Prace związane z modernizacją linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na większości odcinka usunięto już tory, również w naszym mieście. Po rozebranym torowisku poruszają się ciężarówki i ciężki sprzęt. Uważajcie na przejazdach i obejrzyjcie nagranie!
Kierowcy korzystający z dróg, które przecinają przejazdy kolejowe, powinni zachować szczególną ostrożność. Zamiast pociągów, w miejscu zdemontowanych torów, jeżdżą ciężarówki dowożące potrzebne materiały związane z inwestycją, co widać na nagraniu zarejestrowanym przez kamerkę samochodową.
Reklama
Umowa w trybie "projektuj i buduj" na realizację modernizacji linii z Ostrołęki do Chorzel została podpisana w lipcu 2019 roku. Prace wykonywane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT). Wartość inwestycji to około 320 mln zł.
Dzięki modernizacji, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pasażerowie zyskają lepiej przygotowane perony na wszystkich stacjach i przystankach na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Będą wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne oraz będą dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Zwiększy się też bezpieczeństwo na 35 przejazdach kolejowo-drogowych. Wymieniane są tory. Będzie ułożona nowa nawierzchnia.
- Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - przekazał nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
Reklama
Zakres prac przewiduje również przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce.
- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi - podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK.
Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2022 roku.
Zobacz zdjęcia:
Rewitalizacja linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele
Więcej zdjęć: Rewitalizacja linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele
Wyświetleń: 7676 | komentarze: - | 09:05, 30.08.2020r. |