Ludzka głupoto , teraz ceny w sklepach podnoszą i tak się już pozostanie nawet jak ten wirus przeminie . Będziecie beczeć ,że drogo a i jeszcze bardziej w kredyty się pozadłużacie.

do 1234 @ @ 11:09, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kto podnosi ceny jak ludzie siedzą w domach? Człowieku módl się, abyś dożył podwyżek tych cen.

do 1234 @ @ 11:15, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Najlepiej spisz testament i wykup ubezpieczenie, aby w razie czego rodzina miała za co cie pochować. W innych miastach już zakłady pogrzebowe dostały dyspozycje

Koronawirus w Polsce

Pandemia koronawirusa szerzy się w Polsce i na świecie. Coraz więcej osób jest zakażonych i coraz więcej osób niestety umiera. W czwartek (12 marca) zanotowaliśmy pierwszy przypadek śmiertelny w Polsce. W szpitalu w Poznaniu zmarła 57-letnia mieszkanka Czapur.

Główny Inspektor Sanitarny odpowiedział na pismo Polskiej Izby Branży Pogrzebowej. Dzięki niemu dokładnie wiemy jak będą wyglądać pogrzeby osób zmarłych na koronawirusa. Przede wszystkim chodzi o zasady postępowania ze zwłokami osób zmarłych na COVID-19, a w szczególności o odbiór ze szpitala, przechowanie w chłodni,przygotowanie do pochówku lub kremacji, transport, pochowanie do grobu. Ponadto ważne jest zachowanie środków ochrony personelu zakładów pogrzebowych i cmentarzy.



- W przypadku osób zmarłych w związku z zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2, jako podlegające obowiązkowi hospitalizacji i inne choroby niż określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. wydanym na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych stosuje się obowiązki określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokamii szczątkami ludzkimi - wyjaśnia GIS.

Główny Inspektorat Sanitarny wyszczególnił kilka ważnych rzeczy, których należy przestrzegać. Wszystko po to, aby zachować dodatkowe środki ostrożności. O jakich środkach mowa?

dotykanie zwłok jest niedozwolone poza czynnościami związanymi z obmyciem, ubraniem i ułożeniem zwłok w trumnie,
do obmywania zwłok używa się płynu dezynfekcyjnego,
na dnie trumny umieszcza się warstwę substancji płynochłonnej o grubości 5 cm
niezwłocznie po złożeniu zwłok w trumnie, trumnę zamyka się szczelnie i obmywa z zewnątrz płynem dezynfekcyjnym
pomieszczenie, w którym osoba zmarła przebywała, oraz wszystkie przedmioty, z którymi była w styczności, jak też środek transportu, którym zwłoki były przewożone, poddaje się odkażaniu
po każdorazowym przewiezieniu zwłok albo szczątków ludzkich przeprowadza się dezynfekcję środka transportu w części przeznaczonej na ich umieszczenie,
do dezynfekcji stosuje się preparaty o działaniu bakteriobójczym, wirusobójczym i grzybobójczym,
zabrania się zewnętrznego mycia środka transportu drogowego przeznaczonego dop rzewozu zwłoki szczątków ludzkich w miejscach przypadkowych i prowizorycznie zorganizowanych myjniach.

Nieco inaczej przepisy wyglądają jeśli pacjent zmarł w szpitalu. Mają tutaj zastosowanie przepisy art. 28 ustaw yo działalności leczniczej, oraz przepisy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie sposobu postępowania podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne.

Zgodnie z przywołanymi przepisami podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne jest obowiązany w razie śmierci pacjenta:

należycie przygotować zwłoki poprzez ich umycie i okrycie, z zachowaniem godności należnej osobie zmarłej, w celu ich wydania osobie lub instytucji uprawnionej do ich pochowania, o której mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, przy czym czynności te nie stanowią przygotowania zwłok zmarłego pacjenta do pochowania;
przechowywać zwłoki nie dłużej niż przez 72 godziny, licząc od godziny, w której nastąpiła śmierć pacjenta.
zwłoki pacjenta mogą być przechowywane w chłodni dłużej niż 72 godziny, jeżeli: nie mogą zostać wcześniej odebrane przez osoby lub instytucje uprawnione do pochowania zwłok pacjenta;

GIS podkreśla, że personel zakładów pogrzebowych powinien mieć świadomość jak postępować ze zwłokami, a także posiadać wiedzę z zakresu zagrożeń dla zdrowia i życia człowieka związanych z wykonaniem zadań zawodowych oraz z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy. Pracownicy zakładów pogrzebowych powinni znać procedury związane z postępowaniem ze środkami dezynfekcyjnymi czy też odpadami.

- W tych okolicznościach szczególnie ważne jest opracowanie przez przedsiębiorcę wewnętrznej procedury działania w zakresie postępowania ze zwłokami od momentu odbioru do momentu pochowania, uwzględniającej wcześniej opisane wymagania oraz odpowiednio do świadczonych usług. Niezależnie od powyższego uprzejmie proszę o śledzenie na bieżąco komunikatów i wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia - dodaje Grzegorz Hudzik, Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego.

Gosc @ 11:16, 14.03.2020

IP: 178.235...14

Niestety dzisiaj mamy takie czasy że musimy być mądrzejsi od polityków i lekarzy. Pamiętasz co zrobili z HIV. Wykryli i ogłosili światu ze atakuje tylko orientację homo. Żaden patogen nie może zatakowac orientacji bo tam nie ma dla niego pokarmu. A wszyscy na świecie wirusolodzy, biolodzy wbrew wiedzy to głosili. A jaka była przyczyną ochrona sex biznesu. Po 10 latach ujawnili prawdę że atakuje wszystkich. Jaka jest teraz prawda, będziemy wiedzieć za 10lat.Rzad Anglia nic nie wprowadź, mają doświadczenia, bo u nich ciągle są epidemi e grypy, pryszczyca, wściekłych krów. A swiat panikuje. Dziwnie się składa że jak na giełdach indeksy są na najwyższych pozimach ta mamy epidemi lub ataki terrorystyczne. Światem rządzi wielka finansjera. I na to wszystko trzeba brać poprawki.

Grazyna @ 11:19, 14.03.2020

IP: 188.146...215

A rynek jutro bedzie bo musze worek kartofli kupic

do IP: 178.235... @ 11:20, 14.03.2020

IP: 83.6...164

A jak ten świat panikuje?

Ludzie uciekają, tratując się? A może zaczynają ze sobą walczyć i zabijają się? W Ostrołęce nie ma paniki. Jest racjonalne zachowanie: 3-4 razy mniej ludzi na ulicach i w sklepach. Szkoły zamknięte, niektóre lokale, siłownie. Imprezy masowe odwołane. To właściwe zachowania/działania. Ludzie zachowują się odpowiedzialnie i siedzą w domach.

Panika to mnie ogarnia, gdy czytam takie wpisy jak Twój, bo zastanawiam się, ile tysięcy takich durnych ignorantów mieszka obok mnie.

do IP: 178.235... @ 11:35, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Prawda jest bolesna, zbyt wielu Polaków umrze podczas tej epidemii, ale to od nas i naszego zachowania zależy życie innych.

Będąc odpowiedzialnym siedząc w domu i wychodząc tylko gdy jest to niezbędne zmniejszymy możliwość zarażenia i roznoszenia wirusa i liczbę zgonów do minimum, lepiej aby to był mniej 1 procent niż 5 czy 10.

Cenisz życie siedź na du/pie w domu.

Tosia 53 @ 11:37, 14.03.2020

IP: 37.47...134

Dzień dobry,

A czemu OBI który jest w Galerii Handlowej jest otwarte?
Przecież całe galerie handlowe miały być zamknięte!

KERMIT @ 11:40, 14.03.2020

IP: 5.173...41

Jesteśmy w Polsce, nawet rozporządzenia nic nie dadzą jak są olewane przez tych, których dotycza i tych, którzy powinni kontrolować.. Galeria Alius, otwarty sklep OBI, Komenda Policji kilkaset metrów dalej, nikt nic nie widzi... Żal..

Omg @ 11:40, 14.03.2020

IP: 5.172...140

A co z ludzmi pracujacymi w bankach i innych instytucjach finansowych którzy często mają doczynienia z klientami z zagranicy którzy nie wahaja się tam pojawic???!!! Później wracają do domów do rodziny która siedzi w domu a oni i tak ich narazają na zarazenie!!!

