czwartek, 18 kwietnia 2024 r., imieniny Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Pechowe zakupy w internecie. Mieszkanka powiatu straciła ponad 300 złotych

Ostrołęccy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie dotyczące oszustwa podczas zakupów w internecie. Tym razem ofiarą nieuczciwego internetowego sprzedawcy padła 45-letnia mieszkanka naszego powiatu. Kobieta straciła ponad trzysta złotych, które chciała przeznaczyć na zakup butów. 

Od początku weekendu do chwili obecnej do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosiły się kolejne cztery osoby, które poinformowały o oszustwie podczas internetowych zakupów. Ostatnie tego rodzaju zgłoszenie miało miejsce wczoraj.

Reklama

- 45-letnia mieszkanka powiatu ostrołęckiego postanowiła w internecie kupić sportowe buty. W tym celu 28 października bieżącego roku przelała kupującemu za zakupy kwotę 315 złotych. Jednak do chwili obecnej nie otrzymała ona, ani zamówionego towaru, ani też zwrotu gotówki. Natomiast strona internetowa i adres e-mail sprzedawcy zostały usunięte z sieci - informuje podkom. Tomasz Żerański z KMP w Ostrołęce.

Ostrołęccy policjanci, mając na względzie przedświąteczny okres, w którym czasami na ostatnią chwilę szukamy prezentów dla najbliższych i nie zawsze zachowujemy ostrożność podczas zakupów, przypominają o kilku zasadach, które z pewnością pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji:

- podczas zakupów dokonywanych przez Internet zawsze należy kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego,

- zanim dojdzie do transakcji, warto dokładnie zweryfikować sprzedającego, sprawdzić, od jakiego czasu prowadzi swoją działalność, ewentualnie czy jest ona zarejestrowana, a także czy odbiera połączenia telefoniczne bądź emaile. Gdy kupujemy na aukcji internetowej, przeczytajmy komentarze o sprzedawcy. Brak komentarzy pozytywnych lub ich niewielka ilość powinna wzbudzić naszą czujność. Starajmy się unikać zakupów oraz sprzedaży przedmiotów poza aukcją, wówczas dochodzenie swoich praw jest utrudnione,

- najlepiej korzystać tylko ze znanych i sprawdzonych sklepów internetowych lub portali aukcyjnych, takich, które zapewniają ubezpieczenie dokonywanych przez nas transakcji. Zachowajmy czujność w przypadku, gdy zakupionego towaru nie można odebrać osobiście lub wybrać płatności przy odbiorze przesyłki,

- logując się na konto sklepu internetowego unikajmy ogólnodostępnych punktów do internetu,

- unikajmy komputerów w kawiarenkach internetowych, czy innych miejscach publicznych, a także z ogólnodostępnych sieci WiFi. Nie udostępniajmy także danych do logowania oraz innym osobom,

Reklama

- kolejną rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest cena, za jaką możemy zakupić interesujący nas przedmiot.

- bardzo często atrakcyjnie niska cena jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez oszustów. Dlatego też trzeba uważać na "niepowtarzalne okazje". Zbyt niska cena powinna wzbudzić naszą czujność,

- nie płaćmy w ciemno za towar,

- przed zakupem sprawdźmy jakie formy zapłaty umożliwia sprzedawca oraz czy jest wskazany adres i numer telefonu pod który w razie wątpliwości możemy zadzwonić. Jeśli to możliwe, wybierajmy formę płatności przy odbiorze. Otrzymaną paczkę należy wówczas otworzyć przy dostawcy i w przypadku niezgodności z towarem zamawianym spisać protokół i zwrócić kurierowi,

- gromadźmy całą korespondencję prowadzoną ze sprzedającym,

- nie zajmuje ona wiele miejsca, a w przypadku oszustwa jest bezcennym dowodem,

- otrzymując ofertę e-mailem nie korzystajmy z linków,

- wchodząc na stronę sklepu wpisujmy adres w oknie przeglądarki, unikniemy w ten sposób stron podszywających się pod legalnie działające sklepy.

- płacąc kartą kredytową upewnijmy się, że połączenie jest bezpieczne (na dole strony internetowej powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki).

Wyświetleń: 1532 komentarze: -
10:28, 15.12.2020r. Drukuj