czwartek, 28 marca 2024 r., imieniny Anieli, Renaty, Kastora

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Starosta chce zbudować obwodnicę Ostrołęki za niemal miliard złotych!

Po kilku miesiącach rozmów starostwo ujawniło plany dotyczące obwodnicy Ostrołęki. Stanisław Kubeł chce wybudować południową obwodnicę naszego miasta, czyli wariant, do którego przez wiele lat samorządowcom nie udało przekonać się rządu. Ring wokół Ostrołęki miałby połączyć się z trasą Via Baltica na węźle Śniadowo. 

Według założeń, na wysokości Kamianki powstałby nowy most, dalej droga przebiegałaby wzdłuż granic gminy Rzekuń i Troszyn, aż do drogi w kierunku Łomży.

Koszt inwestycji to niespełna miliard złotych!

Czy samorządy są w stanie sfinansować tak potężną inwestycję?

W Starostwie Powiatowym spotkali się samorządowcy różnych szczebli oraz przedstawiciele instytucji, którzy dokonali ustaleń dotyczących wspólnych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższym czasie na terenie powiatu ostrołęckiego. Goście uczestniczyli w spotkaniu stacjonarnie oraz w sposób zdalny.

W wydarzeniu wzięli udział  m.in. przedstawiciele wojewody, marszałka, prezydent Ostrołęki oraz gmin powiatu ostrołęckiego i ostrowskiego. Obecni byli także m.in. dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, przedstawiciele Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie oraz Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie.

Reklama

Przestawiono koncepcję obwodnicy Ostrołęki

Jak informuje starostwo powiatowe, na spotkaniu omówione zostały  przedsięwzięcia, które pozwolą na trwałe rozwiązać narastający w ostatnich latach problem komunikacyjny miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego, zniwelować deficyty infrastruktury drogowej, a tym samym podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu i pobudzić rozwój gospodarczy w subregionie ostrołęckim i w Polsce Północno-Wschodniej. Zaprezentowana została koncepcja obwodnicy Ostrołęki, którą dla powiatu wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.

- Liczymy, że ze względu na swoje wielkie znaczenie dla regionu inwestycje te zostaną ujęte w Projektach Kluczowych Programu Polska Wschodnia. Warunkiem realizacji przedstawionych państwu zamierzeń jest zaangażowanie finansowe i współpraca wszystkich instytucji rządowych i jednostek samorządu terytorialnego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskich Linii Kolejowych, powiatu oraz samorządów gmin - mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.

Reklama

Zaprezentowana koncepcja obwodnicy to zadanie, które wraz z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przekracza 900 mln zł.

- Zadanie ambitne, ale mnie ono nie przeraża. I państwa również nie powinno, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę to, że na dziś zapewnione jest finansowanie dla obwodnicy Ostrołęki w ramach rządowego programu "Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030" oraz mostu w Teodorowie w ramach rządowego programu "Mosty dla regionów". Pozostałe odcinki planowane są do realizacji przy wsparciu środków z Programu Polska Wschodnia 2021-2027. Ich wartość wraz z mostem południowym w Nożewie i wiaduktami szacowana jest na kwotę 596 mln 525 tys. zł. - dodał starosta.

Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:

1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z rządowego "Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030", długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270 mln zł,

2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego "Mosty dla regionów", długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60 mln 885 tys. zł,

3. Odcinek Szwendrowy Most - Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54 mln 600 tys. zł,

4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica w raz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,950 km, wartość: 64 mln 935 tys. zł.

5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66 mln 400 tys. zł,

6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka - Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39 tys. zł,

7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202 mln 800 tys. zł,

8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107 mln 905 tys. zł.

Reklama

Zaprezentowana na spotkaniu koncepcja spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez uczestników spotkania. Efektem rozmów będzie podpisanie porozumienia przez przedstawicieli samorządów i części instytucji w celu sprecyzowania kierunków działań i roli w przedstawionym na spotkaniu zadaniu.

Spotkanie odbyło się 17 lutego br. w Starostwie Powiatowym w Ostrołęce.

Źródło tekstu i zdjęcie: Starostwo Powiatowe w Ostrołęce

Wyświetleń: 23222 komentarze: -
09:45, 18.02.2021r. Drukuj




Reklama

Ogłoszenia

Forum

Reklama

Ynet.pl
Sklep Enter

Warto odwiedzić

Spotted Ostrołęka Logo infoprasznysz.com