sobota, 28 marca 2020 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wyszukiwanie fraz lokalnych. Jak być w wynikach?

Z pozycjonowania lokalnego korzystają firmy, których aktywność obejmuje miasto lub region. Działalność w Internecie skoncentrowana na pozyskaniu uwagi lokalnej społeczności, jest wysoce korzystna dla firm bez względu na rodzaj branży (gastronomiczna, medyczna, budowlana, itp.) i oferowanych usług/produktów.

Rodzaje fraz kluczowych

Wykorzystanie fraz kluczowych związane jest z typem pozycjonowania. Z oczywistych więc względów, prowadząc pozycjonowanie lokalne, będziemy korzystać z fraz lokalnych. Składają się one ze słowa opisującego produkt lub usługę i nazwy miejscowości lub regionu, np. mechanik Łódź, mechanik Mazowieckie, biuro rachunkowe Kraków. Wybór najwłaściwszych fraz, a więc takich które odpowiadają działalności firmy i mają potencjał wyszukiwań, możliwy jest dzięki narzędziom takim, jak: AnswerThePublic, Google Trends, Ubersuggest, Surfer czy Planer Słów Kluczowych Google Ads.

ReklamaMożemy również skorzystać z podpowiedzi w wyszukiwarce. Poznanie słów kluczowych to dopiero początek. Ważne jest, aby na bieżąco monitorować ich skuteczność i w razie potrzeby wykluczać te nieefektywne.

Pośród typów fraz kluczowych wyróżniamy frazy:

  • Ogólne - są to frazy złożone z jednego lub dwóch słów, charakteryzują się dużą konkurencyjnością i wysoką objętością wyszukiwania (np. buty sportowe, rower),
  • Long tail (frazy z długiego ogona) - składają się z więcej niż dwóch słów, cechuje je niska konkurencyjność i wysoka szansa dotarcia do potencjalnego klienta. Mogą to być frazy lokalne (np. sklep sportowy Warszawa), produktowe (np. laptop applemacbook pro) i frazy informacyjne (np. jak naprawić słuchawki iphone),
  • Brandowe - to frazy, które obok nazwy produktu czy usługi zawierają również nazwę brandu/marki (np. telefon huawei).

Co wpływa na pozycjonowanie lokalne?

Pojawienie się strony w lokalnych wynikach wyszukiwania zależy nie tylko od słów kluczowych umieszczonych w treści, nagłówkach i adresie URL. Rezultatem pozycjonowania (nie tylko lokalnego) ma być zapewnienie stronie zgodności z czynnikami rankingowymi Google. Są nimi m.in.: architektura serwisu, linki przychodzące, prędkość ładowania się strony czy conent.  Widoczność w wynikach lokalnych związana jest również z geolokalizacją i wizytówką firmy w Google. Geolokalizacja Google przy pomocy usługi lokalizacyjnej włączonej na urządzeniu, historii lokalizacji oraz na podstawie adresu IP określa położenie geograficzne użytkownika.

ReklamaGoogle Moja Firma to usługa dla firm prowadzących działalność w sieci przy jednoczesnym podsiadaniu lokalizacji fizycznej, dostępnej dla klientów w określonych godzinach. Użytkownik, który wyszukuje konkretnego produktu lub usługi może zarówno skorzystać ze strony, jak i odwiedzić sklep. Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma wpływa na wyniki lokalne, obejmując swym zakresem działania takie jak optymalizacja danych lokalizacyjnych czy zarządzanie opiniami użytkowników. Wizytówkę warto uzupełniać i aktualizować poprzez zamieszczenie informacji o aktualnych godzinach pracy oraz umieszczenie prawidłowego (zgodnego z wytycznymi Google) opisu, wybranie kategorii działalności, stworzenie grup lokalizacji. Warto wiedzieć, że Google tworzy rankingi lokalne na podstawie trafności, rozpoznawalności i odległości, a więc zgodności z frazami kluczowymi, pozycją  firmy na rynku i lokalizacją.

Dlaczego warto być w wynikach lokalnych?

ReklamaKorzyści wynikające z pozycjonowania na rynek lokalny to przede wszystkim widoczność strony w wynikach organicznych. Jednak dzięki wysokiej pozycji w Google firma zyskuje znacznie więcej. Główne korzyści, jakie obserwujemy to rozpoznawalność na rynku wraz z zyskaniem przewagi nad lokalną konkurencją, zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą, które wiąże się z wartościowym ruchem na stronie i kontaktem klientów z firmą (telefonicznym lub siedzibie firmy). Wszystko to wpływa na sprzedaż i budowanie długoterminowych relacji z klientami.  W dobie sprzedaży internetowej i traktowania przez konsumentów wyszukiwarki, jako pierwszego źródła informacji, pozycjonowanie lokalne jest koniecznością.

Artykuł sponsorowany

Odsłon: 518 komentarze: 0
23:40, 24.03.2020r. Drukuj




Powrót


Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót

Reklama

Toyota
LUSAR
Carpexim
Bowling
Foton

Ogłoszenia

Portal gov.pl

Forum

Reklama

Ynet.pl
Hydraulika
Sklep Enter