wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Już od środy 20 maja dzieci zgłoszone wcześniej przez rodziców będą mogły wrócić do miejskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i żłobka

Już od środy, 20 maja dzieci zgłoszone wcześniej przez rodziców będą mogły wrócić do miejskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i żłobka - poinformował w czwartek po południu ratusz. Placówki zostały zamknięte decyzją rządu 16 marca. Rząd pozwolił na ich ponowne otwarcie od 6 maja.

Prezydent wówczas z tej propozycji nie skorzystał. Dziś włodarz podjął decyzję o wznowieniu pracy zerówek, przedszkoli i żłobka od 20 maja.

ReklamaPoniżej pełna treść komunikatu Urzędu Miasta w Ostrołęce

Już od środy, 20 maja mali ostrołęczanie będą mogli wrócić do miejskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i żłobka.

Ze względu na epidemię koronawirusa decyzją rządu 16 marca br. żłobki, przedszkola i szkoły zostały zamknięte. Pod koniec kwietnia Prezes Rady Ministrów ogłosił program "Nowa normalność", w ramach którego od 6 maja mogą być otwierane żłobki, przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach. Jednocześnie organy nadzorujące te placówki (a więc samorządy i właściciele prywatnych placówek) mają obowiązek wprowadzenia odpowiednich procedur sanitarnych i zapewnienia placówkom materiałów niezbędnych do zabezpieczenia podopiecznych, ich rodziców i personelu przed zagrożeniem epidemicznym. W związku z tym ostatnie dni poświęciliśmy na zakup trudno dostępnych na rynku materiałów (takich jak ozonatory, przyłbice, jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz płyny dezynfekujące) oraz dostosowaniu placówek do nowych wytycznych. Obecnie trwają szkolenia personelu podległych jednostek.

Od środy, 20 maja miejskie przedszkola, oddziały przedszkolne i żłobek będą przyjmować podopiecznych.

Odsłon: 19293 komentarze: 33
16:13, 14.05.2020r. Drukuj




Powrót


xxx @ 17:02, 14.05.2020

IP: 31.0...146

Czas najwyższy

Anna @ 17:12, 14.05.2020

IP: 78.152...246

Szkoda, że szkoły nie wrócą do normalnej pracy.

Pytanie do innych rodziców @ 17:17, 14.05.2020

IP: 5.173...180

Dotyczy Przedszkola Nr 8 w Ostrołęce
Jak dzwoniła do mnie wychowawczyni z grypy dziecka to sytuację przedstawiła w jak najczarniejszych barwach typu nie będzie zabawek książek zajęć dzieci z grupy żadnych zajęć dydaktycznych itp ąż strach wysłać dziecko do przedszkola.Czy Was też tak próbowano zniechęcić? Boję się o utrzymanie pracy, o zdrowie dziecka i o to w jakich warunkach będzie przebywać z paniami które chyba dziecka sobie nie życzą lub może lepiej wiedzą jak to "przygotowanie" wygląda w praktyce

*** @ 17:24, 14.05.2020

IP: 87.205...177

Nasze dziecko już chodzi do przedszkola i również Pani przyjmująca dzieci miała minę jakby szła na ścięcie... Wiadomo wszyscy są zastraszeni i się boją zarówno nauczyciele jak i rodzice...Nie dajmy się zwariować...

Do mamuśki z góry @ 17:25, 14.05.2020

IP: 31.41...75

Tak się boisz o zdrowie dziecka to pomyśl że tak samo mogą bać się panie przedszkolanki że Twoje dziecko coś przyniesie.
To nie zniechęcanie tylko fakt jak będzie wyglądała przechowalnia Twojego dziecka. Też bardzo boję się o pracę ale ponad wszystko stawiam spokój i zdrowie mojego dziecka. Nie będę go narażać na opiekę pod tyloma rygorami i w tak strasznej atmosferze. Myślę że to się nie uda. Tak jak teraz rodzice zostawili dzieciaki w domu. Są babcie sąsiadki ciotki.

