wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Skrzynka skarg: sklepy zamknięte, ale właściciel lokalu żąda zapłaty odstępnego w pełnej kwocie. Z czego płacić, gdy się nie zarabia?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

W jak trudnej sytuacji znalazły się osoby prowadzące działalność w wynajmowanych lokalach, dowodzi list naszego czytelnika. Epidemia spowodowała zamknięcie wielu sklepów, ale niektórzy właściciele na tym korzystają i żądają zapłaty odstępnego.

Co mają zrobić ci, którzy z dnia na dzień przestali zarabiać, ale muszą płacić za wynajmowane lokale? Poniżej list naszego czytelnika, który sam znalazł się w lepszej sytuacji, ale ma znajomych, którzy są wykorzystywani w tym trudnym dla wszystkich okresie.

Reklama - Zapewne setki ludzi znalazło się w takiej samej sytuacji jak ja. Jestem najemcą lokalu od osoby prywatnej, w którym prowadzę sklep odzieżowy. Z właścicielem lokalu umówiliśmy się tak, że za marzec zapłacę mu tylko część odstępnego, bo od połowy marca większość różnych działalności jest nieczynna. Zresztą każdy doskonale wie, jak to teraz wygląda. A za kolejne miesiące umówiliśmy się, że nie będę płacił odstępnego, bo przecież wszystko jest pozamykane, aż do odwołania - pisze czytelnik.

Inaczej sprawa przedstawia się u jego znajomej, która mimo, iż działalność musiała zamknąć, odstępne musi płacić w pełnej kwocie.

Reklama - Moja znajoma też prowadzi sklep odzieżowy i to, czego się od niej dowiedziałem, to jakieś nieporozumienie. Ona musi właścicielowi lokalu za marzec jak i za kolejne miesiące zapłacić całość odstępnego, czyli kilka tysięcy złotych. Nawet nie było możliwe wytłumaczenie mu tego, że od marca lokal jest nieczynny i to przecież nie jest wina osoby prowadzącej sklep, tylko wytyczne państwa i odpowiednich służb. W sytuacji w jakiej się wszyscy znajdujemy, wydaje mi się, że nawet umowa spisana odnośnie najmu lokalu, w takich warunkach, nie obowiązuje do końca i są na to odrębne przepisy. A właściciel lokalu tak jakby wykorzystuje naiwność i niewiedzę mojej znajomej. Jej zależy na tym lokalu. bo chce zachować miejsce pracy i źródło stałego utrzymania. Padła przez to ofiarą zwykłego naciągacza i osoby, która z premedytacją wykorzystuje zaistniałą sytuację - dodaje.

W podobnej sytuacji znalazło się mnóstwo handlowców, sklepikarzy i osób prowadzących działalności w rozmaitych branżach, a które wynajmują lokale.

Reklama - Może jest ktoś, kto będzie miał większą wiedzę w tym temacie i się wypowie. Bo w takiej sytuacji znalazło się tylu handlowców. Jeżeli przedszkola i żłobki miejskie nie działają, to nikt nie musi za nic płacić, a za marzec jeszcze władze miasta Ostrołęki będą zwracały pieniądze. A nawet jeżeli nie ma odrębnych przepisów na takie wypadki losowe jak epidemia koronawirusa, to wystarczy być tylko człowiekiem, a może aż człowiekiem. Przecież nie jest to niczyja wina, że jest całkowity zakaz wychodzenia z domu, a osoby niepełnoletnie mogą wyjść tylko pod opieką dorosłych. Jak można żądać od kogoś, żeby płacił po kilka tysięcy złotych miesięcznie za wynajem lokalu, który jest nieczynny nie z winy wynajmującego. Już ponad 50 tysięcy firm zawiesiło swoją działalność. A ile niebawem ogłosi swoją upadłość?! Jeżeli ktoś nie potrafi zachować się jak człowiek, to właśnie ta znajoma powinna w trybie natychmiastowym zrezygnować z tego lokalu i zobaczymy, jak ludzie będą się bić o ten lokal i ile zaproponują odstępnego, bo w takiej sytuacji na pewno nie takie stawki, które były przed pandemią. Po tym wszystkim na pewno będzie dużo lokali do wynajęcia, a stawki będą o połowę niższe. Może znajdzie się radca prawny, który zechce się wypowiedzieć w tym zakresie? Co można lub należy w takiej sytuacji zrobić? - pyta rozżalony czytelnik.

Wyświetleń: 13157 komentarze: 78
04.04.2020, 10:47r. Drukuj




Powrót


Wlasciciel @ 11:06, 04.04.2020

IP: 31.0...126

Prawda lezy po srodku, a jak wlasciciel lokalu ma kredyty/ pozyczki na nieruchomosc to kto pokryje jego straty? Morawiecki?
A, Pierwsza czesc tego listu, ze wlaciciel odstapil od czynszu to niezla bajka...

Luckyboy @ 11:14, 04.04.2020

IP: 37.248...196

Ktos kto prowadzi biznes powinien mieć oszczędności. Jeśli nie ma to znaczy ze nie jest przedsiębiorca tylko kombinatorem, który kombinuje by zarabiać na niepłaceniu tego co winien oddać dla państwa czyli dla nas wszystkich. Niestety w Ostrołęce takich jest sporo. Osoba wynajmująca lokal nie musi jeśli noe chce iść na rękę najemcy. Prawdopodobnie ma koszty poniesione z nabyciem bądź wybudowaniem lokalów, często kilkaset razy większy nóż czynsz najemcy. Tudzież nie jest to wina najemcy . Skarżenie się na tą sytuację jest niemoralne! Dotyka wszystkich!

Balbina @ 11:29, 04.04.2020

IP: 83.6...73

To nie bajka. Ja obniżyłam czynsz o połowę i myślę, że to uczciwe. Ani to moja wina ani Wynajmującego. Trzeba być człowiekiem.