Gość 2763 @ 11:56, 14.03.2020

IP: 188.146...151

W niektórych parafiach jest obowiązkiem oddawać kartki ....takrze parafianie z przymusu idą do kościoła.

Bolo @ 11:59, 14.03.2020

IP: 83.31...217

KIEDY OSTROŁĘKA ZAMKNIE MARKETY BUDOWLANE , LUDZIE Z BRAKU OPIEKI ZABIERAJĄ DZIECIAKI NA ZAKUPY ABSURD I BRAK ODPOWIEDZIALNOŚCI PLUS BRAK ZARADNOŚCI PRACODAWCÓW W TROSCE O PRACOWNIKÓW MOŻE RESZTA MIAST WEŹMIE DOBRY PRZYKŁAD

jan @ 12:22, 14.03.2020

IP: 217.99...209

Rzecznik prasowy sieci sklepów ŻABOL oficjalny komunikat że sklepów nie zamykają można go znaleść na FB ŻABOL-a lub ich stronie internetowej.
Wiec nie wiem po co ta panika. Ludzie już głupieją

Gosc @ 12:32, 14.03.2020

IP: 178.235...14

Są wirusy roślinne, zwierzęce, ludzkie. Walka z roślinnymi polega na usowaniu zarazonych roślin z uprawy. Walka że zwierzęcymi wirusami uboj wszystkich zwierząt w promieniu 2 zależności od choroby. Niestety ludzi nie wyrwiemy, nie ubijemy, nie spalimy na stosie. Zadziała naturalna selekcja. Najważniejsze, chory niech siedzi w domu i leczy się jak przy grypie.
Panika na świcie- rynki finansowe. Zjazdy po 10%na indeksach. I to jest przyczyna tej epidemi. Nasz premier też pochodzi z finansjery. Spokoj i naturalna selekcja.

Skutek @ 12:35, 14.03.2020

IP: 31.0...78

Zamknąć Store Enso tam najwięcej przyjeżdża kierowców pod załadunek z całej Polski i Europy!

do Skutek @ @ 12:40, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Teraz już nie będą przyjeżdżać każdy kierowca wracający z zagranicy podlega kwarantannie 14 dni.

Jerzy Brojek @ 12:44, 14.03.2020

IP: 178.235...16

Uważam Państwa za ludzi inteligentnych, ale ta cecha aby w pełni w y b r z m i e ć e f e k t a m i - potrzebuje także w i e d z y. Moją znajomość cech trójwartościowego ( O3 ) tlenu czyli OZONU - zawdzięczam zarówno uczącym mnie profesorom, jak też kontaktom z zawodową Energetyką. Że ten gaz charakteryzujący się szczególnym zapachem posiada właściwości bakteriobójcze - wiadomo było od dawna. Że niszczy także wirusy - wiemy stosunkowo niedawno i niezbyt wiele, ale to nic straconego. "Wklepując'' hasło "generatory ozonu" napotykamy n i e s p t y k a n ą (dotąd) mnogość informacji o tych urządzeniach.
Wprowadzając hasło "ozonoterapia..." - dowiadujemy się więcej o tej technologii
z d r o w o t n e j. Okazuje się bowiem, że odpowiednio dobrana dawka ozonu nie
tylko niszczy bytujące w otoczeniu wirusy ( koronawirusy ), ale także pozytywnie
działa na organizmy. Jeżeli czegokolwiek brakuje mi osobiście - to z pewnością pokory. Nie łatwo mnie czymś zadziwić, ale muszę oddać wyższość chińskim
konstruktorom - twórcom dostępnych na polskim rynku domowych "ozonatorów".
Taki aparacik ( OZONATOR PROGRAMOWALNY Z FUNKCJĄ JONIZACJI JQ-882 )
zużywający tylko 18 Watów energii - zakupiłem za 499,00 złotych. Po wypróbowaniu
zamówiłem następny (dla rodziny.) Ten aparacik jest bardzo funkcjonalny - bo po
zaprogramowaniu sam "pilnuje" nastawionych czasów (emisji ozonu i przerwy).
Pozdrawiam wszystkich Państwa komentujących.
Z poważaniem Jerzy Brojek z Ostrołęki dnia 14 marca 2020 roku.

Koronawirus w Polsce. @ 12:44, 14.03.2020

IP: 83.6...164

W związku z ogłoszeniem w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego, od soboty 14 marca do odwołania uzdrowiska w całym kraju zawieszają czasowo swoją działalność

Koronawirus we Francji @ 12:54, 14.03.2020

IP: 83.6...164

We Francji w razie wystąpienia gorączki nie zaleca się używania ibuprofenu ponieważ może osłabiać system obronny organizmu u osób zakażonych wirusem, na zbicie gorączki polecają paracetamol. To są zalecenia ministra zdrowia we Francji

X @ 13:03, 14.03.2020

IP: 37.248...127

Sami się wybijecie...łazicie po galeriach,sklepach itp. Macie to w d... powtórzy się temat z Włoch kwestia czasu...

Evel @ 13:04, 14.03.2020

IP: 178.235...97

Informacja ze strony sanepidu :Sanepid ogłosił ze w Ostrołęce 103 osoby są objęte nadzorem, 2 są w kwarantannie a 1 podejrzana leczona

Evel @ 13:07, 14.03.2020

IP: 178.235...97

A to sanepid wstawił kilka minut temu! :
liczba osób objętych nadzorem epidemiologicznym: 155
liczba osób objętych kwarantanną domową na podstawie decyzji inspektora sanitarnego: 2
liczba osób hospitalizowanych z powodu podejrzenia zakażenia COVID-19: 2

Evel @ 13:11, 14.03.2020

IP: 178.235...97

Dotyczy to Ostrołęki rzecz jasna

Sytuacja epidemiologiczna na terenie Miasta ... @ 13:16, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Komunikat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrołęce z dnia 14.03.2020 r. przedstawiający sytuację epidemiologiczną na terenie Miasta Ostrołęka i powiatu ostrołęckiego związaną z koronawirusem SARS-CoV-2 wywołującym zachorowanie na COVID-19.

Stan danych na godzinę 13.00 w dniu 14.03.2020.

- liczba osób objętych nadzorem epidemiologicznym: 155
- liczba osób objętych kwarantanną domową na podstawie decyzji inspektora sanitarnego: 2
- liczba osób hospitalizowanych z powodu podejrzenia zakażenia COVID-19: 2


Siedzieć w domach.

Marada @ 13:29, 14.03.2020

IP: 37.30...21

Jedzenie na wynos? Ja bym się nie zdecydowała, osoba przygotowująca posiłki też może rozsiewać wirusy, lepiej prościej i mniej wykwintnie ale zrobione przez siebie. Z głodu nie umrzemy, ludzie za komuny mieli gorzej

Gosc @ 13:30, 14.03.2020

IP: 178.235...14

Pewien gospodarz Waldus
Że wsi Poreba
Mówił że zdrowie lezy w otrebach
Szedł on na siano z rozwodka
Otręby popijał wodka
I Ch mu stawał bez wiary dęba.

Buła @ 13:32, 14.03.2020

IP: 94.254...255

Mediaexpert będzie otwarty z tego co słyszałem a przecież to duży sklep, więc jak to z tym przepisem jest

Koronawirus w Polsce. @ 13:53, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Jest dziewięć kolejnych przypadków zakażenia koronawirusem - podało w sobotę po południu Ministerstwo Zdrowia. Łącznie zostały już zakażone 93 osoby, dwie zmarły. Wcześniej w sobotę rano poinformowano o szesnastu nowych przypadkach w kilku województwach.

Zezol @ 13:56, 14.03.2020

IP: 90.129...194

Oj papa rydzyk pewnie chleje, większe straty niż w Arabii saudyjskiej na ropie.

widz @ 14:04, 14.03.2020

IP: 109.241...162

Zróbcie coś z pocztą nie roznoście bakterii,niech ci ludzie nie grzebią w tym chinskim badziewiu,BO aż żal patrzec.Uruchomić tylko dyżurną pocztę ktora spełnia warunki chociażby przestrzene.Nie powinno być przyjmowania listów .Dlaczego bieżecie odpowiedzialnośc na siebie,na reklamacje nie zarobicie.Listonosze do domu.Jakoś skarbówka może być zamknieta.Troche rozumu i odpowiedzialności za ludzi.