Rodzic @ 17:31, 14.05.2020

IP: 188.146...143

Dokładnie można ale....... lepiej nie. Szkoły również powinny zakończyć rok szkolny a dokończyć o przerobić materiał po powrocie do normalności. A we wrzesniu połowa oprze się u psychologów pub psychiatrów bo nie poradzą sobie z rzeczywistością po takim okresie. MASAKRA

Przedszkole prywatne @ 18:08, 14.05.2020

IP: 178.235...27

Atmosfera zależy od nastawienia moje dziecko od 6 maja chodzi do prywatnego przedszkola, owszem są wymogi dezynfekcja itp ale dziecko ma normalne zajecia dydaktyczne, dzieci mało więc Pani może z każdym pracować każdego dopilnować Można tylko trzeba zmienić nastawienie. Jak bym pracowała w budżetówce też bym się nie spieszyla do pracy pod każdym pretekstem

Lena @ 18:11, 14.05.2020

IP: 37.47...75

Z sal przedszkolnych usunięto wszystkie przedmioty i sprzęty, których nie można zdezynfekować czyli dywany, lalki szmaciane, wózki dla lalek, puzzle, książeczki, z których dzieci mogły korzystać samodzielnie. Wymóg sanepidu jest taki, że każdą zabawkę po dotknięciu przez dziecko, należy zdezynfekować, dlatego usunięto też klocki lego i inne drobne zabawki. Zostały jedynie większe plastikowe zabawki i drewniane układanki. Jeślu chodzi o kredki, to każde dziecko będzie miało swój komplet w plastikowym pojemniku. W przedszkolu nie będzie zajęć dydaktycznych, tylko opiekuńcze. Dzieci będą przebywać przez cały dzień w tej samej sali, z tymi samymi paniami. Dzieci z różnych grup nie mogą się spotykać ze sobą. Wyjście na plac zabaw- każda grupa osobno. Dzieci nie mogą przynosić z domu swoich zabawek ani przytulanek. Takie są mniej więcej zasady. Wystarczy poczytać na stronie ministerstwa edukacji, jakie są wytyczne, a nie oskarżać od razu nauczycielki, ze nie chcą dzieci.

Ssss @ 18:16, 14.05.2020

IP: 178.235...71

A Pani z PM8 powiedziała to co jest aktualne z przepisami Głównego Inspektoratu nic nie zmyśliła . Trzeba słuchać aktualności . To są Prosze Państwa wasze dzieci , zainteresować się minimum trzeba

Anka Grafomanka z d. Kaszanka @ 18:20, 14.05.2020

IP: 159.205...71

Dzień dobry!

Cyt. "Już od środy, 20 maja dzieci zgłoszone wcześniej przez rodziców będą mogły wrócić do miejskich przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i żłobka - poinformował w czwartek po południu ratusz"

Jedynie słuszna i chwalebna decyzja pana prezydęta...

Pozdrawiam...

........, @ 18:39, 14.05.2020

IP: 78.152...246

Rozumiem każdy się boi o zdrowie swoich najbliższych, ale nie dajmy się zwariować. Wiele wirusów nas atakuje np. grypy i z tym żyjemy. Powrót dzieci do przedszkola jest słuszny osobiście uważam że szkoła też powinna przywrócić normalne zajęcia. Paniom wygodnie tak proponować przyjście żeby nikt nie był chętny tak samo jest z dniami przed świętami i feriami.

Lena @ 18:45, 14.05.2020

IP: 37.47...75

Panie mają w obowiązku poinformować rodzica, jak będzie funkcjonowało przedszkole, bo jak widać z komentarzy powyżej, niektórzy rodzice nie czytają i nie słuchają wiadomości. Jeśli rodzic musi wrócić do pracy, to pośle dziecko do przedszkola bez względu na panujące w nim warunki.

Lena @ 18:46, 14.05.2020

IP: 37.47...75

Panie mają w obowiązku poinformować rodzica, jak będzie funkcjonowało przedszkole, bo jak widać z komentarzy powyżej, niektórzy rodzice nie czytają i nie słuchają wiadomości. Jeśli rodzic musi wrócić do pracy, to pośle dziecko do przedszkola bez względu na panujące w nim warunki.

realność @ 18:58, 14.05.2020

IP: 2a01:110f...233f

Drogi rodzicu! Jesteś zobowiązany zapoznać się z wytycznymi GIS , a będziesz wiedział o czym informują nauczycielki przedszkola. Sytuacja wymaga / jak zawsze/ przestrzegania zasad, ponieważ chodzi o TWOJE zdrowie również. Jeśli tego nie rozumiesz to podaruj sobie komentarze i ciesz się dzieckiem , dopóki jesteś zdrowy. Pozdrawiam!!!!!