Iza @ 11:37, 04.04.2020

IP: 5.173...112

To na bruk

Eh @ 11:40, 04.04.2020

IP: 178.235...122

Krótko mówiąc. Wynajmujesz to plac za wynajem a nie starasz się wykręcić. Co to za przedsiębiorca który nie odłoży kilku tys. Na zabezpieczenie swojego biznesu. Ale to ostrołęcka mentalność. Dej mię darmo bo mię się należeć. Nie pozdrawiam

radio @ 11:43, 04.04.2020

IP: 178.235...61

Te mądralo w pierwszym komentarzu, jak właściciel lokalu ma kredyty to je zawiesza. Jak kasy brakuje za siedzenie na kanapie to do roboty niech lezie. Z drzewa ludzie kasy nie wezmą skoro rząd restrykcje wprowadził. Każdy prawnik umyje ręce od takiej sytuacji, a właściciel lokalu nie może rościć czegokolwiek w sytuacji nadzwyczajnej w jakiej wszyscy się znaleźliśmy. Zmieni zamki? Złamie prawo. Opuścić lokal i niech sobie radzi cwaniak i szuka frajerów. W handlowcu czynsz kosztuje 80 zł miesięcznie właściciela lokalu, a biorą kilka kafli za wynajem. Kredyty mają? O matko jak mi przykro. Sprzedać swoje nowe BMW i spłaci kredyt.

radio 2 @ 11:48, 04.04.2020

IP: 178.235...61

Wyżej ludzie piszecie nie mając pojęcia totalnie o działalności. Miesiąc każdy jest inny, a obroty inne bo zależne od wielu czynników. Średni i mały przedsiębiorca nigdy nie odłoży bo 2/3 tego co zarobi idzie na opłaty za towar, zus, podatki. Pojęcia o świecie nie macie jak widać.

Mrek @ 11:49, 04.04.2020

IP: 178.213...243

Teraz widać jak ludzie są roszczeniowi , aby przetrwać trzeba nam się wykazać poświęceniem i zrozumieniem . Karma wraca.

Właściciel @ 11:51, 04.04.2020

IP: 31.0...114

Przecież właściciel budynku musi zapłacić podatek od nieruchomości do urzedu miasta do tego czynsz dzierżawy gruntu to też do urzędu miasta do tego podatek do urzędu skarbowego bo każdy chce rachunek bo niby prowadzi działalność. Wiem co mówię bo mam 3 nieruchomości i jedna budke handlową to wszystko wynajmuje 6 najemcom. I co teraz mam wszystkim umorzyc te czynsze? Przecież urząd miasta nie umorzył mi podatków tak samo urząd skarbowy. Będąc człowiekiem zaproponowałem połowę kwoty każdemu z najemców ale niektórzy też mają z tym problem. To się właśnie okaże kto jest przedsiębiorcą i zarabia A kto chce zrzucić na właściciela koszty nie dochodowej działalności

Marian @ 12:09, 04.04.2020

IP: 5.173...42

Również jestem właścicielem budynku i wynajmuję lokale na cele handlowe.
Jeżeli warunki najmu się komuś nie podobają to jest możliwość wypowiedzenia umowy najmu z zachowaniem 3-miesięcznego terminu wypowiedzenia.

Jeżeli ktoś nie chce płacić czynszu, to naliczane są takim osobom kary umowne wynikające z umowy najmu.

Czegoś nie rozumiecie? Każdy ma prawo się przebranżowić i zarabiać np. na usługach, które są dopuszczone prawnie.

Obronca PISu @ 12:14, 04.04.2020

IP: 5.173...25

Obywatele jeśli PIS wprowadziłby stan klęski żywiołowej to prywatni przedsiębiorcy którym PIS kazał zamknąć firmy mogli by dostać od rządu odszkodowanie. Ale Jarosław tego nie zrobiłby bo nie miałbym pieniędzy na 500+ i moja 13 emeryturę. PIS nie dba o Polskich prywatnych przedsiębiorców bo to komuniści a komuniści nie lubią prywatnych przedsiębiorców.

ja @ 12:37, 04.04.2020

IP: 83.6...178

Ja bym wypowiedział umowę, a ten ktoś niech szuka teraz najemny haha!

@ 12:38, 04.04.2020

IP: 2001:67c...2ef

Stan epidemii-sytuacja prawna wprowadzona na danym obszarze w związku z wystąpieniem epidemii w celu podjęcia określonych w ustawie działań przeciwepidemicznych i zapobiegawczych dla zminimalizowania skutków epidemii -ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.

W jakim celu PO, gdy rządziła, wymyśliła stan epidemii, skoro teraz domagają się wprowadzania stanu klęski żywiołowej?

Stefan @ 12:43, 04.04.2020

IP: 178.213...45

Witam nie w jednym przypdku pomimo zamkniętych lokali najemcy nie tracą całkiem dochodów ( różne dotacje i sprzedaż wysyłkowa w internecie ) a pomimo to chcą nie płacić nie pytając o los właściciela .)

wynajmujący lokal @ 12:44, 04.04.2020

IP: 2a01:110f...2c8e

Jestem osobą która wynajmuje lokale pod usługi. Śmieszy mnie zdanie, cyt. „TRZEBA BYĆ CZŁOWIEKEM”. A czy przedsiębiorca który wynajmuje ode mnie lokal też będzie sprzedawał swoje usługi za pół ceny lub zrezygnuje z ich pobierania bo jest trudna sytuacja spowodowana koronawirusem – no bo przecież „TRZEBA BYĆ CZŁOWIEKIEM”. Ja też swoi wynajmującym rozkładam zapłatę czynszu na raty. Urząd skarbowy, Urząd miasta na rękę mi nie idzie muszę zapłacić cały i dość wysoki podatek. Mikro, małym i średnim przedsiębiorcom państwo gwarantuje pożyczki bezzwrotne, niepłacenie zus i dołożenie się do poborów. NIKT NA DEMNĄ SIĘ NIE LITUJE I NIE MAM POMOCY ZE STRONY PAŃSTWA. A skoro wynajmujący jest niezadowolony to niech szuka lokalu za darmo bo przecież „TRZEBA BYĆ CZŁOWIEKIEM” więc ktoś lokal na pewno za darmo wynajmie. Życzę powodzenia osobie składającej skargę w poszukiwaniu darmowego lokalu.

