środa, 24 kwietnia 2024 r., imieniny Aleksandra, Horacego, Grzegorza

Reklama   |   Kontakt

Aktualności

Budżet Obywatelski Ostrołęki. Radni wprowadzili zmiany

Radni miejscy wprowadzili zmiany w procedurze i określili ponownie wymagania, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego. W 2021 roku mieszkańcy swoje pomysły mogą zgłaszać w terminie od 19 maja do 4 czerwca. Głosowanie nad projektami rozpocznie się 13 września.

Budżet obywatelski to środki finansowe wydzielone z budżetu miasta przeznaczone na realizację zadań wybranych przez mieszkańców. Celem budżetu obywatelskiego jest aktywizacja ostrołęczan i zachęcenie ich do podjęcia dyskusji o kształtowaniu najbliższego im otoczenia.

Reklama

Najważniejsze zmiany w zakresie wymagań, jakie powinien spełniać budżet obywatelski miasta Ostrołęki:

Od 2021 roku każdy mieszkaniec będzie mógł zgłosić dowolną ilość projektów do budżetu obywatelskiego. Do tej pory był to tylko jeden projekt w każdej kategorii. Projekt osiedlowy będzie mógł poprzeć każdy mieszkaniec Ostrołęki, niekoniecznie będący mieszkańcem osiedla, na którym będzie realizowany projekt.

Każdy mieszkaniec będzie mógł poprzeć tylko jedno zgłoszenie projektu, a nie jak do tej pory dowolną ilość. Wprowadzono minimalną ilość głosów, jaką musi otrzymać projekt w głosowaniu, by mógł być skierowany do realizacji. Będzie to 20 głosów oddanych prawidłowo przez mieszkańców Ostrołęki,

Ponadto zmodyfikowano formularze, na których należy zgłosić projekt budżetu obywatelskiego oraz kartę do głosowania. Formularze powinny zostać wypełnione czytelnie - komputerowo lub drukowanymi literami.

Zmianie uległ harmonogram procesu budżetu obywatelskiego. Cała procedura rozpocznie się wcześniej niż zazwyczaj, bo już 19 maja 2021 r.

Reklama

Każdy projekt zgłaszany przez mieszkańców do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego musi spełniać określone wymogi formalne oraz zostać poparty określoną liczbą podpisów.

Harmonogram budżetu obywatelskiego miasta Ostrołęki 

  • Zgłaszanie projektów: 19 maja - 4 czerwca.
  • Ocena zgłoszonych projektów przez komisję ds. budżetu obywatelskiego: 7-18 czerwca. W przypadku braku dodatkowego naboru, ocena zgłoszonych projektów przez komisję ds. budżetu obywatelskiego zakończy się 15 sierpnia.
  • Dodatkowy nabór projektów: 1-14 lipca.
  • Ocena projektów z dodatkowego naboru: 15 lipca-15 sierpnia.
  • Udostępnienie listy projektów dopuszczonych i niedopuszczonych do głosowania wraz z uzasadnieniem: do 30 sierpnia.
  • Odwołania od rozstrzygnięcia o niedopuszczeniu projektu do głosowania: 31 sierpnia - 6 września.
  • Rozpatrzenie złożonych odwołań: 6-10 września.
  • Głosowanie nad projektami: 13 września - 3 października.
  • Podanie wyników głosowania: do 29 października.

Szczegółowe informacje o procedurze i wymaganiach dotyczących projektów zgłaszanych w ramach budżetu obywatelskiego dostępne są stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Radni uchwałę w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego miasta Ostrołęki podjęli na sesji w czwartek 29 kwietnia.

Wyświetleń: 483 komentarze: -
08:25, 30.04.2021r. Drukuj