Janusz dobrze je @ 14:18, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...36ed

NIE TAKI ZŁY TEN KORONAWIRUS
doroboty nie trzeba iść ,żarcia pełna loduaw ,berberucha jest, żona po.ruchaaac da KIEDY BEDZIE LEPIEJ !!!????

Obserwator @ 14:36, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...2fd7

Szkoda ze nie wszystkie restauracje w Ostrołęce się do tego stosują.
Każda powinna na swojej stronie zamieścić informacje o zamknięciu a nie robieniu wewnętrznych imprez....
Brawo Niko Sushi, Frangos , Pizza Rica itp
Szkoda tylko ze inni dalej siedzą cicho i wykorzystują i narażają pracowników !!!

Sebastian @ 14:38, 14.03.2020

IP: 176.109...29

Pan Romanowski ma wciąż otwartą kawiarnię przy scenie obok Kupca. To jak to jest z zakazami bo to też jest ewidentnie gastronomia z kawą i stolikami?

Gdzień ta odpowiedzialność @ 14:54, 14.03.2020

IP: 188.146...100

A co z DPS u nas W Ostrołęce. Zamknęli kina, galerie, dom seniora itp a z tego co wiem ten dom funkcjonuje. Przecięcież tam jest ponad 300 ludzi. pracownicy codziennie wchodzą i wychodzą. Tam są ludzie starsi, jeśli jeden się zaraz to pójdzie lawinowo. Powinno się ograniczyć kontakty pracowników do minimum! MOPR wycofał usługi terapeutyczne - i bardzo dobrze. Na co oni czekają.

moze pisze glupoty @ 15:07, 14.03.2020

IP: 5.173...213

to jest kara za chamstwo,wrednosc,brak poszanowania itd.wszystko się zmieni jak ludzie sie zmienia im szybciej tym lepiej.spokoj przyjdzie ale dopiero jak ludzie gorzko zaplacza i się zastanowią nad sensem zycia-zrobia liste swoich grzechow i zadadzą pokute

Mana @ 15:18, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...5c9b

Ciekawe czy wypisujący pracownicy będą koniecznie chcieli zamykać swoje stanowiska pracy, jak nie otrzymają za ten czas wynagrodzenia albo dostaną tylko 60% co wtedy? Nie każdy może sobie pozwolić na zmniejszenie bądź brak pensji... Niektórzy maja kredyty, opłaty i żyją od 1 do 1

GOV (kropka) PL @ 15:19, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Koronawirus aktualne informacje i zalecenia

Szpitale zakaźne / Lista szpitali

Szpitale:

Województwo mazowieckie


Ostrołęka, Mazowiecki Szpital Specjalistyczny im. Dr. Józef Psarskiego, al. Jana Pawła II 120A
Radom, Radomski Szpital Specjalistyczny im. Dr. Tytusa Chałubińskiego, ul. Tochtermana 1
Siedlce, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Starowiejska 15
Kozienice, Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej, Al. W. Sikorskiego 10
Ciechanów, Specjalistyczny Szpital Wojewódzki, ul. Powstańców Wielkopolskich 2
Warszawa, Wojewódzki Szpital Zakaźny, ul. Wolska 37
Warszawa, Wojskowy Instytut Medyczny, ul. Szaserów 128
Warszawa, Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, ul. Wołoska 137
Płock, Wojewódzki Szpital Zespolony, ul. Medyczna 19
Warszawa – Ochota, Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego - Dziecięcy Szpital Kliniczny im. Józefa Polikarpa Brudzińskiego w Warszawie, Oddział Kliniczny Obserwacyjno - Izolacyjny i Pediatrii, ul. Żwirki i Wigury 63A

Jas @ 15:26, 14.03.2020

IP: 188.146...182

Obi otwarte i setki ludzi się przewija przez ten sklep. Jaka izolacjaja się pytam, gdzie jest Pan Premier. Miała być kwarantanna. Samochody na parkingu WOŚ, WOR, WMA, prawie same przejezdne. Jak to ma się nie razniesc jak nie ma odpowiedzialności wśród ludzi. Czy faktycznie OBI brakuje pieniędzy ze naraza swoich pracowników i innych ludzi na zarazenie.

do Mana @ @ 15:26, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Chorzy czy umarli nie będą pracować i nie spłacą kredytów, więcej mogą zarażać wokoło innych. Ile jest warte ludzkie życie? To państwo powinno wspomagać pracodawców, którzy płacą składki za siebie i pracowników, aby w takiej sytuacji nie narażać nikogo na utratę zdrowia czy życia.

Ludzie siedźcie w domach jak chcecie uniknąć zakażenia, to dopiero początek epidemii, a jedna osoba może zarazić kilka osób.

Silas @ 15:29, 14.03.2020

IP: 217.99...65

Nie mogę wejść do kawiarni, gdzie pomieści się maksymalnie 20 osób, bo rząd nakazał zamknięcie lokali w związku z PANDEMIĄ! Rozumiem i popieram w 100 procentach!

Jednak "kościółek" dopuszcza msze na max 50 osób!!!

Czy to nasz rząd jest tak ułomny, że coś takiego toleruje w obliczu tak wielkiego zagrożenia dla Polaków?!

Czy to może kler manifestuje swoją władzę nad rządem Polski przed Polakami?!

Pytanie: Ile jeszcze ofiar?

Odpowiedź: Niezbadane są wyroki boskie...

Gość @ 15:48, 14.03.2020

IP: 178.235...164

Byłem dziś pod parafią Franciszka i parafią Zbawiciela Świata. Na tablicach zero informacji o koronawirusie i limicie 50 osób. W Zbawicielu Świata przynajmniej kropielnice puste, a na stronie internetowej wzorowe instrukcje co do jutrzejszych mszy.

Parafia Franciszka milczy. Chyba jutro trzeba będzie się stawić pod kościołem i liczyć wchodzących, a po ptrzekroczeniu 50 - zadzwonić po policję. Może wtedy się klerycy nauczą szanować prawo.

sacasc @ 15:57, 14.03.2020

IP: 5.173...33

A teraz wyobraźcie sobie, że to się wydarzyło 5 lat temu za czasów rządów PO:
Premier Kopacz
Minister Zdrowia Arłukowicz
Minister Spraw Wewnętrznych Terenia
Minister Edukacji Kluzik
Minister Nauki Bobińska
Minister Obrony Narodowej Siemoniak
Minister Spraw Zagranicznych Schetyna
Minister Pracy Kosiniak
Gabinet Premiera Kierwiński i Nitras
Marszałek Kidawa
i Prezydent Bronek

Dreszcze na samą myśl... crying crying crying crying crying crying

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 16:02, 14.03.2020

IP: 188.146...3

Silas i Gość, dziękuję za Waszą troskę o chrześcijan, Bóg zapłać!

Taaak @ 16:20, 14.03.2020

IP: 37.248...101

W niedzielę nie pójdziemy do kościoła.. ??? Chyba ktoś tu mija się z prawdą Tekst tak się zaczyna a przeciez można w niedzielę iść do kościoła Będą pewne ograniczenia ale czemu takie oświadczenie że nie pójdziemy?

Paweł G. @ 16:26, 14.03.2020

IP: 31.41...134

Do wszelkiego lewactwa. Po co aż tak bolszewicka zawziętość na katolików-potencjalnych uczestników Mszy św. Idąc tym tropem wszyscy ludzie, którzy co najwyżej wychodzili do osiedlowego sklepu na zakupy w ciągu ostatnich miesięcy, mają ograniczać swoje cotygodniowe katolickie praktyki płacąc wolnością swego sumienia wszystkim bezmózgim osłom z kasą, którzy pomimo koronowirusa wojażowali po Włoszech. Chcecie komuś dowalić, to mogę Wam podać adres email Pana Marszałka Senatu, zresztą daj Mu Panie Boże zdrowie, bo rozum ma, jaki ma. Co powiecie o jego świadomości? To nie jest osiedlowy żul tylko profesor medycyny. Ja pomodlę się jutro w domu, bo nie chcę by mnie jakiś Pawka Morozow z MO filmował i donosił Policji.

do sacasc @ @ 16:29, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kolego z PIS, nie jątrz, nie dziel Polaków, gdyż to może Ci z PO będą ratować życie tym z PIS. Jesteśmy jednym narodem


wydarzyło się za rządów PIS i nie najlepiej to wygląda, ponieważ

Przywódca Polski powinien już pierwszego dnia, gdy w Europie pojawił się wirus kontrolować granice, wprowadzić zakaz wywozu środków ochrony, maseczek, leków, wprowadzić stan wyjątkowy, zawetować ustawę o TVP i 2 miliardy złotych przeznaczyć na zakup sprzętu, testów na wirus, zorganizować szpitale zakaźne, przeszkolić personel i zapewnić specjalistyczny transport, wygłosić orendzie i powiedzieć ludziom prawdę o realnym zagrożeniu, w TV podać listę co ludzie maja mieć podczas kwarantanny (na jeden miesiąc) i jak się zachowywać, a oni co? targowali się na Nowogrodzkiej o TVP z prezesem. Gdy w Polsce stwierdzono pierwszy przypadek, powinno zamknąć się szkoły i kościoły, odwołać imprezy masowe, a teraz to już o wiele za późno wirus się rozprzestrzenia po całej Polsce.

