środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Nieudana próba oszustwa seniorki z Ostrołęki. Przestępca podawał się za policjanta

Na terenie naszego miasta doszło dziś do próby oszustwa metodą na policjanta. Jedynie dzięki zachowaniu zimnej krwi przez seniorkę rozmawiającą z przestępcą, wzmożonej czujności i szybkiemu kontaktowi z dyżurnym Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, udało uniknąć się straty pieniędzy.

Zdarzenie miało miejsce w czwartek 4 lutego około godziny 10.10. Wtedy to do jednej z mieszkanek Ostrołęki na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się za policjanta.

- Fałszywy policjant powiedział kobiecie, że było włamanie hakerskie na jej konto i potrzebuje on danych do jej konta, aby uchronić jej pieniądze przed ich utratą. Dodał też, że istnieje podejrzenie, że ktoś na jej dowód będzie chciał wyłudzić kredyt w banku. Oszust w celu potwierdzenia swojej tożsamości podał fałszywe numery swojej legitymacji służbowej. Polecił także kobiecie w trakcie rozmowy wykręcenie numeru alarmowego do policji. Na szczęście ostrołęczanka w porę zorientowała się, że ma do czynienia z oszustem i rozłączyła się - mówi podkom. Tomasz Żerański, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce.

Należy pamiętać, że wykręcając numer alarmowy w trakcie prowadzenia rozmowy, połączenie nie zostaje zakończone. Dlatego policja apeluje do seniorów o dokładne rozłączanie rozmowy poprzez odłożenie słuchawki (telefon stacjonarny), albo też naciśnięcie czerwonej słuchawki (telefon komórkowy).

Reklama

- Apelujemy, aby zawsze w kontaktach z osobami obcymi, także przez telefon, zachować czujność. Pamiętajmy, że funkcjonariusz policji, czy też innych służb nigdy i pod żadnym pozorem nie będzie próbował nakłonić nas do przekazania mu naszych pieniędzy w celach związanych z prowadzonym śledztwem, czy do działań operacyjnych, ani też dostępu do naszego rachunku bankowego. Jeśli to robi to znak, że mamy do czynienia z oszustem. Prosimy także członków rodzin seniorów, aby uczulili ich podczas niedzielnego obiadu przed takimi zagrożeniami i wskazali właściwe postępowanie, kiedy otrzymają taki telefon - dodaje podkom. Tomasz Żerański.

Wyświetleń: 1919 komentarze: -
11:38, 04.02.2021r. Drukuj