piątek, 29 marca 2024 r., imieniny Wiktoryna, Helmuta, Ostapa

Reklama   |   Kontakt

Kandydaci do samorządu

Aktualności

Masz mało klientów? Sprawdź skuteczne formy reklamy w internecie

Żeby biznes mógł zarabiać, musi mieć klientów. Kiedy jest ich zbyt mało, warto pomyśleć o reklamie w internecie. Możliwości w tym zakresie jest całkiem sporo. Jedne gwarantują efekty w bardzo krótkim czasie, inne w trochę dłuższym. Sprawdź skuteczne formy reklamy internetowej i zwiększaj swoje zyski!

Duża ilość klientów, to jedno z dążeń większości firm. Dzięki nim rośnie sprzedaż, a co za tym idzie, zyski. Co zatem robić, kiedy jest mało klientów? Warto swoje kroki skierować w stronę reklamy w internecie. To medium, z którego codziennie korzystają miliony osób, szukając w nim informacji, robiąc zakupy i komunikując się ze znajomymi. Jeśli wybierzemy odpowiednie formy reklamy w sieci i właściwie do nich podejdziemy, to mamy szansę trafić do imponującej grupy potencjalnych klientów. Co ciekawe, mogą to być o wiele precyzyjne działania, niż w przypadku telewizji, radia, czy prasy. Przyjrzyjmy się więc skutecznym formom reklamy w sieci, które pomogą zwiększyć ilość klientów.

Skuteczne formy reklamy w internecie

Medium, w którym spędzamy długie godziny, przeglądając strony, oglądając filmy, wymieniając się informacjami, jest doskonałym miejscem publikowania reklam. Można je spotkać prawie na każdym kroku stawianym w internecie - portalach, wyszukiwarce, a nawet aplikacjach. Które z dostępnych form są najbardziej skuteczne? Sprawdźmy!

Reklama

Pozycjonowanie

Zacznijmy od formy reklamy internetowej, która jest bardzo przydatna wszystkim firmom. Pozycjonowanie to szereg procesów wykonywanych na stronie internetowej, jak i poza nią, którego zamiarem jest prezentowanie witryny na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Musimy bowiem wiedzieć, że wyszukiwarka Google jest najczęściej odwiedzanym miejscem przez użytkowników sieci. To w niej kierowane są zapytania, czyli wpisywane frazy kluczowe. One z kolei są podstawą wyświetlania precyzyjnych wyników jako odpowiedzi. Dzięki temu potencjalni klienci trafiają do firm, które są w stanie zaoferować im poszukiwany produkt lub odpowiedzieć na pytania - jednocześnie rozwiązać jakiś problem. Pozycjonowanie nie jest krótkim procesem. Jego długość jest zależna od stanu witryny, konkurencyjności fraz i niezbędnych działań. Są one prowadzone jednakowo w obrębie strony (np. optymalizacja jej kodu, poprawa czasu ładowania, publikacja odpowiednich treści), jak i poza nią (np. link building). Warto podkreślić, że opłacalność tego zabiegu stoi na wysokim poziomie. Efekty pozycjonowania strony internetowej są bowiem widoczne przez bardzo długi czas, a nie tylko w trakcie jednej, krótkotrwałej kampanii.

Google Ads

Natychmiastowy efekt możemy z kolei uzyskać, kiedy zdecydujemy się na reklamę w ramach platformy Google Ads. Wtedy też trafić ona może do bardzo precyzyjnej grupy docelowej, określonej w ramach kampanii. Ta forma reklamy w internecie jest bardzo ciekawa, ponieważ płaci się w jej przypadku jedynie za efekty. Nie podlegają opłacie wyświetlenia, a to, w jakim stopniu konwertują, czyli ile osób w nie kliknie. W ten sposób można publikować reklamy displayowe (banerowe), a także w formie linków. Ta druga forma widoczna będzie w wynikach wyszukiwania ponad bezpłatnymi propozycjami lub pod nimi. Dlatego też warto reklamy Google Ads połączyć z pozycjonowaniem. Wtedy też będą się wzajemnie uzupełniać - jedna przyniesie efekty w krótkim czasie od publikacji, a po zakończeniu kampanii, swoją skuteczność rozpocznie druga.

Reklamy w social media

W mediach społecznościowych użytkownicy internetu spędzają bardzo dużo czasu. To także dobre miejsce, aby reklamować swoją firmę, produkty bądź usługi. Portale społecznościowe oferują różne formy promocji, zależne od naszych potrzeb. Większość z nich widoczna jest podczas poruszania się po tzw. wallach - czyli ścianach, gdzie są prezentowane aktualizacje i wpisy publikowane przez naszych znajomych, czy też obserwowane osoby. Reklama w social media jest bardzo dobrym pomysłem, jeśli chcemy dotrzeć do określonej grupy docelowej, którą można znaleźć na odpowiednim portalu. Inna będzie w przypadku Facebooka, Instagrama, Twittera oraz LinkedIna. Nie mniej jednak precyzja tego typu działań jest na bardzo wysokim poziomie. Żeby jednak osiągać dobre wyniki, trzeba zasięgnąć odpowiedniej wiedzy, aby nie tracić pieniędzy na nieefektywne kampanie.

Google Moja Firma

Jedną z reklam w internecie, która charakteryzuje się także dużą skutecznością, jest wizytówka w ramach Google Moja Firma. To zbiór informacji o biznesie oraz jego lokalizacji. Taka wizytówka ma jedną ogromną zaletę - jest całkowicie darmowa. Jej wyświetlanie można zauważyć podczas prezentowania wyników z wyszukiwarki Google. Po wpisaniu nazwy firmy, marki lub produktu, potencjalni klienci mogą zobaczyć naszą wizytówkę. To pozwoli na odnalezienie naszego punktu stacjonarnego oraz nawiązanie kontaktu. Co więcej, wizytówka jest tożsama z tzw. pinezką, którą mogą zobaczyć użytkownicy aplikacji Google Maps.

Podsumowanie

Chcąc zdobyć większą ilość klientów, warto pomyśleć o reklamie internetowej. To miejsce, do którego zaglądają codziennie miliony osób. Stąd też szansa na dotarcie do potencjalnych klientów jest znacznie większa. Ponadto, reklama w sieci jest precyzyjniejsza - trafiamy tylko do tych osób, które są zainteresowane naszą firmą, produktem bądź usługą. To zwiększa nasze możliwości sprzedaży i czerpania z nich zysków. 

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 652 komentarze: - Wrzuć na Facebooka 08:12, 20.03.2021r. Drukuj


Powrót