Dobrze, że nasz personel medyczny walczy z poświęceniem o każde życie i ratuje Polaków, choć brakuje wszystkiego łącznie z testami na obecność wirusa i odzieżą ochronną. I dobrze, że Polacy nie panikują, a zachowują się racjonalnie i odpowiedzialnie pozostając w domach i dbając o swoje rodziny.

Prawda jest taka, że gdy dopadnie was bieda żadna partia, kościół, rząd wam nie pomoże zostaniecie sami ze swoimi problemami. Dbajcie o siebie i wyłączcie TVP kierujcie się własnym rozumem i sumieniem, a nie słuchajcie anonimowych krasomówców, którzy nic w życiu nie osiągnęli, a ich sukces polega na przynależności do partii i wróżenia z fusów.

Modlić się w domu @ 16:32, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kolejni biskupi udzielają dyspensy od udziału w mszach, "mając na uwadze zagrożenie zdrowia oraz życia"

W niedziele możecie wysłuchać mszy papieża w domu

Ewangelia wg św. Mateusza 6, 5-6

"5 Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę.

6 Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie."


Starsze osoby muszą siedzieć w domu chyba, że komuś życie nie miłe


Agence France Presse 5 marca 2020 o 19:28

W dniach 17-24 lutego odbyło się zgromadzenie religijne „Chrześcijańskie otwarte drzwi” w kościele ewangelickim w Miluzie, gdzie przybyło prawie 2500 wiernych z całej Francji i niektórych krajów sąsiednich, takich jak Belgia, Niemcy i Szwajcaria, poszli się modlić i pościć razem.

Historia mogłaby się tak zakończyć, gdyby po powrocie kilku wiernych nie cierpiało z powodu „nienormalnych” objawów grypy. Po testach okazał się koronawirusem. Obecnie kilkadziesiąt osób jest zarażonych w całym kraju.


Starsi ludzie umierają w pierwszej kolejności wirus jest bezlitosny nie pozostawia żadnych szans.

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 16:47, 14.03.2020

IP: 188.146...3

Modlić się w domu, prawda jest taka, że żadna opozycja Wam nie pomoże.

do nieradiomaryjny @ 16:57, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Módl się, bo koniec może być bliski, w moim sercu nie ma nienawiści i ja Ci wybaczam.

Kasiaaaaa @ 17:10, 14.03.2020

IP: 188.147...156

Witam a czy autobusy kursują w Ostrołęce?

Gosc @ 17:27, 14.03.2020

IP: 178.235...14

Zgodnie z biologia aby spoleczenstwo nabyło odporności musi zarazić się 60% ludności. W przeciwnym wypadku za rok i w następnych latach będziemy mieć epidemi. Gorzej że w niektórych zagranicznych mediach mówi się że to SARS POŁĄCZONY HIV. Miala to być broń biologiczna. Można temu wierzyć lub nie.

Koronawirus we Włoszech @ 17:37, 14.03.2020

IP: 83.6...164

W Lombardii pogłębia się kryzys na tle wzrostu liczby zgonów osób zakażonych koronawirusem. Brakuje miejsc w kostnicach. Szczególnie trudna sytuacja jest w rejonie Bergamo. Jej symbolem jest 11 stron lokalnej gazety "L'Eco di Bergamo" z nekrologami.

Jor @ 17:46, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...36ed

Na mszę nie trzeba iść ale na tacę tezeba dać.

Kiosk @ 18:29, 14.03.2020

IP: 5.184...236

Ciekawe czy będą otwarte kioski przy PKS ktoś może coś wie

Katolik @ 18:34, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...76a9

Uprzejmie proszę o podanie który kościół jest zamknięty

Aga @ 18:45, 14.03.2020

IP: 185.166...86

IKEA pozamykała swoje sklepy w Polsce a OBI oczywiście nie -wiadomo kasa się liczy bardziej niż zdrowie pracowników i klientów.

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 19:08, 14.03.2020

IP: 188.146...255

Nie, nie musisz na tace dawać, kłamiesz jak jak śmierdzący ateista.

Ba, nie musisz do kościoła chodzić.

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 19:11, 14.03.2020

IP: 188.146...255

do nieradiomaryjny, tak, jeśli na chorobę nie ma lekarstwa, to tylko modlitwa została.

Opozycja Wam nie pomoże.

Lekarka z Rybnika ujawnia @ 19:59, 14.03.2020

IP: 83.6...164

“Będzie długo, ale myślę że od tego zależy przyszłość nasza i naszych bliskich, jakkolwiek poważnie to brzmi. Jak wiecie, jestem lekarzem, który pracuje w dużym szpitalu, w Szpitalu Wojewódzkim. Może nie mam 30-stu lat doświadczenia w zawodzie, ale zdążyłam już doświadczyć realiów polskiej „służby zdrowia” (jak chętnie niektórzy nas nazywają) – pisze na facebooku lekarka z rybnickiego szpitala. “Koronawirus – na chwilę obecną mamy 31 POTWIERDZONYCH przypadków w Polsce. Pacjenci są w różnym stanie – począwszy od dobrego stanu, który wymaga tylko obserwacji, po pacjentów z niewydolnością oddechową wymagających respiratora. Gwarantuję Wam, że chorych w Polsce jest więcej, po prostu ich nie diagnozujemy. Dlaczego? Bo nie mamy testów. W moim szpitalu ustawiono namiot, ogłoszono że tam będą mogli udać się ludzie podejrzani o koronawirusa. W dniu wczorajszym nie było ANI JEDNEGO ZESTAWU do pobrania badań w kierunku wirusa.

Powtarzam ANI JEDNEGO!!! W chwili obecnej, WHO zmieniła status naszego kraju na tzw.„local transmission” co to oznacza w praktyce? Nie jest dla nas argumentem to, że nie wróciłeś właśnie z Włoch, Chin itd. Nie jest dla nas argumentem to, że Twój syn/mąż/dziadek/kochanek wrócił z tych krajów. Jesteśmy uznani za kraj, w którym wirus JEST. W mojej opinii w RYBNIKU jest tym bardziej (5 potwierdzonych przypadków wśród Rybniczan). Macie objawy, możecie mieć tego wirusa. Czy go macie? Nie powiem Wam bo nie mamy testów by Was wszystkich przebadać. Nie myślcie że mamy lepszą odporność niż Niemcy, Francuzi, Włosi… Nie! Oni badają swoich obywateli. Wg dzisiejszych danych w Polsce przeprowadza się do tej pory 43 testy/milion mieszkańców. W Izraelu 401/ milion, we Włoszech obecnie jest to 826 testy/milion mieszkańców. Dziś GIS zapowiada, że zwiększy liczbę testów, którymi będziemy mogli dysponować i będziemy mogli badać więcej osób.

