piątek, 19 kwietnia 2024 r., imieniny Adolfa, Tymona, Pafnucego

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Jak zrobić logo firmy?

Wizerunek firmy w pierwszej kolejności budowany jest przez logo. Ten charakterystyczny znak umieszczany jest na opakowaniach produktów, a także we wszystkich publikacjach. Projektowanie logo musi zatem prowadzić do stworzenia grafiki łatwej do zapamiętania i budzącej pozytywne skojarzenia.

Sprawdźmy, jak zrobić logo firmy, aby było ono skuteczne.

Logo ma w sobie ogromną moc, dlatego też każda firma powinna je posiadać. To nie tylko element graficzny opakowania produktu, który wyróżnia markę na tle konkurencji. Znak ten staje się symbolem pewnych wartości, które chce przekazywać firma. Projektowanie logo skupia się więc na jego walorach graficznych, a zarazem przekazie marketingowym oraz psychicznym. W trakcie tego procesu podejmuje się starania, aby powstał symbol budzący pozytywne skojarzenia w odbiorcach. Taki, który wywoła emocje i sprawi, że bez wahania rozpoznamy markę, która za nim stoi. To odpowiedzialne zadanie, jakimi więc zasadami się przy nim kierować?

Reklama

Jak zrobić logo firmy?

Wykonanie logo nie jest wcale łatwe, jakby się mogło wydawać. Trzeba podejść do tego tematu z odpowiednią wiedzą na temat kilku dziedzin - grafiki, marketingu oraz psychologii. Warto znać też kilka zasad, które na pewno ten proces ułatwią.

Prostota zawsze jest najlepsza

W projektowaniu logo firmy należy kierować się prostotą. Znak, który marka będzie wykorzystywać przez wiele lat nie może zawierać skomplikowanych elementów. Uniemożliwiają jego zapamiętanie. Przez to logo stanie się niejednoznaczne, co wywoła problemy z kojarzeniem go z konkretną marką. To utrudni budowanie wizerunku firmy.

Ograniczaj liczbę kolorów

Prostota wiąże się także z ograniczaniem liczby kolorów. Zbyt duża ich ilość może przejaskrawić odbiór i wywołać efekt odwrotny od pożądanego. Najlepiej, kiedy w logo znajduje się nie więcej niż 3 kolory. Ich kompozycja może ze sobą współgrać, ale także kontrastować. Do ich doboru poleca się wykorzystanie koła barw. 

Nie stosuj dużej ilości fontów

W prawidłowym odbiorze logo, a dokładnie logotypu (części typograficznej) pomaga zastosowanie znikomej ilości fontów. Nie wolno przesadzać w tym względzie. Maksymalnie dwa kroje czcionki w projektowaniu logo zupełnie wystarczą, a jednocześnie nie będą wprowadzać zbędnego bałaganu.

Stwórz coś nowego

Tworzenie logo firmy powinno opierać się na zaprojektowaniu zupełnie czegoś nowego, niepowtarzalnego. Można przeglądać znaki, z których korzysta konkurencja. Nie powinny one jednak stanowić wyjścia do jakiegoś projektu. Zaleca się unikania kopiowania, które może doprowadzić do problemów z odróżnieniem marek.

Zaprojektuj uniwersalne i ponadczasowe logo

Podejmując się projektowania logo, należy pamiętać, że będzie stosowane przez wiele długich lat. Czasy się zmieniają, moda również, a znak musi ciągle prezentować się dobrze. Powinien być zatem ponadczasowy. Warto także zwrócić uwagę na jakość jego wykonania. Logo będzie wykorzystywane w różnych miejscach - w internecie, ale także w druku, np. na wizytówkach, samochodach służbowych, czy też papierze firmowym. W każdym z tych miejsc znak musi prezentować się dobrze. 

Kto zrobi logo firmy?

Biorąc pod uwagę powyższe zasady, którymi trzeba się kierować przy projektowaniu logo, warto rozważyć zwrócenie się do profesjonalistów o jego wykonanie. Studio graficzne jest w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podejmowanie się samodzielnego zrobienia logo w kreatorze nie przyniesie takich samych efektów. Przede wszystkim znak nie będzie niepowtarzalny, a co więcej, będą problemy z uzyskaniem jego wektorowej wersji. W studiu graficznym do projektowania przystąpią osoby, znające zasady wymienione wyżej, a także mające wiedzę z zakresu marketingu. To pozwoli uzyskać unikalne logo, skrojone na miarę.

Podsumowanie

Chcąc zaprojektować logo firmy, należy zwrócić uwagę na kilka ważnych zasad. Przede wszystkim warto postawić na prostotę w tworzeniu znaku. Konieczne będzie również ograniczenie ilości kolorów oraz wykorzystanych fontów. Logo nie powinno być kopią innego lub powielaniem schematów, np. wykorzystanych przez konkurencyjną markę. Dlatego też najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy będą wiedzieć, jak zrobić unikalny znak firmy, aby był on skuteczny w budowaniu wizerunku.

Artykuł sponsorowany

Wyświetleń: 724 komentarze: - Wrzuć na Facebooka 09:18, 26.03.2021r. Drukuj


Powrót