789 @ 19:47, 14.05.2020

IP: 178.213...151

Naprawdę wierzycie w dezynfekowanie każdej dotkniętej przez dziecko zabawki ? Wierzcie dalej, w inne bzdury też, powodzenia laughing

Zuzanna @ 19:55, 14.05.2020

IP: 176.109...162

Jestem zdziwiona, że pan Prezydent podaje oficjalną informację o otwarciu przedszkoli, a nauczyciele i dyrektorzy o tym nie wiedzą. Wierzę, że pan Prezydent zadbał o wszystkie szczegóły. Mam nadzieję, że pan Prezydent czyta te komentarze, to tak przy okazji, bardzo proszę, żeby pan Prezydent zastanowił się nad tą metodą naliczania godzinowego pobytu dzieci w przedszkolu, która polega na tym, że nauczyciele zamiast poświęcić więcej uwagi dziecku, szczególnie dzieciom, które przejawiają trudności w uczeniu się, to nauczyciele muszą zapisywać godziny przyjścia dzieci i odejścia dzieci z przedszkola, każdego dziecka i tak codziennie, a później nauczyciel zaczyna pracę księgowej naliczając odpłatność za przedszkole z wyliczeniem godzinowym. Nie uczyłam się na księgową, tylko na nauczycielkę. Dobrze, żeby rodzice o tym wiedzieli, ile czasu nauczyciel musi poświęcić na tą dodatkową pracę, ale płaca nauczyciela się nie zmieniła. Niech rodzice wiedzą o tym i zajmą jakieś stanowisko, bo pan prezydent powiedział, że będziemy pracować tak jak w Warszawie, tylko w Warszawie mają inne płace, a na pewno nie pracują więcej, niż nauczyciele w Ostrołęce. Panie Prezydencie bardzo pana proszę, niech pan coś z tym naliczaniem godzinowym i zapisywaniem godzin przyjścia i odejścia dziecka coś wymyśli innego, tak jak to na przykład było wcześniej, że rodzice zapisywali na dane godziny, a jeśli był problem, że rodzic nie odebrał dziecka do danej godziny, to musiał zapłacić za czas o który dziecko było dłużej w przedszkolu. Czy rodzice wiedzą ile przez to tracą, przecież, jeśli dziecko przyjdzie do przedszkola o godzinie 8.02, to jest to już rozpoczęta nowa godzina. Jeśli chodzi o powrót dzieci do żłobka, czy przedszkola, to proszę nie słuchać przesadzonych opinii, ze wszystko jest usunięte, bo książki są w szafce, ale tą książkę, którą chcemy, po prosu ją bierzemy, są zabawki, będą zabawy, zajęcia, więc wcześniej nie ma powodu do oceniania. Rodzice ocenicie, jak dziecko pójdzie do przedszkola, bo teraz za wcześnie na takie komentarze. Najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo, a potem reszta.

Do Leny @ 19:58, 14.05.2020

IP: 178.235...27

1. Rodzice czytają zalecenia Gis nie tylko nauczyciele więc nie ma co się fukac 2. Oburzenie godne pracownika przedszkola 3. Faktem jest co pisza rodzice nauczyciele zniechęcają np przed feriami więc wierze ze teraz też to robią 4. Niech nam Pani wyjaśni jak zalecenia Gis są takie same dla wszystkich przedszkoli dlaczego prywatne moga a państwowe nie

Lena @ 20:23, 14.05.2020

IP: 37.47...75

1. Gdyby rodzice czytali zalecenia, to nie byliby zdziwieni, ze pobyt w przedszkolu będzie wyglądał inaczej niż wcześniej. 2. Nie jestem pracownikiem przrdszkola, po prostu czytam informacje i wiem jak ma mniej więcej wyglądać opieka w przedszkolu. 3. Tematem dyskusji jest organizacja opieki w czasie epidemii, a nie w ferie, święta. Nie wypowiadam się na ten temat, bo nie mam takiej wiedzy, a plotkami się nie zajmuję. 4. Nie bardzo wiem, co mogą prywatne przedszkola, a czego nie mogą publiczne. Wytyczne są dla wszystkich takie same. Jeśli chodziło o zajęcia, to w publicznych też będą, tylko nie będzie to realizacja podstawy programowej. Ma być gimnastya, zabawy ruchowe, czytanie bajek, wierszyków, zabawy plastyczne, wyjścia na dwór.
Wszystko jest napisane, wystarczy najpierw poczytać, a dopiero potem się denerwować. Pozdrawiam, życzę dużo spokoju, zrozumienia i empatii.

Anty PIS @ 21:37, 14.05.2020

IP: 5.173...70

Jak mają tak robić to niech wcale nie otwierają. Co dzieciaki są winne tej pandemii.
Niech się rzadzący pier..... W łb... y dopiero później pomyślą może coś pomoże.
To jest chore co oni z nami robią.

