Do Urzędu Miasta w Ostrołęce wpłynęło zapytanie radnego Jakuba Frydryka dotyczące udostępnienia protokołów odbiorów z inwestycji budowy ul. Dionizego Majewskiego w Ostrołęce, która powstała w ramach zadania inwestycyjnego "Budowa infrastruktury technicznej przy udziale mieszkańców". Jest odpowiedź prezydenta.
Radny prośbę skierował bezpośrednio do prezydenta Łukasza Kulika.
ReklamaRzeczona sprawa dotyczy budowy ulicy D. Majewskiego w Ostrołęce oraz Marka T., którego firma wygrała przetarg na realizację zadania. Temat wielokrotnie powracał podczas posiedzeń miejskiego samorządu.
Wyszło m.in. na jaw, że Marek T. w 2015 roku został skazany, a wyrok zatrze się dopiero po pięciu latach. Jak wynika ze stanowiska miasta, Marek T. złożył jednak oświadczenie o niekaralności, informując na piśmie, że spełnia wszystkie warunki do udziału w przetargu dotyczącym budowy ulicy Majewskiego, w tym także o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Gdy informacje w oświadczeniu mogły okazać się nieprawdą, prezydent miasta, w styczniu tego roku, złożył do prokuratury zawiadomienie dotyczące podejrzenia popełnienia przestępstwa.
ReklamaSprawa budowy ulicy Majewskiego zdaje się nie mieć jeszcze finału. O wydanie protokołów odbiorów z budowy wnioskuje bowiem radny. Pismo wpłynęło do Urzędu Miasta w Ostrołęce 8 maja br.
Na oficjalnej stronie urzędu miasta już pojawiła się odwiedź prezydenta, który udostępnił protokoły odbioru. Jest to dokument z 28 lutego br., zawierający opis zadania inwestycyjnego, wykonawce i zleceniodawcę oraz skład komisji, która dokonała odbioru. Obecny był także radny Jakub Frydryk.
Podczas oceny stanu budowy stwierdzono:
- Dokumentacja złożona do gotowości do odbioru z dn. 13.02.2020 nie spełnia wymagań umowy. W związku z powyższym zamawiający nie ma możliwości oceny zgodności wykonanych robót, czy są one zgodne z projektem i pozwoleniem na budowę. Wykonawca zobowiązuje się do złożenia kompletnej dokumentacji wymaganej ww. umową do 3.03.2020 roku. Zamawiający, po zapoznaniu się z dokumentacją, wskaże termin ponownego zebrania komisji celem kontynuacji procedury odbiorczej - czytamy w protokole.
ReklamaW odpowiedzi przedstawiono także protokół warunkowego odbioru robót z 8.04.2020 r. Na podstawie oceny stanu faktycznego budowy stwierdzono:
- Wykonawca poinformował, że w dniu dzisiejszym (tj. 08.04.2020) złożone w UM zostaną brakujące dokumenty do operatu kolaudacyjnego. Zleceniodawca, po zapoznaniu się z nimi, przedstawi w tej kwestii stanowisko co do jej kompletności. Strony wspólnie uzgodniły, że w celu weryfikacji rozbieżności pomiędzy wynikami badań stopnia zagęszczenia gruntu, zostanie zlecone dodatkowe ww. badanie innej jednostce uprzednio nie wykonującej badań na tej inwestycji, badanie zostanie wykonane w obecności przedstawicieli wykonawcy i zleceniodawcy - czytamy w protokole.
- poprawienie kostki betonowej na przejściu dla pieszych,
- poprawienie kostki betonowej przy wpuście deszczowym (w okolicach studni D3),
Reklama- wymiana uszkodzonych kostek betonowych na ciągu pieszo-jezdnym na łuku przed furtką do posesji nr 5,
- poprawienie kostki przy studni kanalizacji deszczowej przed bramą wjazdową przy posesji nr 7,
- wymiana uszkodzonych kostek betonowych przy posesji nr 9 w okolicach studni kanalizacji sanitarnej,
- regulacja latarni (pionowanie),
- poprawić kostkę betonową przy wpustach deszczowych przy studni D7,
- uzupełnić braki spoiwa w nawierzchni ciągu pieszego,
Termin napraw minął 31 maja br. Jak czytamy w piśmie, wykonawca zapoznał się z pismem w urzędzie miasta 9 kwietnia br., jednak opuścił ratusz wraz z kierownikiem budowy, bez podpisania dokumentu.
Pełna treść odpowiedzi wraz z załącznikami (protokołami odbioru), dostępna jest na stronie Urzędu Miasta w Ostrołęce.
Wyświetleń: 836 | komentarze: - | 10:44, 05.06.2020r. |