piątek, 7 sierpnia 2020 r., imieniny Doroty, Kajetana, Donata

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wyszukiwanie fraz lokalnych. Jak być w wynikach?

Z pozycjonowania lokalnego korzystają firmy, których aktywność obejmuje miasto lub region. Działalność w Internecie skoncentrowana na pozyskaniu uwagi lokalnej społeczności, jest wysoce korzystna dla firm bez względu na rodzaj branży (gastronomiczna, medyczna, budowlana, itp.) i oferowanych usług/produktów.

Rodzaje fraz kluczowych

Wykorzystanie fraz kluczowych związane jest z typem pozycjonowania. Z oczywistych więc względów, prowadząc pozycjonowanie lokalne, będziemy korzystać z fraz lokalnych. Składają się one ze słowa opisującego produkt lub usługę i nazwy miejscowości lub regionu, np. mechanik Łódź, mechanik Mazowieckie, biuro rachunkowe Kraków. Wybór najwłaściwszych fraz, a więc takich które odpowiadają działalności firmy i mają potencjał wyszukiwań, możliwy jest dzięki narzędziom takim, jak: AnswerThePublic, Google Trends, Ubersuggest, Surfer czy Planer Słów Kluczowych Google Ads.

Reklama Możemy również skorzystać z podpowiedzi w wyszukiwarce. Poznanie słów kluczowych to dopiero początek. Ważne jest, aby na bieżąco monitorować ich skuteczność i w razie potrzeby wykluczać te nieefektywne.

Pośród typów fraz kluczowych wyróżniamy frazy:

  • Ogólne - są to frazy złożone z jednego lub dwóch słów, charakteryzują się dużą konkurencyjnością i wysoką objętością wyszukiwania (np. buty sportowe, rower),
  • Long tail (frazy z długiego ogona) - składają się z więcej niż dwóch słów, cechuje je niska konkurencyjność i wysoka szansa dotarcia do potencjalnego klienta. Mogą to być frazy lokalne (np. sklep sportowy Warszawa), produktowe (np. laptop applemacbook pro) i frazy informacyjne (np. jak naprawić słuchawki iphone),
  • Brandowe - to frazy, które obok nazwy produktu czy usługi zawierają również nazwę brandu/marki (np. telefon huawei).

Co wpływa na pozycjonowanie lokalne?

Pojawienie się strony w lokalnych wynikach wyszukiwania zależy nie tylko od słów kluczowych umieszczonych w treści, nagłówkach i adresie URL. Rezultatem pozycjonowania (nie tylko lokalnego) ma być zapewnienie stronie zgodności z czynnikami rankingowymi Google. Są nimi m.in.: architektura serwisu, linki przychodzące, prędkość ładowania się strony czy conent.  Widoczność w wynikach lokalnych związana jest również z geolokalizacją i wizytówką firmy w Google. Geolokalizacja Google przy pomocy usługi lokalizacyjnej włączonej na urządzeniu, historii lokalizacji oraz na podstawie adresu IP określa położenie geograficzne użytkownika.

Reklama Google Moja Firma to usługa dla firm prowadzących działalność w sieci przy jednoczesnym podsiadaniu lokalizacji fizycznej, dostępnej dla klientów w określonych godzinach. Użytkownik, który wyszukuje konkretnego produktu lub usługi może zarówno skorzystać ze strony, jak i odwiedzić sklep. Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma wpływa na wyniki lokalne, obejmując swym zakresem działania takie jak optymalizacja danych lokalizacyjnych czy zarządzanie opiniami użytkowników. Wizytówkę warto uzupełniać i aktualizować poprzez zamieszczenie informacji o aktualnych godzinach pracy oraz umieszczenie prawidłowego (zgodnego z wytycznymi Google) opisu, wybranie kategorii działalności, stworzenie grup lokalizacji. Warto wiedzieć, że Google tworzy rankingi lokalne na podstawie trafności, rozpoznawalności i odległości, a więc zgodności z frazami kluczowymi, pozycją  firmy na rynku i lokalizacją.

Dlaczego warto być w wynikach lokalnych?

Reklama Korzyści wynikające z pozycjonowania na rynek lokalny to przede wszystkim widoczność strony w wynikach organicznych. Jednak dzięki wysokiej pozycji w Google firma zyskuje znacznie więcej. Główne korzyści, jakie obserwujemy to rozpoznawalność na rynku wraz z zyskaniem przewagi nad lokalną konkurencją, zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą, które wiąże się z wartościowym ruchem na stronie i kontaktem klientów z firmą (telefonicznym lub siedzibie firmy). Wszystko to wpływa na sprzedaż i budowanie długoterminowych relacji z klientami.  W dobie sprzedaży internetowej i traktowania przez konsumentów wyszukiwarki, jako pierwszego źródła informacji, pozycjonowanie lokalne jest koniecznością.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 577 komentarze: 0
24.03.2020, 23:40r. Drukuj




Powrót