Sk/mUTEK @ 21:51, 14.05.2020

IP: 185.166...49

do : Anty Pis
"Jak mają tak robić to niech wcale nie otwierają. Co dzieciaki są winne tej pandemii.
Niech się rzadzący pier..... W łb."

Przesadzasz tak krytykować władzę samorządową.
To w ręcz mało kulturalne. Ale brak kultury w totalnej opozycji to norma.

Moim zdaniem władze powinny otworzyć wcześniej przedszkola. Aby pomóc ludziom, pracującym, w opiece nad dziećmi.

Monika @ 22:45, 14.05.2020

IP: 188.146...15

dzieci do przedszkola cos przyniosą? raczej z przedszkola, jak przez cały Boży rok...naokragło jak nie katar, to kaszel, wymioty, a w lutym w przedszkiolu nr 17 panowała ospa, po 5 dzieciaków w grupie 4 latków było...i nikt zabawek nie chował i nie dezynfekował, i przedszkole funkcjonowało...a teraz raptem każdy się boi siebie nawzajem, od września juz bac się nie bedziecie, czy jak?

Zuzanna @ 07:04, 15.05.2020

IP: 5.173...11

Rodzic jest odpowiedzialny za swoje dziecko. To on zdecyduje o losie ukochanego malucha. Wytyczne są i placówki będą je stosować. Placóekami zarządzają dyrektorzy. Mają do pomocy vice. Są kierownicy gospodarczy, intendentki, kucharki, sprzątaczki. Zadbają o bezpieczeństwo. Dzieci przychodzą z domów i potem tam wracają! I tu wielka niewiadoma! Z kim przebywa w domu, kto odwiedza rodzinę, gdzie wychodzą, z kim kontakt mają rodzice, rodzeństwo, dziadkowie. Czy korzystsją z windy? Czy chodzą na plac zabaw osiedlowy? Czy odwiedzali rodzinę poza miastem? Pytań i wątpliwości 100tysięcy. Prezydent wg wskazań ministra i rządu otwiera instytucje opieki. Rodzic podejmire odpowiedzialną decyzję!

do Monika @ 09:15, 15.05.2020

IP: 79.184...211

Dzieci przynoszą z przedszkola różne choroby, ponieważ inni rodzice przyprowadzają do przedszkola chore dzieci.

Annn @ 09:31, 15.05.2020

IP: 94.254...221

Ludzie Gdzie Wy Macie tego koronowirusa.. To jedna wielka propaganda! Robią z nami co chcą nie dajmy sobą manipulować a już napewno nie zgadzać się na zadne szczepienie..

@ zuzanna @ 09:59, 15.05.2020

IP: 83.6...174

Prezydent podejmuje decyzję i ja ogłasza, następnie przekazuje dyrektorom i to on ma za zadanie poinformować nauczycieli o powrocie. Nauczyciel powinien być cały czas w gotowości a nie wielkie oburzenie Zuzanny że musi wrócić do pracy. Zapracuj na wynagrodzenie, już dość się poopierrr w domu Zuzanna .

czytaj ze zrozumieniem @zuzanna @ 10:36, 15.05.2020

IP: 79.184...211

Z wypowiedzi Zuzanny nie wynika, że jest ona oburzona powrotem do pracy. Nie wynika z niej nawet, czy Zuzanna jest pracownikiem oświaty.
Jak się nie ma merytorycznych argumentów na temat, to się zaczyna plucie jadem, nagonka, itp.

Do ludzi używających epitetów @ 16:50, 15.05.2020

IP: 176.109...246

Dwa ostatnie komentarze, to kultura nieprzeciętna i już od razu wiadomo kto je pisze. Nie można się zniżać do poziomu takich trollów, którzy atakują, są agresywni, tylko dlatego, że nie lubią kulturalnych ludzi, bo są źle wychowani, z takimi się nie rozmawia, bo to nie ma sensu. Widać, że te wypowiedzi są z Urzędu Miasta, a jeśli tak, to wysoki poziom preferują te osoby, tylko w czym? W ujadaniu, szczuciu, zastraszaniu i krzykiem próbują wywierać presję na innych. To smutne, że tak to wygląda, ale mam radę dla tych, co mówią, cyt." Zapracuj na wynagrodzenie, już dość się poopierrr w domu" - właśnie tak mówią ludzie, którzy są agresywni i potrafią tylko w takim stylu wypowiadać się. Wstyd.

