Centralny Port Komunikacyjny ogłosił w ub. roku postępowanie na Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) dla fragmentu tzw. szprychy nr 3 kluczowej dla Mazur. Chodzi o 139-kilometrowy odcinek linii kolejowej Ostrołęka - Łomża - Giżycko. Pociągiem do Łomży będziemy mogli pojechać za sześć lat.
Dla 32-kilometrowego odcinka z Ostrołęki do Łomży trwa już inwentaryzacja przyrodnicza.
- Jak wynika z harmonogramów CPK z Ostrołęki do Łomży pojedziemy pociągiem przed końcem 2027 r., zaś planowany termin otwarcia trasy z Łomży przez Pisz, Orzysz do Giżycka to 2031 r. - przekazał na swojej stronie Centralny Port Komunikacyjny.
Reklama
Zmodernizowaną linią do Łomży mamy pojechać za sześć lat. Prace cały czas trwają.
- W ostatni piątek KIO wydała kolejny korzystny dla CPK wyrok w prawie przetargów na projekty odcinków Ostrołęka-Giżycko i z Żarowa na Dolnym Śląsku do granicy z Czechami. Spółka w tym roku chce zaś ogłosić przetargi na wstępne projekty dla 489 km kolejnych linii, np. trasy CMK północ, która poprowadzi od lotniska w Baranowie przez Płock, Grudziądz w stronę Gdańska, czy odnogi linii "igrek" do Poznania. Według założeń w pierwszej kolejności mamy poznać ostateczne przebiegi tras: Warszawa - CPK - Łódź - Wrocław, łącznika od strony Stalowej Woli do Rzeszowa, skrótu od strony Lublina do Zamościa i odcinka Ostrołęka-Łomża - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Zakładany rok uruchomienia odcinka Ostrołęka - Łomża to 2027, a trasy Łomża - Pisz - Orzysz - Giżycko - 2031.
Wyświetleń: 7086 | komentarze: - | 16:15, 13.03.2021r. |