sobota, 20 kwietnia 2024 r., imieniny Agnieszki, Czesława, Amalii

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Radni wprowadzili zmiany w uchwale dotyczącej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dlaczego?

Radni miasta podjęli decyzję o dokonaniu stosownych zmian w uchwale z 14 grudnia 2020 r., która dotyczyła ustalenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie stwierdziło bowiem, że niektóre punkty uchwały są sprzeczne z ustawą.

Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie orzekła o nieważności części uchwały Rady Miasta Ostrołęki z 14 grudnia 2020 r., która dotyczyła ustalenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Kolegium Izby stwierdziło, że niektóre punkty uchwały są sprzeczne z ustawą.

Reklama

- 12 stycznia 2021 r. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie podjęła uchwałę w sprawie orzeczenia nieważności w treści uchwały Rady Miasta Ostrołęki z dnia 14 grudnia 2020 r. w sprawie metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, stawki opłaty oraz zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, tj. § 4 ust. 2 pkt 1 oraz § 4 ust. 3 pkt 1 badanej uchwały w zakresie ustalenia stawki za worek o pojemności 60 l w wysokości 9,00 zł - czytamy w uzasadnieniu.

Zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie "Rada Miasta Ostrołęki powinna przyjąć stawkę za worek o pojemności 60 l w wysokości 9,05 zł, a nie 9,00 zł." 

- Ustalona uchwałą Rady Miasta Ostrołęki stawka w wysokości 9,00 zł za worek o pojemności 60 l nie przekracza maksymalnej stawki opłaty określonej na podstawie art. 6k ust 2a pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, tj. obliczonej jako 1% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za worek 120 litrów a liczonej proporcjonalnie do pojemności worka. W uchwale przyjęto stawkę dla worka o pojemności 60 l proporcjonalnie do jego pojemności zaokrąglając w dół do pełnych jedności. Tak ustalona wysokość stawki zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie jest sprzeczna z art. 6k ust 2a pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Konsekwencją tego jest zaniżenie stawki opłaty (podwyższonej), o której mowa w art. 6k ust 3 ustawy, określonej w § 4 ust. 3 pkt 1 badanej uchwały. Stawka tej opłaty powinna wynieść 18,10 zł, zamiast 18,00, jak określiła to Rada Miasta Ostrołęki. W związku z powyższym niezbędne jest dokonanie zmian w uchwale, które pozwolą na dostosowanie jej zapisów do wymogów prawa - czytamy w dokumencie.

Reklama

Ponadto Kolegium Izby wskazało, że "Rada Miasta Ostrołęki nie ustaliła jednostki monetarnej zwolnienia tj. po wyrazie 1,00 brak słowa złotych." 

W związku z powyższym niezbędne było dokonanie stosownych zmian.

Uchwała została podjęta głosami 19 za przy braku głosów przeciwnych. Jedna osoba wstrzymała się.

Sesja rady miasta odbyła się w czwartek 28 stycznia.

Wyświetleń: 2292 komentarze: -
11:41, 28.01.2021r. Drukuj