piątek, 26 kwietnia 2024 r., imieniny Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Miasto planuje ekspertyzę mostu im. Madalińskiego

Wiszący most na Narwi w Ostrołęce stanowi jedną z wizytówek miasta. Przeprawa, która powstawała na początku lat 90 XX wieku potocznie nazywana jest przez mieszkańców "nowym mostem". Po wielu latach użytkowania miasto uznało, że koniecznie jest przeprowadzenie technicznej ekspertyzy obiektu.

Informacja o ofercie na wykonanie ekspertyzy technicznej mostu im. Antoniego Madalińskiego pojawiła się biuletynie informacji publicznej urzędu miasta.

Reklama

- Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.wykonanie ekspertyzy łożysk elastomerowych mostu nad podporami skrajnymi w celu określenia przyczyn ich uszkodzeń, w tym uszkodzeń ciosów podłożyskowych wraz z dokumentacją techniczną dotyczącą niezbędnych prac naprawczych w tym technologii ich wymiany lub rektyfikacji - czytamy w dokumencie.

Ponadto ekspertyza ma wykazać przyczynę powstawania przecieków w strefie kapy podchodnikowej i uszkodzeń gzymsów, w tym także skrzydełek podpór skrajnych.

Władze miasta za wykonanie ekspertyzy chce zapłacić 130 tys. złotych. Termin składania ofert upływa w piątek 29 stycznia. 

"Nowy most" ma już swoje lata i potrzebuje remontu

Prezydent Łukasz Kulik już w ubiegłym roku mówił, że nowy most w najbliższych latach czeka remont. Przeprawa, którą mieszkańcy Ostrołęki nazywają "nowym mostem" nowa jest tylko z nazwy. Most został zbudowany w latach 1994-1996. 

Patronem mostu jest Antoni Madaliński, słynny polski dowódca wojskowy. W 1794 r. wyprowadził z Ostrołęki polskie wojsko i na czele zgromadzonych szwadronów udał się w kierunku Krakowa, co dało początek insurekcji kościuszkowskiej.

Reklama

Budowa podwieszonego mostu w Ostrołęce nie była od początku tak oczywista. Pierwotnie miała tu powstać jedynie kładka, która połączyłaby Stare Miasto z prawobrzeżną Ostrołęką. Powstał jednak most, który stał się alternatywą dla mieszkańców wobec starego mostu, stanowiącego drogę tranzytową z Polski centralnej na wschód.

Most został podwieszony na łuku dziesięcioma parami lin, a całość oparta na czterech podporach betonowych umiejscowionych po obu stronach rzeki. Projektantem jest dr hab. inż. Marek Jan Łagoda - specjalista z warszawskiego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Konstrukcja do dziś stanowi jedną z wizytówek naszego miasta oraz punkt charakterystyczny dla naszego miasta. Przeprawa jest często umieszczana w zestawieniach najpiękniejszych mostów w Polsce.

Wyświetleń: 6958 komentarze: -
10:25, 21.01.2021r. Drukuj