PiSuardessa @ 13:10, 04.04.2020

IP: 37.47...162

@hę
To że nie widzisz różnicy pomiędzy stan epidemi a stanem klęski żywiołowej świadczy tylko o twojej skromej wiedzy.
Zanim kolejny raz zblaznisz się przed kilkoma tysiącami czytelników MO, poszerz wiedzę w temacie w którym chcesz się wypowiedzieć.
Popieranie PiS świadczy o brakach w wykształceniu.

Biznes @ 13:13, 04.04.2020

IP: 37.47...169

Ciśnij swojego najemcę, a później płacz, jak twój najemca zbankrutuje, a nowego, w kryzysie, szybko nie znajdziesz. Pazerna hiena, tfu na ciebie żałosny dorobkiewiczu.

@ 13:25, 04.04.2020

IP: 2001:67c...2ef

Ale ja nie popieram pisu, dla mnie pis i po to takie same sku*wysyny.

Teraz pewnie ci error wyskoczy :)

Andy @ 13:30, 04.04.2020

IP: 83.23...233

Proponuję złożyć zażalenie rządowym amebom.

Do Wynajmujący lokal @ 13:32, 04.04.2020

IP: 83.6...73

Dla każdego "bycie człowiekiem" oznacza coś innego. Kpij z siebie. Ja bym od ciebie nie wynajęła. W ogóle jak najdalej od takich jak ty. Uważaj bo się udławisz.

Obronca PISu @ 13:32, 04.04.2020

IP: 5.173...25

Skończyłem tylko szkole zawodową i glosuje na PIS. I nie lubię osób wykształconych bo jest im w życiu lepiej. Jak patrzę na posłów PISu to widzę że oni są niewykształceni i to mnie cieszy.

Andy @ 13:36, 04.04.2020

IP: 83.23...233

@Hę
PO gdy rządziła wymyśliła stan epidemii? A to ciekawe. laughing laughing laughing

do Andy @ 14:01, 04.04.2020

IP: 2001:67c...2ef

Przeczytaj Dz.U. 2008 nr 234 poz. 1570

PiSuardessa @ 14:22, 04.04.2020

IP: 37.47...162

@hę
Ależ popierasz tylko pod kopułą masz siano zamiast mózgu i sobie z tego nawet sprawy nie zdajesz!

nieradiomaryjny jest o wysługę lat tańszy @ 14:58, 04.04.2020

IP: 188.146...197

Wszystko zależy od umowy wynajmu. Jeśli jest tam możliwość jej zerwania w przypadku zawieszenia działalności, to powinno się odmówić wynajmu. I niech wynajmujący poszukuje następnego wynajmującego.

Ale gdy się chce zachować lokal, to powinnien płacić to co jest w umowie.

Umowa to umowa, nie ma, że boli.

Klara @ 15:19, 04.04.2020

IP: 2a00:f41...33a4

Powiem tak, mnie również właściciel nie opuścił czynszu za lokal. Gdy sytuacja się uspokoi dla samej zasady poszukam nowego lokalu. Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni.

Mark @ 15:20, 04.04.2020

IP: 188.146...128

Większość się wypowiadających to Cebulaki z gimbazy.
Tyle więcej nie chce pisać, szkoda języka, ujadacze zawistni.
PO drugie PiS daje 13, trzeba
powiedziec wprost to kradzież z FUNDUSZ SOLIDARNOŚCIOWEGO DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH!!!

Czytelnik @ 15:36, 04.04.2020

IP: 104.37...140

Niech Ci właściciele się nie pozesrywają. Teraz życie wszystko zweryfikuje. W tych swoich sześciu lokalach każdego dnia będzie sobie siedział w innym lokalu i ma to już jak w banku. Będzie to samo co na Głowackiego, Kilińskiego, nawet za 500zł tego nikt nie będzie chciał wynająć. A kto tu mówi o zostawieniu właściciela lokalu ze wszystkim samego. Najmujący powinien pokryć stale koszty utrzymania lokalu za okres w którym lokal był nieczynny i koniec kropka.Nie jest to winna ani jednego ani drugiego, i jakie odstępne i za co. Nie zarabia sklepikarz bo Państwo wydało takie wytyczne więc z jakiej racji ma ktoś płacić odstępne jak sklep jest nieczynny i nie z winy najmującego. A jak zdejmą obostrzenia I zakazy, A te firmy które jeszcze przetrwają, powinny napisać aneksy do umów najmu i obniżyć odstępne minimum o 50%, bo na pewno nie będzie takich obrotów jak to było przed tym wirusem. Nie mam na myśli sieciówek. Kilka lat teraz potrwa zanim to wszystko się wyprostuje. Jak ustaliła Agencja Informacyjna Polska Press, w marcu br. do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) złożono łącznie 58,7 tys. wniosków dotyczących zawieszenia i likwidacji działalności gospodarczej.

