środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

ZUS skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa najbliższe poniedziałki

16 i 23 marca sale obsługi klientów w placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będą czynne tylko do godziny 15.00. Zazwyczaj w te dni tygodnia urząd obsługiwał klientów dłużej niż zwykle, bo aż do godziny 18.00. Decyzję podjęto w celu zapobieżenia rozprzestrzeniania się koronowirusa w Polsce.

Dodatkowo w placówkach ZUS znajdują się specjalne skrzynki, w których klienci mogą składać dokumenty, wnioski lub pisma. Urząd zwraca się także do swoich klientów z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach zakładu.

- W przypadku potrzeby kontaktu prosimy o rozważenie skorzystania z informacji telefonicznej - (22) 560-16-00 (konsultanci są dostępni w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 -18.00) lub komunikacji e-mailowej na adres: cot@zus.pl - apeluje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.

ReklamaWiększość spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl).

- Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego) - informuje Piotr Olewiński.

Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS). Obecnie z tej opcji mogą skorzystać klienci banków: PKO Banku Polskiego (iPKO, Inteligo), BOŚ Banku, Millennium, Citi handlowego, ING Banku Śląskiego.

Wyświetleń: 1192 komentarze: -
11:06, 15.03.2020r. Drukuj