wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: przy przejeździe kolejowym powinno stać lustro

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Jestem kierowcą ciężarówki. Na przejeździe kolejowym przecinającym ulicę Goworowską w Ostrołęce (tuż przed miejscowością Tobolice) wznowiono ruch pociągów. Dojeżdżając do torowiska powinno stać lustro.

Torowisko jest niestrzeżone, a przejazd nie jest prostopadle do jezdni, więc nic nie widać z prawej strony. Jadąc od Goworowa z prawej strony nic nie widać. Jak mam się zachować?  Wysiąść z auta, spojrzeć i znów wsiąść i jechać?

Odpowiada Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych:

Reklama Przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce jest prawidłowo oznakowany i zabezpieczony. Znajduje się przy nim krzyż św. Andrzeja oraz znak stop, który obliguje kierowcę do zatrzymania pojazdu i sprawdzenia, czy nie nadjeżdża pociąg. Przy przejeździe zachowana jest wystarczająca widoczność wymagana przepisami, a prędkość pociągów w tym miejscu ograniczona jest do 20 km/h. Kierowca ciężarówki powinien dostosować swoje zachowanie do warunków i starać się ustawić pojazd tak, aby stał jak najbardziej prostopadle do przejazdu. Umieszczenie luster drogowych przy przejazdach kolejowo-drogowych nie jest możliwe pod względem prawnym.

W ramach modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawią bezpieczeństwo na 35 skrzyżowaniach dróg i torów. W zakresie prac jest też przejazd przy ul. Goworowskiej. Pojawią się tam rogatki oraz sygnalizacja świetlna i akustyczna. Wymienione zostaną tory oraz ułożona będzie nowa nawierzchnia, która zapewni lepszy przejazd kierowcom. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2022 roku.

Wyświetleń: 2776 komentarze: 21
30.03.2020, 15:36r. Drukuj




Powrót


Imie @ 16:09, 30.03.2020

IP: 185.166...56

A ja jestem kierowca osobówki i przez trawę nic nie widzę z lewej strony. Z prawej wszystko widzę.

Gość @ 16:14, 30.03.2020

IP: 2a00:f41...34b0

Poprawcie beton między szynami. Kawa mi się rozlewa jak przez niego przejeżdżam.

x @ 16:50, 30.03.2020

IP: 178.235...106

"ustawić pojazd tak, aby stał jak najbardziej prostopadle do przejazdu" i w przypadku samochodów ciężarowych zblokować sąsiedni/przeciwny/ pas ruchu. "Chłopek roztropek" z tego rzecznika.

Lokolotywa @ 17:07, 30.03.2020

IP: 2a00:f41...2401

To taki ktoś co mało wie i widzi tylko zza biurka. Rusz dupsko i zobacz co jest widoczne a nie piszesz co to nie będzie do 2022r. !!!

WIESŁAW @ 20:01, 30.03.2020

IP: 37.249...7

Lustro i ... POLICJA . Jak policjantki to będą miały w czym się przejrzeć i poprawić makijaż przed wypisaniem mandatu dla tych co to nie wiedzą że należy się zatrzymać . Kiedyś panie będąc w ORMO - sam bym wyskoczył na fuchę a teraz SYGNALIZUJĘ .

Zając Poziomka @ 20:04, 30.03.2020

IP: 188.146...89

Podobnie jest z przejazdem kolejowym w miejscowości Stok kierunek Ostrów Maz. przez Czerwin.
Wystarczy busem jechać i już jest problem.
Nieszczęście gotowe ale co może wiedzieć taki urzędas. Mówi, że jest git i tak jest a jak pociąg rozwali tira lub busa tzn., że kierowca nie zachował wystarczającej ostrożności. angry angry angry angry

?? @ 21:40, 30.03.2020

IP: 37.248...169

Jaki qrwa ruch pociągów szczególnie na dzbeninie, za chwilę rozbiórka mostu kolejowego i wymiana podkładów i szyn A tu pierd###lenie i deb.ilne znaki które powinny stać dopiero wtedy kiedy będzie faktycznie ruch wznowiony

Do Karol Jakubowski @ 08:02, 31.03.2020

IP: 95.49...5

Panie Karolu! Widać, że nie siedzial pan za kierownicą ciezarowki ani busa!! Nie ma mozliwości na tej drodze pod takim katem ustawic ciezarowki/busa prostopadle do torow! Chyba, że wjechac do rowu albo zablokowac oba pasy ruchu!!! Najlepiej nie widziec problemu wcale angry

Kierowca @ 08:19, 31.03.2020

IP: 5.173...178

Pan karol to chyba kaze przepisy lamac ustan tak ciezarowka zeby bylo widac czyli na drugim pasie hmhm on jest niepowazny tak nie mozna przeciez

Obserwator @ 10:43, 31.03.2020

IP: 2a00:f41...8a39

Wyjeżdżając z Łomży w stronę Ostrowi Mazowieckiej, na granicy z miejscowością Konarzyce jest przejazd kolejowo drogowy, na którym są lustra. Można ? Można. Trzeba chcieć.

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 11:04, 31.03.2020

IP: 217.146...87

Już kiedy o tym pisałem, po oddaniu do użytku ronda w Różanie, okazało się, że samochody ciężarowe, nie mogą przez nie przejechać, nie najeżdżając na wewnętrzny krawężnik, albo go niszcząc, albo przecinając oponę.

Ludzie zaczęli protestować, firmy słać pisma, w których domagały się zwrotu kosztów za uszkodzone ogumieniem, a co na to urzędasy???

Bezrefleksyjnie powoływali się na jakieś normy, jakieś przepisy, twierdząc, że wszystko jest ok.

Dopiero po tym, jak ktoś zorganizował "wizje lokalną", "mundrale", doszli do wniosku, że faktycznie, to jest jakiś bubel i zlikwidowali wewnętrzny krawężnik.

Z tym przejazdem trzeba zrobić dokładnie to samo, tego "mundralę" wsadzić za kierownicę ciężarówki i kazać mu się ustawić tak, żeby miał możliwość obserwacji obu stron - innej możliwości nie widzę, a ustawienie dwóch luster, to są jakieś psie grosze, no ale urzędas, musi mieć rację.

Znak @ 12:17, 31.03.2020

IP: 5.173...199

Znam ten przejazd wielokrotnie przez niego przejeżdżając to się zatrzymuje, ale faktycznie widoczność jest kiepska ,a zwłaszcza dla ciężarówek czy niskich osobówek! dla ciężarówek problem bo od pewnego miejsca widać że coś nadjeżdża po torach! zasięg widoczność jest bardzo ograniczony!gryzi piurki o tym zapominają, albo niechcą tego widzieć!a niskie osobówki przez wysoką trawę i krzaki też guzik widzą!mimo że ma okna do koła! teren przy torowisku powinien być oczyszczony z wszystkiego co ogranicza widoczność jak w prawą stronę tak i w lewo stronę!!!!to należy do obowiązków zarządu koleji i zarazem urzędu miejskiego!!!!!to im powinno zależeć na bezpiecznym przejeździe!

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:25, 31.03.2020

IP: 217.146...87

Cyt.:
"to należy do obowiązków zarządu koleji i zarazem urzędu miejskiego!!!!!"

To należy wyłącznie do PKP Polskich Linii Kolejowych, dlatego odpowiada ich rzecznik. Miasto nie jest kompetentne w sprawach zabezpieczania oraz oznakowania przejazdów kolejowych, jeśli już, to powinna o to postulować Policja.

Piotr M. @ 12:46, 31.03.2020

IP: 69.86...64

A co jak ktos jedzie rowerem?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 12:49, 31.03.2020

IP: 217.146...85

Masz obowiązek zatrzymania się, a więc i tak powinieneś z niego zsiąść.

wonga @ 13:09, 31.03.2020

IP: 31.41...21

do JK z O
Nie każdy ma za duży rower i po zatrzymaniu się bez problemu dotyka jezdni i może się rozejrzeć.
Jadąc autem czy osobowym, czy nawet małym busem mając możliwość widoczności tylko przez przednią szybę pasażera i jadąc samemu jedziemy na ślepo. Trzeba w podobnych miejscach wysiąść z auta i sprawdzić.
pozdrawiam super kierowców wiedzących wszystko o kierowaniu...

inżynierowiec @ 13:46, 31.03.2020

IP: 83.28...177

Powiedzcie mi Państwo - wyjaśnijcie!!!
Dlaczego dawno dawno temu w zamierzchłych czasach Niemcy potrafili zbudować na obecnym terytorium RP przejazdy drogowe dostosowane do torowiska choć ruch był bardzo nikły???
Dlaczego oni budowali drogi pod kątem prostym do torowiska?
Po co to robili?
Czy teraz żaden "inżynier" lub właściciel drogi nie może zrozumieć, że gdyby przejazd był zbudowany pod kątem prostym do torowiska to jednocześnie byłby naturalną przeszkodą do zwolnienia dla ścigaczy, którzy w większości przypadków nie zważają na przejazd z torami kolejowymi?

Jest jakiś ustawowy zakaz aby takie przejazdy były bezpieczniejsze?

Wyjaśnijcie dlaczego nie można w Ostrołęce zbudować drogi prostopadle do toru kolejowego!
Jaki jest na to przepis?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:53, 31.03.2020

IP: 217.146...85

Cyt.:
"Nie każdy ma za duży rower i po zatrzymaniu się bez problemu dotyka jezdni i może się rozejrzeć."

I, na czym polega problem?

Cyt.:
"Trzeba w podobnych miejscach wysiąść z auta i sprawdzić."

A, na ten czas unieruchomić silnik, czy wysiadać przy uruchomionym?

Nie łatwiej, postawić lustra, o co słusznie postuluje piszący?

Jan Kowalski z Ostrołęki @ 13:56, 31.03.2020

IP: 217.146...85

Cyt.:
"Jaki jest na to przepis?"

Ten przepis, z grubsza rzecz biorąc, nazywa się "kasa", poza tym, na terenach dawnych Prus, o których zapewne piszesz, jest sporo przejazdów, które nie przecinają jezdni pod kątem prostym, jest ich też sporo w samych Niemczech, nawet na landówkach, o tych pomniejszych, nawet nie wspominam - kiedy były budowane, niestety, nie wiem.

anty @ 21:43, 31.03.2020

IP: 37.47...55

W kierunku Śniadowa wszystkie są pod kątem prostym, niektóre mocno powykręcane. Car budował. A na Szczytno budowali Niemcy w czasie I Wojny  Światowej. Bardzo się musieli śpieszyć, to drogę zostawili prostą.

Ted @ 23:02, 31.03.2020

IP: 157.25...130

A po cholere na Warszawskiej jest znak z tablica ze wznowiono ruch pociagow skoro zaden tam nie jezdzi.