Beata @ 15:56, 04.04.2020

IP: 178.235...172

Każdy powinien być człowiekiem więc powinno to działać w obie strony.
Podobnie z wynajmem mieszkań ludzie wynajmują mieszkanie potem nie płacą czynszu potem za media bo nie mają albo nie chcą mieć..Więc wszystko idzie na rachunek właściciela.Miał dobre serce wynajął chciał zarobić a potem musi utrzymywać mieszkania dla takich osób co żyć lubią na czyjś koszt.Sama wynajmowałam mieszkanie ale opłata zawsze była dla mnie priorytetem.Jak jest problem finansowy można zawsze jakoś się dogadać.Ja kupiłam mieszkanie zapłaciłam gotówką a jak przyszło do zdania mieszkania to wyjść nie chcieli bo powiedzieli że nie mają gdzie.Co przeżyłam wiem tylko ja Całe lata wyrzeczeń pracy ponad ludzkie siły żeby ogarnąć kąt .Uczciwie zapłaciłam dałam czas na wyprowadzkę Spawa ostatecznie zakończyła się pomyślnie dla mnie poza tym że przeżyłam załamanie nerwowe. ale od tamtego czasu już nikomu nie ufam.Nikomu.

Ja do Czytelnik @ 15:57, 04.04.2020

IP: 2a00:f41...29b1

Te Czytelnik nic nie stoi na przeszkodzie abyś Ty i wielu innych komentujących powyżej kupili sobie sami lokale i też je wynajmowali lub w nich prowadzili biznesy. Jak zauważyłeś, to Państwo nałożyło pewne restrykcje i to nie mój problem jako właściciela lokalu, że tak jest. Po to przedsiębiorcy mają do dyspozycji tarczę antykryzysowa aby było im przez to łatwiej przebrnąć. Więc dlaczego właściciel lokalu ma ponosić konsekwencje. Ja mam umowę z Najemca i tyle. Jeżeli najemca uważa że nie może płacić przez restrykcje Państwa, to ma możliwość pozwac Państwo i dochodzić odszkodowania. I nie mówcie nic o ludzkich i odruchach bo to nie ma żadnego odniesienia w rzeczywistości. Od pomagania w takiej sytuacji jest Państwo, a nie wynajmujacy lokale

tt @ 16:10, 04.04.2020

IP: 5.184...225

Do Ja lokale i tak sporo zbankrutuje a wy i tak nic nie zyskacie becie szukać latami najemców. Nauczycie się że lepiej dogadać z najemca i prosperować jak go nie mieć. Podatek płacić i opłaty lokal pusty, ale nauka przyda się niektórym.

stalker malina @ 17:07, 04.04.2020

IP: 37.47...70

ta śmieszna tarcza to dla banksterki(...) mali upadają a korporacje będę teraz silniejsze... hmny? ale co tam, hańba tego państewka z dykty to że ludzie zbiórki na służbę zdrowia- a Oni nakradli miliardy, premii sobie a ciemny lud zbiera i zastraszony w domach siedzi

NOWA USTAWA WESZŁA W ŻYCIE @ 18:23, 04.04.2020

IP: 104.37...140

Najemcy nie dajcie się ładować w tyłki, bo za ten okres nie musicie płacić odstępnego.
A Państwo i prawo jest po naszej stronie.
Zajrzymy do przepisów. Po pierwsze wyjaśnijmy, na czym ma polegać wygaszanie umów. - Mechanizm „wygaszenia” dotyczy jedynie zobowiązań wynikających z umów najmu. Oznacza to, że umowa w dalszym ciągu obowiązuje, niemniej żadna ze stron nie jest zobowiązana do wykonywania obowiązków wynikających z umowy najmu względem drugiej strony. Na przykład najemca sklepu odzieżowego nie jest zobowiązany do uiszczenia czynszu za okres, w którym obowiązywał zakaz - piszą eksperci EY.

Marian @ 18:33, 04.04.2020

IP: 5.173...42

Śmieszny artykuł...
Ja wynajmuję kilka lokali i mam na wszystko umowy, również zawarte kary za spóźnione opłacanie czynszu, okres wypowiedzenia itp.

Czasy są trudne, ale moi drodzy kasa musi się zgadzać! Ja też mam rodzinę i co mam im powiedzieć, że jutro swojego nowego BMW nie zatankują, bo najemca nie zapłacił?
A może mam mój nowy telewizor 60" OLED oddać do sklepu?

Jak kogoś nie stać na luksus wynajmowania ode mnie lokalu, to albo niech się przebranżowi, albo niech kredyt zaciągnie, albo może wypowiedzieć umowę z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.

wielebny @ 18:34, 04.04.2020

IP: 2a01:110f...9da4

najlepiej prowadzić we własnym lokalu

Do Marian @ 19:02, 04.04.2020

IP: 37.30...145

Popieram ....Dobrze powiedziane

pogrywacz @ 20:09, 04.04.2020

IP: 2a00:f41...1100

80 zł. Czynsz kosztuje właściciela lokalu a no ciekawe skąd tę kwotę wziąłeś. Jestem właścicielem lokalu i o takiej kwocie nie słyszałem....

Biznes @ 21:14, 04.04.2020

IP: 79.184...11

Nie stać cię, na zapłacenie czynszu? Nie płacz, rozwiąż umowę. A uważasz że ja mam tobie dopłacać do kwoty wynajmu ?
Jak nie potrafisz prowadzić biznesu, to nie pchaj się na afisz , sieroto.

Spoko @ 21:31, 04.04.2020

IP: 5.173...84

Ludzie a czy mi obniża np.rachunki za prąd czynsz w bloku plate za auto itp.ceny żywności czy ktoś sprzedaje mi mięso za pół ceny bo straciłem prace.nie.obowiazuja umowy .umowy możne ewentualnie pozmieniać możemy czegoś się pozbyć np.sprzedac auto by mieć na czynsz

Pracownik @ 21:42, 04.04.2020

IP: 188.147...165

Ale na samochody ,domy czy mieszkania ,na zagraniczne wycieczki co roku, ciuchy markowe oraz zabawy to było? Żałosne.....biznesmeni bez grosza .....

Gość @ 22:34, 04.04.2020

IP: 178.235...27

Zaraz zaraz sklep odzieżowy ma mieć odłożone na trudne czasy to i Pan właściciel lokalu powinien się zabezpieczyć na czas niepłacenia mu czynszu i jeden i drugi żyją od pierwszego do pierwszego ????