Bez epitetów @ 17:56, 15.05.2020

IP: 5.173...11

Epitetów nie ma w ostatnich komentarzach. Kłamstwo i oszustwo. Czytam i nie widzę. Za to w twoim z 16.50 aż tchnie niechęcią do ludzi. I skąd ta pewność ze to UM. Pogódż się z rzeczywistością i daj spokój. Poświęć tę energię ns pomoc w opiece i nauce swoich dzieci albo dzieci znajomych rodziny przyjaciół.

Gla @ 18:02, 15.05.2020

IP: 94.254...83

Dla mnie jest to jedna wielka porażka jeśli szkoły są zamknięte to przedszkola również powinny być zamknięte.. a pani z PM8 mało co się nie posra... Bo w tym momencie jest to żałosne ... No i oczywiście rodzice co nie pracują będę wypychać jak mogą swoje dzieci ... Bo już mają ich dosyć.. jakoś do tej pory radzili sobie rodzice jak dzieci nie chodziły i jakoś zawsze sobie to zorganizowali a tu raptownie nie ma komu zostać... No dziwne wszyscy zaczęli pracować? Haha...

Rodzic @ 18:16, 15.05.2020

IP: 178.235...27

Czytam wypowiedź Zuzanny i zgadzam się z nia: zapisywanie godzin przybycia odebrania kazdorazowo dziecka to przesada nie wystarczyłoby godzin dzieci które przekraczają normę? Za to wypowiedź Leny co do procedur w przedszkolu jest tak szczegółowe o puzzlach kredkach itp/ GIS urzad miasta tak tego nie precyzuje/ że wątpię że nie pracuje w przedszkolu. Póki zus daje zasiłki rodzice będą trzymać dzieci w domu zasiłek się skończy to i strach przed pandemia minie jak rękę odjal Ot co

Bez nagonki, czytaj ze zrozumieniem. @ 18:33, 15.05.2020

IP: 176.109...246

To jest cytat "Jak się nie ma merytorycznych argumentów na temat, to się zaczyna plucie jadem, nagonka, itp.", więc proszę wypowiadać się używając właściwych słów, bo ja żadnej nagonki nie robię na nikogo, bo nie muszę, bo nie jestem w żadnej partii, a interesują mnie te rzeczy, które są ważne i je poruszam w komentarzu, jeśli chcę i wyznaję wolność słowa, ale w granicach norm, więc proszę mi nie mówić, co powinnam robić, bo wykonuję pracę bardzo ważną w obecnych czasach, a dobre rady i nakazy, co ktoś ma robić, to proszę stosować wobec swojej rodziny i znajomych, to ciekawe, jak zareagują na takie komunistyczne rozkazy i proszę mnie więcej nie zaczepiać, bo mam prawo pytać, prosić, reagować i proszę opanować swoje emocje rządzicielstwo i jeśli już to ja nie będę tobie człowieku doradzać,czym masz się zająć bo nie znam cię i nie wiem, co jest dobre dla ciebie, a ty wiesz co jest dobre dla mnie czy dla innych? Przestań prześladować ludzi, bo pomyślę sobie, ze jesteś niezrównoważoną osobą i tyle w temacie i wydawaj rozkazy u siebie w domu i doradzaj, ale nie mi, bo ja sobie nie życzę. Pozdrawiam miłą i sympatyczną osobę i zdrówka życzę.

Do Gla @ 19:01, 15.05.2020

IP: 94.254...83

Zgadzam się w 100% dokładnie tak będą wypychać jak mogą te mamusie nie pracujące co są tak bardzo zmęczone że muszą dać dziecko do przedszkola.
A dyrektor powinien weryfikować rodzica czy pracuje jeśli nie to do domu z dzieckiem siedzieć a nie chodzić po hali targowej ....

Do gala @ 08:59, 16.05.2020

IP: 205.201...34

Nie ma tu znaczenia czy rodzic pracuje czy nie wez pod uwagę przedszkola prywatne bo do publicznego nie każde dziecko się dostanie aż tyle miejsc w nich nie ma , więc dziecko od polowy marca nie chodzi a rodzice muszą płacić to raz a dwa dziecku moze dobrze zrobi po takiej izolacji kontakt z Panią czy też rówieśnikami . Teraz zamierzacie dzieci trzymać w domu aż szczepienia nie będzie czy tez inne matki do przedszkola czy szkoły nie bo sie zarazi ale po placach zabaw czy sklepach z dziećmi chodzic mozna ...

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót