wtorek, 26 maja 2020 r., imieniny Filipa, Pauliny, Eweliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Kradli prąd i nielegalnie wytwarzali alkohol (zdjęcia)

Ostrołęccy mundurowi zabezpieczyli prawie pół tysiąca litrów gotowego alkoholu, około dwóch tysięcy litrów tzw. zacieru, instalację do produkcji używki oraz setki kilogramów półproduktów. Ponadto policjanci ujawnili nielegalny pobór prądu. Do sprawy zatrzymano dwóch mieszkańców naszego powiatu.

Policjanci, którzy na co dzień zwalczają przestępczość akcyzową ustalili dwa miejsca na terenie powiatu ostrołęckiego, gdzie może odbywać się nielegalna produkcja alkoholu. Do sprawy wytypowano dwóch mieszkańców naszego powiatu w wieku 28 i 60 lat.

Reklama- Czynności prowadzone przez policjantów z ostrołęckiego wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją, dzięki którym zabezpieczono kontrabandę, miały miejsce wczoraj rano (21 maja). Pod jednym z wytypowanych adresów policjanci zabezpieczyli instalację do produkcji nielegalnego alkoholu oraz 360 litrów gotowego "wyrobu", który znajdował się w butelkach oraz beczkach różnej pojemności. Do sprawy zatrzymano 28-letniego mieszkańca naszego powiatu - informuje podkom. Tomasz Żerański, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Niemal w tym samym czasie mundurowi rozpoczęli czynności pod drugim z ustalonych adresów, który także znajduje się na terenie naszego powiatu.

- W trakcie działań policjanci zabezpieczyli 14 beczek wypełnionych destylatem oraz 115,5 litra gotowego alkoholu, instalację do jego produkcji, a także dużą ilość półproduktów służących do jego produkcji, takich jak cukier, drożdże, syropy, a nawet etykiety na butelki - podaje oficer prasowy.

To jednak nie wszystko. Policjanci ujawnili także kradzież prądu.

Reklama- Zatrzymany 60-letni mieszkaniec powiatu przyznał, że sam wykonał nielegalne podłączenie do linii zasilającej dom. Na miejsce wezwano pracowników zakładu energetycznego, którzy potwierdzili nielegalny pobór prądu - przekazuje podkom. Żerański.

Obydwaj mężczyźni usłyszeli już zarzuty z art. 12a Ustawy o Wyrobie Alkoholu Etylowego oraz Wytwarzaniu Wyrobów Tytoniowych i przyznali się do ich popełnienia.

Zgodnie z kodeksem karno-skarbowym mężczyznom grozi kara pozbawienia wolności do lat trzech oraz wysoka grzywna. Dodatkowo starszy z mężczyzn odpowie także za nielegalny pobór prądu.

- To kolejne tylko w tym roku skuteczne działania policjantów z ostrołęckiego wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją skierowane na zwalczanie przestępczości akcyzowej. Spożywanie nielegalnego alkoholu niesie ryzyko dla zdrowia, a nawet życia osób go spożywających. Chęć eksperymentowania oraz zaoszczędzenia kilkunastu lub nawet kilku złotych może być tragiczne w skutkach. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia w jakich warunkach sanitarnych odbywa się nielegalna produkcja alkoholu, aby samemu się przekonać, że jego spożywanie może być niebezpieczne - przypomina funkcjonariusz policji.

Fot. KMP w Ostrołęce

Odsłon: 14109 komentarze: 26
11:16, 22.05.2020r. Drukuj




Powrót


mieszkaniec @ 11:21, 22.05.2020

IP: 2a00:f41...67b5

Gdzie będę bimber kupował laughing smile

Bobek @ 11:22, 22.05.2020

IP: 80.50...118

To nie produkcja alkoholu tylko środka dezynfekcyjnego celem przekazania darowizną dla szpitali.

sadsad @ 11:24, 22.05.2020

IP: 5.173...249

chuyowo ktos podpier.....dolil

mik @ 11:55, 22.05.2020

IP: 2a01:110f...2197

No i po dezynfekcji 😁, a zaraza jeszcze się nie skończyła 😉

Papa Smerf @ 11:58, 22.05.2020

IP: 2a00:f41...34e7

W czasach pandemii wyrób alkoholu powinien być dozwolony w celu dezynfekowania się😆😃😂😁

Kanek @ 12:13, 22.05.2020

IP: 31.0...150

Kradli prąd i wytwarzali nielegalnie wytwarzali alkohol

CO to za idiota napisał?

Dziadzia @ 12:30, 22.05.2020

IP: 188.146...24

Komuś żal d...p ściskał 😂

Tekst @ 12:33, 22.05.2020

IP: 5.172...176

A co to cukru i syropu nie można posiadać w czasach kryzysu? Alkohol mieli na własny użytek. Średnio rozgarnięty prawnik ich wybroni.

do Dziadzia i tekst @ 12:47, 22.05.2020

IP: 5.184...41

Tak, ściska żal na takie coś. Dlaczego jeden musi płacić podatki a drugi jest nierobem liczącym na łatwy zarobek?

A prąd kradli bo myśleli, że to legalne? Jak będzie tak ogarnięty jak Ty to na pewno wybroni.
"(...) Jednym słowem – wbrew często powielanym mitom, produkcja alkoholu etylowego, nawet wyłącznie na własny użytek, jest nielegalna"
"W Polsce produkcja alkoholu etylowego jest dozwolona jedynie po uzyskaniu wpisu do rejestru prowadzonego przez ministerstwo rolnictwa. Ten wpis wydawany jest przedsiębiorcom, którzy muszą spełnić szereg skomplikowanych warunków dotyczących zarówno kontroli jakości, bezpieczeństwa, jak i spraw związanych z akcyzą (produkcja alkoholu musi się odbywać w tzw. składzie podatkowym, pod ścisłą kontrolą celników). W praktyce oznacza to, że produkcja bimbru na własny użytek, czyli nawet w niewielkich, niehandlowych ilościach, jest prawnie zabroniona i podlega karze do roku pozbawienia wolności, a w przypadku produkcji znacznych ilości, które sugerują zamiar pokątnej sprzedaży – do dwóch lat pozbawienia wolności."

Obywatel @ 13:22, 22.05.2020

IP: 188.146...185

Żyjemy w państwie bezprawia niedługo nie będzie można załatwić sptaw fizjologicznych lub po rządowemu wysrać się, komuna przy tym to był raj. Co się dzieje z tym krajem stado baranów w liczbie 470 rządzi 40 milionowym narodem co im wolno czego nie wolno jakie papierosy mają kupować jaki alkohol a oni robią co chcą

MYK @ 13:23, 22.05.2020

IP: 31.182...200

Mam nadzieje, że to nie w okolicy Czarnotrzewia, bo ja tam jeżdżę nad Omulem na ryby, świetnie biorą smile

Bobek @ 13:53, 22.05.2020

IP: 80.50...118

do Dziadzia i tekst @ 12:47, 22.05.2020
"Tak, ściska żal na takie coś. Dlaczego jeden musi płacić podatki a drugi jest nierobem liczącym na łatwy zarobek?"

łatwy zarobek? Wiedza panie wiedza i umiejętności. Dlaczego mam płacić podatki od swojej wiedzy i swoich umiejętności? Podatki płacę za produkty niezbędne do przygotowania zacieru (VAT)... to nie wystarczy? Jeszcze podatek dochodowy, podatek od sprzedaży, podatek akcyzowy...

