Brak podpisu pod oświadczeniem, błędny numer rachunku, wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej. ZUS apeluje do właścicieli firm o uważne wypełnianie wniosków.
Przed wypełnieniem wniosków należy dokładnie sprawdzić zawarte w dokumencie informacje.
Reklama- Urząd udostępnił na stronie internetowej wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany Janem Kowalskim. Niestety, niektóre osoby bezrefleksyjnie przepisują wzór, a to sprawia, że wniosek nie może być rozpatrzony - informuje Piotr Olewiński regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Nie tylko podpis stanowi problem.
- Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje we wnioskach w różnych miejscach. Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego. To decyduje o terminie wypłaty świadczenia. Wnioski z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego, a to wydłuża rozpatrzenie sprawy. Do tego wiele wniosków wpływało na różne e-maile placówek ZUS, co jest błędem. Takie osoby muszą ponownie złożyć podpisany wniosek - informuje Piotr Olewiński z ZUS.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo.
18 kwietnia br. weszły w życie przepisy rozszerzające tarczę antykryzysową, w tym zasady dotyczące zwolnienia ze składek i świadczenia postojowego.
Bez progu przychodu przy postojowym dla samozatrudnionych, możliwość ponownej wypłaty tego świadczenia oraz zwolnienie z 50 proc. składek dla firm zgłaszających od 10 do 49 osób - to najważniejsze zmiany wprowadzone w tzw. tarczy antykryzysowej.
Wszelkie informacje na temat tego kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wyświetleń: 1096 | komentarze: - | 09:23, 20.04.2020r. |