Sejm przyjął nowelizację tzw. ustawy o COVID-19, zawierającą zmiany w ustawie o Polskim Bonie Turystycznym. Nowe przepisy wprowadzają znacznie bardziej rozszerzony katalog aktywności opłacanych bonami i listę podmiotów turystycznych, które mogą korzystać z programu.
W obliczu pandemii koronawirusa oraz wprowadzonych obostrzeń, uruchomiono prace nad dostosowaniem PBT do bieżącej sytuacji i usprawnienie systemu m.in. na podstawie uwag zgłaszanych przez beneficjentów i przedstawicieli branży turystycznej.
Reklama
Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, rezultatem tych prac jest nowelizacja ustawy o Polskim Bonie Turystycznym, która ma zwiększyć efektywność programu i objąć wsparciem większą grupę przedsiębiorców rejestrujących się w bazie podmiotów przyjmujących płatności bonami.
Początkowo świadczenie w ramach PBT dotyczyło noclegów w obiektach turystycznych oraz imprez turystycznych z minimum jednym noclegiem. Po zmianach bony będą mogły służyć także do opłacania jednodniowych wycieczek wraz z wszelkimi atrakcjami przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty.
- Nowelizacja programu zakłada, że operatorzy turystyczni i organizacje pożytku publicznego mogą dowolnie kompletować pakiety usług, włączając w to m.in. usługi przewodnickie zarówno w miastach, jak i na górskich szlakach, przejazdy autokarem, zwiedzanie muzeów, galerii i skansenów, rejsy statkiem, zajęcia rekreacyjne oraz wiele innych aktywności turystycznych i sportowych. W ten sposób bon może pomóc nie tylko właścicielom obiektów i osobom bezpośrednio w nich zatrudnionym, ale także pracownikom szerzej rozumianej branży turystycznej: pilotom wycieczek, przewodnikom, instruktorom i animatorom czasu wolnego czy osobom odpowiadającym za transport i wyżywienie - informuje Polska Organizacja Turystyczna.
W ten sposób program uwzględnia specyfikę zorganizowanego wypoczynku: wycieczek szkolnych, obozów sportowych, zielonych szkół i półkolonii.
Reklama
Do ustawy o Polskim Bonie Turystycznym została wprowadzona także poprawka dotycząca systemu rejestrowania się przedsiębiorców w bazie.
- Przedsiębiorcy są zobowiązani nie tylko do podawania danych firmy tj. nazwy rejestrowej i adresu widniejącego w rejestrze przedsiębiorców, ale także dokładnego adresu miejsca prowadzonej działalności turystycznej. W przypadku gdy firma jest właścicielem kilku obiektów, musi osobno podać dane adresowe każdego z nich. Katalog dodatkowych informacji zawiera również nazwę handlową oraz adres strony internetowej przedsiębiorstwa, o ile jest ona prowadzona. Przyjęte regulacje dotyczą zarówno organizacji i przedsiębiorców już zarejestrowanych w bazie, którzy powinni uzupełnić brakujące dane o swojej działalności, jak i nowych uczestników programu. Aktualizacja i rozszerzenie zakresu informacji wprowadzanych do systemu zwiększy ich zasięg, a tym samym możliwości wypromowania poszczególnych miejsc i usług - informuje Polska Organizacja Turystyczna.
Jak mówił Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, nowe wymagania podczas rejestracji mają spowodować, że podmioty skuteczniej będą docierać ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców. W bazie Polskiego Bonu Turystycznego znajduje się obecnie ponad 18 tys. przedsiębiorców i jest ona na bieżąco aktualizowana.
Reklama
Listę dostępnych obiektów oferujących usługi zakwaterowania, wycieczki, atrakcje i usługi touroperatorów można znaleźć na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej: bonturystyczny.gov.pl oraz polska.travel.
Przedsiębiorcy i organizacje, które chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny, mogą wpisać się na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną za pośrednictwem profilu PUE ZUS.
Źródło: Polska Organizacja Turystyczna
Wyświetleń: 1392 | komentarze: - | 11:03, 31.01.2021r. |