Sk/mUTEK @ 22:35, 04.04.2020

IP: 185.166...251

TVN
informuje swoich wiernych
że w związku z zakazem wstępu do lasu
nie ma gdzie zorganizować
corocznych
urodzin Hitlera

Siusi @ 02:31, 05.04.2020

IP: 5.173...120

Właściciel lokalu nie idzie na ugodę to szybko rozwiązać umowę. Prawda taka, ani jeden ani drugi nie korzysta w tym momencie. Zawzina się żeby płacić to czpka z głowy i żegnam. Przed pandemia połowa stała pustych to jeszcze jeden do nich dołączy ludzie odrobinę wyrozumiałości a nie wygadywać komu żyło się lepiej. Dobrze to już było i nie wróci prędko.

Artur @ 06:38, 05.04.2020

IP: 83.6...58

PUNKT WIDZENIA ZALEŻY OD PUNKTU SIEDZENIA .

@@ @ 06:59, 05.04.2020

IP: 178.235...9

Tak patrzą na świat swoich współbraci ,,Prawdziwi Polacy katolicy,,.

Dolek @ 09:10, 05.04.2020

IP: 31.0...96

Prawda jest taka, że obecnie, fizycznie nie ma " Żadnych Przychodów " i to życie zweryfikuje tok postępowania w takich sytuacjach jak i ich zakończenie. Skala zjawiska w całej gospodarce może być tak duża, że w łeb mogą wziąć normalne procedury prawa handlowego jak i cywilno-prawnego. Po prostu Nikt - Nikomu niczego nie zapłaci ( bo i z czego) i nie będzie najmniejszej szansy na jakiekolwiek postępowania egzekucyjne. To jeszcze jakoś idzie siłą rozpędu ale globalne powiązania gospodarcze już wzięły w łeb. Oby ten wirus zniknął jak najszybciej bo rozłoży nas gospodarczo na łopatki. Bezrobocie i Bieda zawitają.

Dolek @ 09:22, 05.04.2020

IP: 31.0...96

Chcę jeszcze wszystkim uzmysłowić, że kij ma zawsze dwa końce. Takie " brutalne " domaganie się należnych pieniędzy z tytułu najmu lokalu bądź innej nieruchomości w sytuacji gdy ten najmujący nie ma żadnej , fizycznej możliwości uzyskania jakiegokolwiek przychodu skutkowało będzie w najbliższej przyszłości " zerowym " zainteresowaniem wszelkimi lokalami pod wynajem. Ludzie nauczeni doświadczeniem będą się po prostu bali czegokolwiek wynająć a umowy wieloletnie będzie można pomiędzy bajki włożyć.

Friderik @ 09:38, 05.04.2020

IP: 188.146...61

Trzeba było przewidzieć w umowie siła wyższa i co w takiej sytuacji się robi.
A teraz to trzeba płacić.

Motorhet @ 10:11, 05.04.2020

IP: 5.173...37

Skoro właściciel nalicza czynsze a nas nie stać i czujemy się bezsilni to w tym przypadku trzeba zrezygnować z wynajmowanego lokalu i dalej nie płacić.

Do MARIAN @ 10:14, 05.04.2020

IP: 83.24...206

Marian ty jesteś zwykła kutwa i czerpiesz z tego silne i nieprzebrane przyjemności.Cały dzień jesteś skąpy a wieczorem kiedy liczysz jak jesteś zarobiony i nieważne jakim kosztem,ogarnia cię miłość do pieniędzy.To naczelna pasja twojego życia marian.Gwoli wyjaśnienia marian,są dwa rodzaje skąpców:typ bezwzględny,pazerny,który-jeśli tylko może-zrujnuje człowieka,ale który nigdy dwa razy nie ogląda złotówki; i drobny kutwa ,który nie jest dość przedsiębiorczy,by robić pieniądze,ale który zawsze jak się to mawia,stówkę wyjmie z gnoju zębami.Ty należysz marian do tego do drugiego gatunku.

Obronca PISu @ 10:21, 05.04.2020

IP: 5.173...25

Obywatele nasz prezes Jarosław musi teraz się skupić na przeprowadzeniu wyborów a nie na ratowaniu gospodarki i waszych problemach. Opamiętajcie się i głosukcie na PIS. Pierw wybory potem Polska

Prawda @ 10:54, 05.04.2020

IP: 5.173...200

Prawda jest taka ze nie właściciel lokalu a PAŃSTWO w takiej sytuacji powinno pomagać!!! To ze jestem właścicielem czy wynajmującym to nie znaczy ze mam kasę ,oszczędności ,nie mam kredytów ,zobowiązań itp

Marian @ 11:01, 05.04.2020

IP: 5.173...42

.
Siusi @ 02:31, 05.04.2020
IP: 5.173...120
"Prawda taka, ani jeden ani drugi nie korzysta w tym momencie..."

Mylisz się. Właściciel lokalu z racji trwającej umowy jest dalej wynajmującym, a najemca najemcą. Właściciel lokalu dalej musi płacić podatki od nieruchomości, podatki od przychodów, opłaty za odpady, opłaty licznikowe za media itp.
Osoba wynajmująca może się przebranżowić... np. fryzjer może otworzyć biuro ubezpieczeniowe, otworzyć mini drogerię itp... Macie jakiś problem? Wynajmujący nie zabrania w miarę potrzeb przebranżowienia się najemcy.
Jak ktoś mi mówi, że nie może prowadzić biznesu, bo handlował ciuchami, to mnie krew zalewa... Niech se sprzedaje przez internet, a lokal traktuje jako magazyn albo sortownię!

Biznesmeni za dychę! Większość z nich miała budę na ryniaczu a dzisiaj głowę w chmurach nosili, bo na niepłaceniu podatków się dorobili... Żalllllllllll

tt @ 11:01, 05.04.2020

IP: 5.184...7

stan klęski by wprowadzili wtedy umowę mogę rozważać z dnia na dzień, bez konsekwencji. Wynajmujący są cwawani sami widza dogadać ale myślą że ktoś przyleci z już po kryzysie wynajmę na-pewno. Ale dobrze budowali dobrze że galerie powstały to trochę zrozumieliście ile brać za wynajem. A ty Marian zastanów sie czy biznes lepiej mieć z najmu czy puste lokale

Marian @ 11:10, 05.04.2020

IP: 5.173...42

A propos zarzutów że jestem pazerny na pieniądze... Ludzie wynajem lokali to jest biznes... Nikt mi nie dał za darmo. Na wszystkie moje lokale musiałem zapracować ciężko. Kupowałem lokale w dobrych lokalizacjach, często na kredyty, które spłacam do dzisiaj. Żaden bank mi rat nie umorzy! Nikt mi podatków nie umorzy! Nikt mi do pracownika nie dołoży, bo nie mam pracowników. Przestojowe też mi się nie należy... a opłaty co miesiąc porobić trzeba...

Rentierstwo to mój sposób na biznes od lat. Sie nie podoba komuś, to zapisy w umowie są jasne i czytelne (kary umowne za każdy dzień zwłoki z płaceniem czynszu).

jerzyk.58 @ 11:15, 05.04.2020

IP: 83.6...46

Do Luckyboy i podobnie myślących
Czy tylko przedsiębiorcy powinni mieć coś odłożonego na "czarną godzinę"
Prawa rynku dotyczą wszystkich, również pracowników. Są żądania anulowania lub znacznego zmniejszenia opłat np za żłobki, przedszkola itp, utrzymania wypłat, a jednocześnie ci sami "ludzie", krytykują innych za to, że próbują utrzymać być może ich lub ich bliskich miejsca pracy. Obłuda, i typowy egoizm, jak Kali ukraść jest dobrze, jak ukraść Kalemu jest źle. Niestety będzie gorzej dla wszystkich i im szybciej się z tym pogodzimy tym lepiej. Niestety wielu stac tylko na wylewanie żółci na innych. Nie osądzaj, bo będziesz sam sądzony. Jeśli, ktoś z "mądrali" założy swoją firmę i da pracę innym, temu chwała, jeśli nie, lepiej niech milczy.

Dolek @ 11:35, 05.04.2020

IP: 31.0...96

Nie będzie obrotu, nie będzie żadnych pieniędzy a z pustego to i Salomon nie naleje. Doprowadzenie do krachu gospodarczego cofnie nas o całe lata w rozwoju. Wszyscy muszą się logicznie i we wzajemnym zrozumieniu oraz szacunku dogadać bo inaczej to absolutnie Nikt na tym nie wygra. Będą wszyscy przegrani.

Marian @ 11:44, 05.04.2020

IP: 5.173...42

Nikt nie będzie przegrany, bo po ustaniu pandemii gospodarka wystrzeli... Ludzie masowo ruszą na sklepy i kupią zaległe produkty niedostępne teraz... np. ubrania, artykuły gospodarstwa domowego, trv. Ludzie masowo ruszą również do gabinetów kosmetycznych, fryzjerów, solarii, saunarii, fitnes siłowni.
Gospodarka sobie poradzi. Tak tłumaczę głąbom - moim najemcom, którzy lamentują, że dzieci, że rodzina głodna... Tyle lat mieli żniwa, większość nowymi autami klas premium jeździ, a dzisiaj na czynsz nie mają? Podjeżdża taki jeden nowym mercedesem klasy E i mówi (nie w leasingu) i mówi, żeby mu czynsz zmniejszyć, albo umorzyć, bo ma lokale zamknięte i nie stać go... laughing laughing

No żal po prostu

Lala @ 12:25, 05.04.2020

IP: 2a00:f41...4b1c

To są naturalne konsekwencje, właściciel może ale nie musi pójść na rękę najemcy. Idąc tym tokiem myślenia za wynajęte mieszkania też należałoby nie płacić i za żywność w sklepach też 50%?

dolo2 @ 13:40, 05.04.2020

IP: 5.173...183

Artykuł 357 kodeksu cywilnego pozwala, w trybie sprawy cywilnej ,podnieść w sądzie problem o którym tu dyskutujemy. Jest w sieci dużo konkretnych orzeczeń sądu do tego paragrafu. W skrócie tzw. "nadzwyczajna zmiana stosunków" to stan jakiego nie można było przewidzieć w rozsądny sposób (a taką jest epidemia) I tyczy sie on całego regionu grupy społecznej etc. Wtedy sąd rozpatrując indywidualnie każdy przypadek Może podjąć decyzję o odstąpieniu od wykonywania umowy lub jej części oraz gratyfikacji za nie realizowaną umowę. Polecam lekturę tego paragrafu wraz z orzeczeniami , jest dużo tego typu orzeczeń sądowych w necie. Pozdrawiam

Prawda @ 14:01, 05.04.2020

IP: 5.173...102

Czyli czynszu ,prądu i KREDYTU za mieszkanie tez NIE MUSZE PŁACIĆ ?!?! Haha....kogo obchodzi ze garbaty ma proste dzieci.... . Zadzwon do Jarka to ci umoży

burżuj @ 14:21, 05.04.2020

IP: 178.235...24

Do ja z 12:30 ip 836.178: wypowiedz umowę..... 3 miesięczny okres wypowiedzenia za który zapłacisz, czyli wypowiedzenie będzie z dniem ....hmmm powiedzmy 5 lipca. Szach i mat bałwanie :-)

An @ 15:53, 05.04.2020

IP: 5.173...25

W całej Polsce ludzie obniżają abonamenty i czynsze zarówno osoba prywatnym jak i firma. Czy nie można obniżyć czynszu chociaż o 50%. Pokażmy że potrafimy być ludźmi dla potrzebukacych. Wiadomo że właściciel wielu firm nie zarabiają w tym momencie. I nie będzie żadnego odbicia gospodarczego po epidemi tylko kryzys.

Marian @ 18:10, 05.04.2020

IP: 5.173...120

,, tyle lat mieli Żniwa,, dobrze powiedziałeś. Tyle lat mieliście żniwa bo prowadzący działalność to miał ale mordercza praca, nocą po zaopatrzenie dniem jako sprzedawca.byle kącik byle piwniczka że slawojka w tle i dalej weca niech płaci jak chce wynająć. Ale teraz trzeba zejść na ziemię i to boli zniżyć swoje dochody. Głupi pomysł przebranżowić a co to inny towar to bedzie deficytowy, widać znasz sie na handlu jak głupi na żartach. Na Hama nikt od ciebie nie chce nie musisz obniżać.

Czytelnik @ 20:11, 05.04.2020

IP: 104.37...140

Najmujący lokale, nie bądźcie głupi i nie napychajcie kasy tym pazernym Wyrwigroszom. Bo do prawdziwych biznesmenów to im bardzo daleko. Jak nawet dojdzie do sądu to każdy adwokat z chęcią weźmie tą sprawę bo z góry jest wygrana. Na to też są przepisy.....

Art. 495. Niezawiniona niemożliwość spełnienia świadczenia
Dz.U.2019.0.1145 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
§ 1. Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu.
§ 2. Jeżeli świadczenie jednej ze stron stało się niemożliwe tylko częściowo, strona ta traci prawo do odpowiedniej części świadczenia wzajemnego. Jednakże druga strona może od umowy odstąpić, jeżeli wykonanie częściowe nie miałoby dla niej znaczenia ze względu na właściwości zobowiązania albo ze względu na zamierzony przez tę stronę cel umowy, wiadomy stronie, której świadczenie stało się częściowo niemożliwe.

właściciel @ 20:14, 05.04.2020

IP: 176.109...39

Jaką trzeba być zachłanna kutwą żeby w takiej sytuacji nie pomóc ludziom. Sami wynajmujemy ludziom lokal ponad 10 lat i teraz mam także brać od nich czynsz? Serca bym nie miała. Ludzie pieniadze to nie wszystko. Zresztą wystarczy poczytać w internecie jak ludzie sobie pomagają. Czynsze za 1zł. lub za same media, żeby właściciel nie dopłacał do lokalu. A w Ostrołęce? Z tego co czytam to masakra. Pamiętajcie wszyscy skończymy tak samo...Jesteśmy ludźmi? czy hienami? Pozdrawiam w Niedzielę Palmową...

g @ 23:01, 05.04.2020

IP: 2a01:110f...8791

pis was tego nauczył czyt. nienawiści sam jarosław k

Marian @ 23:09, 05.04.2020

IP: 5.173...42

A czy bank umorzy mi kredyty? NIE
A czy miasto umorzy mi podatki od nieruchomości? NIE
A czy za media zapłacę mniej? NIE
A czy za odpady opłata zostanie mi umorzona? NIE
A czy podatek dochodowy mi umorzą? NIE
A czy księgowa też mi umorzy swoje opłaty? NIE

To kiego wała ja mam być stratny powiedzcie mi?
Nie prowadzę instytucji charytatywnej powtarzam. Moi najemcy jeżdżą autami marek premium, więc bidy u nich nie widzę... a nawet jak by bida była, to niech Kaczyński i PiS im pomogą laughing laughing

PRZEDSIĘBIORCA @ 23:42, 05.04.2020

IP: 5.173...82

PO PIERWSZE. Sytuacja jest nadzwyczajna i każdego, kto wynajmuje lokal chroni, wyżej już przytoczony, artykuł Kodeksu Cywilneho 495.
PO DRUGIE. Trzeba być i.diotą i żyć w drugim wymiarze żeby wypisywać takie głupstwa typu: mam Was w du.pie, musicie płacić i płakać. Poczekajmy jeszcze trochę i rząd zaraz sam wymyśli dodatkowe ustawy określające warunki płatności za lokale. Także wtedy my, którzy wynajmujemy je od was HIENY będziemy wtedy się śmiać wam w twarz.
PO TRZECIE. Wszyscy Ci, którzy mają 3 miesięczny okres wypowiedzenia: nie bądźcie GŁ UPI i nie płaćcie ani grosza takim ludziom, którzy chcą tylko i wyłącznie dorobić się na Was i całej tej patowej sytuacji.
PO CZWARTE. Polak to zawsze w każdej dziedzinie najmądrzejszy. Radzicie żeby się przebranżowić lub sprzedawać odzież przez internet. Śmiać mi się chce jak to czytam..... Ludzie boją się zamawiać paczki, żeby nie zarazić się wyrusem bez wychodzenia z domu. A druga kwestia, to jeśli już ktoś coś kupuje to na dużych platformach sprzedażowych np. Za lan do. Bo ma pewność, że nie zostanie oszukany. A taki mikroprzedsiębiorca jak wyskoczy z kapelusza do internetów to na pewno od razu będzie miał tyle zamówień, że ludzi zacznie zatrudniać do pakowania przesyłek....
A PO OSTATNIE. Pamiętajmy, że obojętnie czy jest wirus, pandemie, wojna, krach gospodarczy zawsze warto być człowiekiem i nie zejść na psy. Jest coś takiego jak karma, która zawsze wraca. A co dajesz, zbierasz. Jednakże każdy ma swoje sumienie i według niego postępuje. Wszystkim tym, którzy znaleźli się w ciężkiej sytuacji życzę mądrych i dobrych ludzi na drodze przy rozwiązywaniu problemów oraz DUUUUUUUUŻO cierpliwości. Jeszcze będzie pięknie...