Lekarka z Rybnika ujawnia @ 20:00, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Kolejnym problemem jest to, że naprawdę nie mamy wystarczającej ilości kombinezonów, masek, gogli, rękawiczek itd. Nikt nie przeprowadził nam szkolenia jak ten kombinezon zdjąć, a to jest najbardziej ryzykowne i najłatwiej się wtedy zakazić personelowi medycznemu. Każą nam badać pacjentów, a nie jesteśmy zabezpieczeni. Tym samym możemy zarażać innych. Pamiętajcie, że lekarze, pielęgniarki, ratownicy mogą być również objęci kwarantanną. Jeśli już na samym początku zamkną nas na 2 tygodnie, kto będzie Was ratował w przyszłym tygodniu lub za 10 dni? Szpital wstrzymał przyjęcia planowe – brakuje sprzętu jednorazowego… Rząd i lokalni rządzący zapewniają, że mamy wystarczającą ilość respiratorów, że jesteśmy wydolni, że jesteśmy przygotowani i damy radę. Nie jesteśmy i nie damy! Chyba że pracuję w innej rzeczywistości. Do tej pory, na niejednym dyżurze spędzałam całe noce dzwoniąc po WSZYSTKICH OiTach nie tylko na Śląsku ale również poza jego granicami by znaleźć JEDNO miejsce dla pacjenta zaintubowanego, na respiratorze (pożyczonym) by tam móc go leczyć. Zamawiałam już transport takich pacjentów do Kielc, Kędzierzyna– Koźla itd. bo nigdzie nie było dla niego miejsca. Nie uwierzę, że nagle wszyscy pacjenci OiTów wyzdrowieli, zostali wypisani ze szpitali i nasze OiTy czekają na ofiary koronawirusa. We Włoszech już rozpoczyna się ocena szans, kogo podłączyć do respiratora bo ma jeszcze szanse na wyzdrowienie, a komu pozwolić umrzeć bo sprzętu nie ma. Jeśli wirus u nas się rozszaleje, taka sytuacja wystąpi o wiele szybciej niż tam. Nikt z Was nie chciałby podejmować takich decyzji, każdy z Was chciałby byśmy ratowali Waszych rodziców, dziadków, Wasze rodzeństwa. Co możemy zrobić? Nasz rząd bardzo dobrze wie, że jeśli sytuacja się rozwinie, nie opanujemy tego wszystkiego i będzie O WIELE gorzej niż w Lombardii. Nie mamy szans by to opanować. ALE! Możemy spróbować nie dopuścić do tego, by wirus się tak rozprzestrzenił. Rząd podjął BARDZO MĄDRE decyzje. Zamknięto szkoły, uczelnie, muzea, kina, odwołano imprezy masowe. Ale to nic nie da, jeżeli sami będziemy lekkomyślnie podchodzić do tych nakazów. Często słyszę jako lekarz, że ktoś „APELUJE DO MOJEGO SUMIENIA”.

Lekarka z Rybnika apeluje @ 20:01, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Dzisiaj JA APELUJĘ DO WASZYCH SUMIEŃ:

1) Siedź na du/pie w domu w te dni, nie wychodź, nie zwołuj wielkich imprez, nie chodź do klubów i dyskotek, jeśli są jeszcze otwarte. Nie wybieraj się na zakupy do galerii handlowych, NIE CHODŹ NA MSZE DO KOŚCIOŁA (tak! Mówię to ja, śpiewająca psalmy na Waszych ślubach). Chcesz mieć nowe ciuchy – zamów online, albo zaoszczędź i za miesiąc kupisz sobie więcej na nowy sezon.

2) Możesz pracować zdalnie – to tak pracuj! Ja w chwili obecnej marzę o takiej opcji – nie ma szans bym mogła o tym myśleć. Doceń więc tą opcję i wykorzystuj! Możesz wziąć urlop – weź i spędź czas z rodziną. Dobra, może zarobimy w tym miesiącu mniej. Ale lepiej zarobić trochę mniej dziś, niż starać się o rentę za kilka miesięcy.

3) Należy Ci się opieka na dziecko które nie chodzi do szkoły – KORZYSTAJ! Siedź z nim w domu, wyśpij się za wszystkie czasy, pograjcie w planszówki. Nie wypuszczaj dzieci w te dni na zajęcia sportowe by pobawiło się drużynowo!

4) Masz jakiekolwiek objawy infekcji – idź na L4 (możesz w chwili obecnej dostać je elektronicznie, zadzwoń do swojego POZ i uzyskaj szczegóły, nie musisz iść tam osobiście i zarażać wszystkich wokoło).

5) Brakuje Ci leków przyjmowanych przewlekle – powiadom telefonicznie swojego lekarza, po tą są e-recepty w takiej chwili.

6) To że czujesz się dobrze, masz 20-40 lat i uważasz, że możesz iść w weekend na balety w miasto, świadczy tylko o tym jak bardzo jesteś GŁ/UPI – może nie umrzesz z powodu niewydolności oddechowej w przebiegu koronawirusa, ale możesz go sprzedać innym, schorowanym, starszym, pacjentom onkologicznym, z niedoborem odporności… albo po prostu się okaże, że wcale taki odporny nie jesteś i jednak się przekręcisz.

7) NIE KŁAMCIE LEKARZOM/PIELĘGNIARKOM/RATOWNIKOM/ SANEPIDowi itd. że nie byliście za granicą, że nikt z bliskich tam nie był, jeśli prawda jest inna – to na waszych sumieniach będą zgony osób które zarazicie. Mówcie prawdę, obserwujcie się i w razie czego DZWOŃCIE do Oddz.Zakaźnych i SANEPIDów (numery dwa posty niżej).

8) Jeśli macie infekcje które można leczyć w domu, to tam je leczcie. Pokazałam Wam że większość szpitali NIE MA NARZĘDZI do diagnostyki i leczenia tego wirusa. Nie każde przeziębienie to koronawirus, większość infekcji górnych dróg oddechowych można wyleczyć cytryną, czosnkiem, miodem, leżeniem w łóżku, paracetamolem, fervexami itd.

9) Kwarantanna, L4, nadzór epidemiologiczny nie jest wakacjami, czasem na odwiedziny, na zabawy w większym gronie. To czas kiedy swoim zachowaniem możecie uratować czyjeś życie. To czas w którym możecie zadecydować o losie Waszych najbliższych. Nie życzę nikomu poczucia winy, że przez Wasze pójście na siłownię, do klubu, na mszę – Wasza mama umrze z powodu choroby, którą przynieśliście do domu. A pamiętajcie, że za złamanie warunków kwarantanny grozi kara w wysokości 5 tyś złotych.

Nie chcę siać paniki, próbuję Wam uzmysłowić, że tylko od nas samych zależy teraz jak się sytuacja potoczy, bo naprawdę na „SŁUŻBĘ ZDROWIA” na wielką skalę w tym przypadku nie ma w tym państwie co liczyć. Mówię to jako czynny pracownik, który widzi co się dzieje. Nie chcę by ktoś z Was mi współczuł z powodu tego co się dzieje, nie chcę słyszeć „sama sobie wybrałaś”. Nie! Nie o tym mowa. Chodzi mi o to, byśmy WSZYSCY RAZEM wzięli odpowiedzialność za ludzi dokoła przez te kilkanaście najbliższych dni.

SIEDŹ NA DU/PIE W DOMU, bo inni by chcieli, a nie mogą!”.

Koronawirus w Polsce. @ 20:02, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Zmarła trzecia osoba zakażona koronawirusem. To 66-letni mężczyzna, który przebywał w szpitalu w Lublinie (woj. lubelskie).
Zakażenie koronawirusem potwierdzono dotąd w Polsce u 103 osób

Epidemia jest w początkowej fazie, siedźcie ludzie w domach, bo jedni zarażają innych.

Sane @ 20:06, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...5c9b

Czy to prawda ze w Ostrołęce już są potwierdzone przypadki zakażeń na Koronawirusa?

do Sane @ 20:06 @ 20:16, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Nie prawda. Nikt nic nie potwierdził, tylko ministerstwo to może zrobić. W tej chwili nie ma takiej informacji. Na pewno czekają na wyniki testów tych z podejrzeniem zakażenia COVID-19

Komunikat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrołęce z dnia 14.03.2020 r. przedstawiający sytuację epidemiologiczną na terenie Miasta Ostrołęka i powiatu ostrołęckiego związaną z koronawirusem SARS-CoV-2 wywołującym zachorowanie na COVID-19.

Stan danych na godzinę 13.00 w dniu 14.03.2020.

- liczba osób objętych nadzorem epidemiologicznym: 155
- liczba osób objętych kwarantanną domową na podstawie decyzji inspektora sanitarnego: 2
- liczba osób hospitalizowanych z powodu podejrzenia zakażenia COVID-19: 2

GOŹDZIKOWA @ 20:22, 14.03.2020

IP: 178.235...155

Może jakiś WOLONTARIAT BY KTOŚ ZORGANIZOWAŁ, do robienia zakupów seniorom. Może w porozumieniu - współpracy ze sklepami dużymi - markierami aby wprowadzili sprzedaż z dostawą do domów dla seniorów.......i nie tylko. W Ostrołęce nie ma takiej usługi. PROSZĘ ROZWAŻCIE ! Może przy współpracy OPIEKI SPOŁECZNEJ - WŁADZ MIASTA , ORGANIZACJI SPOŁECZNYCH I KOŚCIOŁA. Widzę dużo osób starszych na zakupach, dla nich to szczególnie niebezpieczne.

