Na biurko prezydenta Ostrołęki wpłynęła kolejna interpelacja. Tym razem autorem jest Jerzy Grabowski. Radny chciałby, aby część przęsła mostu kolejowego, który zostanie rozebrany, pozostawić. - Niech ta mała cząstka historii architektury kolejowej pozostanie dla potomnych - zawnioskował samorządowiec.
- W imieniu miłośników kolei, pasjonatów historii kolejnictwa oraz moim własnym, zwracam się z prośbą o podjęcie rozmów z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w sprawie możliwości pozostawienia części przęsła mostu kolejowego rocznik 1954 szlaku Ostrołęka-Szczytno, linia nr 35, który zostanie rozebrany i zastąpiony nowym mostem w ramach rewitalizacji linii nr 35 - napisał w interpelacji Jerzy Grabowski.
Reklama
Pozostawiona część przęsła - jak podkreślił radny - stanowiłaby w przyszłości, dla mieszkańców naszego miasta i okolic, a także dla podróżujących koleją na północ, przykład myśli inżynierskiej XX wieku.
- Uważam, że dobrym miejscem posadowienia tej wspaniałej konstrukcji (kratownicy nitowej) byłoby miejsce w najbliższej odległości przy nowo budowanym moście kolejowym. Niech ta mała cząstka historii architektury kolejowej pozostanie dla potomnych - zawnioskował samorządowiec.
Gruntowna przebudowa mostu kolejowego nad rzeką Narew w Ostrołęce zaplanowana została w związku z modernizacją linii kolejowej nr 35.
Reklama
Czekamy na odpowiedź prezydenta Ostrołęki. Do sprawy wrócimy.
Wyświetleń: 4714 | komentarze: - | 13:12, 26.01.2021r. |