piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Skrzynka skarg: Listonosz wysłał SMS o możliwości odebrania paczki, a kierownik poczty odmówił podania nadawcy. Czy postąpili prawidłowo?

Skrzynka skarg, pochwał, pytań i pomysłów:

Listonosz obsługujący jedną z ulic w Rzekuniu nie dostarczył przesyłki poleconej, tylko przysłał SMS-a podając numer przesyłki i miejsce, gdzie można odebrać. Kierownik poczty w Rzekuniu, w rozmowie telefonicznej, odmówił podania nadawcy przesyłki z powodu RODO.

Wcześniej podałem dane adresata i numer przesyłki. Czy postępowanie listonosza i kierownika poczty było prawidłowe? W moim przekonaniu nie, ponieważ numer przesyłki mógł znać tylko adresat i ten fakt był wystarczającym identyfikatorem adresata.

ReklamaZatem przywoływanie RODO jako przyczynę odmowy udzielenia adresatowi żądanej informacji uważam za niewłaściwe. Widocznie kierownik poczty w Rzekuniu nie rozumie istoty RODO. Czy na prośbą adresata, przesyłka powinna być dostarczona po raz drugi - bo, według kierownika poczty, nie jest to możliwe. Jestem osobą.z grupy ryzyka zagrożenia koronawirusem i dlatego prosiłem o powtórne dostarczenie przesyłki.

Odpowiada biuro prasowe Poczty Polskiej:

Dane osobowe czy informacje stanowiące tajemnicę pocztową nie powinny być udostępniane w trakcie rozmowy telefonicznej. Znajomość danych adresowych adresata i numeru przesyłki nie są jednoznaczne z potwierdzeniem tożsamości osoby dzwoniącej - ogranicza to ryzyko pozyskania danych o nadawcy przez osobę nieuprawnioną. W związku z tym pracownik placówki pocztowej w trakcie rozmowy telefonicznej nie miał obowiązku informowania rozmówcy o danych adresowych nadawcy przesyłki. Jednocześnie informujemy, że zostanie podjęta ponowna próby doręczenia przesyłki adresatowi pod wskazany na przesyłce adres.

Wyświetleń: 9177 komentarze: -
10:26, 12.04.2020r. Drukuj