DO PAWŁA G. @ 20:29, 14.03.2020

IP: 178.235...155

Jeśli tak bardzo chcesz komuś dołożyć to bądź sprawiedliwy. Minister zdrowia też był na nartach we Włoszech, bez żony ;) po powrocie testu sobie nie zrobił - sam powiedział

stalker malina @ 20:34, 14.03.2020

IP: 37.47...35

hahahahaha ale mam polewę z BYDŁA, dalej karmcie się strachem i lękiem... totalne zastraszanie... a wirusy były, są i będą a skutki dla gospodarki opłakane... hmny? ilu od 01.01 odeszło na raka? zawały serca? cukrzycę? od glifosatu? wypadki samochodowe?
wprowadzać STAN WOJENNY bo dwie osoby zmarły ale jak ŻYWNOŚĆ taka i odporność- parówy z MOM i gówno z macdonalda

Apokalipsa @ 21:07, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...36ed

Radio maryjny , lekarka z Rybnika i inne gady z neta KORONAWirus was zabierze na tamten świat. SPISZTA TESTAMENT.

do stalker malina @ @ 21:29, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Człowieku nie masz bladego pojęcia o co w tym chodzi jak wybuchnie epidemia to zostaną zawalone szpitale i wtedy karetki nie będą wyjeżdżać do wypadków, do zawałów serca i ludzie będą umierać nie przez wirusa, ale dlatego, że służba zdrowia nie może im pomóc. Nikt nie powinien bać się śmierci, gdyż jest nieunikniona, ale jakim trzeba być pustym, aby patrzeć na słupki na giełdzie? Będziesz żył ile masz żyć, ani chwili dłużej, a kasy ze sobą nie zabierzesz. Ta epidemia może nauczy ludzi co jest najważniejszą wartością w życiu, nie są nią pieniądze, słupki na giełdzie, luksusowe samochody. Największa wartością jesteśmy my, ale tylko jak siebie i innych w pełni akceptujemy, wybaczamy sobie i ludziom, kochamy swoich bliskich takimi jakimi są, bo wszyscy popełniają błędy, jak siebie pokochasz i innych wówczas warto żyć, bo życie to ciernista droga bolesnych doświadczeń, życie to ciągłe cierpienie, ale to my decydujemy co jest dla nas cierpieniem.

Zaakceptujecie innych i pozwólcie im żyć jak chcą.

do Apokalipsa @ @ 21:38, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Spisanie testamentu uważam za właściwy krok, gdyż nie znasz dnia ani godziny jesteśmy śmiertelnikami. Mój testament napisałem 30 lat temu.

WOLKOWE @ 21:48, 14.03.2020

IP: 109.243...143

Niektórzy z Was zachowuje się jak banda kre**nów .. weźcie sobie na poważnie całą tą sytuację . Panuje epidemia, tudzieź pandemia... powoli wkracza to w Nasze rejony ... zastosujcie się do zaleceń rządu, zostańcie w domach, ograniczcie spotkania ze znajomymi itp.. nie zadawajcie głupich pytań .
Teraz fajnie się pośmiać .. ale ciekawe co powiecie za tydzień/dwa jeżeli ( czego Wam nie życzę) dopadnie Was wirus...

Europa jest centrum epidemii @ 22:03, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Prawda jest taka, że większość zachoruje, ale to musi być rozłożone w czasie, aby w szpitalu znalazło się dla was miejsce. Siedząc w domach dajecie sobie i innym szansę żyć.

TAK wygląda sytuacja we Włoszech

O 175, z 1266 do 1441, wzrosła we Włoszech w ciągu doby liczba zmarłych zakażonych koronawirusem - podała Obrona Cywilna na konferencji prasowej w Rzymie. Od piątku zachorowało 2795 kolejnych osób. Dotąd potwierdzono w kraju ponad 21 tys. przypadków.


Dziennie przybywa prawie 3000 chorych, czy ktoś sobie wyobraża 3000 wypadków samochodowych dziennie? Tymi ludźmi ktoś musi się zajmować.

Włochy, Francja, Hiszpania sobie z tym nie radzą, a Polska ma sobie poradzić?

Jedyna opcja to nie dać się teraz zarazić i nie zaradzić innych, dlatego ludzie siedźcie na du/pie w domu, bo wkrótce jak zapełnia się szpitale i kostnice to nie będzie komu wam pomóc albo nawet was pochować.

Pandemia koronawirusa. @ 22:16, 14.03.2020

IP: 83.6...164

Gramy na czas. W ten sposób uratujemy tysiące osób

- Najważniejszy cel to spowolnienie liczby zachorowań - wyjaśnia dr Paweł Grzesiowski, wykładowca Szkoły Zdrowia Publicznego CMKP. Jeśli uda nam się "wypłaszczyć krzywą" zachorowań, będziemy mogli zapewnić wszystkim chorym odpowiednią opiekę.

Według różnych szacunków ostatecznie zakażenie koronawirusem dotknie 30-70 proc. populacji krajów Europy. Większość zakażonych przejdzie chorobę łagodnie. Drastyczne środki zapobiegawcze służą temu, żeby zakażenia rozłożyły się w czasie. W ten sposób unikniemy przeciążenia służby zdrowia i zdołamy zapewnić wszystkim odpowiednią opiekę medyczną.

– Włosi mają dzisiaj katastrofę humanitarną, zwłaszcza w Lombardii. Musimy takiej podobnej sytuacji uniknąć u nas – wyjaśnia Grzesiowski. – Tam niedobór respiratorów sprawia, że chorzy umierają, bo nie otrzymują opieki na czas.

Kluczowe jest spowolnienie tempa epidemii koronawirusa

Jeśli człowiek przechodzący wywołane koronawirusem zapalenie płuc otrzyma odpowiednią pomoc, ma ogromne szanse na całkowity powrót do zdrowia po zachorowaniu na COVID-19. Jeśli chorych będzie jednocześnie na tyle dużo, że zabraknie nam lekarzy i sprzętu, będzie gorzej.

Cel spowolnienia rozwoju pandemii ilustruje schematyczna grafika opracowana przez amerykańskie Centra Kontroli i Prewencji Chorób (CDC). Ilustracja pokazuje, czemu służy wprowadzanie środków zapobiegawczych. Im bardziej opóźniamy rozpowszechnianie epidemii, im wolniej rośnie liczba chorych, tym łatwiej nam odpowiednio leczyć tych, u których przebieg COVID-19 jest wyjątkowo ostry.

Głównym sposobem opóźniania rozwoju epidemii jest „dystansowanie społeczne”. Co to oznacza? Po prostu to, że musimy rzadziej wchodzić w bezpośredni kontakt z innymi osobami. A więc nie bywać w miejscach publicznych, takich jak kina, sklepy, centra handlowe czy miejsca pracy. Dlatego biura odsyłają pracowników do pracy z domu, a instytucje kultury i szkoły są zamykane.


Wszystkie kraje dotknięte epidemią opóźniają rozwój epidemii "dystansowaniem społecznym" to jedyny sposób, aby uratować maksymalną ilość ludzi nie ma leków i nie ma innej opcji, dlatego nie dajcie się zarazić to nie zarazicie innych.

A izolacja w domu z dala od innych to najlepszy sposób na unikniecie zakażenia i kontaktu z wirusem.

Microbi @ 22:21, 14.03.2020

IP: 178.235...26

.


Jak złapiecie koronvirusa, sprawdźcie koniecznie pod mikroskopem (czasem wystarczy zwykła lupa paragonalna)
czy to wirus PiSfriendly. Ma to kolosalne znaczenie. Nie jeden dziś żałuje.

Jarek @ 22:53, 14.03.2020

IP: 188.146...224

Dostaławy jedzenia sklepy otwarte częściowo. A czy to nie jest zmuszanie pracownika do pracy z narażeniem zdrowia i zycia. Sprzedawcy. Kasierki. Dostawcy

B @ 23:29, 14.03.2020

IP: 2a00:f41...8ab

Pralnie chemiczne..to w czym się pierze ubrania to zabija nie tylko bakterie i wirusy....Ale i nas... ..dziewczyna poronila i cicho sza.. a osobe ktora mogla cos powiedzieć..usunieto z pracy...i jeszcze wmowiono ze za jej winą... nie prawda...ale z systemem sie nie wygra... ale mam duzo dowodow...nagranua i dokumenty...i bylam przy tym..I problemy że wzrokiem od razu... gromadzimy dowody...póki co....

