czwartek, 18 kwietnia 2024 r., imieniny Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Wracamy do tematu: brak płynu do dezynfekcji rąk dla klientów urzędu pocztowego przy ulicy Hallera

Na łamach naszego serwisu pisaliśmy o trudnej sytuacji w urzędach pocztowych, spowodowanej brakiem środków ochrony osobistej zarówno dla klientów, jak i pracowników poczty. Jedna z czytelniczek prosiła o wyjaśnienie kwestii braku płynu dezynfekującego w placówce pocztowej przy ul. Hallera.

Czytelniczka po wykonaniu zwykłych czynności na poczcie, takich jak wypisanie koperty, czy podanie jej do wysyłki, nie mogla zdezynfekować rąk, ponieważ placówka przy ulicy Hallera nie zapewniła swoim klientom płynu do odkażania dłoni.

Reklama- Chcę na łamach Mojej Ostrołęki poruszyć problem bardzo istotny. Chodzi o płyn dezynfekujący na poczcie przy ul. Hallera. Brak jest takiego płynu. Na poczcie trzeba wykonać wiele czynności. Wypisać kopertę długopisem na stoliku, podać ją do wysyłki pani w okienku, zapłacić itd. Wychodząc z poczty chciałam po tych czynnościach zdezynfekować ręce, ale niestety pan kierownik oznajmił mi, że cytuję: "Ja dbam tylko o swoich pracowników. Może pani na mnie napisać skargę, jak się pani nudzi". To jest jakaś paranoja - pisała zniesmaczona czytelniczka.

Skargę czytelniczki przekazaliśmy do rzecznika prasowego Poczty Polskiej. Otrzymaliśmy już odpowiedź.

Odpowiada Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej

Od początku marca Poczta Polska dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i klientom. W pierwszej kolejności płyny do dezynfekcji otrzymali listonosze oraz pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami. Dotychczas do pracowników trafiło ponad 280 tys. podręcznych buteleczek z płynem dezynfekcyjnym i kilkanaście tysięcy litrów tego płynu w baniakach o wyższej pojemności. Pracownicy otrzymali już łącznie ponad 1,6 mln par rękawiczek i ponad 250 tys. maseczek.

ReklamaPonadto Poczta Polska wydzieliła specjalne strefy bezpieczeństwa w swoich placówkach. Klienci powinni ustawiać się za znajdującą się na podłodze taśmą - 1,5 metra od pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentów lub wykonanie innych niezbędnych czynności.

Klienci proszeni są także o zachowanie pomiędzy sobą bezpiecznej odległości co najmniej 1,5 m w trakcie oczekiwania. Zalecamy również, by klienci w trosce o bezpieczeństwo swoje oraz naszych pracowników wykorzystywali możliwość płatności bezgotówkowych, np. kartami płatniczymi lub telefonem w placówkach pocztowych.

Poczta Polska wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz GIS-u dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem. Zgodnie z obecnie obowiązującymi wytycznymi nie jesteśmy zobowiązani do zabezpieczenia płynu do dezynfekcji dla klientów.

Więcej na ten temat: Wizyta na poczcie tylko dla ludzi o mocnych nerwach!

Wyświetleń: 2721 komentarze: -
11:59, 18.04.2020r. Drukuj