Cukierek @ 14:09, 22.05.2020

IP: 188.146...24

Do Bobek:
Masz Panie całkowitą racje👍

do Bobek @ 14:47, 22.05.2020

IP: 37.47...190

I co w związku z tym? To wlaściciele sklepów nie płacą podatku od swojej wiedzy i umiejętności? A jaka jest różnica między nimi? Chyba tylko taka że tego dziado.twa nie odwiedza sanepid i produkcja wygląda jak na załączonym obrazku. Dlaczego właściciele sklepów muszą płacić dodatkowo koncesję, wywóz szamba, BDO, prąd (bo nawet to jegomoście kradli), VAT, podatek dochodowy? Najlepiej okradać państwo przez niezarejestrowany handel i jeszcze wyciągać łapy po zasiłki wszelkiego rodzaju bo przecież zatrudnienia brak. Zawsze możemy żadnych podatków nie odprowadzać do Państwa, po co komu szpital czy policja, w razie kradzieży sąsiad pomoże. Chore miasto

do Bobek @ 15:01, 22.05.2020

IP: 37.47...190

I fakt, potrzeba przy pędzeniu wielu lat doświadczenia, potężnej wiedzy i dużo pracy laughing laughing

. @ 16:51, 22.05.2020

IP: 94.254...94

Dwóch nas piło ktoś podjeb.🥃🚓

Mrj @ 19:50, 22.05.2020

IP: 5.173...180

Tak jak ktoś wyżej napisał średnio rozgarnięty prawnik ogarnie temat. Nitkt nie złapał za rękę przy sprzedaży i mogą ich cmoknąć w pompke, bekną jedynie za prąd.

do Mrj @ 20:40, 22.05.2020

IP: 37.47...59

Bimber/alkohol nawet na własny użytek jest zakazany.

flajerzy @ 21:15, 22.05.2020

IP: 77.111...5

Smacznego i do dna,. wszystkich fanom picia bimbru z beczkek po chemikaliach albo po olejach przemysłowych

warunki sanitarne produkcji zachęcają do picia vódy i bimbru z takiej mety

rumiany @ 22:16, 22.05.2020

IP: 5.173...62

"I co w związku z tym? To wlaściciele sklepów nie płacą podatku od swojej wiedzy i umiejętności? A jaka jest różnica między nimi? "

taka, że właściciele sklepów handlują nieswoim wyrobem? Są na zasadzie pośrednika, nie twórcy...
Jeżeli ktoś jest twórcą, nie powinien z tego tytułu płacić podatków. Takie jest moje również zdanie.
Pójdź do sklepu i poproś sklepikarza o zrobienie papierosów albo alkoholu... a nie o podanie z półki gotowego produktu... Czujecie różnicę pomiędzy twórcą a handlarzem? Jeżeli jesteś twórcą to coś wymyśliłeś, stworzyłeś, dajesz zarabiać innym, to dlaczego od swojej wiedzy i pomysłu masz płacić podatki?

do obywatel @ 23:08, 22.05.2020

IP: 83.31...45

co ty bredzisz madra glowo

g @ 23:24, 22.05.2020

IP: 2a01:110f...8f9

pisowcy ukradli życie koniom w Janowie Podlaskim ,pis was zabije

obrońca dyrekcji radiowej trójki @ 13:44, 23.05.2020

IP: 2001:67c...265

Podczas degustacji i libacji szczali to tych beczek, żeby procenty się nie zmarnowały

Na zdrowie smakosze bimbrów z szczynami

Poszkodowany @ 20:43, 23.05.2020

IP: 37.47...217

Nikt nikogo nie zmusza do kupowania bimberku...jak nie było by kupców nie było by i producentów. A ci co piszą negatywny tego procederu Na pewno nawet herbaty nie potrafią zrobić co mowa dobry trunek na który czasami kilka tygodni.

do Poszkoowany @ 21:33, 23.05.2020

IP: 2a00:f41...2769

Ludzie go kupują bo jest tanszy, jest tanszy bo jest nielegalny. Czego nie rozumiesz?

Alek @ 22:36, 23.05.2020

IP: 94.254...151

Niech podatki płacą A nie krzywasa

Dodaj komentarz

Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia Regulaminu.

Redakcja Mojej Ostrołęki nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczonych przez internautów.
Należą one do osób, które je zamieściły.

Powrót