sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

W lutym pierwsze podejrzenie zachorowania na COVID-19, wstrzymanie budowy Ostrołęki C, likwidacja workowni w Stora Enso (podsumowanie roku)

Prezentujemy kolejne największe wydarzenia mijającego roku, które były najpopularniejszymi publikacjami na łamach naszego serwisu. W lutym pojawiły się pierwsze informacje o podejrzeniu zakażenia koronawirusem, wstrzymano budowę elektrowni węglowej, podjęto decyzję o likwidacji workowni w Stora Enso.

W lutym do naszej redakcji napływały niepokojące informacje od mieszkańców, że do Ostrołęki prawdopodobnie dotarł koronawirus. Jak twierdzili wówczas czytelnicy, w Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Józefa Psarskiego rzekomo przebywa jedna osoba z podejrzeniem zakaźnej choroby. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ostrołęce poinformowała nas wtedy, że na oddziale obserwacyjno-zakaźnym hospitalizowany jest mieszkaniec powiatu ostrołęckiego z podejrzeniem zakażenia koronawirusem.

Reklama

Dowiedzieliśmy się również, że wstrzymano budowę elektrowni węglowej w naszym mieście, hucznie promowanej przez prawicowych polityków ogromnej inwestycji. O decyzji poinformowały spółki Enea SA i Energa SA. Projekt od lat był określany przez branżowych ekspertów jako nierentowny.

Pod budowę nowej elektrowni w Ostrołęce miasto przejęło grunty od sąsiedniej gminy Rzekuń. Poprzedni prezydent miasta Janusz Kotowski, wielki zwolennik budowy nowego bloku węglowego, od lat zapewniał, że elektrownia powstanie. Rząd nie zabezpieczył jednak pieniędzy na jej budowę. Umowę z wykonawcą podpisano, prace postępowały, lecz wciąż brakowało miliardów złotych na pełną realizację inwestycji.

W lutym do naszej redakcji napływały od czytelników niepokojące informacje o tym, że Stora Enso w Ostrołęce planuje zamknąć workownię. Potwierdziły się doniesienia. Decyzja o zlikwidowaniu zakładu worków papierowych została podjęta uchwałą Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Stora Enso. Wygaszanie działalności zaplanowano do końca 2020 roku.

W lutym napisaliśmy także, że w związku z modernizacją linii kolejowej nr 35, zaplanowano gruntowną przebudowę mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce. Przeprawa miałaby być całkowicie rozebrana. Wywiązał się jednak problem, bo pod mostem biegnie rura miejskiej spółki, która odprowadza ścieki z miasta do oczyszczalni.

- Zgodnie z treścią umowy zawartej w lutym 2009 roku pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., a OPWiK w Ostrołęce, w przypadku rozbiórki mostu, OPWiK zobowiązało się we własnym zakresie i na własny koszt dokonać przebudowy kanalizacji sanitarnej na omawianym obiekcie. W związku z powyższą umową, przebudowa rurociągu nie była uwzględniona w zakresie prac PLK - poinformował nas wówczas Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Reklama

Poinformowaliśmy również o kolejnej aferze w mieście. W Ostrołęce w szkołach średnich istniały klasy, do których uczęszczało zaledwie kilkoro uczniów. Co gorsze, w kilku szkołach tworzone były te same profile, przez co brakowało chętnych do utworzenia co najmniej 20-kilkuosobowej klasy. Pomimo znikomego naboru, miasto, za czasów prezydenta Janusza Kotowskiego, kompletnie nie zajęło się tym problemem. Zamiast reformować, postanowiono zatrudniać nauczycieli i wydawać z miejskiej kasy miliony złotych na utrzymanie kilkuosobowych klas, ponieważ ministerstwo nie dotuje klas z tak niską liczbą uczniów. Wieloletnie zaniedbania doprowadziły do tego, że miasto zamiast budować nowe drogi, musi przeznaczać miliony złotych na rywalizujące ze sobą szkoły. Z rozwiązaniem tego problemu musiał zmierzyć się obecny prezydent miasta Łukasz Kulik oraz dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta w Ostrołęce.

Dowiedzieliśmy się też o planach budowy kolejnego mostu na Narwi, który ma powstać na wysokości miejscowości Teodorowo w gminie Rzekuń. Przeprawa to jedna z kluczowych inwestycji dla naszego regionu. Jej zadaniem byłoby przede wszystkim odciążenie miasta z ruchu tranzytowego oraz stworzenie alternatywnej drogi do przeprawienia się przez Narew. Wiadomo bowiem, że wzmożony ruch, jaki odbywa się wokół dwóch ostrołęckich mostów, które zbiegają się we wspólne rondo im. księcia Siemowita, wywołują korki i utrudnienia w ruchu. Most o szerokości niemal 13 metrów, ma mierzyć blisko 222 metry i posiadać ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja zakłada 3,7 km dróg dojazdowych, a szacowany całkowity jej koszt to 61 mln zł. Zjazd z przeprawy ma biec nieopodal składowiska popiołów w Łęgu Przedmiejskim i połączyć się z nowo wybudowanym rondem z drogą powiatową 2539W. Trasa, w dalszej perspektywie, ma biec przez Gnaty, Białobiel, w stronę Łodzisk, aż do drogi krajowej i ostatecznie połączyć drogi krajowe numer 53 i 61, tworząc obwodnicę miasta.

Reklama

Ostatnia prosta do otwarcia Kauflandu w Ostrołęce, to kolejny temat, który cieszył się popularnością wśród czytelników. Chociaż o planach przejęcia powierzchni handlowej po Tesco przez niemiecką sieć Kaufland wiedzieliśmy już kilka miesięcy temu, to zgodę musiał wydać UOKiK. Tak też się stało, wówczas można było już oficjalnie mówić o nowym najemcy w Galerii Bursztynowej.

Więcej:

- Czy do Ostrołęki dotarł koronawirus? (aktualizacja)

- Fatalna wiadomość: budowa nowej elektrowni w Ostrołęce wstrzymana!

- Będą zwolnienia w Stora Enso? Zakład wygasza workownię

- To już pewne. Stora Enso zamyka Zakład produkcji worków w Ostrołęce!

- Most kolejowy do rozbiórki jeszcze w tym roku. Co będzie z rurą ściekową OPWiK, którą zamontowano pod mostem?

- Tylko u nas: ostrołęczanie tracą miliony złotych. W szkołach tworzono 5-osobowe klasy (!) Zaniedbania są wieloletnie

- Kolejny most na Narwi ma być gotowy w 2024 roku. Trwają opracowania i spotkania konsultacyjne

- Ostatnia prosta do otwarcia Kauflandu w Ostrołęce. Mieszkańcy już otrzymali gazetki promocyjne

Wyświetleń: 1659 komentarze: -
09:32, 15.12.2020r. Drukuj