Beata @ 01:12, 15.03.2020

IP: 109.243...222

A i tak wczoraj po 20-ej kilka restauracji było czynnych i byli tam konsumenci. Sprawdzałam.Pytam gdzie odpowiedzialność? ??

stalker malina @ 04:45, 15.03.2020

IP: 37.47...27

panie to co piszesz no to może ale szkoła powinna nauczać wykorzystywania Prawej półkuli mózgu, to że Ego ma być sługą a nie panem. I nie pokochasz Nikogo Miłością Bezwarunkową jak co niedziela bijesz się w przestrzeń Serca wypowiadając straszliwe słowa MOJA WINA. albo drugi śmieszny tekst "nie jestem godzien" Paradoks naszych czasów- rodzice mówią że kochają swoje dzieci a dzieci mówią że nigdy niedostali miłości od rodziców. I jedno wiem, media głównego ściegu to kłamliwe koorwy. na razie to wszyscy chorzy ale na koronaszajbę.

!!! @ 06:06, 15.03.2020

IP: 83.6...29

Apel do tych którzy idę do apteki po pi.....y typu krem do twarzy albo odżywka do włosów. Czy to jest lek ratujący życie?!!! Zastanówcie się czy warto dla byle go....a narazac życie swoje i innych?!!!! Zastanówcie się zanim przyjdzie Wam głupi pomysł żeby pójść do apteki Soni do jakiegokolwiek sklepu!!!

WIESŁAW @ 06:57, 15.03.2020

IP: 77.114...83

Zamienię starą grypę ( ciągły ból głowy ) na nowszego koronowirusa .

zaniepokajona @ 07:27, 15.03.2020

IP: 5.173...187

chciałabym powiedzieć że ludzie sa parszywi, nagle zaczęli wracać z zagranicy bo przypomnieli sobie o swoim kraju? narażając nas na niebezpieczeństwo, wraca taki jeden np, z Niemiec podejrzewajac ze mógł sie zarazić, ale co tam przecież ma 2 tygodnie urlopu, najpierw fryzjer później zakupy alko, cos "zezre" na miescie i na imprezę np; imieniny i tak sobie pokaszlal, pokichal, tu i tam ale co tam, najważniejsze ze sie wybawil, napil, i pobawil martwic sie bedzie później??! a co z ludźmi których potencjalnie naraził? wiem co piszę, jestem fryzjerka i właśnie widzialam takie sytuacje, i to ludzie świadomie robia innym, parszywi ludzie...

Ż @ 07:57, 15.03.2020

IP: 2a01:110f...8364

Zamknięte kościoły które?

Zygmunt @ 07:59, 15.03.2020

IP: 83.24...145

PARCH mieszka też na PADLEWSKIEGO 4!!! Co tam u ciebie gnoju!Jest szansa ze cię ch....j strzeli!

Pandemia koronawirusa. @ 08:28, 15.03.2020

IP: 83.31...12

Ludzie bądźcie świadomi, że taka sytuacja nie potrwa 14 dni, ale najprawdopodobniej do czerwca, lipca lub do momentu, gdy liczba zrażonych zacznie spadać, będzie trudno, ale wszyscy muszą przez to przejść. W Chinach przy większych restrykcjach dopiero po dwóch i pól miesiąca cześć zakładów została uruchomiona, ale pod nadzorem medycznym i zaostrzonym rygorem. Czym szybciej nauczycie się dobrych nawyków tym lepiej dla Was i pozostałych. Przez następne miesiące nie będzie tak jak było, po epidemii będzie trzeba się jakoś podnieść.

Siedzcie w domach, unikajcie kontaktów @ 09:17, 15.03.2020

IP: 83.31...12

W odpowiedzi na szybkie tempo rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 ECDC opublikowało dokument dotyczący ograniczania kontaktów między ludźmi (dystansowania społecznego) podczas obecnej epidemii.

Dystansowanie społeczne należy do niefarmakologicznych środków przeciwepidemicznych, które poprzez zmniejszenie transmisji wirusa odciążają system opieki zdrowotnej


Sposoby dystansowania społecznego

izolacja przypadków

izolacja potwierdzonych oraz prawdopodobnych przypadków COVID-19, w warunkach szpitalnych (jeżeli wymaga tego przebieg zakażenia) lub domowych

kwarantanna osób z kontaktu

zdrowe osoby, które były narażone na kontakt z potwierdzonymi przypadkami COVID-19; kwarantanna ma na celu separację od innych zdrowych osób w celu zapobiegania transmisji wirusa także w trakcie bezobjawowej lub skąpoobjawowej fazy zakażenia

zalecenie „zostań w domu”

ogólne zalecenie pozostania w domu, unikania zgromadzeń masowych oraz bliskich kontaktów z innymi ludźmi, w szczególności w odniesieniu do grup dużego ryzyka; zalecenie „zostań w domu” ma na celu ograniczenie transmisji, zmniejszenie liczby przypadków i odciążenie systemu opieki zdrowotnej podczas epidemii

zamknięcie instytucji edukacyjnych

szkoły podstawowe i średnie, przedszkola, żłobki, punkty opieki dziennej oraz instytucje edukacji wyższej (uniwersytety, instytuty naukowe); ograniczanie kontaktów wśród dzieci jest udowodnionym środkiem prewencji grypy sezonowej i pandemicznej; instytucje edukacyjne są jednostkami, w których gromadzi się duża liczba osób w zamkniętych pomieszczeniach; w badaniach dotyczących epidemii grypy wykazano, że ten sposób prewencji jest najskuteczniejszy, jeśli wprowadza się go we wczesnej fazie transmisji i kontynuuje do czasu ograniczenia występowania patogenu w środowisku (czyli przez kilka tygodni w przypadku grypy)

środki stosowane w szczególnych grupach

zmniejszenie liczby osób odwiedzających i ograniczenie kontaktów między pacjentami/podopiecznymi w ośrodkach opieki długoterminowej, ośrodkach leczenia psychiatrycznego, placówkach dla osób bezdomnych, więzieniach; duża część osób w tego typu placówkach należy do grup szczególnego ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19, w razie ogniska zachorowania w takim miejscu zapadalność i liczba zgonów jest zwykle szczególnie duża; te sposoby prewencji należy wprowadzić we wczesnej fazie epidemii i należy je kontynuować do czasu ograniczenia transmisji wirusa Sars-CoV-2 w lokalnej społeczności

odwołanie zgromadzeń masowych

odwołanie imprez kulturalnych (np. teatry, kina, koncerty), sportowych (np. mecze piłki nożnej, zawody sportowe halowe i na boiskach, maratony), festiwali, zgromadzeń związanych z obrzędami religijnymi, konferencji, targów; ograniczenie to ma na celu prewencję transmisji wśród dużych grup ludzi zgromadzonych w zamkniętych obiektach; niektóre imprezy organizowane na zewnątrz także wiążą się z bliskim kontaktem wśród uczestników, m.in. podczas transportu publicznego na imprezę i z imprezy, przy wejściu i wyjściu z obiektu (np. mecze piłki nożnej).

obowiązkowa kwarantanna w budynkach lub przestrzeniach mieszkalnych

dotyczy kwarantanny z zamknięciem określonego budynku lub całej przestrzeni mieszkalnej np. miasta, regionu

Agnieszka @ 09:36, 15.03.2020

IP: 159.205...176

Dziś zostało wybranych 50z tysięcy teraz widać ile osób naprawdę jest godnych bycia Czy to apokalipsa?

Koronawirus w Polsce. @ 09:45, 15.03.2020

IP: 83.31...12

Mamy siedem nowych przypadków zakażenia koronawirusem, potwierdzonych pozytywnym wynikiem testów laboratoryjnych - podało Ministerstwo Zdrowia.

Łącznie w Polsce potwierdzono 111 przypadków zakażenia koronawirusem, w tym były dotychczas trzy zgony.

Lucyper @ 09:50, 15.03.2020

IP: 2a00:f41...36ed

Koleżanka wróciła wczoraj z Włoch i tam podobno to tyle trupów że na ulicach żywcem palą na stosie

do Lucyper @ @ 10:20, 15.03.2020

IP: 83.31...12

Nie pisz idiotyzmów, bo możesz znaleźć się w takiej sytuacji.



