czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele. Po rozebranym torowisku jeżdżą ciężarówki. Uważajcie! (zdjęcia, wideo)

Prace związane z modernizacją linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele przebiegają zgodnie z harmonogramem. Na większości odcinka usunięto już tory, również w naszym mieście. Po rozebranym torowisku poruszają się ciężarówki i ciężki sprzęt. Uważajcie na przejazdach i obejrzyjcie nagranie!

Kierowcy korzystający z dróg, które przecinają przejazdy kolejowe, powinni zachować szczególną ostrożność. Zamiast pociągów, w miejscu zdemontowanych torów, jeżdżą ciężarówki dowożące potrzebne materiały związane z inwestycją, co widać na nagraniu zarejestrowanym przez kamerkę samochodową.

Reklama

Umowa w trybie "projektuj i buduj" na realizację modernizacji linii z Ostrołęki do Chorzel została podpisana w lipcu 2019 roku. Prace wykonywane są przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPMT). Wartość inwestycji to około 320 mln zł.

Dzięki modernizacji, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a pasażerowie zyskają lepiej przygotowane perony na wszystkich stacjach i przystankach na odcinku Ostrołęka-Chorzele. Będą wyposażone w ławki, wiaty i gabloty informacyjne oraz będą dostosowane dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Zwiększy się też bezpieczeństwo na 35 przejazdach kolejowo-drogowych. Wymieniane są tory. Będzie ułożona nowa nawierzchnia.

- Prace obejmą m.in. przejazd przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce, gdzie zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - przekazał nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Reklama

Zakres prac przewiduje również przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce.

- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi - podkreśla rzecznik prasowy PKP PLK.

Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2022 roku.

Zobacz zdjęcia:
Rewitalizacja linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele

Więcej zdjęć: Rewitalizacja linii kolejowej Ostrołęka - Chorzele

Wyświetleń: 7676 komentarze: -
09:05, 30.08.2020r. Drukuj