Marian @ 00:15, 06.04.2020

IP: 5.173...42

A czy bank umorzy mi kredyty? NIE
A czy miasto umorzy mi podatki od nieruchomości? NIE
A czy za media zapłacę mniej? NIE
A czy za odpady opłata zostanie mi umorzona? NIE
A czy podatek dochodowy mi umorzą? NIE
A czy księgowa też mi umorzy swoje opłaty? NIE

To kiego wała ja mam być stratny powiedzcie mi?
Nie stać Was na luksus wynajmowania ode mnie lokalów w najlepszych lokalizacjach, to ja dziadostwa dorabiał nie będę... Znajdą się tacy, których stać.
Trzeba było przewidzieć kryzys i się przygotować na ciężkie czasy... Ale jeszcze raz powtarzam, większość osób wynajmujących ode mnie jeździ autami marki premium, więc tacy bidni nie są...

Marian @ 09:04, 06.04.2020

IP: 165.225...41

Marian ma racje! Ma umowę z najemcą. Nie można podejść w ten sposób że nie mam klientów bo zamknięte to nie płacę. Typowa mentalność ostrołęckich pseudo biznesmenów cwaniaczków.

Skoro prowadzisz biznes to zarabiasz. Skoro zarabiasz to zabezpieczasz biznes nie przejadasz na wycieczki i inne życie ponad stan! Ja biorąc kredyty na moje inwestycje które wynajmuję założyłem taki scenariusz że moze być kryzys na który muszę się przygotować i jest!

Zamiast kupować BMW żeby się chwalić jeżdżę skromym samochodem, Zamiast jeżdzić po wycieczkach po 2 razy do roku !!!! Na to zeby odłożyc musiałem skromnie żyć przez dłuższy czas podczas gdy moi najemcy mieli życie ponad stan a teraz płaczą i proszą o co żebym oddał ze swoich ?

Przykro mi ale nie !

Jak przedmówca zauważył życie toczy się dalej, opłaty są dalej, podatki są dalej! Mam zbankrutować po to aby komuś kto żył ponad stan ulżyć ?

Przykro mi ale nie !

Barbara @ 10:03, 06.04.2020

IP: 5.173...103

Również wynajmuje lokale pod usługi. Odstapiłam od pobierania czynszu na okres 3 miesięcy. Po tym czasie można weryfikować sytuację i podjąć odpowiednie działania. Kończymy umowę lub wracamy do warunków umowy. Proste.

Lolek @ 10:34, 06.04.2020

IP: 89.75...69

Najemcy mieszkań też nie powinni płacić czynszu jeśli nie zarabiają. A muszą płacić bez względu na to że stracili dochód. To może wszystkich którzy nie zarabiają powinno się zwolnić z opłat, byłoby sprawiedliwie

Czytelnik @ 14:44, 06.04.2020

IP: 176.109...23

D.e.b.i.l.z.m ludzi nie zna granic. Czynsz i odstępne w działalności gospodarczej to nie to samo co czynsz za mieszkanie itp.
No to nie płać za mieszkanie, bo nie zarabiasz.
Zanim ktoś napisze coś d.e.b.i.l.n.e.g.o, to najpierw niech się zapozna z przepisami i z prawem cywilnym. A jak jest na to zbyt ograniczony to niech nie pisze nic. Bo tylko swoją ograniczoną mądrością pokazuje jaki ma malutki i ograniczony móżdżek.

wynajmujący @ 23:58, 06.04.2020

IP: 5.173...69

Jak czytam wasze komentarze właścicieli lokalów to mnie się śmiać chce. O jakim płaceniu VAT piszecie???? Jak macie same zyski i zero strat to trzeba odprowadzić podatek który oczywiście jest ujęty w fakturze i to ja, najemca ten VAT Ci dopłaciłem, który ciężko Wam jest oddać dalej do US. Jak nie chcecie płacić Vat to pozbądźcie się najemców i problem z głowy. Poza tym najemca topi się w kosztach (wynagrodzenia, czynsze i inne koszty) a wynajmujący tylko w danym okresie nie zarobi. Moim marzeniem jest za trzy miesiące być nadal wypłacalnym i utrzymać stanowiska pracy (pomimo dopłaty ZUS której nie jestem pewien), to wynagrodzenie pracownikom muszę zapłacić.

VAT @ 00:05, 07.04.2020

IP: 5.173...69

Jak jakiś Wynajmujący ma problem z płaceniem VAT do US to niech wystawi Najemcy FV równą 1 zł netto i ma problem z głowy - ja za niego wtedy za tą fakturę VAT zapłacę.

Transport @ 10:04, 07.04.2020

IP: 2a01:110f...aeae

Prowadzac firmę transportowa i korzystam z usług firmy księgowo-kadrowej. Moja pani księgowa ubolewa nad cała ntrudna sytuacja dla nas wszystkich i ma rozmawiać z wynajmującym o umożeniu opłaty za najem lokalu bo jej nie stać - a teraz hit - właśnie otrzymałem od niej fakturę za usługi księgowo kadrowe - a przecież wie ze wszystkie moje auta stoją i nie zarabiam i jak waszym zdaniem nam sie teraz zachować zapłacić jej czy nie ? Ona ma nie ponosić kosztów bo pracuje zdalnie z domu a ja musze ja utrzymywać gdy moje auta nie zarabiają !!!

Tomasz @ 11:32, 12.04.2020

IP: 89.17...14

Ludzie wylewacie na siebie te tony brudu zawiści pod byle jakim artykułem szkalujecie siebie nawzajem ale to nie wy jesteście tutaj winni nie ten pan co chce żeby mu zapłacono za jego lokal ani ta panie co nie ma z czego zapłacić poprostu bądźcie ludźmi chonoru i nie żerujcie na czyjejś krzywdzie pod płaszczykiem korona wirusa .