Koszmar włoskiej rodziny. "Jesteśmy zamknięci z moją zmarłą siostrą"

- Potrzebujemy pomocy. Od 24 godzin jesteśmy zamknięci w domu z moją zmarłą siostrą - ten dramatyczny apel opublikował w niedzielę w mediach społecznościowych mieszkaniec Neapolu Luca Franzese. Włoch i siedmiu członków jego rodziny poddało się kwarantannie w oczekiwaniu na wynik testu na koronawirusa przeprowadzonego na jego siostrze. W międzyczasie kobieta zmarła, a jej bliscy - jak twierdzi Luca - zostali pozostawienie sami sobie.

W Lombardii pogłębia się kryzys na tle wzrostu liczby zgonów osób zakażonych koronawirusem. Brakuje miejsc w kostnicach. Szczególnie trudna sytuacja jest w rejonie Bergamo. Jej symbolem jest 11 stron lokalnej gazety "L'Eco di Bergamo" z nekrologami.

Zakłady pogrzebowe dyspozycje @ 10:24, 15.03.2020

IP: 83.31...12

W innych miastach już zakłady pogrzebowe dostały dyspozycje

Koronawirus w Polsce

Pandemia koronawirusa szerzy się w Polsce i na świecie. Coraz więcej osób jest zakażonych i coraz więcej osób niestety umiera. W czwartek (12 marca) zanotowaliśmy pierwszy przypadek śmiertelny w Polsce. W szpitalu w Poznaniu zmarła 57-letnia mieszkanka Czapur.

Główny Inspektor Sanitarny odpowiedział na pismo Polskiej Izby Branży Pogrzebowej. Dzięki niemu dokładnie wiemy jak będą wyglądać pogrzeby osób zmarłych na koronawirusa. Przede wszystkim chodzi o zasady postępowania ze zwłokami osób zmarłych na COVID-19, a w szczególności o odbiór ze szpitala, przechowanie w chłodni,przygotowanie do pochówku lub kremacji, transport, pochowanie do grobu. Ponadto ważne jest zachowanie środków ochrony personelu zakładów pogrzebowych i cmentarzy.

- W przypadku osób zmarłych w związku z zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2, jako podlegające obowiązkowi hospitalizacji i inne choroby niż określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 r. wydanym na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych stosuje się obowiązki określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokamii szczątkami ludzkimi - wyjaśnia GIS.

Główny Inspektorat Sanitarny wyszczególnił kilka ważnych rzeczy, których należy przestrzegać. Wszystko po to, aby zachować dodatkowe środki ostrożności. O jakich środkach mowa?

dotykanie zwłok jest niedozwolone poza czynnościami związanymi z obmyciem, ubraniem i ułożeniem zwłok w trumnie,
do obmywania zwłok używa się płynu dezynfekcyjnego,
na dnie trumny umieszcza się warstwę substancji płynochłonnej o grubości 5 cm
niezwłocznie po złożeniu zwłok w trumnie, trumnę zamyka się szczelnie i obmywa z zewnątrz płynem dezynfekcyjnym
pomieszczenie, w którym osoba zmarła przebywała, oraz wszystkie przedmioty, z którymi była w styczności, jak też środek transportu, którym zwłoki były przewożone, poddaje się odkażaniu
po każdorazowym przewiezieniu zwłok albo szczątków ludzkich przeprowadza się dezynfekcję środka transportu w części przeznaczonej na ich umieszczenie,
do dezynfekcji stosuje się preparaty o działaniu bakteriobójczym, wirusobójczym i grzybobójczym, zabrania się zewnętrznego mycia środka transportu drogowego przeznaczonego do przewozu zwłoki szczątków ludzkich w miejscach przypadkowych i prowizorycznie zorganizowanych myjniach.

Nieco inaczej przepisy wyglądają jeśli pacjent zmarł w szpitalu. Mają tutaj zastosowanie przepisy art. 28 ustaw yo działalności leczniczej, oraz przepisy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie sposobu postępowania podmiotu leczniczego wykonującego działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne.

Zgodnie z przywołanymi przepisami podmiot leczniczy wykonujący działalność leczniczą w rodzaju stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne jest obowiązany w razie śmierci pacjenta:

należycie przygotować zwłoki poprzez ich umycie i okrycie, z zachowaniem godności należnej osobie zmarłej, w celu ich wydania osobie lub instytucji uprawnionej do ich pochowania, o której mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, przy czym czynności te nie stanowią przygotowania zwłok zmarłego pacjenta do pochowania;
przechowywać zwłoki nie dłużej niż przez 72 godziny, licząc od godziny, w której nastąpiła śmierć pacjenta.
zwłoki pacjenta mogą być przechowywane w chłodni dłużej niż 72 godziny, jeżeli: nie mogą zostać wcześniej odebrane przez osoby lub instytucje uprawnione do pochowania zwłok pacjenta;

GIS podkreśla, że personel zakładów pogrzebowych powinien mieć świadomość jak postępować ze zwłokami, a także posiadać wiedzę z zakresu zagrożeń dla zdrowia i życia człowieka związanych z wykonaniem zadań zawodowych oraz z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy. Pracownicy zakładów pogrzebowych powinni znać procedury związane z postępowaniem ze środkami dezynfekcyjnymi czy też odpadami.

- W tych okolicznościach szczególnie ważne jest opracowanie przez przedsiębiorcę wewnętrznej procedury działania w zakresie postępowania ze zwłokami od momentu odbioru do momentu pochowania, uwzględniającej wcześniej opisane wymagania oraz odpowiednio do świadczonych usług. Niezależnie od powyższego uprzejmie proszę o śledzenie na bieżąco komunikatów i wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia - dodaje Grzegorz Hudzik, Zastępca Głównego Inspektora Sanitarnego.

vikir @ 11:13, 15.03.2020

IP: 77.114...34

a w lelisie na mszy o 9 rano jedna msza na gornej czesci a na dole druga msza wtym samym czasie i jak wychodza spotykaja sie razem, poprostu aby tylko jak najwiecej kasy zebrac

Koronawirus w Polsce. @ 11:25, 15.03.2020

IP: 83.31...12

Polacy z zagranicy wracają do kraju

Chęć powrotu do kraju za pośrednictwem strony PLL LOT zgłosiło już 12 tysięcy osób. Pierwsze samoloty wylatują dzisiaj do USA oraz Londynu.

"Będziemy mieli bardzo znaczący wzrost liczby osób, które są poddane kwarantannie. Ta liczba, szacujemy, że dojdzie do kilkudziesięciu, a może nawet stu tysięcy"

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 11:38, 15.03.2020

IP: 188.146...70

vikir, dziękuję, że dbasz o chrześcijan, Bóg zapłać dobry człowieku.

do nieradiomaryjny @ 11:43, 15.03.2020

IP: 83.31...12

A to Chrześcijanie powinni dbać o swoich bliźnich, dostali dyspensę od biskupów, aby siedzieć w domu i mszy świętej słuchać w domu, a nie łazić po mieście.

odwołanie zgromadzeń masowych

odwołanie imprez kulturalnych (np. teatry, kina, koncerty), sportowych (np. mecze piłki nożnej, zawody sportowe halowe i na boiskach, maratony), festiwali, zgromadzeń związanych z obrzędami religijnymi, konferencji, targów; ograniczenie to ma na celu prewencję transmisji wśród dużych grup ludzi zgromadzonych w zamkniętych obiektach; niektóre imprezy organizowane na zewnątrz także wiążą się z bliskim kontaktem wśród uczestników, m.in. podczas transportu publicznego na imprezę i z imprezy, przy wejściu i wyjściu z obiektu (np. mecze piłki nożnej).

Dramatyczna sytuacja @ 14:55, 15.03.2020

IP: 83.31...12

- Drodzy mieszkańcy Łomży i okolic. Powiem krótko - media kłamią, Szpital jest kompletnie nieprzygotowany na walkę z Covid-19. Nie ma sprzętu, nie ma prawie nic, nie ma sprzętu ochronnego, masek, gogli, fartuchów. To będzie tragedia, nie damy rady, personel sam trafi jako pacjenci i nie będzie komu was ratować. Decyzja o lokalizacji szpitala zakaźnego w Łomży w moje ocenie czysto polityczna, kompletnie nie merytoryczna. Jesteście na długi czas pozbawieni podstawowej opieki medycznej. Przykro mi. Boję się o własne życie.... - napisał na Facebooku jeden z łomżyńskich lekarzy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót