Miasto rozstrzygnęło już przetarg na dostawę dziesięciu nowych autobusów zasilanych paliwem alternatywnym - gazem CNG. O zamówienie, które ma zostać zrealizowane w ciągu dwunastu miesięcy, ubiegały się trzy firmy - Autosan, turecki Otokar oraz Solaris. Która z ofert wygrała?
Zamówienie złożono w ramach zadania: Doposażenie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrołęce, poprzez zakup niskoemisyjnego taboru pasażerskiego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą na potrzeby publicznego transportu zbiorowego komunikacji miejskiej w ramach projektu pod nazwą: "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki".
Reklama- Autobusy muszą być pojazdami tej samej marki, wyprodukowane przez tego samego producenta, muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż sześc miesięcy przed datą dostawy, wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Za fabrycznie nowy uznaje się autobus nieużywany, o przebiegu nie większym niż 2500 km, nierejestrowany wcześniej, nie używany do jazd testowych, prezentacyjnych lub badań. Zamawiający wymaga, aby oferowane autobusy nie były prototypami - czytamy w ogłoszeniu.
Ponadto pojazdy mają pomieścić minimum 75 pasażerów, w tym minimum 28 na miejscach siedzących. Wymagane są m.in. klimatyzacja, ogrzewanie wodne, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, system zapowiedzi głosowych, monitoring, wi-fi, system automatycznego zliczania pasażerów, gniazda USB.
ReklamaTermin składania ofert minął 10 marca. Autobusy chciały dostarczyć trzy podmioty - Autosan za 12,878 mln zł brutto, Solaris Bus & Coach za 13,766 mln zł brutto i turecki Otokar Otomotiv za 13,728 mln zł brutto. Wszyscy zaoferowali maksymalną, 48-miesięczną gwarancję. Wszystkie oferty przewyższały budżet określony na kwotę 11,405 mln zł brutto.
W piątek 3 kwietnia miasto wybrało jednak zwycięzcę przetargu. Wygrała firma Autosan.
Wyświetleń: 2338 | komentarze: - | 15:36, 06.04.2020r. |